Skocz do zawartości

Co z gazem


Sheriff

Rekomendowane odpowiedzi

Co do ilosci sprzedawanych modeli N/A, to najwiecej sprzedaje sie Forysi (dalbym tu "wink", ale nie uzywam juz emotek...), a w poprzedniej generacji (czyli tej, na ktorej zalozony jest LPG) Forestery i Imprezy mialy te same silniki. W aktualnych generacjach, wszystkie 2.0 N/A to to samo (tylko ze nowy model silnika, wiec tamta instalacja tez moze sie inaczej spisywac?).

Junior! Jakbyś napisał to wszystko od razu (w swym wcześniejszym poście) to ja bym nie stracił wczorajszego wieczoru na pisanie tego swojego elaboratu...

 

Z drugiej strony, jeśli jednak: "W aktualnych generacjach, wszystkie 2.0 N/A to to samo (tylko ze nowy model silnika, wiec tamta instalacja tez moze sie inaczej spisywac?)" to pytanie o sens testowania LPG w innym (tu: niesprzedawanym już) silniku dalej pozostaje aktualne...

 

??

 

pzdr,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 145
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z drugiej strony, jeśli jednak: "W aktualnych generacjach, wszystkie 2.0 N/A to to samo (tylko ze nowy model silnika, wiec tamta instalacja tez moze sie inaczej spisywac?)" to pytanie o sens testowania LPG w innym (tu: niesprzedawanym już) silniku dalej pozostaje aktualne...

 

Jak wszystkie są dokładnie takie same, a sam mówiłeś, że nawet drobna różnica może być przeszkodą dla gazu, to dlaczego mają różne moce..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli... "najnowsza" sekwencja (z tuningiem) poniżej 5000 zł - dobrze rozumiem?

Moja kosztowała nieco poniżej 4 tys. Warunki stawiane tej instalacji to sekwencyjny wtrysk gazu i bezproblemowa praca z Subaru. Kilka dni po założeniu były małe problemy przy wolnej jeździe (korki) bo nieco szarpało, ale po ułożeniu instalacji i jej dostrojeniu (wykonuje się to po ok 1 tys km przebiegu) nie miałem z nią żadnych problemów - jest całkowicie bezobsługowa (za wyjątkiem faktu, że wymieniłem komplet filtrów - dzięki uprzejmości Jako miałem osobistą dostawę do rąk własnych :) ) Obecnie przejechane mam nieco ponad 25 tys na owej instalacji (od lutego) i zakończone jakiś czas temu zwracanie kosztów. Teraz - mimo zimowej drastycznej podwyżki ceny gazu z optymizmem patrzę się w przyszłość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony, jeśli jednak: "W aktualnych generacjach, wszystkie 2.0 N/A to to samo (tylko ze nowy model silnika, wiec tamta instalacja tez moze sie inaczej spisywac?)" to pytanie o sens testowania LPG w innym (tu: niesprzedawanym już) silniku dalej pozostaje aktualne...

 

Jak wszystkie są dokładnie takie same, a sam mówiłeś, że nawet drobna różnica może być przeszkodą dla gazu, to dlaczego mają różne moce..?

Owoc, powoli - nie łapię...

"Takie same" napisał TJ. Ja napisałem że "nie wiem jaki silnik w jakim modelu".

Napisałem też, że (z tego co mi wiadomo) niekiedy niewielkie różnice w budowie silnika (jak n.p. rodzaj gniazd zaworowych czy materiał, z którego wykonany jest kolektor) mogą mieć (mają) wpływ na możliwość zasilania silnika LPG i na rodzaj wymaganej instalacji.

 

"Mają różne moce" - znaczy, mówimy o różnicy dla "LPG vs benzyna" czy "Impreza benzyna vs Forester benzyna"?

Jeśli to pierwsze, to ze względu na rodzaj paliwa. Jeśli to drugie, to się nie wypowiadam (za mało wiem w tej kwestii).

 

pzdr,

M.

 

PS: Znikam sprzed kompa, i raczej do jutra południa mnie tu nie będzie.

Pozdrawiam wszystkich gazerów :)

 

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to drugie, to się nie wypowiadam (za mało wiem w tej kwestii).

 

To drugie.

Legacy 2.0 - 165 KM.

Forester 2.0 - 155 KM.

 

Nie pamiętam dokładnie jaką moc ma Impreza - ale chyba pomiędzy tymi dwoma.

 

Konstrukcja ta sama, więc czym się różnią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Impreza 160KM, z tego co pamietam.

 

A co do watpliwosci, dlaczego testowana byla w poprzednim modelu: proste! Bo zaczeto ja testowac chyba rok temu (spojrzcie na to z pozytywnego punktu widzenia: SIP nie chcial juz dluzej czekac i odkladac tego na termin pojawienia sie nowych modeli). Poza tym najwidoczniej roznice miedzy silnikami poprzedniej a aktualnej generacji nie maja w tym przypadku znaczenia (tak podejrzewam).

