Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, bikeman1 napisał:

Uwierz mi jest różnica i to kolosalna...w drugim rowerze mam właśnie taki zestaw XTR->XTR i kultura pracy jest znacząco odczuwalna

 

Dawno nie miałem do czynienia z grupami niższymi niż XT, ale jako użytkownik różnych komponentów XTR wątpię, czy to właśnie tańsza manetka i inna linka robią tę kolosalną różnicę... Popracuj nad sprzęgiełkiem i ustawieniem przerzutki.

 

Co do siodełka, to takie cofnięcie zwykle świadczy o wymuszonej korekcie zbyt małego zasięgu ramy. Tylko po co przesuwać balans masy do tyłu? W rowerze XC to odwrócenie podstawowych zasad.

Ale ja tam się nie znam ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, tomek_z napisał:

 

Co do siodełka, to takie cofnięcie zwykle świadczy o wymuszonej korekcie zbyt małego zasięgu ramy. Tylko po co przesuwać balans masy do tyłu? W rowerze XC to odwrócenie podstawowych zasad.

Ale ja tam się nie znam ;) 

Siodelka jeszcze nie utwawialem, ustawione jest tak jak wyjąłem z pudła. 

Za mało czasu spędzone jeszcze w siodle aby dokonać wszystkich ustawień / zmian. Dziś zrobiłem narazie korekte ustawienia kierownicy (kąt poprzez obkrecenie kiery) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, bikeman1 napisał:

 

169cm

Spoko - to masz odpowiedni rozmiar... Ja mam 175 i zawsze jezdze na ramach 17 cali lub Small.  Kiedys mialem rower 19 calowy i poprotu czulem ze jest za duzy (za wysoki i za dlugi), takze mimo zalecanego rozmiaru M zawsze ide w S.  Moja Ventana jest jeszcze mniejsza bo ma 16 cali ale ma duga rure gorna wiec tez mi pasuje. Pisze tu o rowerachna 26 calowych kolach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, tomek_z napisał:

Co do siodełka, to takie cofnięcie zwykle świadczy o wymuszonej korekcie zbyt małego zasięgu ramy. Tylko po co przesuwać balans masy do tyłu? W rowerze XC to odwrócenie podstawowych zasad.

Ale ja tam się nie znam ;) 

To siodelko jest generalnie zle zainstalowane bo jarzemko zle trzyma za prety siodelka... Jak @bikeman1 pisal - siodelko nadal w pozycji skladania przez fabryke... powinno byc poprawnie zainsstalowane od poczatku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bikeman1, nie nerwowo... ;) Musisz się trochę wjeździć w rower, części zaczną się układać i gdzieś po 200-300km już osiągniesz pierwszą dobrą pozycję, którą po kolejnych 200km zmienisz na lepszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Knurek1111 napisał:

@bikeman1, nie nerwowo... ;) Musisz się trochę wjeździć w rower, części zaczną się układać i gdzieś po 200-300km już osiągniesz pierwszą dobrą pozycję, którą po kolejnych 200km zmienisz na lepszą.

 

Ja na spokojnie podchodzę do tematu :)

Zero nerwówki 

Dziś jestem zadowolony ze hamulce dotarłem, ładnie hamują i nie piszczą 

Pozycja będzie dopieszczana w trakcie

 

Dla mnie full jest ogólnie nowością, tym bardziej w napędzie 1x11

W sztywniaku mam 3x9, powiedzcie mi proszę czy napęd 1x11 wymaga innego "zapotrzebowania na moc"? Ciężko to ubrać w słowa. Ale nie wiem czy wiecie o co mi chodzi. Na moją logikę przy napędzie 3x9 można optymalniej dobrać przełożenie do zadanej prędkości, przy napędzie 1x11 te "widełki" są mniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, bikeman1 napisał:

