Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

- webasto dogrzewa samo gdy jedziemy i gdy stwierdzi ze woda chlodzaca troche zimna

 

Mało prawdopodobne w współczesnych silnikach diesla.

 

 

MIJASZ sie z prawdą i to mocno

 

Mało prawdopodobno??????????

...to oczywiste ze nowe diesle nie produkuja wystarczajacej ilosci ciepla aby ogrzac auto.

Moze nie jest to jeszcze perpetum mobile ale sprawnosc jest bardzo wysoka, duuużo wyższa niż benzyny.

Tak wiec nie ma odpadu w postaci ciepla....

i robi sie zimno a ponizej -10 - 15 strasznie zimno.

W OTB?Legacy podobno sa jakies grzalki montowane seryjnie (info z salonu - moze byc nieprawdziwa)

W innych markach VW, Merc, Volvo, Citroen sa dogrzewcze ktore wygladaja tak samo jak webasto tyle ze nie mozna ich odpalic na postoju. Problem dogrzewania diesla jest wiec powszechny.

Zachecam do poglebienia wiedzy na ten temat i do poczytania - szczegolnie polecam testy w komorze zimna gdzie sprawdza sie grzanie w autkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachecam do poglebienia wiedzy na ten temat i do poczytania - szczegolnie polecam testy w komorze zimna gdzie sprawdza sie grzanie w autkach.

ja tam nie mam czasu na pogłębianie wiedzy o wszystkim, bo życia nie starczy, żeby zostać takim besserwisserem - zresztą od czego mamy fora internetowe i fachowców? :P

najlepszą metodą jest autopsja, a ta mnie zazwyczaj nie myli i nawet bez jakiejkolwiek komory zimna, czy ciepła, wiem, czy jest mi dobrze w aucie, czy też zbyt chłodno lub gorąco :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze nie jest to jeszcze perpetum mobile ale sprawnosc jest bardzo wysoka, duuużo wyższa niż benzyny.

Tak wiec nie ma odpadu w postaci ciepla....

 

Hmm, nie ma odpadu w postaci ciepla? A mozesz podac te sprawnosc w procentach?

 

Duuuzo to pojecie wzgledne.

 

Prosze mnie tylko zle nie zrozumiec, tez uwazam ze diesel jest jedynie slusznym rozwiazaniem silnika spalinowego...

Ale........... ale trzeba sobie zdac sprawe z kilku rzeczy.

Jest wzasadzie nie mozliwe by wszystkie samochody na swiecie jezdzily na rope.

No i ta sprawa sprawnosci?

Jesli paliwo do porownan mierzymy w litrach to tak. Ale czy to jest wlasciwa jednostka? NIE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Master - W SIP możesz sobie zamówić webasto i pewnie o tym słyszałeś. Żadne inne tzw.grzałki nie są montowane.

 

Odnośnie dyskusji o sprawności cieplnej diesli to nie jestem inżynierem mechaniki i ciepłownictwa więc nie podejmuję się dyskusji. Ale wiem jedno nawet jak było -20 to przy normalnej jeździe w OBK było ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Master - W SIP możesz sobie zamówić webasto i pewnie o tym słyszałeś. Żadne inne tzw.grzałki nie są montowane.

 

Odnośnie dyskusji o sprawności cieplnej diesli to nie jestem inżynierem mechaniki i ciepłownictwa więc nie podejmuję się dyskusji. Ale wiem jedno nawet jak było -20 to przy normalnej jeździe w OBK było ciepło.

 

 

Ja webasto mam od nowości i dlatego polecam - kto jego ciepla nie zaznał temu życzę żeby jego cieplo jak najszybciej poczuł.

 

U mnie w OBK na autostradzie -15 bez webasto wlaczonego na stale (włączało się samo od czasu do czasu ) bylo po przejechaniu 100 km bardzo zimno - trzeba bylo jechac w kurtce

 

Co do poszerzenia wiedzy nt. testow grzania to polecam ww.adac.de - oczywiscie jesli znacie niemiecki.

Co do info nt.dogrzewaczy w dieslach, czy barku sprawnosci cieplnej to wystarczy wpisac w googlach kilka wyrażeń.

 

 

Ciekawe skad w was tyle niecheci do dobrych rozwiazan. Webasto to naprawde dobre i sparwdzone rozwiazanie wystarczy zapytac kolegi z TIR-a na parkingu - oni z tego korzystaja na codziennie a w nocy przede wszystkim

 

Pozdrawiam i życze duuzo ciepła w waszych OTB/Legacy ktore wg. mnie są niedogrzane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Master - W SIP możesz sobie zamówić webasto i pewnie o tym słyszałeś. Żadne inne tzw.grzałki nie są montowane.

 

Odnośnie dyskusji o sprawności cieplnej diesli to nie jestem inżynierem mechaniki i ciepłownictwa więc nie podejmuję się dyskusji. Ale wiem jedno nawet jak było -20 to przy normalnej jeździe w OBK było ciepło.

 

Ale tu nie trzeba byc inzynierem i to wspomnianych specjalnosci.

Wiadomosci z liceum/technikum wystarczaja. :P

 

-- Śr gru 08, 2010 8:22 pm --

 

 

U mnie w OBK na autostradzie -15 bez webasto wlaczonego na stale (włączało się samo od czasu do czasu ) bylo po przejechaniu 100 km bardzo zimno - trzeba bylo jechac w kurtce

 

 

To znaczy ze termostat w tym samochodzie byl/jest do wymiany.

