Skocz do zawartości

Co z gazem


Sheriff

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 145
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Silniki na gaz sa inaczej budowane niz na benzyne. Gdybys chcial przerobic taki silnik z powrotem na benzyne to tze mozesz napotkac problemy.

Polemizowałbym nieco :) Na zdjęciu z Volvo wyraźnie widać, ze zbiornik na benzynę też jest - wygląda na mniejszy, ale jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Temat się rozwija ... ambitnie.

Nie bardzo tylko rozumiem, do czego potrzeban jest moja "interwencja" (czyt: zabieranie głosu).

O przyczynach niemożności stosowania gazu w tym momencie w nowych silnikach 2.0 informowałem.

Przyczyna zaniechania testu w silniku poprzeedniej generacji jest też zrozumiała (w końcu są nowe silniki).

O tym, że sliniki dostowsowane do instalacji gazu będą produkowane dla nas od stycznia (na życzenie !) informowałem.

Co pozostaje, z nowych pytań:

1. Silniki 2.0 poprzedniej generacji - identyczne w Forsterach i Imprezach (i poprzednich Legacy); stąd decyzja, czy test przeprowadzać w Imprezie 2.0 czy Foresterze 2.0 nie miał żadnego znaczenia.

2. Moce nowych silników: Forester 158, Impreza 160, Legacy 165. Różnice w oprogramowaniu i wydechu. Dal ew. instalacji gazu bez znaczenia.

 

Problemy z testowaną Imprezą miały podobno wiele wspólnego z jakością gazu na naszych stacjach (podobne raczej nie występowały w Niemczech). Po rozmowach z kolegą z Włoch (dużo instalacji) zostałem utwierdzony w przekonaniu, że do tematu należy podchodzić ostrożnie. Dla nas oznacza to tę samą drogę, którą kroczą nasi partnerzy z Niemiec (choć oni nieco wcześniej, ponieważ rok produkcji nie ma tam takiego znaczenia i oferta od lutego 06 - prod. 2005 - jest O.K.).

 

Pozdroiewnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat się rozwija ... ambitnie.

Z braku konkretów rodzą się domysły...:roll:

("A kiedy rozum śpi, budzą się potwory"... ;))

 

Nie bardzo tylko rozumiem, do czego potrzebna jest moja "interwencja" (czyt: zabieranie głosu).

Myślę, że wielu z nas chciałoby usłyszeć pełne informacje (ze szczegółami) n.t. "SIPowskich doświadczeń z LPG", a także usłyszeć jednoznacze deklaracje dotyczące "SIPowskich planów na przyszłość" w kontekście LPG.

 

Rozumiem, że wiele z tych infomacji zostało już gdzieś (tu, na forum) przekazane. Ale chyba są one cokolwiek "rozproszone", i mało kto z nas, forumowiczów, natknął się na nie wszystkie (tak przynajmniej jest w moim przypadku).

A w związku z tym, trudno wyrobić sobie tzw. "pełny obraz w temacie".

 

W moim odczuciu, rozchodzi się o to, że w pewnym momencie SIP "wypuścił w świat" informację pt. "przymierzamy się do LPG, które pozwoli na zachowanie gwarancji".

Wiadomość ta, ze zrozumiałych względów (ceny paliw w Polsce + poziom spożycia samochodów AWD + ceny części zamiennych do samochodów FHI -->gwarancja!) wzbudziła wielkie nadzieje wśród wielu z nas.

 

No a potem...cisza. No, niezupełnie - słówko tu, dwa zdania tam...

Pomimo śledzenia (w granicach wolnego czasu i rozsądku) ww. tematu nie napotkałem nigdy na post Dyrekcji gdzie byłoby napisane:

"

1. W okresie od...... do.... testowaliśmy w samochodzie........ z silnikiem ........ instalację LPG (model........) i przejechaliśmy na niej łącznie........... km.

2. W czasie testów pojawiły się następujące problemy z ww. instalacją LPG:

a)...........................;

B)...........................;

c)...........................;

(......)

z)........................... .

 

WNIOSKI:

.................................................................................................................................

.................................................................................................................................

.................................................................................................................................

............................................................................................ .

 

KONKLUZJA:

Mając na względzie wszystko powyższe, zadecydowaliśmy/ nie zadecydowaliśmy że SIP będzie/ nie będzie oferował instalacje LPG w samochodach zakupionych w SIP z zachowaniem gwarancji/ z wyłączeniem z gwarancji na następujące podzespoły: .................../ bez zachowania gwarancji, w cenie ............PLN brutto.

