piter Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Mam ten sam dylemat i taką samą sytuację. Nie chcę znacząco podnosić głośności wydechu. Czy jest jakaś opcja, żeby zrobić remap i nie było głośniej (dużo głośniej) niż teraz? Samochód, to typowy dupowóz i hałas jest niewskazany. Kiedyś burzum przewiózł mnie swoim forkiem i jak dla mnie wydech jest fajny, ale jednak na dłuższą metę za głośny. możesz przecież wymienić sam backbox nie ruszając reszty ... tak, żeby było dla Ciebie optymalnie głośno ... a remap można zrobić zawsze, niezależnie czy się wywala katalizatory, czy nie .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 leonryzykowne jest strojenie na 95, tak? Nie, nie, stroisz na 95, wlewasz 98 czyli w praktyce 95 i jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 leonryzykowne jest strojenie na 95, tak? Nie, nie, stroisz na 95, wlewasz 98 czyli w praktyce 95 i jest OK. Aha, rozumiem... bo w Polsce 98 to taka trochę lepsza 95... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Zenon23, ja zrobiłem już kilkanaście kilometrów na remapie i nie mam problemów z uszczelką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 stroisz na pol 95/pol 98 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 stroisz na pol 95/pol 98 burzum możesz trochę rozwinąć? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 no wlewasz pol baku 95 i pol 98 :> i masz wtedy mniej wiecej gwarancje, ze jak wlejesz podla 98, to nie zobaczysz swoich tlokow w lusterku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Czyli jednak? Remap -> uszczelka... itd.No właśnie tego chciałbym uniknąć, tylko teraz czy robić wydech, czy sam remap? W sumie to mam już catback supersprint, także tak dużo znowu nie zostało tego wydechu do zrobienia, i to mnie kusi M. Mam ten sam dylemat i taką samą sytuację. Nie chcę znacząco podnosić głośności wydechu. Czy jest jakaś opcja, żeby zrobić remap i nie było głośniej (dużo głośniej) niż teraz? Samochód, to typowy dupowóz i hałas jest niewskazany. Kiedyś burzum przewiózł mnie swoim forkiem i jak dla mnie wydech jest fajny, ale jednak na dłuższą metę za głośny. Dla mnie dylematem nie jest głośność wydechu, po to kupiłem boxerka żeby go słyszeć Natomiast bardziej obawiam się, że coś mi się wysra gdzieś na trasie, a że samochodu uzywam na codzień i jest mi potrzebny to dlatego się tak dopytuję o te remapy, żywotności po remapach itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Zenon23, jest wątek o przebiegach po remapie - mój forek ma 170tys od I remapu. -- 18 maja 2011, o 11:57 -- -- i trzeci silnik. żartuje, żartuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Dla mnie dylematem nie jest głośność wydechu, po to kupiłem boxerka żeby go słyszeć Natomiast bardziej obawiam się, że coś mi się wysra gdzieś na trasie, a że samochodu uzywam na codzień i jest mi potrzebny to dlatego się tak dopytuję o te remapy, żywotności po remapach itp. Nie rozumiem. Boxer jest glosniejszy z definicji? Dlaczego? Jakos tego nie zauwazylem w praktyce. Czytam tak o tych remapach i sie zastanawiam dlaczego w fabryce o tym nie pomysla. Jesli prostym remapem mozna poprawic osiagi, zmniejszyc spalanie i nie wplynac negatywnie na zywotnosc silnika to...... Co za durnie w Subaru pracuja! :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Co za durnie w Subaru pracuja! :? No tak, oczywiście. Całe szczęście, że chociaż dla równowagi tacy mądrzy i piszący o czymś, o czym mają pojęcie , te Subaru kupują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 jarmaj, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Co za durnie w Subaru pracuja! podobno negocjują z Maptekiem i nie-ASO stawki - jak to w Polsce bywa, rzecz się przedłuża. Tym bardziej, że przedstawiciel FHI dostał bana za organizowanie grupowych zakupów. Ale ze źródła zbliżonego do nienajgorzej poinformowanego wiem, że ponoć na jesień mają już być pierwsze efekty. Oraz ziemniaki. -- 18 maja 2011, o 19:08 -- hmm, cos mi wyedytowalo 4-T. Czy wolno mi napisac Skoda, czy raczej: Nie-Subaru ? Pytanie retoryczne. Tzn Nie-Odpowiadać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 jest myk aby to ograniczyć.... myk sprawdzony, chlodnica płynu chłodniczego w 2,5 jest zbyt mało wydajna aby w sytuacjach ekstremalnych minimalizować ryzyko przegrzania... warto założyć sobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 a wiatrak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 a wiatrak robisz tak, żeby "zapitalał" czy tego chce, czy nie - wiesz o czym mówię? