Skocz do zawartości

objawy padania uszczelki pod głowicą


emotorsport

Rekomendowane odpowiedzi

 

Czyli taki delikatny remap ma na celu optymalizację pracy jednostki napędowej a nie wzrost mocy (zwłaszcza na fabrycznym wydechu)?

 

optymalizacja tak :) wzrost mocy - swoją drogą... nie ma się czego obawiać - delikatnie mocniej nie znaczy = żywotnie krócej, może być wprost przeciwnie

 

Ale z tego co widzę, firmy robiące remap nie polecają ingerencji w sterownik przy standardowym układzie wydechowym, bo to na dłuższą metę niezdrowe dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i raczej nie na bloku 2.5T

 

 

i tu jest pies pogrzebany. Czyli albo muszę zmienić silnik, albo wydech.

 

Mam założony cichy tłumik końcowy Prodrive, rozumiem, że absolutne minimum to jeszcze zmiana downpipe. Mocno wzrośnie poziom głośności przy takiej konfiguracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam założony cichy tłumik końcowy Prodrive, rozumiem, że absolutne minimum to jeszcze zmiana downpipe. Mocno wzrośnie poziom głośności przy takiej konfiguracji?

 

tak...

 

chociaż i tak będzie ciszej, aniżeli na naprawde głosnych backboxach

 

 

u siebie mam własnie Prodrive na pełnym przelocie i powiem Ci ze po miescie jest ok, ale lecieć gdzies dalej autostrada przy wys. pr.obrotowej - może być cięzko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w fabrycznej mapie jest nie tak i warto poprawić?

 

To jeszcze do tego pytania wróćmy. Ja dwie główne przyczyny konieczności/możliwości poprawy seryjnych map upatruję w :

a) mocnym podlaniu (bardzo na bogato) seryjnej mapy - tak aby broń Boże EGT i AFR nie poleciały do niebezpiecznych wartości parametrów ,

B) "pasywnych" zapłonach - tak aby broń Boże nie stukało (spalanie detonacyjne).

 

Można więc powiedzieć, że seryjne mapy są ustawione ultrabezpiecznie, co właśnie nie oznacza, że optymalnie ;-)

Jak to mi ostatnio rzekł jeden z tych którzy coś tam w temacie Marioli kumają - auto jedzie najlepiej na granicy stuku. I coś w tym jest ;-)

 

bakupno,

tak najprościej (pewnie strasznie nieprecyzyjnie) -

a) w closed loop jedziesz na podstawie wskazań sondy Lambdy (w niektórych wersjach Lambady :-) ) ,

B) w open loop jedziesz na podstawie map zaszytych w ECU.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wredny, w książce.... nie amietam tytulu a kindle mi padl. cos dotyczacego sterowania systemami paliwowymi w samochodach.

 

-- 17 maja 2011, o 11:16 --

 

Można więc powiedzieć, że seryjne mapy są ustawione ultrabezpiecznie, co właśnie nie oznacza, że optymalnie

 

ja bym jeszcze dodał, że seryjna mapa jest na różne paliwa i różne warunki atmosferyczne, czyli uniwersalna, czyli do dupy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drout, i o to chodzi :)

 

remap->padnięta uszczelka->kucie silnika+nowe turbo itd + remap :twisted: :wink:

 

Czyli jednak? Remap -> uszczelka... itd.

No właśnie tego chciałbym uniknąć, tylko teraz czy robić wydech, czy sam remap? W sumie to mam już catback supersprint, także tak dużo znowu nie zostało tego wydechu do zrobienia, i to mnie kusi :)

 

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak? Remap -> uszczelka... itd.

No właśnie tego chciałbym uniknąć, tylko teraz czy robić wydech, czy sam remap? W sumie to mam już catback supersprint, także tak dużo znowu nie zostało tego wydechu do zrobienia, i to mnie kusi :)

 

M.

 

Mam ten sam dylemat i taką samą sytuację. Nie chcę znacząco podnosić głośności wydechu. Czy jest jakaś opcja, żeby zrobić remap i nie było głośniej (dużo głośniej) niż teraz? Samochód, to typowy dupowóz i hałas jest niewskazany.

 

Kiedyś burzum przewiózł mnie swoim forkiem i jak dla mnie wydech jest fajny, ale jednak na dłuższą metę za głośny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...