 

Jednocześnie pragniemy poinformować że przy zasilaniu silnika pojazdu LPG mogą pojawić się następujące skutki uboczne, jak:

i) ...................;

ii) ..................;

iii) .................;

iv) .................;

 

które nie będą podlegały/ będą podlegały usunięciu w ramach umowy gwarancyjnej pomiędzy Nabywcą a SIP.

"

 

I tyle. Żeby, niejako, "zamknąć temat". I już.

 

 

 

Co pozostaje, z nowych pytań:

1. Silniki 2.0 poprzedniej generacji - identyczne w Forsterach i Imprezach (i poprzednich Legacy); stąd decyzja, czy test przeprowadzać w Imprezie 2.0 czy Foresterze 2.0 nie miał żadnego znaczenia.

Junior już wyjaśnił... ;)

 

2. Moce nowych silników: Forester 158, Impreza 160, Legacy 165. Różnice w oprogramowaniu i wydechu. Dla ew. instalacji gazu bez znaczenia.

OK, dziękuję.

 

 

Problemy z testowaną Imprezą miały podobno wiele wspólnego z jakością gazu na naszych stacjach (podobne raczej nie występowały w Niemczech). Po rozmowach z kolegą z Włoch (dużo instalacji) zostałem utwierdzony w przekonaniu, że do tematu należy podchodzić ostrożnie. Dla nas oznacza to tę samą drogę, którą kroczą nasi partnerzy z Niemiec (choć oni nieco wcześniej, ponieważ rok produkcji nie ma tam takiego znaczenia i oferta od lutego 06 - prod. 2005 - jest O.K.).

 

Pozdrowienia

 

Dziękuję. No to już wiem(y) coś więcej. Choć, nie ukrywam, w dalszym ciągu chętnie widzialbym informacje podaną wg ww. szablonu.

 

Oczywiście, nie nalegam ani nie molestuję. Po prostu pytam, dla powodów podanych we wcześniejszych postach - oraz dla zaspokojenia swej ciekawości.

 

Pozdrawiam,

Maruda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maruda z tego, co pamiętam to temat testów wyszedł przy okazji tegorocznych plejad i nie od SIP-u.

Poza tym testy są raczej sprawą wewnętrzną importera i zdziwiłbym się bardzo gdyby wyniki były upubliczniane.

 

Problemy ze złą jakością LPG w Polsce mają wszyscy, ale są firmy, które dostosowują urządzenia do naszych specyficznych warunków. Wręcz panuje opinia, że jeżeli system sprawdzi się w Polsce to znaczy, że będzie funkcjonował na całym świecie.

 

Nie znam konkretnego powodu, dla którego instalacja w samochodzie SIP nie działała poprawnie. Stwierdzenie, że to jakość LPG jest może prawdziwe, ale nie wyjaśnia, jakiego typu były to problemy. Czy ulegały awarii jakieś elementy mechaniczne czy może występowały problemy z utrzymaniem parametrów i regulacją?

Zgadzam się, że temat instalacji należy wprowadzać ostrożnie, ale cały czas nie rozumiem, dlaczego Niemcy? Przecież system, który tam funkcjonuje bez problemów nie działa w Polsce.

No i doświadczenie, jest kilka Firm w naszym kraju, które mogłyby pomóc we wprowadzeniu instalacji do sieci, dysponują systemami sprawdzonymi na naszym rynku i ogromnym doświadczeniem.

 

 

Padre..... jeżeli tylko będziesz potrzebował pomocy lub jakichś informacji.....napisz.

Mam duże doświadczenie w branży instalacji gazowych, zero niezadowolonych posiadaczy Subaru z LPG i wielką ochotę niesienia pomocy marce, którą wybrałem.

 

Pozdrawiam,

Jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maruda z tego, co pamiętam to temat testów wyszedł przy okazji tegorocznych plejad i nie od SIP-u.

Poza tym testy są raczej sprawą wewnętrzną importera i zdziwiłbym się bardzo gdyby wyniki były upubliczniane.

 

Hm. Z kwestią "LPG w nowym Subaru" zetknąłem się w wątku zatytułowanym (o dziwo! ;)Instalacja LPG w nowym Subaru. W wątku tym Charlie (z tego co mi wiadomo, osoba "związana z SIPem") zamieścił informację o prowadzonych testach. Dodatkowo, Azrael w poście zamykającym wątek napisał: "Chyba czas zakończyć i poczekać na reakcję Dyrekcji.."

 

Nie wiedzieć jednak czemu, "zapamiętało mi się" że informacja o testach wyszła od Dyrekcji - ??. Może czytałem wtedy jakieś inne posty Dyrekcji i "pogmerało mi się"? Nie wiem; sam byłem zaskoczony, gdy po dłuższych poszukiwaniach udało mi się znaleźć wreszcie ten wątek i zobaczyłem od kogo wyszła informacja.

