niXon Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Co do tujek to w ktorym miejscu sa zamontowane? Na sam amortyzator? Sam dorabiales te tulejki? tulejki wsadzone są pod dolny talerzyk amora na krtórym opiera się sprężyna i po prostu ten talerzyk poszedł do góry 3cm tulejka się opiera na takich trzech podporach na amorku na których opierał się talerzyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub Jankowski Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Udalo sie wczesniej. na kolpaki nie patrzec prosze bo wiejskie, a alu szukam;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 (edytowane) Udalo sie wczesniej. na kolpaki nie patrzec prosze bo wiejskie, a alu szukam;) Super dzięki wielkie za zdjęcia. Jak załadujesz to nie siada tak jak na oryginale że wydechem ciągnie po ziemi na koleinach lub hopkach? Ja właśnie z załadowanym mam największy problem bo buja strasznie i zaczepiam wydechem. W większość tras jeżdżę mocno załadowanym autem zwłaszcza z tyłu (w bagażniku, bagaże, wózek, pies (30kg), z tyłu żona z dzieckiem, butla gazu i 1/2 baku noPb). Jak jadę na pusto to jest ok. Edytowane 16 Września 2013 przez bzikus7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub Jankowski Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Powiem ci tak ze jadac na wakacje w 3 osoby + zaladowany bagaznik na maxa + wozek + kolo zapasowe, zachowywal sie bardzo dobrze na zadnym garbie nie dobijal. Jak sie dowiedzialem te sprezyny od Volvo sa ponoc twardsze bo montowane byly w 2.0l wersji sport. NiXon twoje felgi to stalowki czy alu? Bo przypominaja mi troche Oplowskie stalowki z Insygni;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niXon Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 to są alu z legacka 3gen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Powiem ci tak ze jadac na wakacje w 3 osoby + zaladowany bagaznik na maxa + wozek + kolo zapasowe, zachowywal sie bardzo dobrze na zadnym garbie nie dobijal. Jak sie dowiedzialem te sprezyny od Volvo sa ponoc twardsze bo montowane byly w 2.0l wersji sport. NiXon twoje felgi to stalowki czy alu? Bo przypominaja mi troche Oplowskie stalowki z Insygni;) Mam ten sam problem proszę o namiary na PW na mechanika + koszty takiej operacji:) Wszystko wchodzi plug and play czy trzeba rzeźbić? Zna ktoś kogoś od regeneracji sprężyn w Poznaniu również proszę na PW:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niXon Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 zapomniałem dodać, że mnie operacja cała kosztowała 100zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Jakieś zdjęcie poglądaowe lub rysunek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rapley Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Witam. W moim aucie jest nietypowe rozwiązanie jeśli chodzi o wysokość tylnego zawieszenia.Jak zmieniałem koła na zimowe zobaczyłem że oprócz dużej sprężyny w środku jest mniejsza niebieska a w niej amortyzator.Takie auto przyjechało z Belgi ,nigdzie nie znalazłem w zmianki o takim rozwiązaniu lub modyfikacji.Pomijając fakt 2 sprężyn na jedno koło to wszystko jest jak najbardziej ok, nie siada za szybko i odpowiednio amortyzuje. Pozdrawiam. