Skocz do zawartości

żeby Forek zaczął hamować....


pitgol

Rekomendowane odpowiedzi

Forek ma 170mm, wieksza to STI. Potrzebujesz hybrydowej tarczy z bebnem do forka i o wiekszej srednicy. DBA takie ma, sa zdaje sie u Carfita. Przepraszam ale nie moge teraz znalezc linka, Owad mi to podrzucil (jest gdzies tutaj-link, znaczy :) ) i wlasnie takie nabylem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek ma 170mm, wieksza to STI. Potrzebujesz hybrydowej tarczy z bebnem do forka i o wiekszej srednicy. DBA takie ma, sa zdaje sie u Carfita. Przepraszam ale nie moge teraz znalezc linka, Owad mi to podrzucil (jest gdzies tutaj-link, znaczy :) ) i wlasnie takie nabylem.

Ale michał chyba mówi o dwutłoczku subaru (chyba że się mylę)  a ty masz dwutłoczek brembo a to jest chyba różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z uwagi na fakt, że hamulce z tyłu z foreserach to wogóle nie hamują, gdyż zawsze u mnie jak i u innych, z tego co wyczytałem , zawsze było pokryte rdzą, co świadczy o ich nieprzydatności najpierw zrobiłem tak:

- wymieniłem zaciski na nowe w subaru z tyłu, przewody w opłocie i nowy płyn . Efekt żaden, hamulec jak nie działał tak i nie działał. Z pewnością wada technologiczna producenta z tym tylnym hamulcem.

 

Nastepnie kupiłem , używane , ale w bdb stanie , za 800 zl,  zaciski tył, 2- tłoczkowe Subaru z wrx. Kupiłem nowe tarcze tj DBA 4000 Stantard , 290 mm oraz nowe klocki ferodo DS2500 i się zaczęło. Samochód od razu dużo , ale to dużo lepiej,  odczówalnie zaczął w końcu hamować. Po raz pierwszy po wciśnięciu pedału hamulca na suchym , poczułem ABS w moim samochodzie, bo wcześniej działał tylko na lodzie. 

Zobaczyłem jak z tyłu co niektórzy maja problemy, i to duże, jeden przy awaryjnym moim hamowaniu musiał uciekać w bok , żeby nie uderzyć w tył forka.

 

Z uwagi na fakt, że z przodu miałem zaciski fabryczne, z uwagi na rozkład siły hamowania, kupiłem po jakimś krótkim czasie , 4- tłoczek Subaru. Tarcze , posowały z 2- tłoczka, zostały te same tj. EBC turbo groove plus nowe klocki ferodo ds2500, ale aż takiej dużej różnicy jak po wymianie samego tyłu , to nie odczułem.

Owszem , hamuje lepiej, ale po wymianie samego tyłu , różnica była astronomiczna, widać że tył byl tylko dla ozdoby , a nie dla hamowania.

 

Pamiętaj , że jak będzięsz wymieniał, na tył musisz kupić adaptery do montażu, kaszt ok 300 złotych, przód podchodzi normalnie. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :-) o adapterach wiem bo już wcześniej do turbowanny miałem robić taki przeszczep. Zaciski już mam i na przód i na tył, tylko muszę je zregenerować żeby pracowały idealnie i żeby też wyglądały porządnie. Nie wiedziałem tylko co z tymi tarczami na tył, czyli mają być 290mm z ręcznym 190mm. Teraz już mogę się rozglądać za gratami :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z uwagi na fakt, że hamulce z tyłu z foreserach to wogóle nie hamują, gdyż zawsze u mnie jak i u innych, z tego co wyczytałem , zawsze było pokryte rdzą, co świadczy o ich nieprzydatności najpierw zrobiłem tak:

- wymieniłem zaciski na nowe w subaru z tyłu, przewody w opłocie i nowy płyn . Efekt żaden, hamulec jak nie działał tak i nie działał. Z pewnością wada technologiczna producenta z tym tylnym hamulcem.

 

Nastepnie kupiłem , używane , ale w bdb stanie , za 800 zl, zaciski tył, 2- tłoczkowe Subaru z wrx. Kupiłem nowe tarcze tj DBA 4000 Stantard , 290 mm oraz nowe klocki ferodo DS2500 i się zaczęło. Samochód od razu dużo , ale to dużo lepiej, odczówalnie zaczął w końcu hamować. Po raz pierwszy po wciśnięciu pedału hamulca na suchym , poczułem ABS w moim samochodzie, bo wcześniej działał tylko na lodzie.

Zobaczyłem jak z tyłu co niektórzy maja problemy, i to duże, jeden przy awaryjnym moim hamowaniu musiał uciekać w bok , żeby nie uderzyć w tył forka.

 

Z uwagi na fakt, że z przodu miałem zaciski fabryczne, z uwagi na rozkład siły hamowania, kupiłem po jakimś krótkim czasie , 4- tłoczek Subaru. Tarcze , posowały z 2- tłoczka, zostały te same tj. EBC turbo groove plus nowe klocki ferodo ds2500, ale aż takiej dużej różnicy jak po wymianie samego tyłu , to nie odczułem.

Owszem , hamuje lepiej, ale po wymianie samego tyłu , różnica była astronomiczna, widać że tył byl tylko dla ozdoby , a nie dla hamowania.

 

Pamiętaj , że jak będzięsz wymieniał, na tył musisz kupić adaptery do montażu, kaszt ok 300 złotych, przód podchodzi normalnie.

