Skocz do zawartości

PORADA Twarde klocki RC5+ z OEMowymi tarczami ZŁA PARA


JunioreX

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gdyby DS2500 byly popekane to bylyby do wyrzucenia.

gdyby babcia miala jaja... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

nie wiem, nie jestem zadnym ekspertem, ale jak dla mnie DS2500 to rewelacyjny klocek do szybszej cywilnej jazdy - dobrze dziala, NIE PISZCZY, tylko ta cena (mialem nie jeden komplet i zaden nie popekal ani sie wykruszyl)

 

zobaczymy jak wypadnie RC5+ na tle DS2500 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Moje też, zatem ten typ tak ma.....i nie zamieniłbym ich na inne.

 

też mam od kilku dni, hamują igła, jeszcze nie piszczą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CARBONE LORRAINE RC5+ , tarcze przednie były z pierwszego montażu.Od samego początku nie byłem zadowolony z takiego zestawu ponieważ podczas hamowania , było słyszalne metaliczne piszczenie , prawie jak hamowanie pociągu

Ten Typ Tak Ma.

 

Kiedy cofałem i przyhamowałem a następnie ruszyłem było słychać takie puknięcie[ruchy klocka w zacisku]

Masz racje, klocki zle zwymiarowane do zaicsku... albo ktos wyrzucil przy wymianie takie metalowe wkladki pomiedzy klocek a tloczki :roll: Mielismy tak z DS2500, stukanie ustapilo dopiero gdy zamowilem w ASO za gruba kase te blaszki. Za to piszczy nam tyl, bo tarcza jest minimalnie mniejsza od klocka, i zostaje na nim rant, a ten rant obciera o krawedz tarczy i piszczy.

 

a jakimś czasie hamowanie stawało się coraz głośniejsze i mniej skuteczne.Po kilku hamowaniach w większej prędkości podczas zatrzymywania był słyszalny jeden wielki hałas [jak by mi się miała łożysko rozsypać].Wystarczyło raz zahamować i już zaczął być słyszalny klocek , okazało się że tarcza jest poprzypalana miejscowo.

Zmien nawyki. Hamulec trzeba traktowac krotko i ostro. Hamowanie przez dziesiatki albo setki metrow prowadzi do przegrzania hamulca, obojetnie jaki by nie byl markowy. Do delikatnego hamowania sluzy silnik, skrzynia biegow :mrgreen: i opory ruchu :lol: Druga sprawa to po hamowaniu i zatrzymaniu (np. na swiatlach) nie trzymamy nogi na hamulcu tylko zaciagamy reczny. Tarcza scisnieta klockami stygnie nierownomiernie, moze sie pokrzywic, a na pewno przypali pod klockiem. Dodatkowo cieplo z tarczy idzie w klocek, zasik az do plynu hamulcowego.

 

My uzywamy gladkich Zimmermannow za psie pieniadze z DS2500 i jestesmy bardzo zadowoleni.

Inna sprawa ze CL do cywilnego auta to walenie z armaty do wrobla i masz prawo byc niezadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo zwymiarowane tak, by przy nagrzaniu się nie zakleszczyły

To jest mysl :idea:

 

nawet nie myśl tylko prawda. Klocki CLa są mniejsze od swoich odpowiedników ze względu na większą cieplną rozszerzalność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zmien nawyki. Hamulec trzeba traktowac krotko i ostro. Hamowanie przez dziesiatki albo setki metrow prowadzi do przegrzania hamulca, obojetnie jaki by nie byl markowy. Do delikatnego hamowania sluzy silnik, skrzynia biegow :mrgreen: i opory ruchu :lol: Druga sprawa to po hamowaniu i zatrzymaniu (np. na swiatlach) nie trzymamy nogi na hamulcu tylko zaciagamy reczny. Tarcza scisnieta klockami stygnie nierownomiernie, moze sie pokrzywic, a na pewno przypali pod klockiem. Dodatkowo cieplo z tarczy idzie w klocek, zasik az do plynu hamulcowego.

 

Też jestem tego samego zdania, tak właśnie hamować, a będą długo żyły......, inaczej każdy zestaw można zajechać w 10 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Z dobrymi klockami jest jak z oponami :roll: , albo chcemy dobrą trakcję , albo chcemy przebieg i przeciętne osiągi, dla mnie RC5+ to totalna rewelacja , i nijak ma sie porównanioe np. z DS2500 . to dwa inne światy :roll:

 

tzn DS są gorsze :?: :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć ze OEM tarcze świetnie z klockami zimmermana działają i zdecydowanie lepiej niż z klockami OEMowymi które po dłuższej bardzo dynamicznej jeździe przestawały hamować :shock: a z racji tego że mam automat było to problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zakupiłem auto z zestawem tarcze OEM i RC5+. Klocki trochę warczały i zgoniłem to na zasolenie i zeszklenie powierzchni.