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 wiadomson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 19 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 To jeszcze do tego pytania wróćmy. Ja dwie główne przyczyny konieczności/możliwości poprawy seryjnych map upatruję w : a) mocnym podlaniu (bardzo na bogato) seryjnej mapy - tak aby broń Boże EGT i AFR nie poleciały do niebezpiecznych wartości parametrów , "pasywnych" zapłonach - tak aby broń Boże nie stukało (spalanie detonacyjne). a) fabryczna mapa nie leje bogato bo testy spalin by nie przeszly, na setke by wychodzilo za wiele, no i nie szukal bys wiecej mocy zaplon jest podstawiany ma max wlasnie by jechac na granicy stuku, a nad stukaniem ktore rozwala panewki i wypala otwory w tlokach czuwa sensorek na bloku. Odlacz i zobaczysz co sie stanie. Można więc powiedzieć, że seryjne mapy są ustawione ultrabezpiecznie, co właśnie nie oznacza, że optymalnie ;-) Jak to mi ostatnio rzekł jeden z tych którzy coś tam w temacie Marioli kumają - auto jedzie najlepiej na granicy stuku. I coś w tym jest ;-) tak najprościej (pewnie strasznie nieprecyzyjnie) - a) w closed loop jedziesz na podstawie wskazań sondy Lambdy (w niektórych wersjach Lambady :-) ) , w open loop jedziesz na podstawie map zaszytych w ECU. I w jednym i drugim cyklu jedziesz na mapach. Tyle ze w zamknietej petli mapa jest wspomagana/ograniczana odczytem ilosci tlenu w spalinach. Trzyma ich temperature tak by katalizator dzialal. Otwarta petla jest zanim wszystko sie nagrzeje odpowiednio. -- Cz maja 19, 2011 6:41 am -- Co za durnie w Subaru pracuja! :? No tak, oczywiście. Całe szczęście, że chociaż dla równowagi tacy mądrzy i piszący o czymś, o czym mają pojęcie , te Subaru kupują. Sila argumentu jest powalajaca..... :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 19 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 a) fabryczna mapa nie leje bogato bo testy spalin by nie przeszly, na setke by wychodzilo za wiele, no i nie szukal bys wiecej mocy Fabryczna mapa leje bardzo bogato, AFR 9-10 w booscie. Dlatego min. po remapie auta zaczynają mniej palić, bo można sporo zdjąć. A to że na idle masz akurat 14 albo ubożej, jak robisz test spalin, to chyba nie ma znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 19 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 a) fabryczna mapa nie leje bogato bo testy spalin by nie przeszly, na setke by wychodzilo za wiele, no i nie szukal bys wiecej mocy zaplon jest podstawiany ma max wlasnie by jechac na granicy stuku, a nad stukaniem ktore rozwala panewki i wypala otwory w tlokach czuwa sensorek na bloku. Tak, tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 19 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Otwarta petla jest zanim wszystko sie nagrzeje odpowiednio. Jesteś o tym przekonany na tyle, żeby położyć swoje życie na szali ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 19 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 burzumek, proszę I Piotrek, pamiętaj AFR najlepiej w okolicach 8 (przy pełnym bucie), wtedy będziesz miał 3s do pierwszej setki. Silnik w ogóle nie będzie zalany/przelany/przepojony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 19 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 hlodnica płynu chłodniczego w 2,5 jest zbyt mało wydajna aby w sytuacjach ekstremalnych minimalizować ryzyko przegrzania... warto założyć sobie Nie zawsze. Przy FMICu i takiej chłodnicy masz z przodu auta tyle chłodnic, że powietrze przestaje przez nie przepływać . Dlatego min. po remapie auta zaczynają mniej palić, bo można sporo zdjąć. Nie zaobserwowałem wystąpienia tego fenomenu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 19 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Sila argumentu jest powalajaca..... :shock: Taka sama, jak nazywanie innych durniami. Szczególnie, gdy samemu nie ma się nawet drobnego ułamka wiedzy w rzeczonym w temacie, w stosunku do tych "durniów". edit Na PW zasygnalizowano mi, że może wydźwięk tych "durniów" był trochę inny, sarkastyczny. Jeżeli tak, to zwracam honor oczywiście i sorry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 19 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 carlos-wrx, ...kiedy ja pisalem o tych/takich chlodnicach wydaje mi sie iz nie znalazlem zrozumienia, ale uplynelo troche wody w wisle i prosze temat chlodnic 4cm grubosci wydajniejsze min. 30% wraca. jest klopot koledzy i kolezanki z automatem nie znajda takiej z chlodnica skrzyni biegow ...eh. mam inny pomysl ale wielu kolegow powie iz to powrot do ery kamienia: ...zdemontowac chlodnice klimy bedzie lepszy przeplyw powietrza. ale co to dla nas przeciez damy rade. tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się