Dla mnie full jest ogólnie nowością, tym bardziej w napędzie 1x11

W sztywniaku mam 3x9, powiedzcie mi proszę czy napęd 1x11 wymaga innego "zapotrzebowania na moc"? Ciężko to ubrać w słowa. Ale nie wiem czy wiecie o co mi chodzi. Na moją logikę przy napędzie 3x9 można optymalniej dobrać przełożenie do zadanej prędkości, przy napędzie 1x11 te "widełki" są mniejsze

No coz, w napedzie 1x11 przeskoki miedzy koronkami w kasecie sa wieksze niz w 3x9, takze czasami bedziesz trafial w dziure kiedy nie mozesz znalezc tego przelozenia ktore mialbys w 3x9... w terenie nie powinno byc z tym problemu chyba ze jedziesz po drodze szutrowej - to wtedy jednak the przeskoki beda bardziej odczuwalne.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, bikeman1 napisał:

W sztywniaku mam 3x9, powiedzcie mi proszę czy napęd 1x11 wymaga innego "zapotrzebowania na moc"? Ciężko to ubrać w słowa. Ale nie wiem czy wiecie o co mi chodzi. Na moją logikę przy napędzie 3x9 można optymalniej dobrać przełożenie do zadanej prędkości, przy napędzie 1x11 te "widełki" są mniejsze


Zobacz na zestopniowanie. W 3x9 jest co 2. W kasecie 11 mam 40-35-31 (a dalej nie liczyłem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, bikeman1 napisał:

Czyli dobrze to kminię, przy 1x11 lub 1x12 ciężej jest dobrać właściwe przełożenie lub wypracować łydę :biglol:

W zasadzie to moze latwiej wypracowac lyde - bo jak Ci sie za latwo pedaluje, to wtedy musisz przejsc na trudniejsze przelozenie - i lyda pracuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dziś okazje przejechać się - po placu - nowym Cannondale Habit Waves. Powtórzyła się sytuacja sprzed 15 lat kiedy zrobiłem to samo z moim aktualnym Prophetem czyli różnica między starym, a nowym rozwaliła mi system. Sposób w jaki pracuje zawieszenie, jak precyzyjnie biorą hamulce i działa przerzutka, a na dodatek całkiem inna (chyba lepsza?) geometria... no mnie laikowi zaparło dech w piersiach :) 

 

Jeszcze trochę pochodzę i pomyśle, ale chyba jestem zadecydowany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bikeman1 napisał:

Czyli dobrze to kminię, przy 1x11 lub 1x12 ciężej jest dobrać właściwe przełożenie lub wypracować łydę :biglol:


Nie zastanawiałem się nad tym... Ale ja tylko pod górę albo w dół jeżdżę :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Knurek1111 napisał:


Nie zastanawiałem się nad tym... Ale ja tylko pod górę albo w dół jeżdżę :biglol:

Jak pisałem - jak ktoś ma dojazdówki, odcinki po płaskim lub woli komfortowo dobierać przełożenia to 2x11 fajnie się sprawdza. Byłem podpalony na 1x, nawet przez chwilę miałem (rower poszedł do reklamacji i nie wrócił), ale wyszło przypadkiem na 2x11 i nie żałuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, przymar napisał:

Jak pisałem - jak ktoś ma dojazdówki, odcinki po płaskim lub woli komfortowo dobierać przełożenia to 2x11 fajnie się sprawdza. Byłem podpalony na 1x, nawet przez chwilę miałem (rower poszedł do reklamacji i nie wrócił), ale wyszło przypadkiem na 2x11 i nie żałuję. 


Mnie bardziej chodzi o to, że w terenie jak u mnie, mając 2x11 można jeździć tylko na mniejszej tarczy z przodu (średnia prędkość to ok. 14km/h). Zjazdy są na tyle nachylone, ze pedałowanie i tak jest opcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Knurek1111 napisał:


Mnie bardziej chodzi o to, że w terenie jak u mnie, mając 2x11 można jeździć tylko na mniejszej tarczy z przodu (średnia prędkość to ok. 14km/h). Zjazdy są na tyle nachylone, ze pedałowanie i tak jest opcją.

