Skocz do zawartości

żeby Forek zaczął hamować....


pitgol

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

wzywaja mnie na hamulce do serwisu :(

 

Sz. (PHUP ....

prowadzona przez ich producenta Fuji Heavy Industries Ltd., wykazała możliwość wystąpienia przyspieszonego rozwoju korozji przewodu hamulcowego w pewnej partii samochodów eksploatowanych na drogach o intensywnym stopniu zasolenia w okresie zimowym.

W trosce o wydłużenie bezawaryjnego użytkowania tych pojazdów, w tak trudnych warunkach eksploatacji, producent podjął decyzję o przeprowadzeniu bezpłatnej kontroli przewodu hamulcowego w tych pojazdach i dodatkowym jego pokryciu środkiem antykorozyjnym.

W ekstremalnych przypadkach, korozja mogłaby doprowadzić do rozszczelnienia instalacji i zmniejszenia skuteczności hamowania. Jednocześnie, pragniemy Państwa uspokoić, przypominając że ewentualny ubytek płynu hamulcowego spowodowany powstałą nieszczelnością, zostałby zasygnalizowany przez zapalenie się kontrolki ostrzegawczej układu hamulcowego (w zestawie wskaźników).

Producent samochodów Subaru poinformował, że dotychczas nie wystąpił żaden przypadek rozszczelnienia, jednakże zapobiegawczo wszystkie pojazdy z tej grupy należy skontrolować i poprawić zabezpieczenie antykorozyjne wskazanego fragmentu przewodów hamulcowych.

Do grupy tych pojazdów należy także zakupiony przez Państwa samochód/samochody: J.......

Bardzo prosimy o jak najszybsze skontaktowanie się z jedną z naszych Autoryzowanych Stacji Obsługi Subaru i uzgodnienie dogodnego terminu wizyty, w celu wykonania kontroli  w Państwa Subaru.

Kontrola przewodu i jego pokrycie dodatkową warstwą środka antykorozyjnego zostaną wykonane przez ASO SUBARU bezpłatnie. Bardzo liczymy, że te profilaktyczne działania, ukierunkowane na wydłużenie bezpiecznego użytkowania samochodów Subaru, spotkają się z Państwa życzliwym przyjęciem.

Bardzo liczymy, że te profilaktyczne działania, ukierunkowane na wydłużenie bezpiecznego użytkowania samochodów Subaru, spotkają się z Państwa życzliwym przyjęciem.

Jeżeli w/w pojazd już nie jest Państwa własnością, uprzejmie prosimy o stosowną informacje w ramach odpowiedzi na tę wiadomość.

Bardzo przepraszamy za wszelkie niedogodności.

Z poważaniem,
Z......

id: .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w deszcz też jeździsz ?

Pewnie i nie planuje zakładać innych. Auto max obciązone, 4 osoby plus 4 rowery na dachu, pełny bagażnik po dach (kratka) czuć masę straszliwą a auto i tak hamuje jak żyleta ale ja na tyle mam przeszczep z WRX czyli 290mm wentylowane plus 4pot przód i 2 pot tył. Tarcze pród TRW, tył OEM.

 

nie wiem skąd te legnedy o rozklejających się rc5+. może jakaś parszywa partia albo pierwsze serie?.

 

 

dla porównania

 

 

Opis sklepu też wygląda dość ciekawie

 

 

While most pads are formed from fibers and organic materials bonded together by resins, CL Brakes Sintered Pads begin as powdered metals such as iron, bronze, and copper, mixed with roughly ten other constituent materials including graphite and carbon. The mix is compressed in a tool under extreme pressure to give it shape, and then brazed onto a backing plate in an oven at 1800F. The resulting material is characterized by a consistently high coefficient of friction, stability at high temperatures, and an extremely low wear rates.

 

CL Brakes originally created sintered brake materials for military applications such as tanks, helicopters, and airplanes, as well as high speed freight and passenger trains like France’s TGV. After extensive development, the technology was successfully introduced in motorcycle applications. The most recent development has focused on aligning the sintered technology with racecars. CL Brakes have now been used successfully at the highest levels of motorsport, including World Rally Championship (WRC) and NASCAR Sprint Cup.

 

Używają tego producenta w nascar? no proszę, o dziwo nie amerykański "produkt" spowalniajacy

 

tutaj porównanie szczególnie do propagowanych DS2500

 

RC5compare.png

 

Lepsze chyba w każdym elemencie no i hamują na zimno

 

cl_pad_mu_comparison_400.jpg

 

do darmowozu używam OMP i jestem też bardzo zadowolony

 

 

Pozdrawiam

 

P.S

Hp to chyba wyrób z US. Jak wiadomo w US nie jeżdzą szubko i nie chamują ostro więc nie wierzę, aby hp mogły być lepsze od wyrobu europejskieo a nawet chyba dokładnie francuskiego. 

