alunetik Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 doCtor: z ciekawości, ile zrobiłeś na nich km i w jakich warunkach? Fanem CL jestem, ale DBA...? nobby: Godspeed jest znany głównie ze świetnych napraw zacisków. Co do tarcz, niestety muszę Cię rozczarować. Przerabiałem temat. Zapraszam do Hipolu po tarcze Blue Print. Piękna chińszczyzna. Godspeed je dodatkowo nacina, ale myślę, że nie wiele to pomaga. Jedyna rzecz na którą warto zwrócić uwagę: All our discs come with a 12 month guarantee against warping even if you do track days. Kupić, zabijać i reklamować Jeżeli to nie jest chwyt reklamowy, to upatruję w tym złoty interes. PZDR BOdek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Subiektywna oponia o CL RC Ja dwa razy podchodziłem do RC 6, 8 i porażka ( żaden nie zrobił więcej niż 300km, popękane w mak ) tłumaczenia tego co się dzieje przez CL brane z sufitu, bo sprawdzone później według ich zaleceń i powtórka z rozrywki... DS 2.11 podobnie hamuje i nie ma z nim żadnych problemów z tarczą , pękaniem itd podobnie jak z dobrymi produktami JP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 mam RC6 + tarcze DBA4000 i świetnie sobie dają rade w każdych warunkach dzięki komancz za namowe przejścia na CL 8) chyba przy nich zostanę IMHO właśnie dobra tarcza jest podstawą... aktualnie mam na zacisku Brembo tarcze DBA i klocek DS2500, ale za chwilę założę kupione od Komancz'a RC5+ (bo DSy się kończą) i zobaczymy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doCtor Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 alunetik mam takie dwa kpl na jednym samochodzie do użytku codziennego zrobiłem już jakies 5000 tys km i jest ok a na drugim do upalania nie dawno założyłem także zobaczymy ile pożyją ( i tarcze i klocki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nobby Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 All our discs come with a 12 month guarantee against warping even if you do track days. Wlasnie to zdanie najbardziej mnie zaintrygowalo.Jesli kots daje gwarancje 12 m-cy,piszac przy okazji o pojezdzawkach na torach,to ja sam juz nie wiem o co kaman :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Subiektywna oponia o CL RC Ja dwa razy podchodziłem do RC 6, 8 i porażka ( żaden nie zrobił więcej niż 300km, popękane w mak ) tłumaczenia tego co się dzieje przez CL brane z sufitu, bo sprawdzone później według ich zaleceń i powtórka z rozrywki... DS 2.11 podobnie hamuje i nie ma z nim żadnych problemów z tarczą , pękaniem itd podobnie jak z dobrymi produktami JP Piotr, nie brane z sufitu tylko po zmianie z DS2.11 na CLa nie byly czyszczone tarcze z resztek starych klockow, to bardzo wazne, taka sama sytuacja byla w kilku rajdowkach na testach (zmiana z DS na CL i pozniej w druga strone) konieczne jest odpowiednie przygotowanie tarczy, zwlaszcza tych wyczynowych. np Kajtek w STI jezdzil na klockach wiekszosci producentow, m.in Endless, Ferodo, Pagid, CL, mowi, że w zasadzie nie ma roznicy, hamuja praktycznie identycznie, tylko CL cenowo bije konkurencje na plecy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 sprawdzę niedługo RC6 i dam znać: - na początku w bmw m3 na przodzie z tarczami ate po jednym szlifie, na slicku wyścigowym we Wrocławiu na Rakietowej w najbliższą sobotę - później (po naprawie silnika) w sti type r my99 z przodu i z tyłu, najpierw na oryginalnych tarczach subaru mocno zużytych, ale prostych, później na gładkich brembo z przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alunetik Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Obawiam się, ze RC6 i szlifowane tarcze to nie jest dobre połączenie. Zakładanie nowych klocków na zużyte tarcze też nie jest super pomysłem, jeżeli masz w odwodzie nowe. Nowe tarcze+nowe klocki. PZDR Bodek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Komancz , napisałem subiektywna opinia, sporo osób używa i są mega zadowoleni... ja się