Zgodzę się. Ale przykładowo ja, żeby dojechać w górki muszę 5 km zrobić (tyle samo z powrotem), czasami biorę rower na wycieczki w teren nie stricte górski. Konkluzja - chcesz bardziej uniwersalny rower to albo 2x11 albo inwestycja w dodatkową zębatkę z przodu, ale wtedy dodatkową zabawa w domu z wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam rowerzystów

 

Mam pytanie kojarzy ktoś markę BH    https://katalog.bikeworld.pl/2019/web/produkt/rowery_gorskie/xc_maraton/bh/64672/expert_5_0

 Mój stary author  się skończył i szukam nowego sprzętu, tak  do 4 k, ten akurat u mnie na wsi jest przeceniony i by się zmieścił w budżecie, tylko co to za marka bo jej nie kojarzę.

Myślałem jeszcze o SCOTT Scale 970 i nie wiem co jeszcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam link do fajnej strony https://ridewithgps.com/ gdzie można sobie ułożyć trasę "po linii" a nie sztywno po drogach. Co prawda aby korzystać z tego programu jako nawigacja w telefonie to jest to płatne, ale na ww stronie można zapisać trasę w .gpx i wrzucić np do apki https://play.google.com/store/apps/details?id=net.osmand&hl=pl gdzie korzystanie z navi jest darmowe i mega przyjazne

Trzeba tylko w opcjach załadować plik .gpx, start navi i nas prowadzi punkt po punkcie które sobie ulozylismy

 

I co fajne zarówno jeden jak i drugi program obsługuje mapy OSM, gdzie widać każdą ścieżkę rowerową oraz każdą ścieżynkę w lesie :)

Edytowane przez bikeman1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wiem że nie ten dział. Kolega będzie na dniach sprzedawał Reign'a 2016 L'ka tego żółtego. Mało jeżdżony. Parę razy rychleby i tutaj po okolicy. Generalnie w bardzo dobrym stanie. Jak co to pisać. Ma myk-myka, a drugiego daje w gratisie jeszcze jakaś obręcz.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2020 o 21:33, bikeman1 napisał:

Wrzucam link do fajnej strony https://ridewithgps.com/ gdzie można sobie ułożyć trasę "po linii" a nie sztywno po drogach. 

 

Ja używam zazwyczaj https://www.gpsvisualizer.com/draw/, a jak chcę sobie offline trasę po ścieżkach wyznaczyć, to https://brouter.de/brouter-web/.

 

OsmAnd jest świetny, zwłaszcza z subskrypcją Live. Ale trzeba pamiętać, że (zwłaszcza) ścieżki to w OSM bywają na mapie, ale w rzeczywistości już nie zawsze. :mrgreen: Już się ładne kilka razy w terenie naciąłem (zarówno "u siebie" - w okolicach Olsztyna, jak i ostatnio w Szklarskiej Porębie) na sytuacje, w której ścieżka okazała się zaoranym polem, dżunglą nie do przebycia bez maczety lub pourywaną, ledwie dostrzegalną ścieżką dla kozic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2020 o 21:33, bikeman1 napisał:

gdzie widać każdą ścieżkę rowerową oraz każdą ścieżynkę w lesie :)

 

Darmowe mapy.cz też mają każdą ścieżynkę/szlak :idea:

I działają offline :ok:

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.seznam.mapy

https://apps.apple.com/cz/app/mapy-cz/id411411020

 

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, czekker napisał:

 

Darmowe mapy.cz też mają każdą ścieżynkę/szlak :idea:

I działają offline :ok:

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.seznam.mapy

https://apps.apple.com/cz/app/mapy-cz/id411411020

 

 

No i bardzo fajnie że piszecie, bo to są cenne informacje :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze komoot do kompletu. wyznacza sensownie trasy na różne typy rowerów, pokazuje rodzaje nawierzchni.

bardzo dobry na przełaje przez nieznane tereny bocznymi drogami.

 

image.thumb.png.138133b6d1fac406d0831adee62878a0.png

Edytowane przez kruque
formatowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...