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub Jankowski Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Powiem ci tak ze jadac na wakacje w 3 osoby + zaladowany bagaznik na maxa + wozek + kolo zapasowe, zachowywal sie bardzo dobrze na zadnym garbie nie dobijal. Jak sie dowiedzialem te sprezyny od Volvo sa ponoc twardsze bo montowane byly w 2.0l wersji sport. NiXon twoje felgi to stalowki czy alu? Bo przypominaja mi troche Oplowskie stalowki z Insygni;) Mam ten sam problem proszę o namiary na PW na mechanika + koszty takiej operacji:) Wszystko wchodzi plug and play czy trzeba rzeźbić? Zna ktoś kogoś od regeneracji sprężyn w Poznaniu również proszę na PW:) Mechanik znajduje sie na ul. Namyslowskiej chyba nr. 13 Niebieski budynek z napisem AutoSerwis Osipowicz jezeli ktos chce nr tel. to podam na PW. Jezeli chodzi o koszta to zrobil mi to po znajomosci wiec dokladnych cen nie powiem, ale zapewmiam ze jest to jeden z tanszych mechanikow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Jakieś zdjęcie poglądaowe lub rysunek? A proszę bardzo: http://chomikuj.pl/WOJO-WOJO/auto/tuleja,3199195901.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik_80 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 (edytowane) Witam. Dodam dla zainteresowanych swoją historię walki z siedzącym tyłem w Legacy 3.0Rn Już w momencie kupna tył nawet na pusto siedział dość nisko a po zamontowaniu gazu w ogóle klapnął - nie wspominająć jak siedział jak miałem pasażerów i trochę bagażu. Na pierwszy ogień kupiłem nowe sprężyny wzmocnione Lesjofords - ALE nie do Legacy MK4 tylko MK3 z tego względu, że wysokość wzmocnionej sprężyny do MK3 ma taką samą wysokość jak ori MK4 a te dydykowane wzmocnione do MK4 są niższe o coś koło 15mm - oczywiście sprężyna z MK3 pasowała bez problemów do amorka MK4. Niestety auto nie podniosło się do poziomu jaki mnie satysfakcjonował... Plus taki, że auto przestało być takie miękkie , nie siadało tak tragicznie jak na starych sprężynach i nie dobijało na progach zwalniających. Na zakrętach też się super prowadziło - pewniej niż na starych. Po pewnym czasie trafiłem na szrocie na Outbacka z samopoziomującymi amorami. Za śmieszne pieniądze wytargałem z niego oba zestawy (amor i sprężyna) i postanowiłem wrzucić do Legacy. Najpierw porównanie amor ze spręzyną z Legacy a z Outbacka A teraz jak to wyglądało na aucie Jak widać tył powędrował wysoko... znacznie za wysoko. Problem polega na tym, że nie da się zaadoptować poduszki z Legacy do amorów z Outbacka które mają dystans a to byłoby idealne rozwiązanie. Sprężyny z amora Outbacka mają inną cieńszą spręzynę i o zmiennej średnicy (szeroka na dole a wąska u góry) a Legacy ma jedną średnicę sprezyny - trzebaby było znaleść lub zamówić spręzynę miękką o jednej średnicy i zamontować górne mocowanie amora z Legacy do amorka z Outbacka. Jak już miełem te amory to zdecydowałem się na zrobienie "druta" i obciąłem jeden zwój ze spręzyny (Outback) przez co tył poszedł niżej o jakieś 15mm - dalej jest ciut za wysoko ale już znośnie Plusy tych amorów oczywiście są takie, że nie ważne jak mocno zapakuję auto to i tak nie ruję tyłkiem po glebie a auto wygląda jakby nie było zapakowane - także samopoziomowanie działa. Auto jest dość twarde z tyłu. Minusy są takie, że jak za szybko wpadnę w zakręt na odciążonymn tyle - jak nie odpuszczę hamulca jeszcze na prostej tylko wpadnę z jeszcze wciśniętym w zakręt to auto przez chwilę zachowuje się jakby chciało wpaść w poślizg tyłem - ale wystarczy dociążyć tył gazem i zaraz idzie jak powinno - z tym, że opisuję jazdę wyjątkowo ostrą - w normalnym urzytkowaniu wszystko jest jak najbardziej OK Niemniej jednak będę chciał zmienić spręzynę i dać górne mocowanie amora od Legacy. Mam nadzieję, że komuś to pomoże w rozważaniach co zrobić z siadającym tyłem w Legacy. Edytowane 5 Listopada 2013 przez konik_80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Jak już miełem te amory to zdecydowałem