 

Tak czy owak, zostało w mojej pamięci wrażenie że jednak Dyrekcja "oficjalnie się przyznała do tematu". Ponadto, kilkukrotne "późniejsze" wypowiedzi Dyrekcji "w temacie" utwierdziły mnie w tym odczuciu - choć rzeczywiście muszę przyznać że mimowolnie "dośpiewałem sobie w myślach" coś, czego tak naprawdę nie było.

(Mea culpa.)

 

Oczywiście, testy i ich wyniki są wewnętrzną sprawą importera, choć nie widzę nic dziwnego w podzieleniu się nimi z szerszym gronem - w tym z potencjalnymi klientami.

(Powody "żywego zainteresowania tematem" wymieniłem wcześniej - ceny paliw, "spożycie" subaraków, ceny części zamiennych w razie awarii - w sytuacji utraty gwarancji).

 

Podzielenie się wynikami testów i konkluzjami z nich płynącymi niekoniecznie musialoby być dokonane aż tak drobiazgowo jak w przedstawionym przeze mnie schemacie, ale jednak spodziewałem się jakiegoś bardziej "informacyjnego" zamknięcia tematu "LPG w Subaru".

 

Nie uważam że Dyrekcja jest w jakikolwiek sposób zobligowana do uczynienia tego, ale też nie widzę przeciwwskazań do uchylenia rąbka tajemnicy - a osobiście chętnie dowiedziałbym się (z powodów wymienionych w mym wcześniejszym poście) jakie są doświadczenia SIPu w kwestii LPG. Ot i tyle.

;)

 

Pozdrawiam,

Maruda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Informowałem juz o konieczności dostosowania silników po względem technicznym do LPG.

Pinformwoałem także, że pierwsza produkcja yakich silników dla nas będzie miała miejsce w styczniu. Ergo: samochody z LPG bedą możliwe od końca marca / kwietnia 06.

Aktualnie wyjaśniamy kwestie logistyczne oraz kosztowe (koszt samochodów ze zmienionymi silnikami, koszt instalacji oraz ubezpieczenia gwarancyjnego).

Z oczywistych względów będziemy stosowali instalacje objęte w/w ubezpieczeniem gwarancyjnym zaakceptowanym przez producenta.

 

Problemy z którymi spotykaliśmy się w testowej Imprezie dotyczyły przede wszystkim spraw regulacyjnych, oraz zatykania filtra (w/g ostatnich informacji aktualnie pracuje bez zarzutu).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
najomi, którzy tankowali swoje samochody gazem na "Zachodzie" twierdzili, że auto było nie do poznania jak chodzi o przyspieszenia etc. Zresztą uwaga ta dotyczy także tamtejszych benzyn. A u nas? Podobno do tej pory nie ma normy, która by jasno określała jaki ma być skład gazu - proporcje czegoś tam do czegoś :evil:

 

Proporcje propanu, do butanu. Butan jest ~20% tańszy i mniej kaloryczny niż propan. Teoretycznie, te gazy powinno się mieszać 1:1, ale jak jest w rzeczywistości... :roll:

Mało tego: w zimie powinien przeważać propan (już to widzę :roll: ), a w lecie butan (to jest pewnie częste :lol: )...

 

Zabawne jest jeszcze to, że jeśli na stacji jest napisane "Autogaz" (a nie LPG) to można sprzedawać mieszankę w dowolnych proporcjach :twisted:

 

"Motor", nr 50 (12-12-2005), artykuł "tytułowy" - "Jak oszukują nas na gazie".

 

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Subaru Import Polska sp z.o.o. wprowadza do sprzedaży nową wersję swojego modelu Legacy 2.0 kombi. Limitowana edycja „PREMIUM” pojawi się w salonach sprzedaży od połowy kwietnia, ale już można składać na nią zamówienia.

 

Samochód dostępny będzie w trzech kolorach nadwozia (czarnym, popielatym i srebrnym) zarówno z przekładnią ręczną, jak i automatyczną, a w skład jego wyposażenia podstawowego wejdą następujące elementy:

- skórzana tapicerka

- elektrycznie otwierany dach

- czujniki cofania

- elektryczna regulacja fotela kierowcy

- czujnik deszczu

- dywaniki "high class"

- ozdobne listwy progowe ze stali polerowanej

- ochronna nakładka progu bagażnika

- ozdobna chromowana listwa pokrywy bagażnika

 

Dodatkowym atutem Subaru Legacy 2.0 kombi „PREMIUM” będzie fabryczne dostosowanie pojazdu (silnik oraz osprzęt elektroniczny) pod montaż instalacji gazowej.

