Skocz do zawartości

Porsche 911


Qóba

911  

137 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Jak widać automat ma swoich zwolenników, zazwyczaj jak już się ktoś zdecyduje i kupi to się przyzwyczai i w sumie co na powiedzieć.  :rolleyes:

 

Dla mnie jak 996 to tylko manual, a jeżeli automat to tylko od PDK ma to sens, choć mając wybór też bym wolał manuala. 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, chojny napisał(a):

Jak widać automat ma swoich zwolenników, zazwyczaj jak już się ktoś zdecyduje i kupi to się przyzwyczai, to w sumie to co na powiedzieć.  :rolleyes:

 

Dla mnie jak 996 to tylko manual, a jeżeli automat to tylko od PDK ma to sens, choć mając wybór też bym wolał manuala. 

 

 

Ok tam oj tam, ja za turbo esa w automacie bym się nie pogniewał ;) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez urazy, ale to typowe pitu pitu fanatyków manuala, którym najeździłem się już w życiu i nie widzę w tym absolutnie nic fascynującego, w żadnym wozie.

Ja tym autem nie robię okrążeń na Nordschleife, ani nie biorę udziału w pościgach, tylko jeżdzę po bułki, do pracy albo w ogóle bez celu, a do tego nie potrzeba ani dwusprzęgłówki, ani tym bardziej gniecenia co chwilę sprzęgła pełznąc przez miasto. A gdy trzeba bądź się chce, nie ma żadnych problemów z rozpędzaniem, wyprzedzaniem itp. + odpada choćby dbanie o sprzęgło. Owszem, przydałby się 6 bieg na trasy, ale jego brak nie spędza mi snu z powiek.

 

Od razu powiem, że nie dogadamy się w tym temacie - ja odkąd kupiłem pierwszy samochód z automatem, powiedziałem że nigdy więcej manuala. Komfort jazdy automatem przebija dla mnie wszystkie wady wynikające np w tym konkretnym aucie z jego wieku i w konsekwencji z niedostatków technologicznych.

Oczywiście każdy ma swoje preferencje ;) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Turbo napisał(a):

Bez urazy, ale to typowe pitu pitu fanatyków manuala, którym najeździłem się już w życiu i nie widzę w tym absolutnie nic fascynującego, w żadnym wozie.

 

 

I sprawa wyjaśniona  ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, faza20 napisał(a):

pasujący do wieku i charakteru 996.

 

Do wieku w sensie takim, że 996 jest już stare i ten automat też, to tak. Ale co do charakteru to akurat zdecydowanie nie. No chyba, że ktoś kupił dla lansu i tylko na siłę próbuje się usprawiedliwiać że jest inaczej ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że tylko manualem jeździ się nie dla lansu, wszystko inne = lans? 

 

Nie rozumiem czemu zwolennicy manuala mają taką potrzebę przekonywania wszystkich, że to jest jedyna słuszna metoda na zmianę biegów w aucie. 

Edytowane przez Turbo
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Turbo napisał(a):

fanatyków manuala, którym najeździłem się już w życiu i nie widzę w tym absolutnie nic fascynującego, w żadnym wozie.

 

 

Każdy ma swoje zdanie i preferencje. I co więcej, każdemu wolno :-)

Dla mnie jazda samochodem to czysta frajda, a automat odbiera mi ją niemal całą. Bez względu, czy mówimy o funcarze, czy dupowozie na codzień. Można powiedzieć, że dla mnie działanie automatycznej skrzyni biegów polega na tym, że automatycznie eliminuje dany samochód z kręgu moich motoryzacyjnych zainteresowań. 

Jeden wyjątek - klasyczne muscle cary z lat '60, a szczególnie mój ulubiony Charger. Tak, tam by mi automat nie przeszkadzał.

 

DSC_8976.thumb.JPG.d4ff3e776831a809362d23980cac2df3.JPG

 

Takim tylko toczyłbym się spokojnie i grzmiał na całą okolicę wielką ósemką :-)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I bardzo proszę - mnie to jest na prawdę absolutnie totalnie obojętne czy ktoś woli PRND czy 123456R, nie lubię po prostu takiego wmawiania że ktoś wie lepiej i zna jedyną właściwą drogę w motoryzacji, a każdy kto myśli inaczej to emeryt/nie zna się/niech jeździ tramwajami. 

 

W każdym razie, lans czy nie - jeździ się super :) 

 

image.thumb.jpeg.f9acac8287d416033050c25c66ebb3cf.jpeg

 

Aczkolwiek lepiej jak w baku jest więcej niż 1/4 paliwa, te kilogramy robią różnicę :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Turbo napisał(a):

Rozumiem, że tylko manualem jeździ się nie dla lansu, wszystko inne = lans? 

 

Nie rozumiem czemu zwolennicy manuala mają taką potrzebę przekonywania wszystkich, że to jest jedyna słuszna metoda na zmianę biegów w aucie. 


Nie wiem co rozumiesz, bo ja nic takiego nie napisałem. Podobnie jak nie próbowałem Cię do niczego przekonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, QbaqBA napisał(a):

 

Do wieku w sensie takim, że 996 jest już stare i ten automat też, to tak. Ale co do charakteru to akurat zdecydowanie nie. No chyba, że ktoś kupił dla lansu i tylko na siłę próbuje się usprawiedliwiać że jest inaczej ;)


A propos automatu, lansu i udawania: nie wiem czy ktoś zauważył że BMW z powszechnie opiewanym automatem ZF macha obrotomierzem bez związku z obrotami silnika. Tzn. zmienia się przełożenie, obroty silnika powoli spadają a obrotomierz już dawno pokazuje 1500rpm…

Zaobserwowane w 430i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Knurek1111 napisał(a):


A propos automatu, lansu i udawania: nie wiem czy ktoś zauważył że BMW z powszechnie opiewanym automatem ZF macha obrotomierzem bez związku z obrotami silnika. Tzn. zmienia się przełożenie, obroty silnika powoli spadają a obrotomierz już dawno pokazuje 1500rpm…

Zaobserwowane w 430i.