się na zrobienie "druta" i obciąłem jeden zwój ze spręzyny (Outback) przez co tył poszedł niżej o jakieś 15mm - dalej jest ciut za wysoko ale już znośnie No to faktycznie druciarstwo zrobiłeś. Ja bym się bał tak jeździć. Minusy są takie, że jak za szybko wpadnę w zakręt na odciążonymn tyle - jak nie odpuszczę hamulca jeszcze na prostej tylko wpadnę z jeszcze wciśniętym w zakręt to auto przez chwilę zachowuje się jakby chciało wpaść w poślizg tyłem - ale wystarczy dociążyć tył gazem i zaraz idzie jak powinno - z tym, że opisuję jazdę wyjątkowo ostrą - w normalnym urzytkowaniu wszystko jest jak najbardziej OK Tył jest zbyt twardy i przez to bardziej nerwowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik_80 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Jak już miełem te amory to zdecydowałem się na zrobienie "druta" i obciąłem jeden zwój ze spręzyny (Outback) przez co tył poszedł niżej o jakieś 15mm - dalej jest ciut za wysoko ale już znośnie No to faktycznie druciarstwo zrobiłeś. Ja bym się bał tak jeździć. To fakt jest drut ale musiałbyś zobaczyć jak to jest zrobione i się przejechać autem aby ocenić czy się boisz czy nie Minusy są takie, że jak za szybko wpadnę w zakręt na odciążonymn tyle - jak nie odpuszczę hamulca jeszcze na prostej tylko wpadnę z jeszcze wciśniętym w zakręt to auto przez chwilę zachowuje się jakby chciało wpaść w poślizg tyłem - ale wystarczy dociążyć tył gazem i zaraz idzie jak powinno - z tym, że opisuję jazdę wyjątkowo ostrą - w normalnym urzytkowaniu wszystko jest jak najbardziej OK Tył jest zbyt twardy i przez to bardziej nerwowy. Moim zdaniem takie zachowanie jest przez to, że geometria dla Legacy nie nadaje się do wysokości Outbackowych amorów - poza tym Outback ma tuleje dystansowe obniżające całą ławę i bodajże dłuższy stabilizator przez co nie zachowuje się tak nerwowo jak "zdrutowany" Legas (choć słyszałem opinie Outbackowców, że mają tendencje do bujania) Tak jak pisałem wcześniej będę chciał skombinować miękką sprężynę o średnicy oryginalnych do Legacy i użyć amora z Outbacka ale górne mocowanie amora z Legacy - powinno to dać sensowną wysokość, pewniejsze prowadzenie i nie siadanie przy załadunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volo Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 (edytowane) Ja mam Legacy 2008, 2,0 z gazem "fabrycznym" (butla ogromna coś 72L).Zastanawiam się, bo te sprężyny Lesjofors. Nr katalogowy : 4288331 mają wymiary:Grubość [mm] 13Średnica zewnętrzna [mm] 110Długość [mm] 315Standardowa RA6262, KYBGrubość [mm] 12,25mmŚrednica zewnętrzna [mm] 110 mmDługość [mm] 338 mmA sprężyna do Legacy III RA6265, KYB:Grubość [mm] 12,75mmŚrednica zewnętrzna [mm] 111 mmDługość [mm] 340 mm Lub sprężyna od Outbacka do amora Legacy KYB RA6429: Grubość [mm] 13mmŚrednica zewnętrzna [mm] 111 mmDługość [mm] 340 mmCzy ktoś próbował takiej kombinacji? Długość podobna tylko grubość większa, przy dużej butli i baku paliwa chyba będzie OK? Edytowane 9 Maja 2017 przez Volo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 bież LESJÖFORS 4288331, właśnie do swojego Legacy (MY07, 2.0 DOHC, AT, kombi z LPG) założyłem razem z nowymi amorami (Bilstein B4) i górnymi mocowaniami (KYB SM5214). Auto teraz stoi równo (przód z tyłem). w załączeniu porównanie nowego zestawu ze starym (OEM Subaru - czyli wszystko KYB razem ze sprężynami) - długość zmontowanych kolumn jest taka sama, także dłuższe sprężyny nic Tobie nie dadzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzypekQ4 Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Niedawno zalozylem