Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tak dobieram ramę tak aby kierownicy nie mieć zbyt blisko tułowia żeby plecy nie wyginały się w kabłąk i tak by jednocześnie siedząc korbę mieć lekko z przodu.

Przy ustawianiu roweru każdy centymetr gra rolę, nigdy bym się nie pokusił na zakup przez Internet i bez jazd próbnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.12.2021 o 18:39, Miałki napisał:

Ja mam 177 wzrostu i dla mnie ramy SCOTT"a w rozmiarze L są idealne. W związku z tym nie sądzę że  rama XL będzie dla Ciebie dobra.  Celuj w 2XL koniecznie.

Jezeli Ci wygodnie, to jak najbardziej L jest ok, ale Twoj wzrost miesci sie w dolnej granicy tego rozmiaru.

Elektryczne Scott'y nie wystepuja w rozmiarze 2XL.

Dla przykladu mam klienta, 205 cm wzrostu, ktory jezdzi na Geniusie w XL i jest ok. Musiala jedynie wleciec troche szersza kiera i jest git.

 

A zas przy moim wzroscie 176 i proporcjach, jestem tak bardzo pomiedzy, ze musialbym miec 2 fulle od Scott'a, L na podjazdy i M do zjezdzania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jako ze ostatnio corka zlapala Covida i jestesmy na kwarantannie, udalo mi sie kupic dosc tanio rame stalowa TruTemper OX3 produkowana praze KHS, model Comp z 1997 roku.  Postanowilem na tej bazie zbudowac kolejny rower (pierwszy stalowy) z czesci ktore mam i nie uzywam.  W sumie musialem tylko dokupic adapter sztycy 27.2 do 29.8 i zacisk sztycy 33mm.  Waga ramy to 1990 gramow - czyli niezle jak na stal calosc wyszla na 10.8kg.  W ten sposob powstal taki pojazd - idealny rower na szutry i lesne sciezki:

 

 

20211115_193424.jpg

  • Super! 9
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2022 o 21:13, Eryk napisał:

Jako ze ostatnio corka zlapala Covida i jestesmy na kwarantannie, udalo mi sie kupic dosc tanio rame stalowa TruTemper OX3 produkowana praze KHS, model Comp z 1997 roku.  Postanowilem na tej bazie zbudowac kolejny rower (pierwszy stalowy) z czesci ktore mam i nie uzywam.  W sumie musialem tylko dokupic adapter sztycy 27.2 do 29.8 i zacisk sztycy 33mm.  Waga ramy to 1990 gramow - czyli niezle jak na stal calosc wyszla na 10.8kg.  W ten sposob powstal taki pojazd - idealny rower na szutry i lesne sciezki:

 

 

20211115_193424.jpg


Co to za tarcze na korbie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, RoadRunner napisał:

Oprócz Marin'a kto jeszcze robi stalowe MTB ?

Jamis na przykład. Jamis Dragonslayer :wub: a z bliższych nie koniecznie bardziej dostępnych NS Bikes.

Edytowane przez adamW202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, adamW202 napisał:

Jamis na przykład. Jamis Dragonslayer :wub: a z bliższych nie koniecznie bardziej dostępnych NS Bikes.

Generalnie to jest sporo ram stalowych (generalnie mniejsi producenci), bo to jest dosc idealny material do budowy ram rowerowych - latwy w spawaniu czy lutowaniu, latwy do naprawy.  Surly jest dosc popularny i nie wiem czy oni cos innego od stali nawet produkuja... W Japoni jest taka siec warsztatow rowerowych Blue Lug ktora specjalizuje sie w ramach stalowych - nawet kanal na YT maja i swoja strone internetowa tez - mozna sobie popatrzec jake cudka tam skladaja:

Blue Lug

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KUPIĘ full'a - bazę pod elektryka.

Najchetniej sama rame ale caly rower tez przygarne.

Osprzet - obojetne - im gorszy, tym lepiej, bo zalezy mi na samej ramie.

Wymagania co do ramy:

Rozmiar kol: najlepiej 26.

Rozmiar ramy: pod 170-180 cm wzrostu, ok. 19 cali.

Skok zawiasu: minimum 120-130

Haki tylnego kola: koniecznie typu "plastelina", czyli pod piaste na zwykly szybkozamykacz 135x10

Z grubsza, szukam czegos do czego da sie wsadzic silnik na tyl i zeby w przednim trojkacie bylo troche miejsca na baterie.

Jakby ktos cos slyszal lub mial takie cacko na zbyciu to prosze o info.

Dodam, ze rama to moze, nawet powinien byc jakis klasyk, zeby nie powiedziec zabytek, ale nie interesuje mnie rama peknieta, czy naprawiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2022 o 12:34, adamW202 napisał:

Jamis na przykład. Jamis Dragonslayer :wub: a z bliższych nie koniecznie bardziej dostępnych NS Bikes.