zraziłem używam Hawków, DS i zero problemu dobiło mnie że sti serwisowane u nas, rc6 lub rc8 ( musiałbym sprawdzić ) na nowych tarczach Brembo , stało się podobnie ciut dłużej ( ale nadal parę set km) ,ale mega popękane i również do wymiany co jest w ich materiale że przy żadnym innym klocku nie dzieje się to...? sytuacja wkurzająca przechodziłem z różnych klocków i tak drastycznej dewastacji nie było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Dobra, zaczynamy testy RC5+ założone, tarcze OEM wyczyszczone papierem ściernym, zaciski dopieszczone, na oplotach Hel'a i świeżym płynie hamulcowym. Narazie pokonałem trasę około 20km, delikatnie, co by się ułożyło wszystko. RC5+ zachowują się całkiem cywilnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Z dobrymi klockami jest jak z oponami :roll: , albo chcemy dobrą trakcję , albo chcemy przebieg i przeciętne osiągi, dla mnie RC5+ to totalna rewelacja , i nijak ma sie porównanioe np. z DS2500 . to dwa inne światy :roll: Owszem mają wadę , rzeczywiście szybko znikają , kruszą sie itp. ale dla mnie są niesamowite, zreszta w RSMP chyba też je docenili bo jeździ na nich napewno Kuzaj, Bufie itp. oczywiście na innych mieszankach , ale co firma to firma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 sprawdzę niedługo RC6 i dam znać:- na początku w bmw m3 na przodzie z tarczami ate po jednym szlifie, na slicku wyścigowym we Wrocławiu na Rakietowej w najbliższą sobotę RC6 sprawdzone w bmw, rewelacja jeżeli chodzi o hamowanie, nie jeździłem na sportowych ferodo, nie mam więc porównania; najszybsza ośka jechała wczoraj na RC8; o trwałości i wpływie na tarcze się nie wypowiadam - 50km to za wcześnie :wink: dziwię się osobom piszącym, że te klocki piszczą, one kwiczą jak stado prosiaków, do cywilnego auta lepszy i tańszy sposób na zwracanie uwagi wszystkich na ulicy niż głośny wydech Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 ....o trwałości i wpływie na tarcze się nie wypowiadam - 50km to za wcześnie :wink: ... Ja skończyłem EBC żółte w 150 Km więc już coś bym po 50 km powiedział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 właśnie się dziś okazało, że RC6 nie są takie nietrwałe na ostatniej imprezie poszły: sworzeń przedniego wahacza, łącznik stabilizatora, oba łożyska w przednich kołach, chłodnica oleju i przewody, a CL RC6 jeszcze są... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 RC5+ w porównaniu z OEM hamuja tak :shock: Mega klocek. A piszczą tylko przy delikatnym hamowaniu, np. w korku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gendziu Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 piszczą tylko przy delikatnym hamowaniu I mysle ze jest najlepsza reklama takich klockow, mila lektura ten watek, nowy klocek i tarcza - wiem jakie u mnie zagoszcza Dla mnie piszczenie jest boskie, a uslyszalem je np w Oskarowej wannie na Elmocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiepuczi Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Chyba tylko CL szczyci się z faktu ze klocki kruszą się bo muszą Poczytajcie sami siebie , niedługo jak ktoś wprowadzi klocki co się topią to będziecie pisać ze topią się ale hamują Sprzedawcy zrobią wszystko by uzasadnić występowanie takich zjawisk. Klocki mogą pylić , piszczeć, zużywać w mniejszym lub większym stopniu zapewnić muszą bezpieczeństwo przede wszystkim kierowcy czy to w cywilnym aucie czy rajdach. Ciekawe dlaczego inni producenci są w stanie zrobić produkt który w warunkach ekstremalnego użycia hamuje równie efektywnie daleko poza zakresem zalecanych temperatur. Widziałem w użyciu klocki o mieszankach z pogranicza klocków ulicznych i motosportu stosowane niezgodnie z przeznaczeniem, tj. w aplikacjach typowo rajdowych gdzie iskry leciały na wysokość pierwszego piętra a tarcza zawijała się na oponie a mimo to nie straciły na swojej skuteczność o nie więcej niż kilka %, dalej były w stanie skutecznie wyhamować