tedimy99 Opublikowano 23 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2017 2 minuty temu, raveout napisał: czy na pustym samochodzie, z pustym bakiem również dupa wam siedziała U mnie , jak SLSy padły to siadła na amen. Czasem pada najpierw jeden . U mnie padły dwa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 24 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2017 Dnia 23.09.2017 o 21:53, raveout napisał: pytanie do wszystkich, ktorym padły SLSy - czy na pustym samochodzie, z pustym bakiem również dupa wam siedziała czy moze podnosila sie do przyzwoitego stanu? Na początku tak, potem już nie. A jak klapnęła, to na amen. I w sumie przedział czasowy od jednego zjawiska do drugiego długi nie był. Dnia 23.09.2017 o 21:53, raveout napisał: u mnie wlasnie SLSy przy pustym LPG i prawie pustym Pb wrocily do wysokosci 440mm a moze nawet ciut wyzej. Komfort resorowania jest wciaz bez zarzutu, wiec moze do tej wymiany u mnie jeszcze daleko... Chciałbym się mylić, ale byłbym tu raczej pesymistą. Długo to nie potrwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel00 Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 (edytowane) Dzień dobry pozwolę się dokleić się do tego mega-wątku. Pacjent - Forester SG 2.0x, 155k przebiegu, fabryczna instalacji lpg (czyli cała zabudowa), fabryczne zawieszenie (SLS, reszta również nie ruszana) Samochód stoi prosto, jedzie, hamuje, skręca i wybiera nierówności jak należy. Żadnych niepokojących odgłosów… prawie Dzisiaj zaobserwowałem, że przy obciążeniu z tyłu (np. dwie siedzące osoby) kilkukrotnie "dobiło" (strzeliło, łupnęło) coś z tyłu. Bez pasażerów problemu nie ma. Amortyzatory? W związku z powyższym pytanie: - co wsadzić? - czy trzeba wymienić tył, czy również przód? - czy poza amortyzatorami i sprężynami coś jest jeszcze potrzebne? Piszę trochę "na gorąco" więc jeszcze się w temat nie zanurzyłem, ale po pobieżnym przejrzeniu wątku widzę, że typy są: - KYB (excel-g? ) + KYB (wersja semi-poprawna?) - KYB + Lesjofors (wersja budżetowa?) - KYB + IronMan (wersja wypas?) W której konfiguracji można wymienić sam amortyzator / sprężynę / tył ? A w której komplet? Co polecacie do wersji z instalacją lpg? Senkju from de mołtajn ps.: Korcą mnie te IronMan'y, chociaż nie wiem czy nie będzie to przerost formy nad treścią [Edit] Zrobiłem szybkie rozeznanie cenowe w sklepie Subarak. Pewnie można taniej ale nad tym się będę zastanawiał później. Póki co, tutaj mam wszystko pod ręką. - IronMan + KYB - komplet tył (1750) + sprężyna przód (600) + amortyzator przód (780) = 3130 zł - Lesjofors + KYB - tył (1660 + osłony i odboje?), przód (nie ma sprężyn*) - ~1700 zł sam tył - KYB + KYB - tył (1580 + osłony i odboje?), przód (nie ma sprężyn*) - ~1600 zł sam tył *może zostać fabryczny amortyzator i sprężyna dopóki nie padną czy trzeba wymienić przynajmniej amortyzator albo amortyzator i sprężynę? Edytowane 27 Września 2017 przez camel00 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 SLS zawsze trzeba wymieniac wraz ze sprężynami, chyba że wymieniasz również na SLS.Kyb + Kyb = wersja najbardziej zbliżona do charakterystyki SLSKyb + Lesjofors To nie wersja budżetowa tylko twardsza, wzmocniona pod LPG. Przy Ironach (opcja najtwardsza) trzeba wymienic przod i tył, przy pozostalych zestawach wystarczy tył.Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel00 Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 (edytowane) 47 minut temu, raveout napisał: Kyb + Kyb = wersja najbardziej zbliżona do charakterystyki SLS Kyb + Lesjofors To nie wersja budżetowa tylko twardsza, wzmocniona pod LPG. Przy Ironach (opcja najtwardsza) trzeba wymienic przod i tył, przy pozostalych zestawach wystarczy tył. Ok, czyli wybieramy między KYB + Lesjofors na sam tył a KYB + Ironman komplet. Pytanie - czy wymiana samego tyłu nie wpłynie na prowadzenie samochodu? Konkretnie chodzi mi o to, ze amortyzatory KYB mają chyba inną charakterystykę niż fabryczne. Chciałbym uniknąć sytuacji w której przód będzie miękki a tył zacznie skakać jak piłka Jeszcze pytanie - czy przy wymianie amortyzatorów z tyłu trzeba dokupić górne mocowanie amortyzatora? Edytowane 27 Września 2017 przez camel00 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Ale z przodu nie masz amorów SLS kyb + kyb na tył to jest zdaje sie zestaw montowany fabrycznie w forkach bez SLSow (bo takie też były). Mocowania mogą byc od sls jeśli nie sa uszkodzone. