sebekian Opublikowano 8 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 Nie wiem ale może poszukaj zdjęcia oryginalnego mocowania z ta uszczelka to coś wpadnie Ci do głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek_ Opublikowano 8 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 ok. Ja mam tu dobrych mechaników w Gdyni to im powiem o tej rdzy na pewno coś wymyślą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 9 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 Dzieki @sebekian za trafne spostrzeżenie. Zbyszek jeśli Twoi mechanicy znajdą na to jakis dobry sposob to daj znac tu dla potomnych. Z gory thx! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 9 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 Ta uszczelka to gumowa górna część poduszki. Najprościej po wyjęciu kolumny zabezpieczyć kielich w nadwoziu i popsikać niewysychającym np. fluidolem.(baranki raczej wysychają). Na dystans kładziesz silikon -w sumie obojętne jaki i montujesz kolumnę. Z silikonu robi się uszczelka i nie przyklei się do nadwozia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xtri Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Dnia 09/04/2017 o 13:15, raveout napisał: @brunon dzieki wielkie za oferte pomocy! W ferworze wyjazdu nie miałem już czasu nawet, zeby odpisac i ten temat dopiąć a okazało się, że po załadowaniu forka bagażami, kołem zapasowym i pasażerami tył sie podniósł i przez całe 2700 przejechanych km utrzymywał przyzwoity poziom i komfort podróży. W planach mam wymianę na zestaw kyb + lesjofors + podkładki. Części zakupię na dniach, jednak póki zawias jeszcze potrafi jednak komfortowo amortyzowac i utrzymywać jak się okazuje poziom to się chwile wstrzymam z wymianą i może przetestuję temat samych podkładek. u siebie zalozylem kyb +lesjoforce 2 lata temu + butla na plecy i wszystko sie turla bez zarzutów - jesli chcesz wyzej to Ironki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 @Xtri a jak komfort w porównaniu do sprawnych SLS? Twardość duzo wieksza na tych springach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xtri Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 @raveout Niestety nie bylo mi dane posmakowac Slsow... kupilem go z podkulonym ogonem dlatego po przestudiowaniu forum, zafundowalem mu wczesniej wspomniany zestaw kyb+lesjoforce. Ale... na skróty przez pole pedze prawie codziennie i jest ok, szczegolnie ze zaraz pozniej jezdzę po drogach tam gdzie kompakty zwalniają A myślałeś o regeneracji? Czytalem gdzies wczesniej o takich co próbowali i nie narzekali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 No ja wlasnie czytałem o takich co próbowali i stosunkowo szybko po wymianie zaczęli narzekać... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Ja wróciłem z Ironów do serii z przodu i Kyb+dystanse z tyłu. Było za sztywno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Dnia 13.05.2017 o 20:39, Malyboss napisał: Dnia 13.05.2017 o 18:50, Yanas napisał: na grupie Subaru na FB twierdzili,że po wymianie amorów należy ustawiać Dzięki za odpowiedź. Pytam, bo u mnie SLS na KYB wymieniane były w warsztacie u znanego na forum szpeca, którego fachowości raczej bym nie podważał i nie kwestionował A on właśnie wypowiedział się, że po tym przeszczepie geometrii ustawiać nie trzeba. I komu tu wierzyć? Więc mimo wszystko - dla świętego spokoju - umówię się na sprawdzenie i dam znać, czy bardzo się rozjechało (wymiana była 5 kkm temu). Geometria w Forku sprawdzona w dniu dzisiejszym. Zostawiam więc informację dla potencjalnych zainteresowanych. Chronologicznie było tak: 1. październik 2016 - ustawiona pełna geometria; 2. luty 2017 - wymiana SLS na KYB; 3. wrzesień 2017 - sprawdzenie geometrii w tym samym warsztacie, na tej samej maszynie... I nawet przez tego samego człowieka Wszystko mieściło się w normie, i nic nie trzeba było ruszać. Załączam wyniki z pomiarów: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kita Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 (edytowane) Witam serdecznie:) Jestem szczęśliwą właścicielka Forestera i właśnie stoję przed