samochód nawet na slickach. Klocek mimo odbarwień zachował swój kształt niczym wyjęte z opakowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Chyba tylko CL szczyci się z faktu ze klocki kruszą się bo muszą kiepuczi, nie muszą, ale jak się kruszą lub mają mikropęknięcia - nie ma to wpływu na skuteczność hamowania, w przeciwieństwie do niektórych klocków innych producentów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 ale jak się kruszą lub mają mikropęknięcia - nie ma to wpływu na skuteczność hamowania O dziwo muszę potwierdzić, choć na innych klockach ,Miałem w astrze chyba seryjne ferrodo :shock: ja zobaczyłem to na oko śmietnik ,a hamowanie całkiem ok. Wszystkim Kolegom życzę: żadnych jaj z autami na świeta… Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 kilka dni temu zalozylem RC5+ do Forka (plus jakies tarcze EBC , zobaczymy, jak u mnie beda zachowaywaly sie... aha, tak dla porownania - tak wygladaly zjechane prawie do konca DS2500, ktore u mnie pracowaly w parze z gladkimi OEM tarczami Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us nie widac zadnym pekniec czy wykruszen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 kilka dni temu zalozylem RC5+ do Forka (plus jakies tarcze EBC , zobaczymy, jak u mnie beda zachowaywaly sie... aha, tak dla porownania - tak wygladaly zjechane prawie do konca DS2500, ktore u mnie pracowaly w parze z gladkimi OEM tarczami [ ] Uploaded with ImageShack.us [ ] Uploaded with ImageShack.us nie widac zadnym pekniec czy wykruszen Gdyby DS2500 byly popekane to bylyby do wyrzucenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlaswrc Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 U mnie w sumie po kilkuset kilometrach przejechanych po górkach w czasie Elmotu, tarcze gładkie Brembo zaczęły bić przy hamowaniu z wyższych prędkości. Co prawda dałem im trochę popalić (a tarcze i klocki były nówki), ale wydaje mi się to trochę dziwne. Raczej nie wyglądają na przegrzane. Szkoda wywalać nówki - wystarczy przetoczyć???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinek76 Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Mnie tam uczyli dwóch rzeczy: 1. żeby dobrze ułożyć nowe tarcze (np do tarcz brembo tych nie OEM dają ładną instrukcję układania tarcz ) 2. żeby nie gnieść pedału hamulca po mocniejszym hamowaniu od kiedy stosuję te dwie mądrości, nigdy nie miałem tego typu problemów, choć domyślam się, że istnieją jeszcze inne okoliczności, o które być może pytasz -- 2 maja 2011, o 23:07 -- U mnie w STI siedzą OEM Brembo z klockami RC5+ założone po OEM'owych klockach. Oczywiście hałasują (u mnie słabo piszczą, za to słychać jakby tarcie metal o metal) i pukają, owszem hamują zacnie. Poza tym, że wg mnie ostro żrą tarczę, to byłem z nich zadowolony. Po zabawie w NMnP wszystko było ok, ale po ostatniej Ułęży zauważyłem na obu tarczach mniej więcej na podobnej wysokości, dziwne zmatowienia z takimi czarnymi śladami. Co może być tego przyczyną? Czy to jest normalne zjawisko? Możliwe, że dostały się tam kawałki gumy/brudu i taki jest efekt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiepuczi Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Cinek76, z tego co opisujesz to te czarne ślady to depozyt związków powstałych na powierzchni tarczy po długotrwałym działaniu wysokich temperatur. Założę się ze RC5+ na wysokości której zauważyłeś przebarwienia zaczął się kruszyć lub zeszkliła się jego powierzchnia . Proponuję zastosowanie klocków które są odporniejsze na upalanie z szerokim zakresem temperatury pracy i nie zeszklą się nawet po długotrwałym upalaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinek76 Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Rozumim a jakie klocki wytrzymają? Kurcze na OEM'owych klockach brembo nie było takiego efektu a też hamowały i mniej tarczę żarły, nie hałasowały tak, hmm :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się