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 (edytowane) 9 godzin temu, camel00 napisał: Ok, czyli wybieramy między KYB + Lesjofors na sam tył a KYB + Ironman komplet. Pytanie - czy wymiana samego tyłu nie wpłynie na prowadzenie samochodu? Konkretnie chodzi mi o to, ze amortyzatory KYB mają chyba inną charakterystykę niż fabryczne. Chciałbym uniknąć sytuacji w której przód będzie miękki a tył zacznie skakać jak piłka Jeszcze pytanie - czy przy wymianie amortyzatorów z tyłu trzeba dokupić górne mocowanie amortyzatora? Ja bym podsumował dostępne konfiguracje tak - oczywiście przy wszystkich tracisz zdolność samopoziomowania: KYB + KYB = prawie jak fabryka - polecam, ew. dać dystans 1 cm - znam forestery z butlą i hakiem, które jeżdżą bez dystansu i stoją książkowo. KYB + Lesjofors = wysokość fabryczna, sztywny tył - puste auto, nawet z sama butlą będzie podskakiwało na progach zwalniających itp. - brałbym, jeśli bym woził cement lub ciągnął przyczepę z dużym naciskiem na hak KYB + Ironman = wysokość +3,5 cm, sztywny tył i przód, brałbym tylko jeśli potrzebowałbym większego prześwitu w teren, do tego opony o jak największym profilu. Ale z wad: amortyzatory pracują cały czas rozciągnięte, nie mają już pełnego skoku, przeguby cały czas pod większym kątem. Lepiej zrobić chyba lift dystansami, łącznie z dystansami pod mocowania wahaczy. Miałem u siebie rozwiązanie KYB + Ironman, przeszedłem na KYB + KYB + dystanse, jak pojawiły się sprężyny KYB w handlu. Edytowane 28 Września 2017 przez TOMA52 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
temek Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Ok, czyli wybieramy między KYB + Lesjofors na sam tył a KYB + Ironman komplet. Pytanie - czy wymiana samego tyłu nie wpłynie na prowadzenie samochodu? Konkretnie chodzi mi o to, ze amortyzatory KYB mają chyba inną charakterystykę niż fabryczne. Chciałbym uniknąć sytuacji w której przód będzie miękki a tył zacznie skakać jak piłka Witaj, jeździłem forkiem z kayabami (zestaw z nie-ASO) 4 lata, mogę powiedzieć ze okej jak na wersje econo, tj. wytrzymałe oraz prowadzenie jak pickupem.Teraz mam SLS i jezdzi się super jak osobówka.Jeśli padną (tfutfu) to zamienię tylko na SLS'y. PozdrawiamWysyłane z mojego iPad przy użyciu Tapatalk HD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Temek, jakie miałeś sprężyny? Chyba nie Kayaba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
temek Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Tak, zestaw do kayabow z fourturbo. To była wersja dla "bez Lpg". Testowałem rownież wersje dla Lpg i były za twarde. Kupowałem w 2014 roku, może teraz coś się zmieniło. Owszem jeździło się dobrze jak tył był dociążony, ale na pusto był za lekki. Wysyłane z mojego iPad przy użyciu Tapatalk HD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel00 Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 Czysto informacyjnie. W zeszłym tygodniu odebrałem KYB + Lesjofors. Amortyzatory, sprężyny, osłony+odboje - wyszło 1040 zł. Muszę dokupić jeszcze gumy (chyba 44 zł/szt) i górne mocowanie amortyzatora (120zł/sztuka, na wszelki wypadek, gdyby po rozebraniu okazało się, że trzeba wymienić). Czaiłem się na Ironman, ale przekonał mnie argument o narażeniu na szybsze zużycie pozostałych elementów. Generalnie, nie chciałem przefajnować. K-Flex więcej osób odradza niż poleca. Wszyscy mówią, że "amortyzatory Kayaba robi dobre, ale sprężyny to już raczej niekoniecznie". Poza tym, musiałbym dołożyć do nich podkładkę a to zalatuje mi druciarstwem. Pojawił się pomysł zakupu nowych SLS. Nawet nie głupi, ale zadziałał argument finansowy. Lesjofors wydały mi się najlepszym rozwiązaniem. Względnie tanie, dostępne, dobre opinie. Zobaczymy. Dziękuję wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 @camel00 daj koniecznie znac jakie wrażenia jak już zamontujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel2.0 Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 14 godzin temu, camel00 napisał: Czysto informacyjnie. W zeszłym tygodniu odebrałem KYB + Lesjofors.... ....K-Flex więcej osób odradza niż poleca. Wszyscy mówią, że "amortyzatory Kayaba robi dobre, ale sprężyny to już raczej niekoniecznie". Poza tym, musiałbym dołożyć do nich podkładkę a to zalatuje mi druciarstwem.... Rozumiem że przy zestawie KYB + Lesjofors nie musimy dodawać żadnych podkładek i uzyskujemy taka samą wysokość jak przy KYB + KYB z podkładką? Też czeka mnie wymiana w przyszłości ale na razie zbieram informacje Mam dużą butlę LPG (77l) a chętnie nawet podniósł bym lekko tył (1-2 cm.) względem fabryki. Zachowując