Skocz do zawartości

objawy padania uszczelki pod głowicą


emotorsport

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ten sam dylemat i taką samą sytuację. Nie chcę znacząco podnosić głośności wydechu. Czy jest jakaś opcja, żeby zrobić remap i nie było głośniej (dużo głośniej) niż teraz? Samochód, to typowy dupowóz i hałas jest niewskazany.

 

Kiedyś burzum przewiózł mnie swoim forkiem i jak dla mnie wydech jest fajny, ale jednak na dłuższą metę za głośny.

 

możesz przecież wymienić sam backbox nie ruszając reszty ... tak, żeby było dla Ciebie optymalnie głośno ...

a remap można zrobić zawsze, niezależnie czy się wywala katalizatory, czy nie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak? Remap -> uszczelka... itd.

No właśnie tego chciałbym uniknąć, tylko teraz czy robić wydech, czy sam remap? W sumie to mam już catback supersprint, także tak dużo znowu nie zostało tego wydechu do zrobienia, i to mnie kusi :)

 

M.

 

Mam ten sam dylemat i taką samą sytuację. Nie chcę znacząco podnosić głośności wydechu. Czy jest jakaś opcja, żeby zrobić remap i nie było głośniej (dużo głośniej) niż teraz? Samochód, to typowy dupowóz i hałas jest niewskazany.

 

Kiedyś burzum przewiózł mnie swoim forkiem i jak dla mnie wydech jest fajny, ale jednak na dłuższą metę za głośny.

 

Dla mnie dylematem nie jest głośność wydechu, po to kupiłem boxerka żeby go słyszeć :) Natomiast bardziej obawiam się, że coś mi się wysra gdzieś na trasie, a że samochodu uzywam na codzień i jest mi potrzebny to dlatego się tak dopytuję o te remapy, żywotności po remapach itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dla mnie dylematem nie jest głośność wydechu, po to kupiłem boxerka żeby go słyszeć :) Natomiast bardziej obawiam się, że coś mi się wysra gdzieś na trasie, a że samochodu uzywam na codzień i jest mi potrzebny to dlatego się tak dopytuję o te remapy, żywotności po remapach itp.

 

Nie rozumiem. Boxer jest glosniejszy z definicji? Dlaczego?

Jakos tego nie zauwazylem w praktyce.

 

Czytam tak o tych remapach i sie zastanawiam dlaczego w fabryce o tym nie pomysla.

Jesli prostym remapem mozna poprawic osiagi, zmniejszyc spalanie i nie wplynac negatywnie na zywotnosc silnika to......

Co za durnie w Subaru pracuja! :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za durnie w Subaru pracuja!

 

 

podobno negocjują z Maptekiem i nie-ASO stawki - jak to w Polsce bywa, rzecz się przedłuża. Tym bardziej, że przedstawiciel FHI dostał bana za organizowanie grupowych zakupów.

Ale ze źródła zbliżonego do nienajgorzej poinformowanego wiem, że ponoć na jesień mają już być pierwsze efekty. Oraz ziemniaki.

 

-- 18 maja 2011, o 19:08 --

 

hmm, cos mi wyedytowalo 4-T. Czy wolno mi napisac Skoda, czy raczej: Nie-Subaru ? Pytanie retoryczne. Tzn Nie-Odpowiadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To jeszcze do tego pytania wróćmy. Ja dwie główne przyczyny konieczności/możliwości poprawy seryjnych map upatruję w :

a) mocnym podlaniu (bardzo na bogato) seryjnej mapy - tak aby broń Boże EGT i AFR nie poleciały do niebezpiecznych wartości parametrów ,

B) "pasywnych" zapłonach - tak aby broń Boże nie stukało (spalanie detonacyjne).

a) fabryczna mapa nie leje bogato bo testy spalin by nie przeszly, na setke by wychodzilo za wiele, no i nie szukal bys wiecej mocy

B) zaplon jest podstawiany ma max wlasnie by jechac na granicy stuku, a nad stukaniem ktore rozwala panewki i wypala otwory w tlokach czuwa sensorek na bloku.

