Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, RoadRunner napisał:

Bo można postawić znak równości. Aby usunąć czynnik wytrenowania/FTP itp. jeśli mamy kierownika 65 kg i rower 15 oraz tego samego kierownika 65kg + 7kg w postaci obciążenia na rowerze 8 kg jest to dokładnie to samo.

Możemy dyskutować o dodatkowej masie na kołach: ma wpływ ale TYLKO na przyspieszanie. Jak ktoś twierdzi inaczej to ma PhD oraz Nobla w kieszeni :)


Twierdzę. Zjedź sobie 20km/h lub szybciej po korzeniach i kamerdolcach wąwozem... Później podjedź ostro pod górkę ruszając biodrami na lewo i prawo żeby złapać przyczepność pomiędzy korzeniami i nie fiknąć do tyłu. Poznasz wszystkie dobre i złe cechy swojego roweru :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Knurek1111 napisał:


Twierdzę. Zjedź sobie 20km/h lub szybciej po korzeniach i kamerdolcach wąwozem... Później podjedź ostro pod górkę ruszając biodrami na lewo i prawo żeby złapać przyczepność pomiędzy korzeniami i nie fiknąć do tyłu. Poznasz wszystkie dobre i złe cechy swojego roweru :biglol:

Tu już wchodzimy w co innego a mianowicie we wpływ masy nieamortyzowanej i rozłożenie masy. Nie wynika to z samej masy. Kiedyś liczyłem ile wynosi wkład energii masy rotującej kół (1kg na koło) na całkowitą energię roweru 12 kg i rowerzysty 80 kg. Wyszło 4% !  

I tutaj dochodzimy do tego kto czego potrzebuje. Ktoś kto jeździ zawody XC może się skusi na inwestycje tego typu. Ja bardziej kieruję się na maratony grawelowe i tutaj ja jestem największym hamulcowym a nie 200g czy nawet 1000g w rowerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat szeroki jak rzeka. Jak ktoś ma bęben z 10 kilową nadwagą to może sobie kupować gratów za kolejne tysiące (jak wiadomo każdy kolejny gram urwany z masy roweru jest geometrycznie droższy). Taniej i zdrowiej jest zacząć od siebie.

Kilka ładnych lat temu na podjeździe w maratonie mijałem gościa, którego "odcięło". I ze swoim pokaźnym, piwnym brzuchem wystękał, że zimą zamiast cieniować szprychy trzeba było zrzucić parę kilo.

.

Edytowane przez przymar
  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. Co nie zmienia faktu, że odelżenie kół w szczególności jest odczuwalne. A czy ktoś dzięki temu awansuje z II miejsca w maratonie na I czy z poziomu 'zawalidroga' na 'mniejsza zawalidroga' to już inna sprawa.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę nie bijcie ;)  ale pokochałem e-rowery, mam zamiar kupić nowy rower po sezonie, bo zawsze lepsze ceny czy ktoś może jeździł na takim lub testował ? https://www.specialized.com/pl/pl/turbo-vado-sl 

Priorytet dla mnie to niska waga, ten akurat to 14,9 kg i możliwość odblokowania 25km/h. Czy jest jeszcze cos godnego uwagi ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, carfit napisał:

Proszę nie bijcie ;)  ale pokochałem e-rowery, mam zamiar kupić nowy rower po sezonie, bo zawsze lepsze ceny czy ktoś może jeździł na takim lub testował ? https://www.specialized.com/pl/pl/turbo-vado-sl 

Priorytet dla mnie to niska waga, ten akurat to 14,9 kg i możliwość odblokowania 25km/h. Czy jest jeszcze cos godnego uwagi ? 

 

Cóż rowerek fajny, ale organoleptycznie go nie sprawdzałem. Trzeba by gdzieś go dorwać i się po prostu przejechać

 

Ja się strasznie wkręciłem i w tym tygodniu dla odmiany, sprzedaje elektryka i kupuje Specialized Stumpjumper FSR Elite 29, w kolorze Gloss Black Chrome,  uhhhh yeah :drool: https://www.specialized.com/pl/pl/stumpjumper-fsr-elite-29/p/65386?color=&searchText=93315-4002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, carfit napisał:

Proszę nie bijcie ;)  ale pokochałem e-rowery, mam zamiar kupić nowy rower po sezonie, bo zawsze lepsze ceny czy ktoś może jeździł na takim lub testował ? https://www.specialized.com/pl/pl/turbo-vado-sl 

Priorytet dla mnie to niska waga, ten akurat to 14,9 kg i możliwość odblokowania 25km/h. Czy jest jeszcze cos godnego uwagi ? 

