Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

Na Koziej nie jest konieczna, jest non stop w dół. Natomiast na Szyndzielni podjazd ma chyba tylko rock and rolla dwa razy, raz podczas trasy i drugi na kozią. Saharii nie latałem. Dziabar i gondola cały czas w dół.
Także nie musisz mieć.

Mi najbardziej pasuje.
Stary zielony
Cygan
Dziabar
Gondola
Dębowiec
Rock and rolla
Twister

W takiej kolejności.
 
Stary zielony ma w zasadzie trudną sekcje korzeni x2. Trzeba ją przelecieć pędem im szybciej tym lepiej. Przy jednej jest "chicken line".
Dziabar tzw ściankę, podobnie jak Kamieniołom, ale ten drugi ma trudniejszą. Jak odrobie kondycję to sie z Wami wybiore może. Bo teraz to byłbym ciężarem a szkoda Waszego czasu na mnie.
 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisalem w tym watku jakis czas temu o problemach z piastami tylnimi DT Swiss EXP... problem caly czas istnieje, ale DT Swiss wysyla zestawy naprawcze do problematycznych piast. 

By przypomniec... w piastach DT Swiss EXP z pewnej serii, wystepuje problem z zazebianiem sie ratchetu (sprzegielka).  Gdy brak zazebienia nastapi, trzeba wymienic i ratchet ruchomy i bebenek w ktorym ten ratchet utnknal, jesli problem z zazebianiem nie wystapil, a piasta jest z problematycznej serii piast, nalezy skontaktowac sie z dystrybutorem by dostac nowy ratchet.

Generalnie najlepiej unikac piast tylnich z wersji EXP, DT Swiss 350 stosuje stary system z dwoma ruchomymi ratchetami, i one sa bardzo trwale.  Problem moze rowniez dotyczyc piast innych producentow ktorzy stosuja system EXP - jak na przyklad Bontrager czy Roval.

Na rynku wtornym moga sie pojawiac piasty DT Swiss EXP z problematycznej serii, ale nie wiadomo czy sa one juz naprawione, czy nie... wiec zakup uzywanej piasty wiaze sie z ryzykiem, bo DT raczej nie bedzie honorowac gwarancji gdy problem zglasza kolejny wlasciciel.  IMO zakup takiej piasty ma sens gdy jest ona bardzo tania, a kupujacy ma zamiar zmiany ratchetow z 34T na 54T oraz bedzie zmienial bebenek.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra - chwilę mi zajęło bo wakacje ale kupiłem buty - takie

https://www.centrumrowerowe.pl/buty-shimano-sh-xc100-pd23902/?v_Id=147319

zobaczymy. Gdzieś znalazłem info, że Shimano ma zaniżona numerację i faktycznie - normalnie noszę 45 czasem nawet 44. Wziąłem 46 i jest akurat. 45 byłoby za małe. Jutro pierwsze testy w trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra - chwilę mi zajęło bo wakacje ale kupiłem buty - takie
https://www.centrumrowerowe.pl/buty-shimano-sh-xc100-pd23902/?v_Id=147319
zobaczymy. Gdzieś znalazłem info, że Shimano ma zaniżona numerację i faktycznie - normalnie noszę 45 czasem nawet 44. Wziąłem 46 i jest akurat. 45 byłoby za małe. Jutro pierwsze testy w trasie
Chyba najbardziej miarodajny jest rozmiar wkładki buta wyrażony w centymetrach. Ciekawe na ile ta podeszwa pozwala swobodnie chodzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - pod warunkiem, że jest prawidłowo zmierzona. Mam stopę 28,5cm a wymiar wg sklepu dla rozm.46 to 29,2 a w niektórych sklepach 29,5cm. W sumie wyjmę wkładke i zmierze bo mnie to zaciekawiło
Przecież nie kupujesz butów na styk. Wkładka musi być większa niż stopa.
Kiedyś kupiłem buty na alledrogo, i tam na pewnej marce są dwie rozmiarówki niby Japońska i EU, no i reszta wiadomo UK itp. Tą pierwsza była 290(mm) a druga 280. A oni wystawili te buty jako 290. No i były za małe. Odesłałem wystawili ponownie już z prawidłową rozmiarówką. Czyli już 280.

Córce też tak buty kupujemy. Nie patrzę na rozmiar czy to jest 24 czy 25 tylko w tabeli producenta na rozmiar wyrażony w centymetrach. I zawsze są dobre. Bo jak tak popatrzysz na rozmiary które ona akurat nosi to są od 23 do 25. Różne buty, różne marki, ale ten sam rozmiar wkładki w cm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, STIFF napisał:

zgadza się ale 1cm to na mój gust duży luz w butach, które nie powinny być za duże.

Zdecydowanie masz racje, ze buty powinny pasowac przy zakupie, a luz nie powinien byc na tyle duzy ze nie da sie go zlikwidowac paskami. Normalne buty na ogol kurcza sie na dlugosc a robia sie szersze, ale w butach na twardej podeszwie plastikowej - raczej pozostaja przy swoim rozmiarze. 