Ceny Legacy 2.0 Kombi „PREMIUM”:

- z ręczną skrzynią biegów – 28 700 Euro brutto

- z przekładnią automatyczną – 30 500 Euro brutto

 

Co poniektórzy odetchną z ulgą 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru Import Polska sp z.o.o. wprowadza do sprzedaży nową wersję swojego modelu Legacy 2.0 kombi. Limitowana edycja „PREMIUM” pojawi się w salonach sprzedaży od połowy kwietnia, ale już można składać na nią zamówienia.

 

Samochód dostępny będzie w trzech kolorach nadwozia (czarnym, popielatym i srebrnym) zarówno z przekładnią ręczną, jak i automatyczną, a w skład jego wyposażenia podstawowego wejdą następujące elementy:

- skórzana tapicerka

.

 

- ozdobna chromowana listwa pokrywy bagażnika

 

Dodatkowym atutem Subaru Legacy 2.0 kombi „PREMIUM” będzie fabryczne dostosowanie pojazdu (silnik oraz osprzęt elektroniczny) pod montaż instalacji gazowej.

Ceny Legacy 2.0 Kombi „PREMIUM”:

- z ręczną skrzynią biegów – 28 700 Euro brutto

- z przekładnią automatyczną – 30 500 Euro brutto

 

Co poniektórzy odetchną z ulgą 8)

 

ciekawe co oznacza dostosowanie do instalacji, jeszcze zrozumiem że silnik można jakoś dostosować utwardzając gniazda, ale elektronikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie

 

Na gaz najlepsze są kuchenki,

pokazałbym Wam kilka Toyot po gazie, a dokładniej ich silniki, przebieg 150.000 i remoncik.

Subaraki też japońskie i podobne problemy mogą sie zdarzać.

A uwzględniając ekonomię, jeśli ktoś robi powyżej 60.000 KM rocznie, to może mu się to ewentualnie kalkulować, porządna instalacja kosztuje ok. 8.500 PLN Brutto

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokazałbym Wam kilka Toyot po gazie, a dokładniej ich silniki, przebieg 150.000 i remoncik.

Subaraki też japońskie i podobne problemy mogą sie zdarzać.

A uwzględniając ekonomię, jeśli ktoś robi powyżej 60.000 KM rocznie, to może mu się to ewentualnie kalkulować, porządna instalacja kosztuje ok. 8.500 PLN Brutto

Nie wiem czemu ma służyć ta wypowiedź, widać, ze w przypadku gazu średnio jesteś w temacie zorientowany. A z tą japońskością Toyoty bym nie przesadzał :) W końcu Wielka Brytania, Słowacja, Francja i Turcja tak średnio na japońskie wyspy wyglądają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Jak na dzień dzisiejszy wygląda "sprawa gazowania Subaraków" w aspekcie błogosławieństwa SIP-u uraz zachowania (utraty :evil: ) gwarancji?

Słyszałem , że gaz w Polsce w różnych stacjach o różnych porach roku ma "różny " skład :shock: i to jest przyczyną...negatywnego podejścia do udzielania gwarancji . Być może jest jeszcze inna przyczyna...ale tak słyszałem :!:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako,

jasne są dwie sprawy:

 

1. Subaru w Niemczech nie tylko zezwala na instalowanie LPG, ale wręcz to promuje poprzez oferowanie aut z wysokiej jakości instalacji gratis (!). Program ten ma nawet swoją nazwę "Subaru Ecomatic" i jest promowany jako forma ochrony środowiska a zarazem oszczędność, bo w Niemczech proporcje między ceną benzyny a gazu są podobne jak u nas.

Tu specjalna strona na ten temat:

http://subaru.de/kundenservice/autogas. ... _kostenlos

 

2. Auta sprzedawane w Niemczech są identyczne ze sprzedawanymi w Polsce, pochodzą ze wspólnej puli, niczym się nie różnią.

 

Z tych dwóch faktów bardzo łatwo wysnuć wnisek, który będzie odpowiedzią na Twoje pytanie.

 

Spodziewam się komentarzy, że w Polsce jakośc LPG jest niższa i dlatego to czy tamto....

Ja na to odpowiadam, kierując się tą logiką, że jakość benzyn i olejów napędowych też jest niższa niż w Niemczech, więc auta Subaru zasilane benzyną powinny u nas być objęte gwarancją tylko pod warunkiem, że kierowca będzie tankował za naszą zachodnią granicą.

 

pozdrawiam :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...