Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

Gdybym byl "rowerowym ekstremalnym konserwatysta" to jezdzilbym na ostrym kole, bez hamuclow, i ramie TT :P.

 

Moje spostrzezenia sa oparte na wlasnym doswiadczeniu, oraz rozmowach z przyjaciolmi ktorzy maja 30+ lat doswiadczenia w serwisowaniu rowerow ale tez wiele lat w wyscigach rowerowych.  Wiekszosc zrodel informacji na internecie przypomina artykuly sponsorowane, wiec staram sie zawsze dodac cos na co nie kazdy moze zwrocic uwage.  Serwisowanie roweru dzieki roznym wynalazkom staje sie coraz drozsze - chowane linki, sa jednym z powodow, bo poprostu czas serwisu sie wydluza.  Wiadomo ze jak ktos ma kase, i nie zalezy mu na wydaniu worka pieniedzy "bo potrzebuje najlepszy sprzet" to jego sprawa.  Nikogo nie zmuszam do takiej czy innej decyzji - poprostu podaje informacje poparte doswiadczeniem.

Tak jak pisalem... tylnia przerzutka jest bardzo podatna na zniszczenie, wiec inwestowanie $700 w czesc ktora moze zostac zniszczona przez zwykly patyk w szprychach - moze okazac sie... bledem za $700.  Czy sie oplaca czy nie - to juz nie moja sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej przemyślenia kolegi @Eryka uważam za słuszne.

Jednak z tym droższym serwisowaniem nie do końca się zgodzę, oddając rower do serwisu cennik mam wywieszony, więc wiem ile mnie będzie kosztował i nikt nie patrzy czy linki ma wewnątrz czy na zewnątrz. Więc mając na zewnątrz i zapłacę za serwis z wewnętrznym prowadzeniem:P;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, radekk napisał:

Jednak z tym droższym serwisowaniem nie do końca się zgodzę, oddając rower do serwisu cennik mam wywieszony, więc wiem ile mnie będzie kosztował i nikt nie patrzy czy linki ma wewnątrz czy na zewnątrz. Więc mając na zewnątrz i zapłacę za serwis z wewnętrznym prowadzeniem:P;)

Jak juz wspominalem, mam wglad w dzialanie serwisow "od kuchni", i z tego co slysze problem polega na tym ze serwisowanie nowych rowerow zajmuje wiecej czasu...niz dawniej.  Przykladem jest tutaj wymiana sterow gdy prowadza przez nie przewody hamulcowe... trzeba wtedy rozlaczyc hamulce i byc moze je odpowietrzyc.  Ten czas kosztuje, i za to docelowo placi klijent.  Slysze tez ze jest masa drobnych niedorobek w rowerach z 2020-2022, nawet tych z gornej polki... Takze trzeba kupowac najlepiej rowery z gwarancja...   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2022 o 18:54, Eryk napisał:

Topeak JoeBlow... rozne modele - mam jedna od 17lat, druga 3-4 lata solidny sprzet, dostepne czasci zamienne...

Potwierdzam.

U nas ta pompka dzielnie służy już 3 rok...

Powiedzieli byście, że to nic w porównaniu do tych 17 lat, ale mamy ją jako pompkę serwisową i głównie na pożyczanie klientom, więc w sezonie pompuje z 10-20 kół dziennie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co pompek to przede wszystkim powinno się odpowiedzieć na pytanie czy będziemy instalować system bezdętkowy. Bo jak tak to taką zwykłą pompką niewiele zdziałamy bo musi być mocny strzał ciśnienia na początku. Próbowałem swego czasu pompek z takim cylindrem który najpierw się pompuje a potem z niego "strzela" ale tak średnio to działało - tzn. jeszcze opona nie ułożyła się na feldze a już brakowało ciśnienia w cylindrze.  W cenie takiego ustrojstwa kupiłem kompresor elektryczny i to rozwiązuje problem montażu opon.  Poza tym przydaje się do wydmuchiwania piachu z napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos pompek. Doradźcie, jak sobie radzicie z pompowaniem i przede wszystkim z ustawieniem opony w terenie. Problem o którym pisze @RoadRunner tyle, że w systemie dętkowym.