Jena pojezdzawka na powolnym torze w Lublinie i prawie przestały warczeć. Wyjechałem w trasę do domu i praktycznie przez 2000km jechaliśmy nie hamując bo przy prędkościach powyżej 100km/h hamowanie powodowało wpadanie w rezonans i warczenie nie do zniesienia.

Przy małych prędkościach słychać lekkie szuranie ale bez drgań i jest ok.

Oględziny tarcz w drodze pokazały na tarczy plamy koloru i struktury. Na pewno nie założę więcej RC5+ do tarcz OEM.

 

Czy zna ktoś tarcze sprzedawane pod hasłem GR-N ??? (gladkie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem auto z zestawem tarcze OEM i RC5+. Klocki trochę warczały i zgoniłem to na zasolenie i zeszklenie powierzchni.

Jena pojezdzawka na powolnym torze w Lublinie i prawie przestały warczeć. Wyjechałem w trasę do domu i praktycznie przez 2000km jechaliśmy nie hamując bo przy prędkościach powyżej 100km/h hamowanie powodowało wpadanie w rezonans i warczenie nie do zniesienia.

Przy małych prędkościach słychać lekkie szuranie ale bez drgań i jest ok.

Oględziny tarcz w drodze pokazały na tarczy plamy koloru i struktury. Na pewno nie założę więcej RC5+ do tarcz OEM.

 

Czy zna ktoś tarcze sprzedawane pod hasłem GR-N ??? (gladkie)

 

RC5+ to klocek wyczynowy (z dodatkami ceramicznymi) który trzeba użytkować, brak odpowiedniego utrzymywania temperatury przez 2000km nie pomaga :) zresztą sam widziałeś po jeździe na torze. Załóż seryjne klocki, na wolnym torze tez powinny dać radę, a nie będzie nieprzyjemnych dźwięków itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż seryjne klocki, na wolnym torze tez powinny dać radę, a nie będzie nieprzyjemnych dźwięków itp

niestety ale tarcze tez muszę zmienić :( Musze coś dobrać bo auto jest mixt pojezdzawkowo/dupowozowe. W fr jeździmy po ciut szybszych torach. Na razie założę coś pasztetowego bo muszę i dalej czas na jakiś mocniejszy setup

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zna ktoś tarcze sprzedawane pod hasłem GR-N ??? (gladkie)

 

 

To tak potocznie nazwane, produkuje je BREMBO , i jezdziło sia na nich na seryjnym zacisku w grupie N, dopóki nie został do homologowany zestaw STI ( AP RACING )

 

-- 17 lut 2012, o 07:40 --

 

Załóż seryjne klocki, na wolnym torze tez powinny dać radę, a nie będzie nieprzyjemnych dźwięków itp

niestety ale tarcze tez muszę zmienić :( Musze coś dobrać bo auto jest mixt pojezdzawkowo/dupowozowe. W fr jeździmy po ciut szybszych torach. Na razie założę coś pasztetowego bo muszę i dalej czas na jakiś mocniejszy setup

 

 

To kup BREMBO gładkie, i klocki typu ds2500, czy performance , one nie hałasują mocno, ale do CL niestety sie nie umywają :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja na RC5+ i OEM tarczy zrobiłem już 10k km i jestem z tego zestawu zadowolony w codziennej eksploatacji. Fakt, że RC5+ piszczą, gdy są zimne oraz mocno syfią felgi, ale to są jak narazie ich jedyne "wady". Natomiast stwierdzam, że nigdy nie miałem tak fajnego hamulca, jak na RC5+. Co do tarcz OEM to RC5+ zostały założone do nich po tym jak klocek OEM się skończył, a zatem same tarcze już były troche podmęczone. Po ok 5k km jazdy z RC5+ pojawiły się na tarczach przebrawienia w postaci plam, choć cały czas hamulec jest skuteczny i działa poprawnie. Popełniłem chyba błąd zostawiając na tyle OEM klocki. Wydaje mi się, że przez to przód za bardzo obciążyłem i w rezultacie przegrzałem przednie tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...