Skocz do zawartości

Outback 3.6L 2010


Sebastian.R

Rekomendowane odpowiedzi

Z tym CVT to też nie jest tak różowo.Jadąc spokojnie przełożenie ustawione jest dość wysoko,żeby było cicho i oszczędnie.Po gwałtownym wdepnięciu gazu sterownik musi zmienić ustawienie wariatorów o spory zakres, co jest wyraźnie odczuwalne ok 1 s. zwłoką.

Poza tym, skrzynia ta zabija całą frajdę użytkowania Subaru zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica 1.2 s przy prędkości 100km/h to ok. to około 27.7m różnicy w odległości. To więcej niż długość tira a przy prędkościach 80 -120 czy 100 -160 różnica jeszcze rośnie.

Nie wiem czy dobrze zrozumialem ale chodzi Ci o to, że jak mamy 2 auta, i jedno przyspiesza szybciej od drugiego do 100 w 1.2sec to przy 100km/h bedzie 27m dalej?

 

 

z matematycznego punku widzenia to tak jest ale w praktyce pewnie jest inaczej.

Czy jest matematyk/praktyk na sali ? :mrgreen:

 

Oba samochody przyspieszają od 60 do 100 km/h czyli prędkość wzrasta o 40km/h.

W przeliczeniu na metry na sekundę to prędkość obu samochodów wzrasta o 11.12 m/s.

 

a-przyspieszenie

v-prędkość

t-czas

 

przyspieszenie a=v/t

prędkość v=s/t

czyli a=s/t² przekształcając mamy wzór na drogę s=at²

 

Obliczamy przyspieszenie według wzoru a=v/t

2.0D 11.12 / 6 = 1.85 m/s² (ok 0.188G)

2.5CVT 11.12 / 7.2 = 1.54 m/s²(ok 0.156G)

według wzoru s=at² obliczamy drogę jaką przebyły samochody:

2.0D 1.85 x 6² = 66.6 m

2.5CVT 1.54 x 7.2² = 79.8 m

 

2.0D wyprzedzi 2.5 CVT o 13.2 m

co należało udowodnić.

Jeśli popełniłem błąd to proszę mnie poprawić. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobi1972, no zmienia wnioski 2 razy :P z 13.2m dostajemy 6.6m.

przyspieszenie a=v/t

prędkość v=s/t

czyli a=s/t² przekształcając mamy wzór na drogę s=at²

no bo to nie jest tak prosto, bo to dokladniej jest:

a = delta v/delta t

v = delta s/delta t

w kazdym razie, we wzorze na a jest zmiana predkosci w czasie, natomiast v=s/t to predkosc srednia (lub jakas chwilowa, w danym momencie). Wiec zaleznosc jest bardziej skomplikowana - a to pochodna v po czasie :P wiec nie mozna tego tak podstawic, w zasadzie powinno machnac sie całeczke :twisted: ale to przy stalym przyspieszeniu w czasie da nam:

 

s = at²/2

 

Wiec wynik jest prawie dobry, trzeba tylko przez 2 podzielic :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...średnio wychodzi ok. 11L...

 

???? w trasie ????

 

 

Według niej to jazda mieszana tzn. trasa + przejazd przez miasto.Cudów nie ma to przecież duże wysokie auto.

Jeżdziłem tym OBK i żeby to jechało to trzeba deptac do podłogi co musi być okupione wysokim spalaniem.

 

wg. danych z testów 2,5 cvt powinien palic 1,5-2 litry mniej niz 3,6 .

ciekwae ile by tej Pani co ma 2,5 cvt palił otb z 3,6.

 

"Jeżdziłem tym OBK i żeby to jechało to trzeba deptac do podłogi "

To jak oceniasz 2,5 cvt ? , generalnie w usa ma dobre opinie.

Czy twoim zdaniem to przepaść pomiedzy 3,6 a 2,5 cvt?

 

-- Cz maja 12, 2011 4:59 pm --

 

Dobi1972, no zmienia wnioski 2 razy :P z 13.2m dostajemy 6.6m.
przyspieszenie a=v/t

prędkość v=s/t

czyli a=s/t² przekształcając mamy wzór na drogę s=at²

no bo to nie jest tak prosto, bo to dokladniej jest:

a = delta v/delta t

v = delta s/delta t

w kazdym razie, we wzorze na a jest zmiana predkosci w czasie, natomiast v=s/t to predkosc srednia (lub jakas chwilowa, w danym momencie). Wiec zaleznosc jest bardziej skomplikowana - a to pochodna v po czasie :P wiec nie mozna tego tak podstawic, w zasadzie powinno machnac sie całeczke :twisted: ale to przy stalym przyspieszeniu w czasie da nam:

 

s = at²/2

 

Wiec wynik jest prawie dobry, trzeba tylko przez 2 podzielic :P

 

 

 

jak podzielimy przez 2 to już słabo to wychodzi - ani jednego tira nie wyprzedzimy wiecej niż 2,5 cvt , ba nawet osobówki też nie da rady . no może jakiś rower..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak oceniasz 2,5 cvt ? , generalnie w usa ma dobre opinie.