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przegryzlem sie przez caly watek i sie gubie  :huh: . Czy ktos kto juz przerobil temat moglby odpowiedziec wprost:

1-czy przy konwersji na 4-tloczki badz zlote brembo zostaje stara tarcza 294mm, czy tez da sie wlozyc 330mm P&P? 

2-czy do wlozenia tarczy 330mm (jesli sie da) trzeba montowac jakies adaptery do zaciskow?

3-tyl: 2 tloczki brembo badz wrx, z pewnoscia potrzebne adaptery ale jaka zostaje tarcza-266mm czy tez trzeba przelozyc z wrx (290mm o ile pamietam)?

4-co wtedy z recznym? Czy z tarcza z wrx bedzie P&P?

Nie bic ze pytam, po prostu chce wszystko skompletowac zeby potem uniknac przestojow, niepotrzebnych zakupow, i kombinowania, a ze akurat forek (2,5XT 06) jest rozebrany to chce zrobic wszystkie mody za jednym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegryzlem sie przez caly watek i sie gubie  :huh: . Czy ktos kto juz przerobil temat moglby odpowiedziec wprost:

1-czy przy konwersji na 4-tloczki badz zlote brembo zostaje stara tarcza 294mm, czy tez da sie wlozyc 330mm P&P? 

2-czy do wlozenia tarczy 330mm (jesli sie da) trzeba montowac jakies adaptery do zaciskow?

3-tyl: 2 tloczki brembo badz wrx, z pewnoscia potrzebne adaptery ale jaka zostaje tarcza-266mm czy tez trzeba przelozyc z wrx (290mm o ile pamietam)?

4-co wtedy z recznym? Czy z tarcza z wrx bedzie P&P?

Nie bic ze pytam, po prostu chce wszystko skompletowac zeby potem uniknac przestojow, niepotrzebnych zakupow, i kombinowania, a ze akurat forek (2,5XT 06) jest rozebrany to chce zrobic wszystkie mody za jednym razem.

 

 

Mogę Ci powiedzieć jak jest z konwersja złotych zacisków brembo z STI do forka II

 

1. Tarcze zmieniasz chyba raczej na 326mm czy 330 przód p&p

2. Z przodu nie trzeba żadnych adapterów

3. Z tylu adaptery do zacisków, tarcza to 316mm. (Jeśli byś zmieniał zwrotnice na STI to nie trzeba adapterów)

4. Jeśli zostają zwrotnice z forka to musisz kupić takie specjalne tarcze, które podejdą pod forkowy ręczny, np:

 

http://www.subaru.pl/tarcze-hamulcowe-nacinane-dba-do-wrx-tylne.html

 

Tylne zaciski z STI po 2008 roku pasują tylko ze specjalnym drogim adapterem.

 

Pozdr

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i teraz wiem prawie wszystko  :) . Serdeczne dzieki, jak tu sie daje pomuki? I jeszcze glupi szczegol: zakladam ze oslona tarczy z tylu idzie w diably przy wiekszych tarczach? Zauwazylem ze jestes z 3city-moze moglibysmy sie spotkac i obejrzalbym twoje rozwiazanie?

Edytowane przez tremba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ok, po zaliczeniu Kielc i ostatniego eventu na Rallylandzie i kilku bardziej dynamicznych przejażdżkach po serpentynach jest problem: seryjne zaciski, tarcze Zimmerman i zielone EBC nie wyrabiają - na Rallylandzie musiałem "gospodarować zasobami" i oszczędzać hamulce żeby starczały na cały przejazd :) Efekt zawsze ten sam - pedał twardy, normalny, ale jego wciśnięcie nie przekłada się na wytracanie prędkości. Po zatrzymaniu auta z klocków i tarcz (miejscami nabierają purpurowej barwy) unosi się dym, chyba nie radzą sobie z odprowadzeniem ciepła...

 

Wiem jakie są standardowe opcje w takim wypadku - wymiana na 4tłoka z WRX (dużej poprawy się nie spodziewam) albo złote brembo (łatwe do przełożenia do Forka). Ja jednak chciałbym mieć ciastko i zjeść ciastko - móc używać 16" felg, bo dobrze się sprawdzają w terenie i w okresie zimowowiosennym kiedy jest wykwit dziur. Czy poza wyżej wymienionymi sprawdzonymi rozwiązaniami są dostępne jakieś inne które umożliwiłyby sprawne hamowanie (hamulca wystarczające "na dłużej" przy dynamicznej jeździe) przy jednoczesnym zachowaniu kompaktowych rozmiarów?