Minusem e-speca jest bateria wewnątrz ramy. Jeżeli myślisz o wielodniowych wyjazdach musisz ładować „cały rower” a nie baterię w pokoju hotelowym.

Jechałem ze znajomym w lipcu rowerem z Pasawy do Wiednia. Noclegi po drodze w pensjonatach, z których każdy miał możliwość ładowania roweru. Ilość elektryków jest obecnie tak duża, że nie było wystarczającej ilości miejsc do ładowania na zewnątrz budynku lub w garażach. W takiej sytuacji jeżeli masz odłączaną baterię zabierasz baterię z ładowarką do pokoju i rano masz naładowany sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, kokos napisał:

Minusem e-speca jest bateria wewnątrz ramy. Jeżeli myślisz o wielodniowych wyjazdach musisz ładować „cały rower” a nie baterię w pokoju hotelowym.

Jechałem ze znajomym w lipcu rowerem z Pasawy do Wiednia. Noclegi po drodze w pensjonatach, z których każdy miał możliwość ładowania roweru. Ilość elektryków jest obecnie tak duża, że nie było wystarczającej ilości miejsc do ładowania na zewnątrz budynku lub w garażach. W takiej sytuacji jeżeli masz odłączaną baterię zabierasz baterię z ładowarką do pokoju i rano masz naładowany sprzęt.

rozważam opcję z Range Extenderem :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, carfit napisał:

rozważam opcję z Range Extenderem :) 

 

Tylko że bazowa bateria jest nadal w ramie, a Range Extender to dodatkowy baton ( 160Wh ) :) 

Rower jest lekki, więc w razie potrzeby można go wziąć do pokoju w hotelu :)

 

A Spec to Spec, jakość jest bezkompromisowa 

 

Tutaj na pierwszym planie e-Spec kumpla :) Mój z tylu, ale już praktycznie sprzedany i wchodzi teraz klasyka z powrotem 

 

 

20190623_105049.jpg

Edytowane przez bikeman1
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bikeman1 napisał:

 

Tylko że bazowa bateria jest nadal w ramie, a Range Extender to dodatkowy baton ( 160Wh ) :) 

Rower jest lekki, więc w razie potrzeby można go wziąć do pokoju w hotelu :)

tak wiem o tym, ale piszą że ta bateria jest wyciągana i ładowana osobno, jest tylko zintegrowana z ramą ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, bikeman1 napisał:

 

 

Specialized-Urban-Ebike-Vado-SL-Drive.jpg

ok chyba nie doczytałem, teraz w KTM mam baterię 500Wh , silnik 250 , odblokowany 25km/h. i jestem zadowolony, czy teraz kupując ten sprzęt odczuję minus -10kg ? Warte to jest tego ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, pajac_am napisał:

W tym sezonie udało mi się odwiedzić większość beskidzkich bikepark'ów i pomimo tego, że we Wiśle połamałem żebra to muszę przyznać, iż jest tam bardzo przyjemnie :)

Najważniejsze, że rower cały :p

Jaki znak Cię zatrzymał?:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, carfit napisał:

nowy rower po sezonie, bo zawsze lepsze ceny

W tym roku może być różnie z tymi przecenami. Rowery schodzą na pniu. Ale tu jest dość wysoka cena wyjściowa, więc może być różnie.

Waga jak na elektryka faktycznie bardzo niska. Ciekawe ile waży sam napęd + bateria. Wyglądają na mocno wycieniowane i bałbym się trwałości, ale Ty raczej nie kupujesz roweru na lata. Pamiętaj że z przodu sztywno więc na asfalty na Kanarach będzie OK, ale na wyrypie trochę potrzęsie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, przymar napisał:

Pamiętaj że z przodu sztywno

Z tego co czytam to nie jest na sztywno. tylko jakiś system " Future Shock to niesamowicie lekki system zawieszenia, który znacząco redukuje uczucie jazdy po nierównościach o prawie 40% w porównaniu do rowerów wyposażonych w ciężkie i masywne amortyzowane wide

https://www.specialized.com/pl/pl/turbo-vado-sl 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, carfit napisał:

Z tego co czytam to nie jest na sztywno. tylko jakiś system "

https://www.specialized.com/pl/pl/turbo-vado-sl 


Przy tej geometrii ramy i wyposażeniu to najwyżej na lekkie nierówności wjedziesz. Więc ja bym się nie martwił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od Siebie że jest to bardzo stary robot przemysłowy. Końcówka XX albo przełom XX/XXI wieku. Ale czy sam proces jest też tak stary?  Robot wygląda na odświeżonego :) (refabrushing)

Wybaczcie takie zboczenie zawodowe :P

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...