Czy twoim zdaniem to przepaść pomiedzy 3,6 a 2,5 cvt?

 

 

Ja nie twierdzę że 2.5CVT jest zły :) Oj co to to nie :!: Właścicielka tego autka póki co jest bardzo zadowolona a jeździ po mieście jaki i w trasy i to nie mało i nie wolno :)

 

Ja od dłuższego już czasu jeżdżę benzyniakami mającymi powyżej 200KM a więc dla mnie 2.5 CVT jest wołowaty :?

 

Niestety nie miałem okazji wypróbować OBK 3.6 przed zamówieniem ale z tego co czytałem i słyszałem to różnica w osiągach między 2.5 CVT a 3.6 jest kolosalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten 2.5 AT to jakis wymysl na rynek US bo w europie to sie wogle nie sprawdza.Jak Subaru sybko nie wymysli jakiegos 2.0T z soft turbo o mocy powiedzmy 180 - 200 KM ktry bezie dawal kompromis miedzy osiagami a spalaniem to beda w glebokiej d. Pomijam juz inne aspekty OBK i legacy ktore sa jakie sa i wiecej mi sie nie chce o tym dyskutowac , ale to auto istnieje tylko dzieki 2.0D bo nie dosc ze 3.6 jest tylko w OBK to przez jego cene ma pewnie sladowy udzial w rynku.A jak widac jest tu sporo chetnych na benzynowe auto , ale nie ma co kupic :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Niech mi tylko ktos powie dlaczego Legacy z 2.0 N/A i A/T ( 150koni i 196niutków) robi setke w 9,6 a 2.5 n/a AT ( 167koni i 220niutków ) robi setke w 10,1:D?

Być może przyczyną jest ... niewłaściwe odczytanie danych technicznych :idea: :wink:

http://www.subaru.pl/datasheet/2011legacy.pdf

 

Pozdrowienia

 

-- 12 maja 2011, o 20:51 --

 

ale to auto istnieje tylko dzieki 2.0D bo nie dosc ze 3.6 jest tylko w OBK to przez jego cene ma pewnie sladowy udzial w rynku

Przypomnę magiczne, acz niemiłe słowo : AKCYZA.

Jeżeli dodamy do tego znany ( acz i tak nie wszystkim ) fakt, iż Polska nie jest centrum świata odpowiedź staje się bardziej oczywista. Na marginesie - w US ( tam sprzedaje się najwięcej Subaru ) 2.0D brak ...

 

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie a w US nie przepadaja za malymi doladowanymi silnikami , stad pewnie taka tendencja.Nie zmiania to jednak faktu ze w handlu ( co kolwiek by to nie bylo ) wazny jest kazdy klient i ten co kupuje za 5zl jak i ten ktory wydaje 500 tys.Wiec skoro EU dla Subaru jest piatym kolem u wozu , nie dziwie sie ze coraz wiecej osob ( w tym ja ) wybiera inne marku.Dla mnie magiczne slowo Subaru nie jest juz takie magiczne zlaszcza jezeli chodzi o obecne modele :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie a w US nie przepadaja za malymi doladowanymi silnikami , stad pewnie taka tendencja.Nie zmiania to jednak faktu ze w handlu ( co kolwiek by to nie bylo ) wazny jest kazdy klient i ten co kupuje za 5zl jak i ten ktory wydaje 500 tys.Wiec skoro EU dla Subaru jest piatym kolem u wozu

 

Czy ja wiem :?: :? Przecież jest diesel i 2 benzyny.

W BMW oferowali mi X3 z tylko jedną benzyną o poj. 2979 z 306KM . Od niedawna jest dostępny 2-gi benzyniak ale też o pojemności bliskiej 3 litrów z mocą 258 KM.

 

Dlaczego nie oferują małego R4 ? Przecież to europejska marka :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Wiec skoro EU dla Subaru jest piatym kolem u woz

Nie jest. Gdyby tak było, nie rozwijano i wprowadzano by na rynek właśnie silnika 2.0D ( wyłącznie dla Europy ).

Ale po pierwsze - nie da się wszystkim dogodzić. Po drugie, podobnie jak każda inna firma, podobnie FHI nie może ignorować normalnych reguł rządzących ekonomią.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec skoro EU dla Subaru jest piatym kolem u woz

Nie jest. Gdyby tak było, nie rozwijano i wprowadzano by na rynek właśnie silnika 2.0D ( wyłącznie dla Europy ).

Ale po pierwsze - nie da się wszystkim dogodzić. Po drugie, podobnie jak każda inna firma, podobnie FHI nie może ignorować normalnych reguł rządzących ekonomią.