 

Wożę, ze sobą https://www.topeak.com/global/en/products/216-Mini-Pumps/1296-ROADIE-TT-Mini Malutka, ale cała metalowa, daje radę pompować. Ale bardzo trudno poprawnie ułożyć oponę na obręczy.

 

A kapeć to normalna rzecz, mi wychodzi tak średnio jeden na 2 tys. km.

 

Wiem, że można używać nabojów, ale może jest sposób przy używaniu zwykłej pompki?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, subleo napisał:

przede wszystkim z ustawieniem opony w terenie

Tak sobie teraz pomyślałem, że warto by spróbować przesmarować rant opony smarem montażowym do opon. Ja tak robię na kawałku opony jak mam problem z jej założeniem (czyli w sumie zawsze bo lubię opony z wysokim TPI a je się ciężko zakłada) , ale jakby przesmarować całość to mogłoby po założeniu pomóc w ułożeniu. 

Edytowane przez RoadRunner
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś używa pedałów z systemem wpinania Crancbrothers?

Zastanawiam się czy nie rozważyć tego dla młodej, zważywszy że są też w wersji wpinania z jednej strony, a po drugiej platforma, więc na wyjście z koleżankami w zwykłych butach by też mogła. Wiem że bloki są dość miękkie i się wycierają, ale bardziej chodzi mi o same kwestia użytkowania, wpinania/wypinania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zwykłych SPD też masz sporą ofertę typu SPD z jednej a platforma z drugiej, np. Pd-Eh500, PD-M324, PD-T421 i pewnie wiele innych.

Nie jeździłem na tym, ale wyobrażam sobie (i słyszałem od osób użytkujących) że jednak dość upierdliwe jest za każdym razem układanie stopami pedału tak, żeby akurat na górze była ta strona, z której w danej chwili chcemy skorzystać.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bosman napisał:

Do zwykłych SPD też masz sporą ofertę typu SPD z jednej a platforma z drugiej, np. Pd-Eh500, PD-M324, PD-T421 i pewnie wiele innych.

Nie jeździłem na tym, ale wyobrażam sobie (i słyszałem od osób użytkujących) że jednak dość upierdliwe jest za każdym razem układanie stopami pedału tak, żeby akurat na górze była ta strona, z której w danej chwili chcemy skorzystać.

Ja takie miałem i faktycznie jak ktoś często zatrzymuje się to trzeba czasami stopą przekręcić pedał. Ciekawe jakby sprawowały się takie nakładki na pedały spd robiące z nich platformę ? SPD pedały są symetryczne więc teoretycznie można by platformę mieć z obydwu stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, RoadRunner napisał:

Ciekawe jakby sprawowały się takie nakładki na pedały spd robiące z nich platformę ?

 

Przećwiczyłem. Nakładka jest zawsze na dole, co jest dosyć irytujące, jeśli chce się z niej korzystać. Ustawienie jej we właściwej pozycji w czasie jazdy wcale nie jest tak łatwe, jakby się mogło wydawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kokos napisał:

Fajna impreza zapowiada się w przyszły weekend. 

https://joyride.pl/kluszkowce/

 

10 lat temu i wcześniej startowałem, teraz może podjadę popatrzeć :biglol:

Jest nowa trasa! 

Edytowane przez Fala
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Bosman napisał:

Nie jeździłem na tym, ale wyobrażam sobie (i słyszałem od osób użytkujących) że jednak dość upierdliwe jest za każdym razem układanie stopami pedału tak, żeby akurat na górze była ta strona, z której w danej chwili chcemy skorzystać.