Na pierwszy rzut oka geometria ram stalowych MTB to trail. Pochodzących pod XC nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, RoadRunner napisał:

Na pierwszy rzut oka geometria ram stalowych MTB to trail. Pochodzących pod XC nie znalazłem.

No niestety taka moda. Stalowe rowery sa teraz robione do wszystkiego, a nie specyficznie do XC, choc Ritchey ma takie do XC w swojej ofercie.  Jako ze w stali robi sporo malych firm, mozna zamowic rame robiona specyficznie pod siebie z customowa geometria i rozmiarem. W UK jest sporo takich firm.  Czesto rowery wyprawowe sa stalowe, bo latwo je naprawic.  

Procz tego geometria XC tez sie zmienia idac w strone trail, all mountain, czy enduro, generalnie 120mm skoku to nadal XC.

Natomiast raczej ciezko byloby znalezc stalowa rame w wyscigach XC, bo zawsze jest ciezsza od karbonu czy alu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, RoadRunner napisał:

Na pierwszy rzut oka geometria ram stalowych MTB to trail. Pochodzących pod XC nie znalazłem.

Wyleciało mi z głowy...tanio nie będzie, ale będzie zaje... wejdź na FB Rychtarski - Bicycle Workshop, zobacz ich projekty, zadzwoń, pogadaj, dopytaj, lepszej manufaktury w tej częsci Europy nie znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, adamW202 napisał:

Wyleciało mi z głowy...tanio nie będzie, ale będzie zaje... wejdź na FB Rychtarski - Bicycle Workshop, zobacz ich projekty, zadzwoń, pogadaj, dopytaj, lepszej manufaktury w tej częsci Europy nie znajdziesz.

Tak znam tę manufakturę, ale biorąc pod uwagę dostępność części to jest to projekt na przyszły sezon.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, RoadRunner napisał:

Tak znam tę manufakturę, ale biorąc pod uwagę dostępność części to jest to projekt na przyszły sezon.

Z czesciami faktycznie krucho i drogo, ale chyba stal do ramy chyba jeszcze jest?  Zawsze mozna zobic rame, a reszte "dozbierac".  Sporo osob ktore odrestaurowuja stare rowery tak robi, gdy chce miec katalogowy rower... zaczynaja od ramy... i zbieraja reszte z calego swiata.

Edytowane przez Eryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza setka w tym roku już za mną a teraz to już z górki.:upside-down-face_1f643-small:

 

Mój stary Cannondale mimo że jest technologicznie mocno zacofany to nadal dzielnie sobie radzi z kolejnymi kilometrami, często w trudnych warunkach. :)

08F62AC1-376A-4162-88DF-C933054AB7F6.jpeg

0E6105BE-4363-4C5D-8164-747B0AAEAD59.png

Edytowane przez Michał W.
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Michał W. napisał:

Pierwsza setka w tym roku już za mną a teraz to już z górki.:upside-down-face_1f643-small:

 

Mój stary Cannondale mimo że jest technologicznie mocno zacofany to nadal dzielnie sobie radzi z kolejnymi kilometrami, często w trudnych warunkach. :)

08F62AC1-376A-4162-88DF-C933054AB7F6.jpeg

0E6105BE-4363-4C5D-8164-747B0AAEAD59.png

Nie ma czegos takiego jak rower mocno zacofany technologicznie... jak jest sprawny i posiada wszystko to co potrzebujesz to jest to wszystko czego potrzebujesz.  Owszem, sa rowery na ktorych latwiej sie jezdzi... ale chyba lepiej zainwestowac we wlasna kondycje i zdolnosci.

Gratuluje przebiegu w zimowych warunkach - plus taki ze wieksze spalanie - minus ze jednak mniejsze robi sie przebiegi niz latem. 

Tez w grudniu krecilem, ale teraz covid w rodzinie - wiec przerzucilem sie na serwisowanie swojej stajni.  Licze na to ze moze w przyszlym tygodniu uda mi sie pojezdzic po szlakach (jesli sam nie zlape wirusa). 

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze zapodam ciekawy link:

https://jalopnik.com/i-rescued-the-weirdest-abandoned-bike-in-brooklyn-1848288742

 

 

Tak jeszcze w temacie wypatrzylem sobie kiedys w sklepie Marina - Pine Mountain, dokladnie takiego:

27582175198_c474eaa584_b.jpg

 

Chyba kosztowal wtedy $1700. To bylo jesienia. Poprosilem wlasciciela czy nie moglby mi go do wiosny przetrzymac, a on powiedzial ze OK, zaden problem. Wszystko na gebe :) zadnych depozytow, nic.

Codziennie po szkole pracowalem i na wiosne go kupilem :) To bylo cos wspanialego. Mieszkalem wtedy na farmie (dluga historia) i jak mnie autobus szkolny wywalal pod domem, rzucalem plecak i w dluga...