 

Pozdrowienia

 

 

no tu Dyrekcja przesadziła, Europa to nie pępek świata - raczej prowincja i to z zadartymi nosami,

rynek dyktuje warunki a rynek to usa i azjaci no i parę innych większych wysp

 

diesel się sprzedaje i to tez dobrze (no może nie tak dobrze jak w PL) w .....Australii i zapewne ilościowo sprzedaż jest kilka razy większa , chociaż procentowo to o ile pamiętam nie wiecej niz 20 % wszystkich

 

A wiecie co mnie najbardziej śmieszy - to to że jak sobie wejdziecie na forum w USA lub Kanadzie to wielu tam (na forum) marzy :shock: o dieslu tak jak my marzymy o 3,6 H6 - dla mnie to oni są :lol: jacyś dziwni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dziwie sie ze coraz wiecej osob ( w tym ja ) wybiera inne marku

ale to normalna kolej rzeczy.....dziwne w Twoim zachowaniu jest tylko to , ze zachowujesz sie jakbys nie byl pewien....wyboru :mrgreen:

Ok kupiłes audi gratuluję :idea: .....wszyscy na tym forum juz to wiedzą. :mrgreen: ....ale nie wszyscy chca kupic audi....wyobraś sobie , ze tu sa osoby co chca sie cos dowiedziec o Subaru. :idea: .....a nie o Twoich dylematach po kupnie audi...

Wiec skoro EU dla Subaru jest piatym kolem u wozu

Masz z tym problem...... :?: :mrgreen: ...przypomne , ze Subaru D. dostepny jest w "piatym kole u wozu" a w US nie...:wink: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie a w US nie przepadaja za malymi doladowanymi silnikami , stad pewnie taka tendencja.Nie zmiania to jednak faktu ze w handlu ( co kolwiek by to nie bylo ) wazny jest kazdy klient i ten co kupuje za 5zl jak i ten ktory wydaje 500 tys.Wiec skoro EU dla Subaru jest piatym kolem u wozu , nie dziwie sie ze coraz wiecej osob ( w tym ja ) wybiera inne marku.Dla mnie magiczne slowo Subaru nie jest juz takie magiczne zlaszcza jezeli chodzi o obecne modele :wink:

 

Zgadzam się, brak 2.0T w europie to rzecz przedziwna. Silna benzyna buduje image marki. Za chwile ludzie zapomną o turbo forkach i H6 a subaru będzie się kojarzyć z mułowatymi autami, które bardzo chciały być szybkie a nie wyszło.

Brak H6 i 2.0T w ofercie to najlepszy przepis na to, żeby roztrwonić image marki w europie. Ludzie od czasu do czasu muszą przeczytać test szybkiej limuzyny subaru i czasem zobaczyć jak coś mignie im na autostradzie z ogromna prędkością. Tak się buduje image.

Mki i AMG nie są po to, żeby robić ogromne zyski. Są po to, żeby budować image. Praktycznie każdy producent ma silne auta w ofercie. Subaru obecnie jest marką.. hmm aut powolnych... poza tym, ktoś zaraz powie po co mi 4x4 jak nie ma mocy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMW oferowali mi X3 z tylko jedną benzyną o poj. 2979 z 306KM . Od niedawna jest dostępny 2-gi benzyniak ale też o pojemności bliskiej 3 litrów z mocą 258 KM.

tyle fajnych samochodow ogladales a wybrales subaru , no nic widocznie tu zlapales boga za stopy :mrgreen:

 

ale to normalna kolej rzeczy.....dziwne w Twoim zachowaniu jest tylko to , ze zachowujesz sie jakbys nie byl pewien....wyboru

Ok kupiłes audi gratuluję .....wszyscy na tym forum juz to wiedzą. ....ale nie wszyscy chca kupic audi....wyobraś sobie , ze tu sa osoby co chca sie cos dowiedziec o Subaru. .....a nie o Twoich dylematach po kupnie audi...

 

Dla mnie ten temat sie wyczerpal ale skoro Pan do tego wraca to chyba to Pana bardzo boli :mrgreen:

Innymi slowy ogolna bryndza w subaru pozwolila mi sie przekonac czego bym zalowal jak bym jedank wybral ta marke , za co serdecznie dziekuje :P

 

Zgadzam się, brak 2.0T w europie to rzecz przedziwna. Silna benzyna buduje image marki. Za chwile ludzie zapomną o turbo forkach i H6 a subaru będzie się kojarzyć z mułowatymi autami, które bardzo chciały być szybkie a nie wyszło.

Brak H6 i 2.0T w ofercie to najlepszy przepis na to, żeby roztrwonić image marki w europie. Ludzie od czasu do czasu muszą przeczytać test szybkiej limuzyny subaru i czasem zobaczyć jak coś mignie im na autostradzie z ogromna prędkością. Tak się buduje image.