Ja się przyzwyczaiłem i zupełnie mi to nie przeszkadzało. W sumie to kupiłem te dwustronne Crankbrothers, tylko po to, żeby nie korzystać z części wpinanej :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co SPD to może w drugą stronę: zamiast robić platformy to kupić takie buty w których bloki są lekko schowane. Jest takich sporo, zwyczajnych butów - nawet sandały widziałem. Chodzi się zupełnie normalnie, miękka podeszwa itp.

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co SPD to może w drugą stronę: zamiast robić platformy to kupić takie buty w których bloki są lekko schowane. Jest takich sporo, zwyczajnych butów - nawet sandały widziałem. Chodzi się zupełnie normalnie, miękka podeszwa itp.
Miałem takie Shimano ct40 (jak nie pomyliłem modelu) w tych butach dało się nawet biegać

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, czy znacie może jakiś serwis, który się podejmie montażu czujnika mocy w korbie ? Mam teraz SRAM rival 1 (jeden blat) i do tego nie ma czujników w pająku, które by pasowały. Także trzeba by zmienić całą korbę na inną. Do tego dochodzi aby zachować linię łańcucha. Byłem w kilku serwisach i każdego to przerasta - nie są pewni czy coś będzie pasować, mogą coś tam zamówić na moje ryzyko itp. 

Nie wiem czy im się nie chce czy nie umieją :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.05.2022 o 09:48, RoadRunner napisał:

Tak sobie teraz pomyślałem, że warto by spróbować przesmarować rant opony smarem montażowym do opon. Ja tak robię na kawałku opony jak mam problem z jej założeniem (czyli w sumie zawsze bo lubię opony z wysokim TPI a je się ciężko zakłada) , ale jakby przesmarować całość to mogłoby po założeniu pomóc w ułożeniu. 

 

Dobrze tez dziala mydlo w plynie :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RoadRunner napisał:

Słuchajcie, czy znacie może jakiś serwis, który się podejmie montażu czujnika mocy w korbie ? Mam teraz SRAM rival 1 (jeden blat) i do tego nie ma czujników w pająku, które by pasowały. Także trzeba by zmienić całą korbę na inną. Do tego dochodzi aby zachować linię łańcucha. Byłem w kilku serwisach i każdego to przerasta - nie są pewni czy coś będzie pasować, mogą coś tam zamówić na moje ryzyko itp. 

Nie wiem czy im się nie chce czy nie umieją :/ 

Najlepiej poszukaj sklepu/serwisu ktory sponsoruje jakis zespol kolarski, wtedy powinni miec stycznosc z takim osprzetem.  Na ogol sklepy/serwisy oferujace rowery z najwyzszej polki, maja doswiadczenie z montazem takich cudeniek...

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to oznacza w praktyce, że blat korby jest do napędów 12 rzędowych ? Tzn. jak kaseta jest 11 rzędowa to taka kombinacja będzie działać ? Jak tak to na jakim łańcuchu ? Dla 11 czy 12 ? 

Z góry uprzedzam, że nic nie rzeźbię tylko taką konfigurację widziałem w nowym rowerze. Wydawało mi się, że łańcuch dla 12 jest węższy. 

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej lancuch musi byc dopasowany do kasety, bo to tam odbywa sie zmiana przlozen... dawniej tarcze mozna bylo dosc swobodnie uzywac miedzy 8 a 10 napedami, ale teraz z narrow wide to nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, RoadRunner napisał:

Co SPD to może w drugą stronę: zamiast robić platformy to kupić takie buty w których bloki są lekko schowane. Jest takich sporo, zwyczajnych butów - nawet sandały widziałem. Chodzi się zupełnie normalnie, miękka podeszwa itp.

 

Tylko w takich butach nie pociśniesz, musisz i tak mieć drugą parę.

 

Tak na marginesie: z dwóch niezależnych i wiarygodnych źródeł (obaj goście dużo jeżdżą) słyszałem dobre opinie o aktualnych butach shimano. Jak kupowałem ostatnio (10 lat temu ;)) to Spece jednak lepiej leżały, miały całą podeszwę z kompozytu itd. Teraz podobno jest inaczej a i ceny jakby lepsze niż u Speca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...