camel00 Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 (edytowane) Przód 46-46,5 cm Tył pusty 46,5-47 cm Tył pełny 46,5 cm Pusty tzn. nic w bagażniku, Pb na rezerwie, 10 litrów lpg Pełny, tzn. + 23 litry Pb i full lpg (56 litrów lpg) Opony 215/60/16 (czyli rozmiar chyba standardowy) Edytowane 9 Października 2017 przez camel00 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 No wiec przod jest wyraźnie wyżej niż seria standardowo jest 43,7 (+12, -24), tył 44 (+12, -24)Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 10 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 (edytowane) 6 godzin temu, camel00 napisał: Operacja zakończona. Na oko, stoi chyba równo. Fajnie stoi. Tak jak poprzednicy pisali - trochę wyżej, niż powinien, ale mi się podoba Dzięki za informacje, zdjęcie i konkretne dane. Na pewno się przydadzą potencjalnym zainteresowanym. Edytowane 10 Października 2017 przez Malyboss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 10 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 Mnie sie też podoba ale ciekawi mnie mocno czym to jest spowodowane Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krik Opublikowano 10 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 A jak się zmienił komfort jazdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sumo Opublikowano 10 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 W dniu 9. 10. 2017 o 20:05, camel00 napisał: Dokupiłem jeszcze na wszelki wypadek górne mocowania amortyzatora (SM5422 - 120 zł / szt.), ale okazało się, że nie trzeba wymieniać i nie pasują (mam jakieś zupełnie inne). Przód fabryczny, tył zmieniony. (tak, wiem, brudny nie, to na tylnych drzwiach to nie ruda) Powinno sie wymieniac wszystko w komplecie, mocowania sa waznym elementem, a koszt nie tak duzy w stosunku do inwestycji. No ale to tylko moja opinia, takie zboczenie motoryzacyjne Forek wyglada bardzo ladnie, wydaje sie wiekszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobersubaru Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 dzięki temu tematowi wymieniłem samopoziomujące SLS-y na komplet Kayaby. tył stoi wyżej ! i jest OK po wymianie musiałem tylko podjechać na regulację świateł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRYSZTAŁ Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 (edytowane) Dobra przeczytałem 41 stron... Pacjent fotek SF5 2001. Tylne sls'y ktoś wymieniał w Niemczech na gazowe. Nie wiem co to za amor. Sprężyna ma 14mm. W Polsce nowy właściceriaiel założył instalacje LPG. Wrzucam trochę gratów do bagażnika, 15l pb, prawie 40l gazu i z tyłu mam od krawędzi nadkola do środka koła 38,5 cm... Z przodu 41,5 cm. Do tego wylał przedni prawy, najprawdopodobniej seria jeszcze. Na diagnostyce wyszło przeszło 70% wszędzie. Tył pomimo że siedzi to nie puka na garbach i dołach. Teraz pytanie: czy mogę z przodu wymienić sam amortyzator na kyb i zostawić seryjna sprężynę ,czy zestaw. I czy wystarczy na tył nowa sprężynę żeby lepiej stał? Myślałem o używanym przodzie ale czy jest sens? Czytałem o niedźwiedziowym rozwiązaniu i Mysiadłowym. Ironmany za wysoko, i drogo. Pomóżcie bo łep kipi. Zapomniałem dodać, że felga 17' 225/55. Amortyzatory tył to Tokico 2A 17510-B...olejowe. właśnie sprawdziłem. To przód idzie kyb 334189 i sprężyna rc2315 Tył sprężyna kyb 5761??? A jak padnie tył olejowy to wstawię kyb? Dobre będzie to? XD Edytowane 20 Października 2017 przez KRYSZTAŁ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 Przód możesz wymieniać bez zmiany sprężyn, chyba że te wymagają już wymiany ze względu na ich kiepski stan. Cały wątek i dylematy dotyczą tyłu i zastąpienia amortyzatorów samopoziomujących z tyłu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 W dniu 20.10.2017 o 17:27, KRYSZTAŁ napisał: Teraz pytanie: czy mogę z przodu wymienić sam amortyzator na kyb i zostawić seryjna sprężynę ,czy zestaw. I czy wystarczy na tył nowa sprężynę żeby lepiej stał? jeżeli siedzi już na klasycznym zestawie to zmień amory+sprężyny inaczej będziesz robił dwa razy tą samą robotę - szkoda czasu. Jak przód stoi OK to możesz same amory zmienić. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRYSZTAŁ Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Dzięki. Za wsparcie. Na razie kolejny wydatek bo błotnik do wymiany po ostatnich eskapadach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdegustowany Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 (edytowane) Na dzień dzisiejszy finansowo sprawa wygląda następująco (ceny podane za dwa amortyzatory): - dzwoniłem dziś do zakładu zajmującego się regeneracją SLSów w Gdańsku - kompletna regeneracja to 1700 zł + koszty przesyłki. Na pracę udzielana jest roczna gwarancja bez limitu przebiegu. - w AS0 - 2200 zł (nie sprawdzałem osobiście, wyczytałem na forum) - na allegro znalazłem/ skompletowałem zestaw KYB + KYB za około 950 zł z przesyłką. Powiem szczerze, że zaskoczyła mnie dość wysoka cena regeneracji i prawdopodobnie zdecyduję się na zestaw KYB. Edytowane 6 Listopada 2017 przez zdegustowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 7 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2017 9 godzin temu, zdegustowany napisał: Na dzień dzisiejszy finansowo sprawa wygląda następująco (ceny podane za dwa amortyzatory): - dzwoniłem dziś do zakładu zajmującego się regeneracją SLSów w Gdańsku - kompletna regeneracja to 1700 zł + koszty przesyłki. Na pracę udzielana jest roczna gwarancja bez limitu przebiegu. - w AS0 - 2200 zł (nie sprawdzałem osobiście, wyczytałem