Mki i AMG nie są po to, żeby robić ogromne zyski. Są po to, żeby budować image. Praktycznie każdy producent ma silne auta w ofercie. Subaru obecnie jest marką.. hmm aut powolnych... poza tym, ktoś zaraz powie po co mi 4x4 jak nie ma mocy...

 

nie wiem czy tu mozna uzywac okreslenia 2.0T , bo moze sie zle skojarzyc :mrgreen: ale zgadam sie z toba w 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle fajnych samochodow ogladales a wybrales subaru , no nic widocznie tu zlapales boga za stopy :mrgreen:

 

 

No nie tak fajnych jak Twoje Audi :wink:

 

Póki co to jeszcze tym OBK-iem nie jeżdżę ale jak już będę go ujeżdżał to zamierzam w tym wątku podzielic się obiektywnymi opiniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamierzam w tym wątku podzielic się obiektywnymi opiniami.

a to dobre :POBIEKTYWNYMI :!:

ja za każdym razem, jak kupowałem samochód też z reguły miałem przez kilka / kilkanaście miesięcy same "obiektywne" opinie :wink:

w miarę zbliżania się do końca spłacania rat "obiektywizm" się wyostrza :mrgreen:

jedno jest pewne "obiektywizm" poprawia samopoczucie :wink: :mrgreen: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyrekcja:

 

Nie jest. Gdyby tak było, nie rozwijano i wprowadzano by na rynek właśnie silnika 2.0D ( wyłącznie dla Europy ).

Ale po pierwsze - nie da się wszystkim dogodzić. Po drugie, podobnie jak każda inna firma, podobnie FHI nie może ignorować normalnych reguł rządzących ekonomią.

 

Pozdrowienia

 

Gdzie jest widoczny ten rozwoj 2,0D? Od 4 lat ta sama moc,moment,brak automatu. Fakt byly jakies zmiany opisane w Plejadach ale to szczegoly nie majace wplywu na ogol sytuacji. Jednym dieslem ktory ochy i achy ma juz za soba i nowa "rewolucyjna" 2 litrowka FB ciezko zawojowac rynek.

Zapewne FHI cos projektuje,testuje w swoim tempie ale wydaje mi sie ze czas przyspieszyc tempo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamierzam w tym wątku podzielic się obiektywnymi opiniami.

a to dobre :POBIEKTYWNYMI :!:

ja za każdym razem, jak kupowałem samochód też z reguły miałem przez kilka / kilkanaście miesięcy same "obiektywne" opinie :wink:

w miarę zbliżania się do końca spłacania rat "obiektywizm" się wyostrza :mrgreen:

jedno jest pewne "obiektywizm" poprawia samopoczucie :wink: :mrgreen: :!:

 

 

W takim razie rozumiem że nie będziesz ich czytał :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie a w US nie przepadaja za malymi doladowanymi silnikami , stad pewnie taka tendencja.Nie zmiania to jednak faktu ze w handlu ( co kolwiek by to nie bylo ) wazny jest kazdy klient i ten co kupuje za 5zl jak i ten ktory wydaje 500 tys.Wiec skoro EU dla Subaru jest piatym kolem u wozu , nie dziwie sie ze coraz wiecej osob ( w tym ja ) wybiera inne marku.Dla mnie magiczne slowo Subaru nie jest juz takie magiczne zlaszcza jezeli chodzi o obecne modele :wink:

 

Zgadzam się, brak 2.0T w europie to rzecz przedziwna. Silna benzyna buduje image marki. Za chwile ludzie zapomną o turbo forkach i H6 a subaru będzie się kojarzyć z mułowatymi autami, które bardzo chciały być szybkie a nie wyszło.

Brak H6 i 2.0T w ofercie to najlepszy przepis na to, żeby roztrwonić image marki w europie. Ludzie od czasu do czasu muszą przeczytać test szybkiej limuzyny subaru i czasem zobaczyć jak coś mignie im na autostradzie z ogromna prędkością. Tak się buduje image.

Mki i AMG nie są po to, żeby robić ogromne zyski. Są po to, żeby budować image. Praktycznie każdy producent ma silne auta w ofercie. Subaru obecnie jest marką.. hmm aut powolnych... poza tym, ktoś zaraz powie po co mi 4x4 jak nie ma mocy...

 

 

zapowiedzi RWD już są oficjalnie......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie rozumiem że nie będziesz ich czytał :idea:

oczywiście, że będę - sam mam kilka "obiektywnych" wpisów na naszym forum :wink:

to bardzo ciekawe, jak nie dopuszczamy do siebie innych opinii i próbujemy bronić własnego wyboru :wink:

a już najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że tak naprawdę WSZYSCY MAMY RACJĘ :!: :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...