wymianą amortyzatorów tylnich. Nie są to dla mnie małe pieniądze, więc zwracam się z prośbą o radę, ponieważ mam trudność z podjęciem decyzji. Oryginalne (które tak staniały) czy zestaw KYB? Jeżdżę bez załadunku, po asfalcie (mało tu dziur), czasami w trasę, natomiast zima u mnie trwa pół roku. Chciałabym jak najlepiej wybrać, bliżej mi do oryginałów, tym bardziej że cena się zmieniła, a myślę, że jednak to do tej pory był wybierany zestaw przede wszystkim właśnie ze względu na koszta. Ale mechanik namawia mnie na KYB.... Proszę Was o podpowiedź. Edytowane 14 Września 2017 przez Kita dokonczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 @Kita gwoli ścisłości - SLSy przy aktualnych cenach to ok 2200 pln za komplet, przy zestawie KYB wraz ze sprężynami mozna sie zamknąć w okolicach 1000 pln. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaro2003 Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 (edytowane) Ja jestem właśnie świeżo po wymianie SLS na KYB Excel-G plus sprężyny wzmocnione Lesjofors a to ze względu na LPG. Dobrze się tym jeździ jak jest więcej paliwa w baku bo tak na prawie pustym to twardo (zwłaszcza że jeżdżę trochę po szutrowych drogach). Także jeżeli nie ma LPG plus tak jak piszesz głównie asfalt i bez większego ładunku to zestaw KYB (amorki plus sprężyny) jest jak najbardziej odpowiedni. Wybierając zestawy w sklepach specjalizujących się w subaru można dostać je w lepszej cenie niż kupując osobno. Edytowane 14 Września 2017 przez yaro2003 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kita Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 3 godziny temu, raveout napisał: @Kita gwoli ścisłości - SLSy przy aktualnych cenach to ok 2200 pln za komplet, przy zestawie KYB wraz ze sprężynami mozna sie zamknąć w okolicach 1000 pln. tak, mój mechanik wyliczył ze za komplet tylnich amorów KYB plus jakieś zajebiste spreżyny i nie wiem co tam jeszcze zapłacę u niego 2000zl zastanawiam się nad żywotnością SLS przy normalnym eksploatowaniu. Auto mam dwa lata i zrobiłam 30.000km. 3 godziny temu, yaro2003 napisał: Ja jestem właśnie świeżo po wymianie SLS na KYB Excel-G plus sprężyny wzmocnione Lesjofors a to ze względu na LPG. Dobrze się tym jeździ jak jest więcej paliwa w baku bo tak na prawie pustym to twardo (zwłaszcza że jeżdżę trochę po szutrowych drogach). Także jeżeli nie ma LPG plus tak jak piszesz głównie asfalt i bez większego ładunku to zestaw KYB (amorki plus sprężyny) jest jak najbardziej odpowiedni. Wybierając zestawy w sklepach specjalizujących się w subaru można dostać je w lepszej cenie niż kupując osobno. mam zajebiście duży zbiornik gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaro2003 Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 (edytowane) 34 minuty temu, Kita napisał: mam zajebiście duży zbiornik gazu W takim razie zestaw który założyłem jest idealny również dla Ciebie. A tak w ogóle to o jakim foresterze rozmawiamy? Edytowane 14 Września 2017 przez yaro2003 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kita Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 36 minut temu, yaro2003 napisał: W takim razie zestaw który założyłem jest idealny również dla Ciebie. A tak w ogóle to o jakim foresterze rozmawiamy? Subaru Forester 2006r 2.0 ben-gaz bez turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 8 godzin temu, Kita napisał: zwracam się z prośbą o radę, ponieważ mam trudność z podjęciem decyzji. Oryginalne (które tak staniały) czy zestaw KYB? Zestaw KYB. 8 godzin temu, Kita napisał: Jeżdżę bez załadunku, po asfalcie (mało tu dziur), czasami w trasę, natomiast zima u mnie trwa pół roku. Tym bardziej. 8 godzin temu, Kita napisał: bliżej mi do oryginałów, tym bardziej że cena się zmieniła, a myślę, że jednak to do tej pory był wybierany zestaw przede wszystkim właśnie ze względu na koszta. Miałem SLS, teraz mam KYB - i gdybym miał jeszcze raz wybrać, bez wahania założyłbym KYB. I nie chodzi o koszta - mojej opinii na KYB jeździ mi się lepiej. Cena SLS się może i zmieniła, ale to dalej SLS, który potrafi paść po 60 - 90 kkm, i problem wraca. Nie warto. 