Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Ja wiem, że na pewno nie będziesz szybszy, dopóki nie zaczniesz jeździć

Nie mam czym :P Porządny samochód Dziedzicowi sprzedałem a sobie kupiłem jakieś damskie wozidło ;)

Jestem Ci za to przeokropnie wdzięczny :D

było mi dane zobaczyć, najładniejsze Subaru jaki kiedykolwiek widziałem, pomimo faktu, że to nie hatch

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wszyscy się czepiają tego Clio RS obecnego. Taka moda.

Jeździłem nim przez tydzień i mi się bardzo podobał, łącznie ze skrzynią DSG.

Pracowała naprawdę fajnie i szybko, miło kopała w plecy przy zmianach z gazem w podłodze, procedura startu miodzio, łopatki z Nissana GTR super. Dźwięki jakie to auto wydaje powodują niekończącego się banana na gębie.

 

OK, może powinna być też wersja manualna do wyboru.

Do rajdów mam auto rajdowe, a HH to w moim pojęciu szybki i dający frajdę samochód na codzień i w tej roli RS jest super.

Po pierwsze nie ma DSG a automat Reno. Po drugie dźwięk jest puszczany z głośników (nawet jest tryb w którym ustawiasz sobie jak auto ma brzmieć, od F1 po chyba stara Alpinę, nie pamiętam dokładnie). Po trzecie, procedura jest spoko tylko co z tego jak strzela, syczy a mimo to nic się nie dzieje, auto nie jedzie? :P Do tego brzydkie, słabo wykończone. Za to na zakrętach się całkiem fajnie trzymało. Dla mnie typowe auto do miasta, dla kobitki tylko trochę szybsze. Nie ma co porównywać ze starym Clio.

 

Już niedługo test tego, napiszę trochę więcej ;)

 

12642778_1658560851059719_22475616366645

 

Co prawd ep3 ale wersja 30 th, też fotele wyglądają niczemu sobie

post-12972-0-58739600-1454421543_thumb.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By Bill Caswell, 29 January 2016

If there were ever a car made for enthusiasts, it's the 2017 Ford Focus RS. As I covered in my review of the RS, it's absolutely fantastic. And it just loves going sideways. But during the engineering presentation, and then on my drive, a couple red flags made me wonder if this car would end up being quite the tuner toy we'd all hoped.

First, as Ford explained during the pre-drive presentation for the RS, the car's driveline was optimized for 350 horsepower and 350 lb-ft of torque. That means the driveline is as light as possible to improve performance while still being able to reliably put down power–especially under Launch Control. But that also means the driveline is quickly approaching its limit for handling more power.

According to Ford, any increase in power would be split four ways to each of the wheels. The rs.png has the ability to transfer 70 percent of the power to the rear wheels, so a 100-hp increase only loads each rear wheel by an additional 35 hp, implying there might be a little wiggle room. Not a lot, though.

The other concern is regarding Ford's excellent Torque Vectoring Rear Drive Module (RDM), which combines a differential and two hydraulically activated clutches to control the power distribution to the rear wheels. I've seen plenty of people speculate that the Rear Drive Module could be the car's weak spot, and they might be right. While doing hot laps on the Circuito de la Comunitat Valenciana Ricardo Tomo, I managed to shut down the AWD system. Admittedly, I wasn't driving normally, but it's still worth noting.

I've seen plenty of people speculate that the Rear Drive Module could be the car's weak spot, and they might be right.

Here's what happened: I put the car into Drift Mode and was forcing it to slide from one corner to the next in third and fourth gear. After a few laps, something started whining in the back of the car as I slid through the apexes. A few corners later the sound was gone . . . along with my all-wheel drive. The rear differential had suddenly just stopped working. The car was much better in front-wheel drive than I expected, but there was a lot of wheel spin exiting the corners while aggressively putting power down.

I jumped in a new car, switched back to Track Mode, and never had another problem. Ford told us the AWD system comes with built-in thermal safeguards to prevent damage to the driveline, and I'm willing to bet I overheated something by driving the car too aggressively. At least the car was smart enough to turn off the rear diff to prevent any damage. Again, it's important to note that I was driving the rs.png hard. We spent hours drifting the cars in circles at lower speed and never had an issue.

Part of the point of the thermal safeguards is to ensure the clutches in the rear differential are "lifetime" parts. When you overdrive the car, it remembers and assigns a value to your punishment. When the points add up high enough, the car tells you to change the differential fluid. There is a cooler for the front Power Distribution Unit, so maybe Ford will offer a rear-differential cooler through their Performance Parts catalog, so you can drift for hours at high speed without having to worry about the rear diff.