te Lesjoforsy do kombi BEZ LPG i... tylko niepotrzebnie wydana kasa :-( tyl nadal nizej od przodu, do tego zrobil sie twardszy, utrata komfortu odczuwalna. Mysle, ze trzeba szukac innych sprezyn albo stosowac jednak dodatkowe tuleje aby efekt byl widzoczny. Amortyzatorow nowych nie zakladalem bo na badaniu technicznym sprawnosc byla ponad 80%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 (edytowane) skrzypekQ4, zmieniałeś może razem z górnymi mocowaniami, czy tylko sprężyny nowe? Postaram się zrobić zdjęcie mojego Legacy po wymianie. U mnie amortyzatory już zaczynały cieknąć i tył zaczął się bujać na nierównościach. Edytowane 9 Maja 2017 przez Slawskip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 To ja sie podpytam przy okazji - czy tuleje 3cm wejda P&P? Na zdjeciach @Slawskip gorne szpilki wygladaja na dosyc krotkie... T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaj0nc Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Ja zrobiłem inaczej. Zrobiłem sprężyny na zamówienie w POSPRING. Koszt za dwie to z przesyłką około 300pln. Napisałem im jaki efekt chcę osiągnąć. Wysłałem im nowy oryginał, żeby mogli przymierzyć sobie i zrobić obliczenia. Teraz już powinni mieć "w bazie" wymiary do mojego modelu. Poniżej zdjęcia jak stało subaru rok temu...teraz jest trochę niżej. Zdjęcia robione z pełnym bakiem Pb i LPG i cztery koła zimowe w bagażniku. Ale nie widzę większej różnicy między full Pb i LPG i w kabinie rodzina i bagaż na wakacje pod dach. Nie odczuwam żadnych skutków ubocznych, bujania itp. Samochód pewnie jedzie. W tym momencie na ty sprężynach zrobione około 30kkm. Teraz jak bym robił to minimum pół zwoja mniej żeby nie stał tak wysoko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Zastanawiam sie nad czyms takim: http://mpbs.pl/legacy-iii-1998-2004/1131-subaru-legacy-iii-dystans-mocowania-amortyzatora-tyl.html#/65-grubosc-3cm - nie wiem, czy podejdzie do Legacy 4, ale wyglada z grubsza OK. Chetnie poczytam, jesli ktos ma jakies doswiadczenia. T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 43 minuty temu, Tummi napisał: To ja sie podpytam przy okazji - czy tuleje 3cm wejda P&P? Na zdjeciach @Slawskip gorne szpilki wygladaja na dosyc krotkie... T. Szpilki są krótkie i żeby wsadzić dystans to trzeba je wymienić na dłuższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzypekQ4 Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 9 godzin temu, Slawskip napisał: skrzypekQ4, zmieniałeś może razem z górnymi mocowaniami, czy tylko sprężyny nowe? Postaram się zrobić zdjęcie mojego Legacy po wymianie. U mnie amortyzatory już zaczynały cieknąć i tył zaczął się bujać na nierównościach. tylnych nie wymienialem, nie bylo takiej potrzeby, wymienilem kiedys(jakies 4 lata temu) przednie przy okazji wymiany amortyzatorow. ostatecznie chyba doloze tuleje podwyzszajace o jakies 2-3cm, to bedzie najpewniejsze rozwiazanie, dokladnie okreslajace wysokosc o jaka podniesie sie tyl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volo Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 (edytowane) Slawskip sprężyna dłuższa oznacza tylko już większe wstępne naprężenie, długość tylko amor i poduszka. Amor mam jak ty Bilstein, sprężyny twardsze od Outbacka (KYB) i poduszki dam nowe. Nie chcę go windować wysoko, tylko zapobiec opadaniu tyłu. Edytowane 12 Maja 2017 przez Volo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 wiem, co odpowiada za wysokość zawiasu. Pochwal się jakie dało efekty zamontowanie sprężyn z Outbacka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się