 

Pozniej w tym samym sklepie widzialem tego Litespeeda z linku wyzej. Przepiekny!

 

Gdzies w okolicach 2000, na eBay znalazlem rame Marina - Team Marin Ti, za $100 czy jakos tak, oczywiscie ja kupilem, i juz myslalem ze jakas lipa, a tu po 3 miesiacach otrzymalem paczke :) Dlaczego tak dlugo szla, nie mam pojecia do dzisiaj, ale sobie ten rower powolutku zlozylem i mam go do dzisiaj, co ciekawe po zalozeniu do niego V-Brake'ow, tylny trojkat pieknie sie wyginal :) a na tarczowe hample nie ma uchwytow.  Mysle ze daltego wlasnie tylny trojkat w tych litespeedach nie jest prosty a tak fajnie powywijany :)

 

 

 

 

  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piwozniak brake boostera sobie załóż na vbrake'a. U mnie się w garażu jeszcze klasyczy booster xtr carbonowy wala :) Kiedyś w czasach jak się w trialu latało, a jedyne z "górali" dostępnych na rynku to były Forestery, to się sporo części samemu manufakturowało. Między innymi boostery czy zębatki. Niezłe patenty były. Tuningowanie Magur wodą i inne takie :) Do mojego GT'ka kiedyś dałem na tył Magury hs33 booster i klocki trialowe koxx blox'y to takie rezonansy łapał z ramą że słychać mnie było chyba w sąsiednim województwie XD

image.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Zyzol napisał:

A tymczasem rowery z mojego kręgu zainteresowań kolejne kilka stówek w górę w porównaniu z cenami z jesieni. To jest masakroza :wacko:

Właśnie kupiłem młodemu używkę (stosunkowo świeżą) po tym jak zorientowałem się w obecnych cenach. 3 lata temu kupowałem sobie rower i obecnie ceny za takie same maszyny to co najmniej 150% tamtych. Jak ktoś nie musi to niech teraz nie zmienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, eurojanek napisał:

@piwozniak brake boostera sobie załóż na vbrake'a. U mnie się w garażu jeszcze klasyczy booster xtr carbonowy wala :)

 

Heh, dokladnie taki mam zalozony od pewnie 10 lat :)

 

Nigdy nie mialem Magur, jakos sie nie zlozylo ale zawsze uwazalem je za kosmicznie fajne.

Ale przed V mialem. eeeee no juz nie pamietam kto to robil, ale w czasach rowerowej anodowanej bizuterii to byly ciekawe hamulce, kompletny przerost formy nad trescia. Wyregulowanie ich graniczylo z cudem. Teraz mam w tym rowerze V-ki. Obrecze z powloka ceramiczna i do tego klocki do tego przeznaczone naprawde sa super. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, piwozniak napisał:

To moze zapodam ciekawy link:

https://jalopnik.com/i-rescued-the-weirdest-abandoned-bike-in-brooklyn-1848288742

 

 

Tak jeszcze w temacie wypatrzylem sobie kiedys w sklepie Marina - Pine Mountain, dokladnie takiego:

27582175198_c474eaa584_b.jpg

 

Chyba kosztowal wtedy $1700. To bylo jesienia. Poprosilem wlasciciela czy nie moglby mi go do wiosny przetrzymac, a on powiedzial ze OK, zaden problem. Wszystko na gebe :) zadnych depozytow, nic.

Codziennie po szkole pracowalem i na wiosne go kupilem :) To bylo cos wspanialego. Mieszkalem wtedy na farmie (dluga historia) i jak mnie autobus szkolny wywalal pod domem, rzucalem plecak i w dluga...

 

Pozniej w tym samym sklepie widzialem tego Litespeeda z linku wyzej. Przepiekny!

 

Gdzies w okolicach 2000, na eBay znalazlem rame Marina - Team Marin Ti, za $100 czy jakos tak, oczywiscie ja kupilem, i juz myslalem ze jakas lipa, a tu po 3 miesiacach otrzymalem paczke :) Dlaczego tak dlugo szla, nie mam pojecia do dzisiaj, ale sobie ten rower powolutku zlozylem i mam go do dzisiaj, co ciekawe po zalozeniu do niego V-Brake'ow, tylny trojkat pieknie sie wyginal :) a na tarczowe hample nie ma uchwytow.  Mysle ze daltego wlasnie tylny trojkat w tych litespeedach nie jest prosty a tak fajnie powywijany :)

 

 

 

 

W temacie Marina to w 2015 roku sprzedałem takiego jak na zdjęciu Lucas Valley Alp. Był szybki i lekki, teraz trochę żałuje ale wtedy mieszkałem w bloku i w małym pokoju na trzecim pietrze miałem trzy rowery i uznałem, że to przesada.

3A7AAC1B-DF6D-4515-8E49-354C19CC382D.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...