Odlacz i zobaczysz co sie stanie.

Można więc powiedzieć, że seryjne mapy są ustawione ultrabezpiecznie, co właśnie nie oznacza, że optymalnie ;-)

Jak to mi ostatnio rzekł jeden z tych którzy coś tam w temacie Marioli kumają - auto jedzie najlepiej na granicy stuku. I coś w tym jest ;-)

 

 

tak najprościej (pewnie strasznie nieprecyzyjnie) -

a) w closed loop jedziesz na podstawie wskazań sondy Lambdy (w niektórych wersjach Lambady :-) ) ,

B) w open loop jedziesz na podstawie map zaszytych w ECU.

 

I w jednym i drugim cyklu jedziesz na mapach.

Tyle ze w zamknietej petli mapa jest wspomagana/ograniczana odczytem ilosci tlenu w spalinach.

Trzyma ich temperature tak by katalizator dzialal.

Otwarta petla jest zanim wszystko sie nagrzeje odpowiednio.

 

-- Cz maja 19, 2011 6:41 am --

 

Co za durnie w Subaru pracuja! :?

 

No tak, oczywiście.

Całe szczęście, że chociaż dla równowagi tacy mądrzy i piszący o czymś, o czym mają pojęcie :lol: , te Subaru kupują.

 

 

:mrgreen:

 

Sila argumentu jest powalajaca..... :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) fabryczna mapa nie leje bogato bo testy spalin by nie przeszly, na setke by wychodzilo za wiele, no i nie szukal bys wiecej mocy

Fabryczna mapa leje bardzo bogato, AFR 9-10 w booscie. Dlatego min. po remapie auta zaczynają mniej palić, bo można sporo zdjąć.

A to że na idle masz akurat 14 albo ubożej, jak robisz test spalin, to chyba nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) fabryczna mapa nie leje bogato bo testy spalin by nie przeszly, na setke by wychodzilo za wiele, no i nie szukal bys wiecej mocy

B) zaplon jest podstawiany ma max wlasnie by jechac na granicy stuku, a nad stukaniem ktore rozwala panewki i wypala otwory w tlokach czuwa sensorek na bloku.

 

 

Tak, tak :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hlodnica płynu chłodniczego w 2,5 jest zbyt mało wydajna aby w sytuacjach ekstremalnych minimalizować ryzyko przegrzania...

 

 

warto założyć sobie

 

Nie zawsze. Przy FMICu i takiej chłodnicy masz z przodu auta tyle chłodnic, że powietrze przestaje przez nie przepływać :twisted:.

 

Dlatego min. po remapie auta zaczynają mniej palić, bo można sporo zdjąć.

 

Nie zaobserwowałem wystąpienia tego fenomenu :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sila argumentu jest powalajaca..... :shock:

 

Taka sama, jak nazywanie innych durniami.

 

Szczególnie, gdy samemu nie ma się nawet drobnego ułamka wiedzy w rzeczonym w temacie, w stosunku do tych "durniów".

 

 

edit

Na PW zasygnalizowano mi, że może wydźwięk tych "durniów" był trochę inny, sarkastyczny.

 

Jeżeli tak, to zwracam honor oczywiście i sorry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carlos-wrx,

 

...kiedy ja pisalem o tych/takich chlodnicach wydaje mi sie iz nie znalazlem zrozumienia, ale uplynelo troche wody w wisle i prosze temat chlodnic 4cm grubosci wydajniejsze min. 30% wraca.

jest klopot koledzy i kolezanki z automatem nie znajda takiej z chlodnica skrzyni biegow ...eh.

mam inny pomysl ale wielu kolegow powie iz to powrot do ery kamienia:

...zdemontowac chlodnice klimy bedzie lepszy przeplyw powietrza. ale co to dla nas przeciez damy rade.

 

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...