As for the brakes, they are outstanding, and it's doubtful many tuners will change the factory setup. The suspension can be upgraded like any car, but then you would lose the 40 percent increase in dampening rate when you select Sport Mode. It would be great if Ford worked with Tenneco to also offer a set of aftermarket shocks for Sport Mode and up that could handle the stiffer spring rates needed for hard track driving.

That just leaves horsepower, and as we've seen with Ford's other turbo products, there is a lot of room to increase power by increasing turbo boost. The intercooler is massive on the rs.png for a production car, and should be able to cool the extra pressure. The only question is whether the rs.png driveline, specifically the rear differential, will be able to handle it.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale gdzie w Polsce można godzinami driftować na 3 i 4 biegu?

Z tych wszystkich informacji z 2 ręki ( bo chyba nikt z nas nie jechał rs osobiście ) wydaje mi się że dla docelowego odbiorcy, i w porównaniu do bezpośredniej konkurencji jak type r, a45, s3 to focus oferuje bardzo dużo za niewielkie pieniądze. A niebieski nawet mi się podoba z zewnątrz, szkoda że srodek ma paskudny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jestem Ci za to przeokropnie wdzięczny

 

 

było mi dane zobaczyć, najładniejsze Subaru jaki kiedykolwiek widziałem, pomimo faktu, że to nie hatch
 

 

Obaj będziecie się smażyć w piekle za znęcanie się nade mną :P;)

 

 

 

After a few laps, something started whining in the back of the car as I slid through the apexes. A few corners later the sound was gone . . . along with my all-wheel drive.

 

Czyli wszystko jasne, niestety dzieje się to czego się obawiałem. Zostaje mi więc STi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jestem Ci za to przeokropnie wdzięczny

 

było mi dane zobaczyć, najładniejsze Subaru jaki kiedykolwiek widziałem, pomimo faktu, że to nie hatch

 

 

 

Obaj będziecie się smażyć w piekle za znęcanie się nade mną :P;)

 

After a few laps, something started whining in the back of the car as I slid through the apexes. A few corners later the sound was gone . . . along with my all-wheel drive.

 

 

Czyli wszystko jasne, niestety dzieje się to czego się obawiałem. Zostaje mi więc STi ;)

 

 

We spent hours drifting the cars in circles at lower speed and never had an issue.

 

 

Myślałem że to Cię bardziej zainteresuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie same sa w evo VI ;)

 

Nie do końca, te z Hondy dodatkowo mają regulację pod udami, te z EVO nie. Tak na marginesie te Recaro były montowane też w Accordzie Type-R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Takie same sa w evo VI ;)

 

Nie do końca, te z Hondy dodatkowo mają regulację pod udami, te z EVO nie. Tak na marginesie te Recaro były montowane też w Accordzie Type-R

 

Ale sa naprawdę ekstra !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem fotele z GC8 są dużo lepsze

Moim zdaniem to nawet nie ma co porównywać szarych foteli do recaro  Hondy! Miałem więc potwierdzam . No ale każdy ma inny gust. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wyglądu owszem, Recaro jest ładniejsze, ale subarowe są wygodniejsze, mają więcej regulacji i lepsze trzymanie boczne. Kiedyś nawet rozważałem przeszczepienie ich do swojej Hondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad wygodą foteli to słabo debatowac. Inaczej się siedzi 120 kilowemu koniowi a inaczej 70kg szczypiorkowi. Jeden będzie wcisniety jak sardynka a drugi będzie się trzymać kierownicy

 

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad wygodą foteli to słabo debatowac. Inaczej się siedzi 120 kilowemu koniowi a inaczej 70kg szczypiorkowi. Jeden będzie wcisniety jak sardynka a drugi będzie się trzymać kierownicy

 

Ja należę do tych o normalnej budowie :-) Zresztą kiedyś na jakimś zlocie mieliśmy dyskusję o wyższości jednych nad drugimi, kilka osób siadało najpierw w aucie z Recaro a potem w Subaru i wszyscy stwierdzili że lepiej się siedzi w subarowych mimo że są brzydsze :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że tak je spartolili w new age. Fotele w STI i jakiejś specjalnej wersji WRXa (wyprofilowane pod uda jak w GC8) były OK, ale te płaskie z WRXa to tragedia, za krótkie, słabo trzymają i wszystko mnie w nich bolało po godzinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Starsze clio tez bylo slabe i mialo nienajlepsza skrzynie (synchronizatory) chyba najlepsze bylo 172/182 taki prawdziwy hot hatch... autko segmentu B z silnikiem i hamulcami z samochodu segmentu D

Dlatego właśnie u mnie w garażu stoi clio sport ph1 169 czyli najlżejsza i najbardziej uproszczona wersja (1 sonda,przepustnica na linke,aluminiowa maska) i mimo,że jeżdże nią od święta to już tego autka nie sprzedam - fun jaki daje z jazdy i ten duch starych,dobrych HH zasługuje na szacunek i miejsce pod kocem.A za pare ładnych lat będzie to już świetny klasyk a la 205 GTI.

