Skocz do zawartości

tomek_z

Użytkownik
  • Postów

    195
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O tomek_z

  • Urodziny 27.10.1979

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Olsztyn
  • Auto
    GT '99, STI '05

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia tomek_z

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

50

Reputacja

  1. Ja zmieniłem w STI 2.5 550 Nm sprzęgło Exedy 1 z tarczą od Radzikowskiego na komplet OEM i przy codziennej dynamicznej jeździe oraz w miejskich korkach spisuje się to bardzo fajnie. A tarcza kosztuje tyle co dwa tankowania.
  2. tomek_z

    O rowerach

    Zupełnie, przecież napisałem o dbaniu o napęd. Przy właściwych interwałach zmiany łańcucha użytkowana zgodnie z przeznaczeniem kaseta z przebiegiem ponad 25k chodzi praktycznie jak nowa. A przerzutki Eagle często ustawione są nieprawidłowo nawet w nowych rowerach, mimo że pozornie dobrze działają (zwłaszcza na początku). Do tego jeszcze dochodzi właściwy montaż linki z pancerzem w ramie i zużycie tych elementów. A kasetę SRAMa tez można kupić w cenie zbliżonej do Garbaruka, tylko trzeba poszukać okazji.
  3. tomek_z

    O rowerach

    Porównywanie kaset SRAMa do Garbaruka raczej nie ma wielkiego sensu. Eagle w wysokich grupach to naprawdę kawał dopracowanej niemieckiej technologii. Oryginalna kaseta była projektowana tak, by zagwarantować odpowiednią pracę całego systemu. Garbaruka projektowano tak, żeby pasował. Różnice w jakości wykonania też widać trzymając kasety ręku. A precyzja przełożeń to kwestia dobrego ustawienia przerzutki i dbania o napęd. Garbaukiem na pewno tego nie poprawisz
  4. tomek_z

    O rowerach

    Oczywiście, któż mógłby pomyśleć, że amortyzację można jakkolwiek bezpośrednio łączyć z komfortem - tak w rowerach jak i samochodach. Dlatego w każdej S-klasie CDI są te same amortyzatory co w AMG, dla przyczepności i lepszego prowadzenia @kokos nie licz, że karbonowa kierownica czy sztyca z karbonu w odczuwalny sposób poprawi komfort (szczególnie na małych i średnich dystansach), chyba że jesteś człowiekiem wielkiej wiary. I nie piszę tak dlatego, że sam nie sprawdzałem albo nigdy oglądałem Youtube'a w przeciwieństwie do niektórych tutaj. Mam któryś tam z kolei rower na poziomie pucharu świata, wszystko oprócz mostka jest w nim karbonowe. Ale nie zamierzam tu opowiadać mniej doświadczonym kolegom, że to wszystko ma jakiś głęboki sens, bo nie ma. Ja zadowalający komfort na hardtailu uzyskałem przez tubeless, szerokie opony, a najbardziej koła na 24 szprychach. Fajne doświadczenie daje też połączenie tubeless z wkładkami antydobiciowymi. Koła robią mi największą różnicę. Czasem jeżdżę na tak sztywnych, że po 50km jestem cały wytelepany i obolały mimo, a przecież wszystko mam karbonowe (i nawet po kilku tysiącach przebiegu moje ciało nie chce się zaadoptować). A mam tez koła, na których spokojnie robię 150 km i jest fajnie. I na aluminiowym rowerze z aluminiową kierownicą tez by było fajnie. Wiem, bo taki rower tez miałem. Odpowiednio ustawiony amortyzator z wysokiej jakości tłumikiem i sprężyną powietrzną tez naprawdę się sprawdza i pozwala odpocząć łokciom. A wierz mi, są widelce FOXa, o których w światku mówi się, że nawet liście wybierają. Ale tu mówimy już o bardzo wysokich kwotach.
  5. tomek_z

    O rowerach

    Nie licz na poprawę komfortu wymieniając samą kierownicę. Od tego jest amortyzator, a przede wszystkim opona z odpowiednim ciśnieniem. A jak się upierasz przy kierownicy to lepiej wypróbuj grube chwyty silikonowe, np. Extra Chunky (jeśli nie liczysz gramów).
  6. tomek_z

    O rowerach

    Stan’s to produkt referencyjny w tej kategorii i od niego można zacząć zabawę z TL. Też używam od kilkunastu lat.
  7. Możesz spróbować z podkładkami antywibracyjnymi, np. EBC. To mały koszt. Ja jeździłem na RC5+ w GTku na OEM blaszkach i hamulce były absolutnie bezgłośne. Szkoda, że to nie RC6, bo mógłbym się z Toba zamienić. Miej na uwadze, że te klocki szybciej się rozpadną niż zedrą, więc ten rok jakoś wytrzymasz. To tak na pocieszenie
  8. tomek_z