W butach SIDI mam rozmiar 42 na lato i 42.5 na jesien/zime - podeszwa jest dokladnie ta sama jedynie dlugosc gornej czesci jest dluzsza w wiekszym rozmiarze.  Jak zakladam zimowa skarpete to wieksze buty sa w sam raz.  Na lato uzywam cieniutkich skarpetek rowerowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 8 lat temu poszedłem do sklepu po buty Shimano a wyszedłem ze Specami (model BG Expert). Mierzyłem wtedy jeszcze takie z pokrętełkiem i linką zamiast rzepów i te dopiero leżały na nodze :o Ale były 2x droższe więc zostałem przy rzepach. Po przebiegu ponad 10kkm powoli zaczynam rozglądać się za kolejnymi i widzę, że pokrętełko na szczęście upowszechniło się w międzyczasie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.07.2021 o 14:51, ewemarkam napisał:

Nie patrzę na rozmiar czy to jest 24 czy 25 tylko w tabeli producenta na rozmiar wyrażony w centymetrach. I zawsze są dobre. Bo jak tak popatrzysz na rozmiary które ona akurat nosi to są od 23 do 25. Różne buty, różne marki, ale ten sam rozmiar wkładki w cm.

 

Fajnie gdyby tak zawsze było. Niestety nawet w kwestii długości wkładki niektórzy producenci stosują własną filozofię. Przykładem jest Giro, podają, że wkładka ma 29 cm, a faktycznie jest 28.1-28.2 cm.

 

Mało kto ma stopy idealnie tej samej długości, więc przy pomiarach warto zmierzyć obie. Różnica jest przeważnie niewielka np. 2 mm. Ale znam takich co mają różnicę 0.5+ cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Fajnie gdyby tak zawsze było. Niestety nawet w kwestii długości wkładki niektórzy producenci stosują własną filozofię. Przykładem jest Giro, podają, że wkładka ma 29 cm, a faktycznie jest 28.1-28.2 cm.
 
Mało kto ma stopy idealnie tej samej długości, więc przy pomiarach warto zmierzyć obie. Różnica jest przeważnie niewielka np. 2 mm. Ale znam takich co mają różnicę 0.5+ cm.
Kłamczuchy jedne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Michał W. napisał:

Taki pojazd spotkałem dziś rano na ulicach Kalisza. 

Fajny sprzęt :) Ile znaczy opór powietrza widać po rowerach poziomych. Wyrobiony amator 100km robi w okolicach 40 km/h. Kumpel całą Skandynawię zjeździł na takim. Minusy ? Tylko na dobre drogi.

 

Polecam szuterki na północ od Olsztyna. Bardzo równe, bez kamieni, kolein itp. No i jak to na Warmii góra-dół-góra-dół :)

image.thumb.png.0ac9c49d6d67cbd829f151ed98faeace.png

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, adamW202 napisał:

Młody udowodnił dziś i wczoraj że Dartmoor Hornet nadaje się także do normalnej jazdy po górach i to całkiem nieźle.

20210715_173820.jpg

No... Bo kazdy porzadny rower na grubych oponach nadaje sie do normalnej jazdy po gorach.  To tylko marketingowcy wprowadzaja narracje ze potrzeba innego roweru na kazdy szlak.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Eryk napisał:

No... Bo kazdy porzadny rower na grubych oponach nadaje sie do normalnej jazdy po gorach.  To tylko marketingowcy wprowadzaja narracje ze potrzeba innego roweru na kazdy szlak.

takie mogą być?:mrgreen:

 

1786577369_Zrzutekranu2021-07-18o12_54_25.thumb.png.8c177faca8a13cb33d2df7a2708cdd25.png

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej roweromaniacy :)

Poszukuje dobrego roweru do podrózowania w proporcji tak mniej wiecej 70 % lesne sciezki, a pozostale procenty to drogi asfaltowe.

Budzet.... do ustalenia w drodze negocjacji, jednakze nie wiecej niz 8000.

A... moje przebiegi w tygodniu to okolo 75 km :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, marol napisał:

Hej roweromaniacy :)

Poszukuje dobrego roweru do podrózowania w proporcji tak mniej wiecej 70 % lesne sciezki, a pozostale procenty to drogi asfaltowe.

Budzet.... do ustalenia w drodze negocjacji, jednakze nie wiecej niz 8000.

A... moje przebiegi w tygodniu to okolo 75 km :facepalm:

Nie znam się, więc się wypowiem:mrgreen:...Trek Roscoe 7 ale lepiej 8, może dadzo jakiś rabacik na 8 to by się zmieścił w budżecie, White 901 albo Marin San Quentin, Nail Trail lub Pine Mountain (te dwa ostatnio raczej ciężko dostać) no i jeszcze Dartmoor Primal Pro. Nie wiem czy akurat trailowy rower jest Ci potrzebny ale na pewno są to wygodne rowery, sam jeżdżę trailowym (trochę przez przypadek) i po przesiadce z roweru XC stwierdzam że to jest to, a że piszesz o 70% leśnych jazd to powinien przypasować któryś, grube kapcie, fajne przełożenia, wygodna pozycja ...tyle że z dostępnością słabo ale Trek powinien być dostępny (troche tylko ceny mają z dooopy)Mariny pokazują się czasem to tu to tam w internetach (np. Alledrogo)Whita 901 mają w Centrum Rowerowym ale lekko przekracza budżet przez Ciebie załozony no i rozmiar to taka mniejsza Mka chyba bo 17cali rama.

Jeśli ma być do tego "pluszowo" czyli amortyzacja z tyłu to w budżecie poniżej 8 tys będzie ciężko, może w tej cenie sensowny wybór to Dartmoor Bluebird Evo, Marin Rift Zone, kiedyś jeszcze Kross Soil był ale znaleźć jeszcze jakiś egzemplarz i to w normalnej cenie to już chyba nie da się.

Pozostaje jeszcze rynek używek.

Jeśli zależy Ci na prędkości poza lasem to nic z tych które proponowałem.

Edytowane przez adamW202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...