 

Fizyke ciężko oszukać i najprostszym rozwiązaniem byłyby po prostu większe tarcze, ale tu skucha, bo to wyklucza 16" (mam z S-Turbo)... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba spróbuję takiego rozwiązania, bo nie spodziewam się żeby obecne klocki jeszcze długo pociągnęły :)

Jak nie chcesz wymieniać zacisków to spróbuj HP+, bardzo fajne i niezbyt głośne. RC5+ są świetne jak dla mnie, ale hałas jest niesamowity :).

 

Jednak jeśli zostawisz tarcze seryjne to nie wróżę im długiej przyszłości. Przynajmniej ja tak miałem.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze z przodu mam wymienione na nawiercane Zimmermany, mam nadzieję że trochę pożyją, zrobiłem na nich juz 20k kilometrów i są proste, bez zastrzeżeń, poza tym że się grzeją :) Hałas mi nie przeszkadza, podobnie jak ewentualne szybsze zużycie, więc oba rozwiązania rozważę przy kupnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimmermany w moim forku (2 tłoczki 294mm) wytrzymały 4kkm nim się pogięły i w ramach gwarancji sprzedawca wymienił mi je na Brembo...

No to taki zestaw jak mój... A robiłeś coś nietypowego (pojeżdżawki, tory, brodzenie w wodzie półmetrowej itp )? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaliczyły jeden Słomczyn. Brembo katuję dużo mocniej i od 20kkm spokój.

 

No to ciekawe, czy to ja mam szczęście, czy Ty masz pecha...

U mnie nic... a zdarzało się np. na rozgrzanych tarczach wpakować do wody czy zasuwać gdzieś po agrafkach i w Kielcach - sytuacje takie że hamulce przegrzewam zdarzały się już tak często że przestałem liczyć. Na szczęście nie dzieje się to nagle i z wyprzedzeniem wiem że hamulce powoli się kończą... tak czy inaczej tarcze są proste mimo takiego traktowania, choć to pewnie bardziej wina klocków i one dostają po dupie.... W poprzednim Forku na fabrycznych tarczach robiłem podobne rzeczy i mi się skrzywiły dość szybko :/  

Nie wiem jaki to jest model Zimmermanów, poza tym że to taki sam rozmiar jak OEMowe tarcze w XT'ku. Nie wiem co o tym myśleć :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

całkiem po bandzie,coś z palety CL

 

 

RC5+ są świetne jak dla mnie, ale hałas jest niesamowity
 

 

Panowie, bez przesady, nie ma gwarancji, że będą piszczały... nie ma też gwarancji, że nie będą. W jednym aucie mi piszczały, w innym nie piszczą do teraz.

Będzie natomiast gwarancja zauważalnej poprawy jakości hamowania.

 

Pisałem w wątku hamulcowym gdzieś indziej, jeździłem na CL RC 5+, zmieniłem na Hawk Ceramic, teraz auto nie hamuje, jedynie spowalnia.

Bardzo polecam CL RC 5+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zaliczyły jeden Słomczyn. Brembo katuję dużo mocniej i od 20kkm spokój.

No to ciekawe, czy to ja mam szczęście, czy Ty masz pecha...

U mnie nic... a zdarzało się np. na rozgrzanych tarczach wpakować do wody czy zasuwać gdzieś po agrafkach i w Kielcach - sytuacje takie że hamulce przegrzewam zdarzały się już tak często że przestałem liczyć. Na szczęście nie dzieje się to nagle i z wyprzedzeniem wiem że hamulce powoli się kończą... tak czy inaczej tarcze są proste mimo takiego traktowania, choć to pewnie bardziej wina klocków i one dostają po dupie.... W poprzednim Forku na fabrycznych tarczach robiłem podobne rzeczy i mi się skrzywiły dość szybko :/

Nie wiem jaki to jest model Zimmermanów, poza tym że to taki sam rozmiar jak OEMowe tarcze w XT'ku. Nie wiem co o tym myśleć :/

Z tego co wiem ta firma ma problem z utrzymaniem stałej jakości, znam kilka osób, które trafiły ok i są zadowolone z tarcz i kilka, którym bardzo szybko się pogięły. Ja więcej z tą firmą ryzykować nie zamierzam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...