przy tym charakterystykę SLSów. Ale pewnie za dużo bym chciał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel00 Opublikowano 4 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 2 godziny temu, Daniel2.0 napisał: Rozumiem że przy zestawie KYB + Lesjofors nie musimy dodawać żadnych podkładek i uzyskujemy taka samą wysokość jak przy KYB + KYB z podkładką? Wiem tyle co przeczytałem. Do zestawu KYB+KYB przy butli i/lub haku zalecano zastosowanie podkładki. Przy czym podobno można, ale nie trzeba. Nie miałem czasu się doktoryzować. Przy Lesjofors nikt o czymś takim nie pisał Jak chcesz podnieść całość o 35mm, to Ironman załatwią sprawę, ale trzeba (zaleca się?) wymienić razem z przodem. Na wymianę jestem umówiony w przyszły poniedziałek i wówczas będę wiedział jaka jest różnica w wysokości i zachowaniu na drodze. U mnie jest fabryczna instalacja zapakowana pod meblościanką (zabudowa podłogi bagażnika), butla mieści ~56 litrów. Podejrzewam, że wagowo wychodzi podobnie co większa butla w subtelniejszej obudowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel2.0 Opublikowano 4 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 Nie chce wymieniać niczego poza tylnym zestawem wiec pewnie obejdę sie bez podnoszenia tylu. Tez mam hak i mebloscianke w bagazniku☺ do butli wchodzi podobnie jak u Ciebie ale nominalna pojemność to 77l. Czekam na efekty u Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 4 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 Ktoś tutaj kilkanaście stron wczesniej pisał, że założył kyb + lesjofors +1cm podkladki i tył przy pełnym lpg mial troche ponad 46cm. Prawidlowa wysokosc przy SLS to 44cm (+1,2cm / -2,4cm). Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brunon Opublikowano 4 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 Godzinę temu, raveout napisał: Ktoś tutaj kilkanaście stron wczesniej pisał, że założył kyb + lesjofors +1cm podkladki i tył przy pełnym lpg mial troche ponad 46cm. Prawidlowa wysokosc przy SLS to 44cm (+1,2cm / -2,4cm). Sent from my iPhone using Tapatalk A na pustym zbiorniku odlatywał w kosmos przy każdym progu zwalniającym, tak przypuszczam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel00 Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 (edytowane) Operacja zakończona. Na oko, stoi chyba równo. W środku mam wrażenie, że tył poszedł do góry, ale przez ostatni tydzień sls'y lekko siadły, więc pewnie stąd odczucie. Co do jazdy się jeszcze nie wypowiem, bo zrobiłem kilka kilometrów. Na razie jest ok, ale sprawdzę w różnych warunkach. Koszty: Amortyzator Kayaba 334344 + 334345 - 320 zł / szt. Sprężyna Lesjofors 4288342 - 160 zł / szt. Osłony i odboje Kayaba 910046 - 80 zł komplet Guma Subaru 20375FC001 - 44 zł / szt. Wymiana i geometria - 350 zł Dokupiłem jeszcze na wszelki wypadek górne mocowania amortyzatora (SM5422 - 120 zł / szt.), ale okazało się, że nie trzeba wymieniać i nie pasują (mam jakieś zupełnie inne). Przód fabryczny, tył zmieniony. (tak, wiem, brudny nie, to na tylnych drzwiach to nie ruda) Edytowane 9 Października 2017 przez camel00 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 (edytowane) @camel00 dzieki za relacje. Wizualnie super! Stosowałeś podkładki z przodu i z tyłu? Bo mam jednak wrażenie jakby cały był podniesiony w stosunku do serii Sent from my iPhone using Tapatalk Edytowane 9 Października 2017 przez raveout Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel00 Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 14 minut temu, raveout napisał: @camel00 dzieki za relacje. Wizualnie super! Stosowałeś podkładki z przodu i z tyłu? Bo mam jednak wrażenie jakby cały był podniesiony w stosunku do serii Nie, żadnych. Przód fabryczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość literówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krik Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 Na zdjęciu wygląda jakby dopiero z podnośnika zjechał i jeszcze amory się nie ułożyły lub jakby przód i tył podniesione o 3-4 cm. Mógłbyś zmierzyć odległości od osi piasty do krawędzi błotnika z przodu i z tyłu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wredne Osaczysko Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 To nie możliwe żeby seryjny przód był tak wysoko , chyba że masz koła 14 . Tak wygląda forek sf na ironmanach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 No tak na oko forek camela wyglada co najmniej jakby był na ironach Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się