 

[EDIT] nie wiem, z czego wynikaja roznice w mocy. Pewnie chodzi o generalny charakter modelu? Impreza bedzie pewnie najzrywniejsza z nich wszystkich...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale się nie powstrzymałem.

 

Bo zaczeto ja testowac chyba rok temu

 

I żadnych wyników? Lekko to śmieszne. Nie piszę to jako zwolennik gazu, bo takim nie jestem, tylko jako ktoś, komu próbuje mydlić się oczy. A nikt nie lubi być robiony w bambuko.

 

Owoc, wyluzuj deko, albo dołóż parę emotek.

Nie możesz pisać o "mydleniu oczu" i "robieniu w bambuko" jeśli druga strona (tu: SIP) niczego nie obiecywała.

Nie chcę być tu rzecznikiem SIPu (sam mam zastrzeżenia co do ich "polityki informacyjnej"), ale używanie powyższych sformułowań w rozmowie często kończy się dyskusją agrotechniczną (kosy, cepy i brony idą w ruch).

 

PiS U2, panowie...

;)

 

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym, że FHI/SIP robi pierwsze kroki w kierunku instalacji gazu, mam pytanie o instalacje CNG. Czy silniki będą (wierzę w to że prędzej, czy później będą) przygotowane tylko do instalacji LPG, czy do instalacji LPG i CNG.

Nie wiem jakie są różnice między tymi instalacjami, ale wiem jaka jest różnica w cenie obu paliw.

Tak się składa, że zdecydowanie wydłuży mi się droga do pracy i spowrotem i będzie wynosić ok. 100 km, czyli ok. 15 l benzyny x2 samochody = 30l. Przy różnicy 3zł/l to wychodzi 90 zł dziennie (75 zł po poprawce o większe spalanie gazu niż benzyny).

Czyli 1400 zł/miesięcznie, 15 000 zł/rocznie => w pierszym roku użytkowania zwróci się montaż instalacji, w drugim remont silnika, a w trzecim będzie zaliczka na następny samochód :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym, że FHI/SIP robi pierwsze kroki w kierunku instalacji gazu, mam pytanie o instalacje CNG. Czy silniki będą (wierzę w to że prędzej, czy później będą) przygotowane tylko do instalacji LPG, czy do instalacji LPG i CNG.

Nie wiem jakie są różnice między tymi instalacjami, ale wiem jaka jest różnica w cenie obu paliw.

Tak się składa, że zdecydowanie wydłuży mi się droga do pracy i spowrotem i będzie wynosić ok. 100 km, czyli ok. 15 l benzyny x2 samochody = 30l. Przy różnicy 3zł/l to wychodzi 90 zł dziennie (75 zł po poprawce o większe spalanie gazu niż benzyny).

Czyli 1400 zł/miesięcznie, 15 000 zł/rocznie => w pierszym roku użytkowania zwróci się montaż instalacji, w drugim remont silnika, a w trzecim będzie zaliczka na następny samochód :mrgreen:

 

O CNG było już gdzieś tutaj... wyszukiwarka Twoim przyjacielem... ;)

 

Zapomnij o CNG - nie chciałbyś tego mieć, a już na pewno nie w Polsce.

 

pzdr,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O CNG było już gdzieś tutaj... wyszukiwarka Twoim przyjacielem... ;)

 

Zapomnij o CNG - nie chciałbyś tego mieć, a już na pewno nie w Polsce.

 

pzdr,

M.

Poszukałem, poczytałem i widzę same plusy. Jeśli chodzi o wagę zbiorników to jest na to rada: zbiorniki z tworzyw sztucznych. Są one drogie, ale w końcu gaz jest tańszy. Stacja w Wawie jest, więc tankować jest gdzie.

 

Ja w końcu liczyłem tylko trasę dom-praca-dom (ok. 100 km) więc jeśli starczy mi gazu na ~250 km to nie będzie to dużo mniej niż starcza mi benzyny (~350 km), a zawsze można się przełączyć żeby dojechać do stacji, a nie zaiwaniać z karnistrem do najbliższej po benzynę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli starczy mi gazu na ~250 km to nie będzie to dużo mniej niż starcza mi benzyny (~350 km),