 

 

Popieram ;) moje Evo też ma u mnie dożywocie :)

A powiedz jaka waga Twojego Clio?

 

Waga 1030kg - przy dolocie,wydeszku i programie całkiem miło jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to git :) chcialbym żeby moje Evo ważyło 1000-1100 kg ;)

 

 

Było ?

http://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/a28036/what-tuners-need-to-know-about-the-2017-ford-focus-rs/

"The other concern is regarding Ford's excellent Torque Vectoring Rear Drive Module (RDM), which combines a differential and two hydraulically activated clutches to control the power distribution to the rear wheels. I've seen plenty of people speculate that the Rear Drive Module could be the car's weak spot, and they might be right. While doing hot laps on the Circuito de la Comunitat Valenciana Ricardo Tomo, I managed to shut down the AWD system. Admittedly, I wasn't driving normally, but it's still worth noting. 

Here's what happened: I put the car into Drift Mode and was forcing it to slide from one corner to the next in third and fourth gear. After a few laps, something started whining in the back of the car as I slid through the apexes. A few corners later the sound was gone . . . along with my all-wheel drive. The rear differential had suddenly just stopped working. The car was much better in front-wheel drive than I expected, but there was a lot of wheel spin exiting the corners while aggressively putting power down."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Takie same sa w evo VI ;)

 

Nie do końca, te z Hondy dodatkowo mają regulację pod udami, te z EVO nie. Tak na marginesie te Recaro były montowane też w Accordzie Type-R

 

 

I w Astrze G je też miałem :P Wersja właśnie z tą regulacją (przydatna jak pamiętam). Ogólnie, zdaniem mojej dupy i pleców bardzo wygodny stołek ;) Trzymanie boczne ciut może gorsze jak w GC8, ale za to można było trasy walić i zero zmęczenia. Taki uniwersalny po prostu. Ładny, wygodny, porządnie wykonany i ze sportowym duchem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Takie same sa w evo VI ;)

Nie do końca, te z Hondy dodatkowo mają regulację pod udami, te z EVO nie. Tak na marginesie te Recaro były montowane też w Accordzie Type-R
O jakiej regulacji mowisz? Jesli wysuwaną część siedziska do przodu to evo tez ma ;) tutaj z wysunieta częścią o ktorej pisze... sorry ze mam taki syf w aucie ;)

post-9230-0-87278200-1454538446_thumb.jpg

Edytowane przez boorek
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Takie same sa w evo VI ;)

Nie do końca, te z Hondy dodatkowo mają regulację pod udami, te z EVO nie. Tak na marginesie te Recaro były montowane też w Accordzie Type-R
O jakiej regulacji mowisz? Jesli wysuwaną część siedziska do przodu to evo tez ma ;) tutaj z wysunieta częścią o ktorej pisze... sorry ze mam taki syf w aucie ;)

 

O patrz, ja widziałem te fotele w evo bez regulacji, może tylko na JP były? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój tyłek mówi mi, że Subaru robi fotele albo pod Japońców albo Jankesów, w każdym razie nie pod Europejczyków, czy tym bardziej Słowian czy tym bardziej Piastów z linii Mazowieckiej czy jakiejkolwiek innej  :)

 

W GTeku MY2000 bosko trzymały, ale przy 185cm/80kg siedzisko było troche za krótkie a zagłówek za niski. Niemniej przy przelotach nawet 1600km dziennie nic nie bolało.

 

Z kolei w LGT musiałbym żreć 100 hamburgerów dziennie przez 10 lat, żeby uznać fotel za wyprofilowany. Zero trzymania+ śliska cerato-skóra = trzymanie się kierownicy na zakrętach. Niemniej na długie trasy jest super wygodny.

Ideałem byłoby to co w GTeku tylko ciut dłuższe (albo regulowane) siedzisko i wyższe oparcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

OK z ekstremalnych przeżyć, to kiedyś jeździłem Clio Williamsem, rajdówką gr. N. Ech.. to była prawdziwa bestia... Tylko te wypadające półosie......
 

 

 

Robi się skręcane zabezpieczenie zamiast segera i spokój. Tak samo zresztą jak w Clio 2 RS.

 

 

 

 

Do tego na forum evo pojawiła się taka plotka, ale na ile prawdziwa to nie wiem:

 

 

"właśnie wstrzymali produkcję Focusa RS, problemy z silnikiem (ECU) i tylnym dyfrem, 
wyszły problemy na testach dziennikarzy 
rok dopracowywali auto od wielkiej premiery, masa filmów promocyjnych itp., a teraz taki klops"

 

 

 

 

 

 

Wadliwa partia tylnych dyfrów/"mostów" podobno wraca do producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...