    O rowerach

    Zadaj sobie pytanie czy w ogóle jest sens używania smaru FinishLine'a, który uchodzi za jednej z najgorszych na rynku i w zasadzie to wciska się go osobom, które właśnie kupiły swój pierwszy rower. I one zazwyczaj są zachwycone... Pomijam już, że ten smar to może starcza na 40km, ale nawet jeśli jeździ się raz na kwartał to szkoda nerwów na czyszczenie napędu. Ja bym nie czekał aż się skończy
  9. tomek_z

    O rowerach

    Deszcz to raczej nie ma wpływu na powstawanie luzu na sworzniach A co to za łańcuch konkretnie? Blat Eagle? A może Ty coś źle mierzysz?
  10. tomek_z

    O rowerach

    Niebawem zamierzam się pozbyć kilku gratów z mojego magazynu części MTB. Będę miał na sprzedaż karbonowe koła w super stanie i widelec amortyzowany. Części były użytkowane przeze mnie od nowości, jestem świadomy ich stanu. Gdyby ktoś myślał o zmianach w swoim rowerze i był zainteresowany pewnym, zadbanym sprzętem z drugiej ręki to zapraszam do kontaktu. 1. Amortyzator RockShox SID RL 100mm, Solo Air, Motion Control Boost – 1200 PLN 2. Koła górskie Bontrager Kovee Pro 30 TLR Boost 29 – 3500 PLN
  11. tomek_z

    O rowerach

    To blat z patentem na zęby Eagle, więc z oryginalną zębatką Sram i przy rowerowych szaleństwach lepiej żeby ten napinacz został (te ząbki nie gwarantują dobrego trzymania łańcucha, ale za to bardzo niskie opory prowadzenia łańcucha). Dalej pytanie otwarte czy zmiana kasety ma sens, chyba że ze względu na wykonanie z lepszego materiału i niższą masę. Koronka 52T ma znaczenie czysto symboliczne i odnosi się do pozycji marketingowej producenta. Różnica między 50T a 52T jest zupełnie niewyczuwalna nawet przy kręceniu nogą, a co tu mówić na elektryku. Na podjeździe choćby ustawienie mostka ma większe znaczenie. Miedzy 11T a 10T różnicą będzie bardziej wyczuwalna, szczególnie w zużyciu, bo na e-bike'u zedrze się błyskawicznie
  12. tomek_z

    O rowerach

    1. Ubezpieczenie nowego roweru o stosunkowo małej wartości jest wykonalne, ale AC dla używanego, ale drogiego roweru już raczej nie (jak się orientowałem to limity co do wieku sprzętu i jego wartości są dużym ograniczeniem). Chyba nie ma ubezpieczyciela, który zaproponowałby polisę dla 5-letniego roweru, który ma aktualną wartość np. 30k. Inna kwestia to potem ewentualne dochodzenie roszczeń w przypadku tak ruchomego środka, którego zwykle nie da się należycie zabezpieczyć. Też jestem ciekaw czy ktoś ma jakieś świeże doświadczenia w tej kwestii. 2. Jeśli nowa kaseta ma mieć tyle samo rzędów to zmiana typu łańcucha nie będzie potrzebna, chyba że zmiana łańcucha na nowy (to zalecane). Nie wspomniałeś o grupie sprzętu, więc licz się z koniecznością zmiany bębenka i weź pod uwagę kwestię pojemności przerzutki i długość jej wózka. Pytanie co chcesz taką zmianą osiągnąć, bo pewnie da się to zrobić znacznie taniej i prościej odpowiednio dobierając przedni blat.
  13. tomek_z

    O rowerach

    Ale przez 2 lata masz bezwarunkową gwarancję (w tym crash replacement), a sportowe kołka w sporcie możesz rozbić po pierwszym kwadransie jazdy. Szprychy to dla mnie kwestia eksploatacyjna, choć po włożeniu badyla w koło wymieniono na gwarancji. Piasty DT ze starym Ratchet są raczej nieśmiertelne, wystarczy do nich zajrzeć raz na 10.000 km i nie ma tematu. Ale już obręcze do takich moich Bontrager Kovee XXX TLR będą niezłym wydatkiem, więc tu właśnie ma sens dożywotnie gwarancja. Oczywiście ktoś, kto jeździ romantycznie i waży jak typowy kolarz pewnie nigdy takiej gwarancji potrzebował nie będzie, nawet przy sporych przebiegach.
  14. tomek_z

    O rowerach

    Tu akurat myślałem o marce TREK, ale pewnie są też inni producenci. A warunek taki, ze gwarancja dla pierwotnego właściciela (co można obejść w ramach relacji międzyludzkich) i naprawa w ASO. Z tymi chińskimi kołami to jeszcze widzę problem z wyborem parametrów obręczy, którego praktycznie nie ma. Jest nieźle, jeśli da się wybrać ilość szprych, ale jak ktoś ma konkretną wizje wysokości stożka, szerokości wewnętrznej/zewnętrznej, haczyków itp. to się zawiedzie. A są modele kół systemowych, które posiadają dość unikatowe konstrukcje. A jeśli składać koła na markowych obręczach, szprychach i piastach, to wyjdą koła prawie systemowe lub systemowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...