Nie wiem jakiej wielkości butlę planujesz. Ale w moim przypadku, na benzynie można zrobić bez problemu 500km w mieście, to na LPG już tylko 230 ze zbiornikiem 45 litrów (realnie wchodzi 33-34). W przypadku CNG Jako wpsominał o małym problemie objętości 1l benzyny = 1m^3 gazu = 4 litry CNG. Czyli Wsadzając do auta 60 litrowy zbiorniik, masz 4x mniejszy zasięg. Miłego liczenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że oszczędne to jest VW Lupo TDI, oczywiście pozostaje kwestia czy jest to samochód :) Z drugiej strony nie wiem, czy nie ma podobnych wymiarów jak pierwsza generacja Polo :)

Wszystko to kwestia prirytetów :-)

Jeśli mam wybierać, między Lupo, które mało pali, a Forysiem kŧóry całkiem fajnie jeździ to wybieram Forysia :mrgreen:

Ale jak mam wybierać na drugi samochód w rodzinie między drugim Forysiem XT/Legasiem kombi wyłącznie na benzynę a np. Volvo V70 na benzynę i CNG, to wybór już nie jest taki oczywisty (Zakładając że zmieści się gazu na ~ 300km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zostaje tylko przyczepka-cysterna :-)

Nie da się go jakoś bardziej ścisnąć? ;-)

 

Wszystko się, panie, da - ino trza kcieć, ot co! ;)

 

CNG to ( o ile dobrze kojarzę) metan - sprężać możesz "do oporu".

Tylko źe jeśli on już jest sprężany do ponad 250 atm (3600 PSI) to o ile więcej chciałbyś sprężyć? I skąd wziąć zbiornik na ciśnienie -powiedzmy- 500 atm? :)

 

Z tym "zapomnij o CNG w Polsce" to chodziło mi o malą dostępność stacji oraz o cokolwiek "niestandartowy gaz domowy" (w przypadku zasilania z instalacji domowej). W Polsce gaz ziemny "domowy" to "gaz ziemny zaazotowany", przy czym zaazotowanie jest różne w różnych rejonach kraju (inna "palność" i kaloryczność). No ale jeśli tobie chodzi tylko o dojazdy do pracy (100 km) - i dodatkowo masz w Wawie Tankstelle z CNG - to CNG może być -w tym przypadku- "realną" opcją.

 

I co jeszcze: możesz zwiększyć stopień sprężania (CNG ma dużo wyższą LO niż benzyna) - czyli, więcej pałeru. (Trzeba tylko wymienić bebechy w silniku... ;))

 

Wniosek? LPG rulz (przynajmniej "póki co").

 

pzdr,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrze wlasnie do japonskiego katalogu Subaru z Tokyo Motor Show i widze zdjecie Legacy B4 CNG z takim podpisem:

 

" The Legacy B4 2.0 CNG is based on the Legacy B4, and runs on compressed natural gas. In May 2005, the car's emission levels were reduced further, and Legacy B4 2.0 CNG was designated by the Hachitokenshi Teikogaisha Shiteiseido (jessu jaka nazwa!) (Eight Prefecture and City Low Emission Vehicle Initiative) as meeting the LEV standards of Japan, which call for a 75% reduction from 2005 exhaust emission levels."

 

Ot, jako ciekawostka.

 

P.S. http://www.subaru.co.jp/legacy/b4cng/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym się czepiał, ale skoro da się na CNG to da się również na LPG, więc po co tyle problemów po drodze? A tak przyglądam się tym krzakom i wychodz, ze autko ma na CNG tylko 164 Nm przy 4400 rpm, 150KM, i robi 14,8km na 1m^3 gazu, a zasięg to 350km. Chmmmm, w sumie lepiej niż na LPG, tylko jak z bagażnikiem? Bo z tego co widać na obrazku to nie wesoło:

p2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda to w volvo. Z tych obrazków wynika, że bagażnik wcale/niewiele się zmniejsza.

[EDIT]

Trochę danych:

Moc

* Erdgas: 103 kW (140 PS) bei 5.800 U/min

* Benzin: 103 kW (140 PS) bei 4.500 U/min

Moment

* Erdgas: 192 Nm bei 4.500 U/min

* Benzin: 220 Nm bei 3.750 U/min

Prędkość max

* Erdgas, Schalt-/Automatikgetriebe: 205/200 km/h

* Benzin, Schalt-/Automatikgetriebe: 205/200 km/h

Przyśpieszenie 0-100 km/h

* Erdgas, Schalt-/Automatikgetriebe: 11,0/11,9 Sekunden

* Benzin, Schalt-/Automatikgetriebe: 10,5/11,4 Sekunden

Zużycie paliwa

Erdgas in m3/100 km

* Erdgas, Schalt-/Automatikgetriebe: 9,6/10,4

Benzin in Litern/100 km

* Benzin, Schalt-/Automatikgetriebe: 9,1/10,2

Zasięg

CNG ~200km

benzyna ~300km

Cena +3000 EURO w Niemczech w stosunku do identycznego modelu tylko na benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...