Nie zgodzę się, u mnie działają (nie jakoś super, ale pracują) - po ostatnim Rallylandzie dymiło się i z przednich klocków i z okolic tylnych :)

Ale dobrze wiedzieć, że jest też pole manewru dające poprawę. +

Edytowane przez marhof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli zastosuje nat tyl  komplet  od wrx  wraz z piastami czy będę potrzebowal cos przerabiac  czy podejdą bez problemu

 

Polosie, dyfer? Chyba ze polosie hybrydowe. Ale mozesz chyba wymienic same tarcze kotwiczne, niestety trzeba rozebrac piasty. Poszukaj tematu Adascha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

 

Nie zakładam nowego tematu, bo liczę na znalezienie odpowiedzi na moje pytanie w poniższym wątku.

Chciałem się zapytać czy taki zestaw jak w linku poniżej podejdzie do mojego S-Turbo z MY99?

 

Link: http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5060007658&ref=last-visited

 

Jeżeli potrzebne są jeszcze jakieś adaptery itp to poproszę o info.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

 

Nie zakładam nowego tematu, bo liczę na znalezienie odpowiedzi na moje pytanie w poniższym wątku.

Chciałem się zapytać czy taki zestaw jak w linku poniżej podejdzie do mojego S-Turbo z MY99?

 

Link: http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5060007658&ref=last-visited

 

Jeżeli potrzebne są jeszcze jakieś adaptery itp to poproszę o info.

 

Pozdrawiam.

Podejdą, tylko adaptery na tył będą potrzebne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super.

Dzięki za potwierdzenie - wolałem się upewnić u źródła.

W takim razie trzeba przystąpić do negocjacji. 

Pozdrawiam.

Ja też u siebie wymieniałem  . Adaptery na tył nowe to 300 zł. Same zaciski, choć wizualnie w gorszym stanie, nie tak ładne, z tarczami i klockami kupiłem łącznie za 1000 zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejdą, tylko adaptery na tył będą potrzebne. 

trochę źle kolega podpowiada  :)

 

przełóż całą zwrotnicę to nie będą adaptery potrzebne i będzie full profeska

 

masz kpl i chcesz adapter - bezsens

 

po to się kupuje uszkodzone tylne zwrotnice z wrx aby przełożyć tarcze kotwiczne aby nie zakładać właśnie adapterów, które może są i pewne ale nie tak pewne jak oem rozwiązanie.

 

dzięki temu masz 294mm na przód 290 na tyle do tego rc5+ i musisz uważać na plecy podczas hamowania jest tak ostro.

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Podejdą, tylko adaptery na tył będą potrzebne. 

trochę źle kolega podpowiada  :)

 

przełóż całą zwrotnicę to nie będą adaptery potrzebne i będzie full profeska

 

masz kpl i chcesz adapter - bezsens

 

po to się kupuje uszkodzone tylne zwrotnice z wrx aby przełożyć tarcze kotwiczne aby nie zakładać właśnie adapterów, które może są i pewne ale nie tak pewne jak oem rozwiązanie.

 

dzięki temu masz 294mm na przód 290 na tyle do tego rc5+ i musisz uważać na plecy podczas hamowania jest tak ostro.

 

Ale ja nie wiem czy kolega kupuje ze zwrotnicami. Mowa była o zaciskach. Jak same zaciski to adapter będzie potrzebny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jakie tarcze z klockami do forestera 2,5 XT 2006 230KM , dodam że nie chce mi się nic przerabiać bo auta używam do normalnej jazdy i do ciągnięcia przyczepki z motocyklem :) ale mógłby tylko delikatnie lepiej hamować a widzę że z tyłu tarcze to tylko klocki na połowie chwytają a reszta zardzewiała :)

Edytowane przez blackhawk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy fabrycznych tarczach i zaciskach lepszy klocek da lekką poprawę hamowania.Może coś z palety Hawka albo Ferodo.

 

 

ale mógłby tylko delikatnie lepiej hamować a widzę że z tyłu tarcze to tylko klocki na połowie chwytają a reszta zardzewiała

Do oczyszczenia zacisk,tłoczki do przejrzenia pod kątem zapieczenia,wszystkie punkty,które tego wymagają,do przesmarowania.

Pewnie po tych zabiegach odczujesz poprawę. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy fabrycznych tarczach i zaciskach lepszy klocek da lekką poprawę hamowania.Może coś z palety Hawka albo Ferodo.

 

 

ale mógłby tylko delikatnie lepiej hamować a widzę że z tyłu tarcze to tylko klocki na połowie chwytają a reszta zardzewiała

Do oczyszczenia zacisk,tłoczki do przejrzenia pod kątem zapieczenia,wszystkie punkty,które tego wymagają,do przesmarowania.

Pewnie po tych zabiegach odczujesz poprawę. ;)

Raczej to nie pomoże, ja nawet wymieniłem tłoczki i kupiłem nowe zaciski, efekt ten sam. Maja po prostu jakąś wadę i tyle. Po założeniu dwutloczka to już raz wymieniłem klocki z tyłu, gdzie wcześniej nawet po wymianie zaisków i tłoczków , tarcza pokryta była rdzą , co świadczy o tym , że te zaciski nie działają i są raczej tylko ozdobą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Raczej to nie pomoże, ja nawet wymieniłem tłoczki i kupiłem nowe zaciski, efekt ten sam. Maja po prostu jakąś wadę i tyle. Po założeniu dwutloczka to już raz wymieniłem klocki z tyłu, gdzie wcześniej nawet po wymianie zaisków i tłoczków , tarcza pokryta była rdzą , co świadczy o tym , że te zaciski nie działają i są raczej tylko ozdobą. 

U mnie pomogło,choć sytuacja była podobna.Od ponad roku zaciski działają prawidłowo i tarcza hamulcowa współpracuje z klockiem odpowiednią powierzchnią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...