W Audi ten sam automat działa tak jak powinien :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, jarmaj napisał(a):

 

 

Każdy ma swoje zdanie i preferencje. I co więcej, każdemu wolno :-)

Dla mnie jazda samochodem to czysta frajda, a automat odbiera mi ją niemal całą. Bez względu, czy mówimy o funcarze, czy dupowozie na codzień. Można powiedzieć, że dla mnie działanie automatycznej skrzyni biegów polega na tym, że automatycznie eliminuje dany samochód z kręgu moich motoryzacyjnych zainteresowań. 

Jeden wyjątek - klasyczne muscle cary z lat '60, a szczególnie mój ulubiony Charger. Tak, tam by mi automat nie przeszkadzał.

 

DSC_8976.thumb.JPG.d4ff3e776831a809362d23980cac2df3.JPG

 

Takim tylko toczyłbym się spokojnie i grzmiał na całą okolicę wielką ósemką :-)

Po części można się z tym zgodzić ale wszytko zależy od przeznaczenia auta i jego charakteru a także wieku. 

Ja tez jestem zwolennikiem manuala ale na przykład auta jak moje RS4 w życiu nie chciał bym w manualu bo po prostu nie pasuje do charakteru auta. Jeździłem też niezliczonymi 911 łącznie z GT3 RS i nie  powiedział bym żeby to PDK odebrało fun czy charakter temu autu. To samo można w sumie powiedzieć o takim 911 GTS i mocno bym się zastanawiał jeżeli miał bym takie auto jako daily czy jednak nie wziąść z PDK bo nowoczesne automaty sa wręcz doskonale. 

 

Problem zaczyna się w starszych autach gdzie ta technologia nie jest dopracowana i auto na prawdę na tym traci. 

Jeździłem na jesień Ferrari 355 ze skrzynia F1 i ten samochód był po postu dramatyczny. Ten automat odebrał cała frajdę a to przecież Ferrari i szczyt technologii na tamten czas. Nie dziwi dlatego dlaczego niektóre klasyki potrafią być o 50% tańsze z manualna skrzynia biegów.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, chojny napisał(a):

IMG_4222.jpeg

Dwa dni temu jedziemy RR z młodym do przedszkola, przed nami 996.2 w cabrio, młody:

- Tata, kupimy taką furę? 

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, skwaro napisał(a):

Dwa dni temu jedziemy RR z młodym do przedszkola, przed nami 996.2 w cabrio, młody:

- Tata, kupimy taką furę? 

 

:)


 

Lata lecą nic się nie zmienia ;) 

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, skwaro napisał(a):

20240414_131412.jpg

 

Odwiedziłeś muzeum Mikiciuków widzę. 

Poza super autem najlepsze tu było pokazanie wraz z najmniejszymi detalami procesu renowacji takiego klasyka w profesjonalnej firmie. Miło było pooglądać specjalistów z ABcar Oldtimers przy pracy :-)

 

A tu z ubiegłorocznego Motoclassic Wroclaw w Topaczu

 

DSC_1369.thumb.JPG.b31369f75a7be55af1a479807883ce67.JPG

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jarmaj napisał(a):

 

Odwiedziłeś muzeum Mikiciuków widzę. 

Poza super autem najlepsze tu było pokazanie wraz z najmniejszymi detalami procesu renowacji takiego klasyka w profesjonalnej firmie. Miło było pooglądać specjalistów z ABcar Oldtimers przy pracy :-)

 

A tu z ubiegłorocznego Motoclassic Wroclaw w Topaczu

 

DSC_1369.thumb.JPG.b31369f75a7be55af1a479807883ce67.JPG

 

Dokładnie :)Niestety to jedyne porządnie odrestaurowane auto w tym muzeum. Byłem kilka lat temu i kolekcja mocno niszczeje... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, skwaro napisał(a):

Niestety to jedyne porządnie odrestaurowane auto w tym muzeum

 

Restauracja na poziomie tego Prosiaka to koszt kilkuset tysięcy złotych. Muzeum jest prywatne i zapewne nie ma funduszy na renowację zbiorów zbieranych przez ostatnie kilkadziesiąt lat. Niestety... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, jarmaj napisał(a):

 

Restauracja na poziomie tego Prosiaka to koszt kilkuset tysięcy złotych. Muzeum jest prywatne i zapewne nie ma funduszy na renowację zbiorów zbieranych przez ostatnie kilkadziesiąt lat. Niestety... 

Porsche odrestaurował syn, w muzeum rządzą rodzice, i moim skromnym zdaniem brakuje nawet na znacznie prostsze sprawy, które można zrobić niedużym kosztem, żeby auta nie niszczały. A tu są problemy na poziomie cieknącego dachu, przez który deszcz leci nawet na otwarte kabriolety. Do tego wszechobecna rdza, bo ciężko było zrobić prostą zaprawkę obitego lakieru. Nie mój cyrk i nie moje małpy, ale aut żal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...