na forum) - na allegro znalazłem/ skompletowałem zestaw KYB + KYB za około 950 zł z przesyłką. Powiem szczerze, że zaskoczyła mnie dość wysoka cena regeneracji i prawdopodobnie zdecyduję się na zestaw KYB. Chyba tyle samo co koszt regeneracji samych SLS, kosztuje komplet sprężyn + amortyzatory Pedders. Używam ich od roku. Jest może nieco bardziej twardo ale też wyraźnie bardziej stabilnie. Mi bardzo pasują. Rozważ jeszcze taka możliwość ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdegustowany Opublikowano 7 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2017 Szczerze mówiąc, to najbardziej zależy mi na tym żeby było zbliżone do oryginału dlatego też chciałem regenerować SLSy. Nie mam potrzeby utwardzania czy podwyższania samochodu bo jeżdżę nim tylko po asfalcie, z "rodzinnymi" prędkościami i ewentualnie lekkim bagażem. Niestety cena regeneracji jest dla mnie zaporowa i zastanawiam się z czego ona wynika. Części materiałów używanych do regeneracji czy nakład pracy ? Bo patrząc na to co znalazłem w necie (ok. 1000 zł za zestaw KYB) to wydaje mi się ze byłbym tyle w stanie zapłacić za dwa regenerowane oryginalne SLSy - w innym przypadku regeneracja nie ma żadnego ekonomicznego uzasadnienia. Czy ktoś może zna inne zakłady zajmujące się regeneracją SLSów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miroman Opublikowano 7 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2017 (edytowane) jeszcze 2 lata temu płaciłem 1380 PLN + koszty wysyłki , przy cenie oryginału w ASO około 4000 PLN to była atrakcyjna cena, teraz w ASO masz o polowe taniej i jeżeli "zależy Ci na tym żeby było zbliżone do oryginału" to polecam ASO Swego czasu carfit z Nowego Sącza montował regenerowane i to w lepszej cenie niż te z Gdańska, nie wiem, jak jest teraz. Edytowane 7 Listopada 2017 przez miroman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdegustowany Opublikowano 8 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 13 godzin temu, miroman napisał: jeszcze 2 lata temu płaciłem 1380 PLN + koszty wysyłki , przy cenie oryginału w ASO około 4000 PLN to była atrakcyjna cena, teraz w ASO masz o polowe taniej i jeżeli "zależy Ci na tym żeby było zbliżone do oryginału" to polecam ASO Swego czasu carfit z Nowego Sącza montował regenerowane i to w lepszej cenie niż te z Gdańska, nie wiem, jak jest teraz. Właśnie dzwoniłem do Carfita i powiedzieli, że już się tym nie zajmują. Będzie KYB + KYB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek_ Opublikowano 8 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 Sprawdzał ktoś z was ten zestaw KYB+KYB(tył sprężyny KYB) na stacji diagnostycznej. Jaki % tłumienia ma taki komplet świeżo po montażu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRYSZTAŁ Opublikowano 11 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2017 (edytowane) Witam. Odgrzewane kotleta... Ultra sr kyb + stara sprężyna przòd do forka st? Czy trzeba sprężynę od sti? Bo jeszcze nie zmieniłem z racji cięć budżetowych bo w hurtowni postraszyli, że exel-g made in China teraz... I zgłupiałem na nowo Dopiero spojrzałem że temat o samopoziomach.... To również czy tył jeżeli sprężyna od olejowego tylnego Tokico pod ultra sr? Edytowane 12 Listopada 2017 przez KRYSZTAŁ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 26 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2017 a ja dodam, zę oryginalny sls obecnie to koszt nie cały 1k pln wiec mam nowe dwa i znowu jest cudownie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 27 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 (edytowane) niecały 1000 ? w ASO ? brutto ? We wszystkich powinna obowiazywać ta sama cena czy może być różnie i warto szukać ? Zmieniałeś też sprężyny na nowe ? Pytam bo mi sugerowano, że sama wymiana amortyzatorów nie podneisie auta do "fabrycznej" wysokości- że spręzyny też już mogły "siąść" Edytowane 27 Listopada 2017 przez vonda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miroman Opublikowano 29 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2017 W dniu 27.11.2017 o 00:39, AdaSch napisał: a ja dodam, zę oryginalny sls obecnie to koszt nie cały 1k pln wiec mam nowe dwa i znowu jest cudownie też jestem ciekawy, w którym ASO można kupić oryginalne SLSy za nie cały 1000 PLN, podaj proszę namiary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 30 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2017 7 godzin temu, miroman napisał: też jestem ciekawy, w którym ASO można kupić oryginalne SLSy za nie cały 1000 PLN, podaj proszę namiary Napisz to użytkownika A.Koper. Wydaje mi się, że pan Andrzej kiedyś pisał, że w jego ASO tyle kosztują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miroman Opublikowano 30 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2017 P. Andrzej Koper pisał, że kosztują 1099,-PLN za 1 szt - a to nie jest niecały 1000 PLN... , ale mogło się coś zmienić @Andrzej Koper poproszę o potwierdzenie ceny SLSa do Forestera SG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 30 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2017 No cóż, nie każdy może zostać dyplomatą i nie każdy może nauczyć się negocjacji. dalszy komentarz jest chyba zbędny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 30 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2017 9 godzin temu, miroman napisał: poproszę o potwierdzenie ceny SLSa do Forestera SG 1099 zł brutto sztuka.... jak pamiętam a negocjować można montaż... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się