8 godzin temu, raveout napisał: SLSy przy aktualnych cenach to ok 2200 pln za komplet, przy zestawie KYB wraz ze sprężynami mozna sie zamknąć w okolicach 1000 pln. Potwierdzam. U mnie z wymianą wyszło niecałe 1500 zł. Koszt SLS 2200 pln => mówimy o nowych, tak? Razem z montażem? 7 godzin temu, yaro2003 napisał: Także jeżeli nie ma LPG plus tak jak piszesz głównie asfalt i bez większego ładunku to zestaw KYB (amorki plus sprężyny) jest jak najbardziej odpowiedni. Ja mam LPG, butla o pojemności 52 dm3, i nawet jak bak z benzyną napełniony jest do połowy, butla z LPG do pełna, a w bagażniku trochę walizek (czyli nie jakieś tam ekstremalne obciążenie) to tył i tak stoi prosto. 4 godziny temu, Kita napisał: tak, mój mechanik wyliczył ze za komplet tylnich amorów KYB plus jakieś zajebiste spreżyny i nie wiem co tam jeszcze zapłacę u niego 2000zl zastanawiam się nad żywotnością SLS przy normalnym eksploatowaniu. Auto mam dwa lata i zrobiłam 30.000km. Nie wiem jak ze sprężynami, bo jak duży zbiornik LPG, to można byłoby się zastanowić nad wzmocnionymi. Ale moim zdaniem 2 kpln to naprawdę maksymalny koszt, razem z montażem. Jak robisz 15 kkm na rok, to przy odrobinie pecha po czterech latach problem z klapniętymi SLS wróci jak bumerang. 4 godziny temu, Kita napisał: mam zajebiście duży zbiornik gazu Daj wzmocnione sprężyny + amory KYB i będzie naprawdę dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 15 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2017 Zbiornik pełen benzyny, zbiornik 70litrów pełen gazu, my+trójka dzieci + pełno ciężkich pakunków prawie po dach. Zestaw KYB + wzmocnione sprężyny dał radę, a Forek stał prosto i wysoko prawie jak zawsze. Polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 15 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2017 (edytowane) @Malyboss 1000 za zestaw Kyb wychodzi przy wlasnym zakupie części na alledrogo (amory po 300 zl sztuka) + sprezyny wzmocnione (100 zl szt) + wysylka + 150 zl montaż (taka stawke podał mi moj mechanik - w wawie). 2200 PLN za SLS to cena wzieta z tego forum ale chyba do tego faktycznie dochodzi jeszcze montaż P.S ja mam wymiane caly czas przed soba jeszcze bo SLS wciaz dobrze amortyzuja choc juz lekko tył opada. Niemniej prześledziłem już cały wątek, posprawdzałem ceny i jestem przygotowany na wymianę w razie czego . Sent from my iPhone using Tapatalk Edytowane 15 Września 2017 przez raveout Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kita Opublikowano 15 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2017 dziękuję. boję się że po wymianie na KYB będzie sztywny, twardy. miałam juz Ladę Niwe, Vitarę i mama ma Mitsubishi Pajero Pinin i nie chcę już takiego sztywnego auta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 15 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2017 4 godziny temu, raveout napisał: 2200 PLN za SLS to cena wzieta z tego forum ale chyba do tego faktycznie dochodzi jeszcze montaż Tak mi się właśnie też wydaje. 4 godziny temu, raveout napisał: Niemniej prześledziłem już cały wątek, posprawdzałem ceny i jestem przygotowany na wymianę w razie czego . I na co się zdecydowałeś? Na KYB ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 15 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2017 1 godzinę temu, Kita napisał: dziękuję. boję się że po wymianie na KYB będzie sztywny, twardy. miałam juz Ladę Niwe, Vitarę i mama ma Mitsubishi Pajero Pinin i nie chcę już takiego sztywnego auta... Jak dasz sprężyny KYB, to nie będzie sztywny. Jak masz dużą butlę, możesz dać 1cm dystans. Charakterystyka zawieszenia na komplecie KYB jest jak fabryczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 15 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2017 3 godziny temu, Malyboss napisał: I na co się zdecydowałeś? Na KYB ? Kyb + Lesjofors Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 16 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2017 9 godzin temu, raveout napisał: Kyb + Lesjofors Bardzo dobre rozwiązanie. Daj znać, jakie będą wrażenia po wymianie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się