yorey Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 EJ25 to na pewno, trzeciej cyferki nie znam, ale ja mam inną turbawkę i AT - ma to znaczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 nie remap będzie dostosowany to możliwości auta, bo już na forum tu jest forek z at Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Czyli taki delikatny remap ma na celu optymalizację pracy jednostki napędowej a nie wzrost mocy (zwłaszcza na fabrycznym wydechu)? optymalizacja tak wzrost mocy - swoją drogą... nie ma się czego obawiać - delikatnie mocniej nie znaczy = żywotnie krócej, może być wprost przeciwnie Ale z tego co widzę, firmy robiące remap nie polecają ingerencji w sterownik przy standardowym układzie wydechowym, bo to na dłuższą metę niezdrowe dla silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 spawalniczy, ojtam ojtam, czasem robią i czasem się uda. Ale trzeba uważać na EGT i raczej nie na bloku 2.5T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Ale trzeba uważać na EGT i raczej nie na bloku 2.5T O to to ! I jeszcze te nowsze ECU i problemy z przechodzeniem z openloop w closedloop. Czy jakoś tak Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 openloop w closedloop :shock: że co proszę :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 openloop w closedloop :shock: że co proszę :?: No otwarta pętla i zamknięta... nie wiesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 openloop w closedloop :shock: że co proszę :?: No otwarta pętla i zamknięta... nie wiesz? no właśnie nie bo aż tak techniczny nie jestem :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 closed loop jak ecu mierzy AFR i na tej podstawie dopasowuje parametry pracy silnika, open - jak jedzie tylko na mapie - bez sprzezenia zwrotnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 burzum, a jest możliwa praca w obu trybach jednocześnie :?: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 i raczej nie na bloku 2.5T i tu jest pies pogrzebany. Czyli albo muszę zmienić silnik, albo wydech. Mam założony cichy tłumik końcowy Prodrive, rozumiem, że absolutne minimum to jeszcze zmiana downpipe. Mocno wzrośnie poziom głośności przy takiej konfiguracji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Mam założony cichy tłumik końcowy Prodrive, rozumiem, że absolutne minimum to jeszcze zmiana downpipe. Mocno wzrośnie poziom głośności przy takiej konfiguracji? tak... chociaż i tak będzie ciszej, aniżeli na naprawde głosnych backboxach u siebie mam własnie Prodrive na pełnym przelocie i powiem Ci ze po miescie jest ok, ale lecieć gdzies dalej autostrada przy wys. pr.obrotowej - może być cięzko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 nie - dlaczego ? przyjmij, ze open jest wtedy, kiedy ecu nie ma mozliwosci przeliczania mieszanki - przy otwartej przepustnicy, wkrecaniu na obroty, ze wzgledu na inercje ukladu. wcisnij gaz i zobacz, jaki masz chwilowy AFR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 burzum, nie mam takiego zegara :| ale dzięki za wyjaśnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 bakupno, przynajmniej tak ja to rozumiem :] w ogole ostatnio czytalem o strojeniu silnikow na bogatsza/ubozsza mieszanke, dosc ciekawe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Co w fabrycznej mapie jest nie tak i warto poprawić? To jeszcze do tego pytania wróćmy. Ja dwie główne przyczyny konieczności/możliwości poprawy seryjnych map upatruję w : a) mocnym podlaniu (bardzo na bogato) seryjnej mapy - tak aby broń Boże EGT i AFR nie poleciały do niebezpiecznych wartości parametrów , "pasywnych" zapłonach - tak aby broń Boże nie stukało (spalanie detonacyjne). Można więc powiedzieć, że seryjne mapy są ustawione ultrabezpiecznie, co właśnie nie oznacza, że optymalnie ;-) Jak to mi ostatnio rzekł jeden z tych którzy coś tam w temacie Marioli kumają - auto jedzie najlepiej na granicy stuku. I coś w tym jest ;-) bakupno, tak najprościej (pewnie strasznie nieprecyzyjnie) - a) w closed loop jedziesz na podstawie wskazań sondy Lambdy (w niektórych wersjach Lambady :-) ) , w open loop jedziesz na podstawie map zaszytych w ECU. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wredny Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 w ogole ostatnio czytalem o strojeniu silnikow na bogatsza/ubozsza mieszanke, dosc ciekawe. A gdzie o tym czytałeś? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 A ja widze ze kazdy temat i tak konczy sie remapem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 drout, i o to chodzi remap->padnięta uszczelka->kucie silnika+nowe turbo itd + remap :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 wredny, w książce.... nie amietam tytulu a kindle mi padl. cos dotyczacego sterowania systemami paliwowymi w samochodach. -- 17 maja 2011, o 11:16 -- Można więc powiedzieć, że seryjne mapy są ustawione ultrabezpiecznie, co właśnie nie oznacza, że optymalnie ja bym jeszcze dodał, że seryjna mapa jest na różne paliwa i różne warunki atmosferyczne, czyli uniwersalna, czyli do dupy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 ...ja bym jeszcze dodał, że seryjna mapa jest na różne paliwa i różne warunki atmosferyczne, czyli uniwersalna, czyli do dupy No właśnie, czy subaryny przynajmniej zawsze stroi się na 98? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 drout, i o to chodzi remap->padnięta uszczelka->kucie silnika+nowe turbo itd + remap :wink: Czyli jednak? Remap -> uszczelka... itd. No właśnie tego chciałbym uniknąć, tylko teraz czy robić wydech, czy sam remap? W sumie to mam już catback supersprint, także tak dużo znowu nie zostało tego wydechu do zrobienia, i to mnie kusi M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Czyli jednak? Remap -> uszczelka... itd.No właśnie tego chciałbym uniknąć, tylko teraz czy robić wydech, czy sam remap? W sumie to mam już catback supersprint, także tak dużo znowu nie zostało tego wydechu do zrobienia, i to mnie kusi M. Mam ten sam dylemat i taką samą sytuację. Nie chcę znacząco podnosić głośności wydechu. Czy jest jakaś opcja, żeby zrobić remap i nie było głośniej (dużo głośniej) niż teraz? Samochód, to typowy dupowóz i hałas jest niewskazany. Kiedyś burzum przewiózł mnie swoim forkiem i jak dla mnie wydech jest fajny, ale jednak na dłuższą metę za głośny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 No właśnie, czy subaryny przynajmniej zawsze stroi się na 98? W Polsce ryzykowne, chyba że swoją rafinerię masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 No właśnie, czy subaryny przynajmniej zawsze stroi się na 98? W Polsce ryzykowne, chyba że swoją rafinerię masz. leon ryzykowne jest strojenie na 95, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się