 

I to wcale nie znaczy ze mam niechęć do webasto. Uwazam ze to bardzo dobre i pozyteczne urzadzenie.

Nie wierze natomiast, by bylo potrzebne juz w czasie jazdy.

Jazdy na jakims sensownym dystansie 20km +.

 

Nie wiem czy pisalem, jak pisalem to przypomne ze Volvo swego czasu dokonalo dosc ciekawych testow.

Okazalo sie ze tylko uruchominie zimnego (-15C) silnika powoduje zużycie porownywalne z przejechaniem 800km na goracym silniku.

Dlatego kiedy czytam o zaleceniach jazdy natychmiast po uruchomieniu, smierdzi mi to sabotażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe skad w was tyle niecheci do dobrych rozwiazan. Webasto to naprawde dobre i sparwdzone rozwiazanie wystarczy zapytac kolegi z TIR-a na parkingu - oni z tego korzystaja na codziennie a w nocy przede wszystkim

nie jestem niechętny webasto :D po prostu mnie nie jest potrzebne... pomijając już kwestię większego zużycia paliwa, to webasto też potrafi nie odpalić, jeżeli nalejemy gorszej ropy, a temperatura znacznie spadnie :)

poza tym nie zamierzam nocować w samochodzie, bo mam ciekawsze miejsca :wink:

 

z innej strony można zapytać, skąd tyle niechęci do taniej i prostej grzałeczki :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Master - W SIP możesz sobie zamówić webasto i pewnie o tym słyszałeś. Żadne inne tzw.grzałki nie są montowane.

 

Odnośnie dyskusji o sprawności cieplnej diesli to nie jestem inżynierem mechaniki i ciepłownictwa więc nie podejmuję się dyskusji. Ale wiem jedno nawet jak było -20 to przy normalnej jeździe w OBK było ciepło.

 

Ale tu nie trzeba byc inzynierem i to wspomnianych specjalnosci.

Wiadomosci z liceum/technikum wystarczaja. :P

 

 

przepraszam liceum nazwijmy to techniczne skończyłem ale mnie uczyli jak skręcić pierwszy w Polsce 8 bitowy komputer. :)

 

Master - nie jestem niechętny. Dla mnie to kolejny super hiper wynalazek żeby wyrwać trochę kasy.. Jak ktoś ma 7k pln nadwyżek to pewnie będzie zadowolony. Ja na tą chwilę wydam 500 żeby ulżyć silnikowi przy rozruchu a potem to już będzie z górki.

 

Słyszałem, że na święta ma być - 30st. To dopiero będzie wyzwanie. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że na święta ma być - 30st. To dopiero będzie wyzwanie. :mrgreen:

 

 

OK- bede pamietal i zdam relacje ile czasu webasto odmraza szyby rano i czy kontrolka sie palila niebieska przy rozruchu.

 

Ktoś tam sugerowal ze termostat u mnie nie dziala bo mi zimno jak jade 130 po A1 przy -15 . Raczej termostat OK - to nowka OTB 2010. Ale wyglada na to ze nie tylko mi zimno. Jest tu pare osob na forum w nowym OTB ktorym nie tylko rece marzna w OTB.

Jesli tem. podnosi sie do -10 to jest odczulwanie cieplej. Wiec -30 to bedzie cos. Proponuje zmienic temat z webasto na najlepszy dodatek do paliwa ktory zapobiegnie wytraceniu parafiny przy tej. temp.

W zeszlym roku u mnie na wsi to diesle w rowach staly - charakterystycznie po odjechaniu kilku km od domu - co prawda nie wiem czy opalowego tutaj miejscowi nie leja - ja tankuje na Neste i jest super.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

przepraszam liceum nazwijmy to techniczne skończyłem ale mnie uczyli jak skręcić pierwszy w Polsce 8 bitowy komputer. :)

 

Master - nie jestem niechętny. Dla mnie to kolejny super hiper wynalazek żeby wyrwać trochę kasy.. Jak ktoś ma 7k pln nadwyżek to pewnie będzie zadowolony. Ja na tą chwilę wydam 500 żeby ulżyć silnikowi przy rozruchu a potem to już będzie z górki.

 

Słyszałem, że na święta ma być - 30st. To dopiero będzie wyzwanie. :mrgreen:

Sugerujesz ze nie bylo lekcji fizyki wcale?

 

Super hiper wynalazek to nie jest.

Auto marki Zaporozec mialo seryjnie :))

 

Jak jest -30 to trzeba siedziec w domu, przed kominkiem, krzepic cialo winkiem :))

Jak ktos potrzebuje byc ciagle mobilny to trzyma auto na chodzie :)

Albo......... psie zaprzegi zdaja egzamin :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że na święta ma być - 30st. To dopiero będzie wyzwanie. :mrgreen:

 

 

OK- bede pamietal i zdam relacje ile czasu webasto odmraza szyby rano i czy kontrolka sie palila niebieska przy rozruchu.

 

Ktoś tam sugerowal ze termostat u mnie nie dziala bo mi zimno jak jade 130 po A1 przy -15 . Raczej termostat OK - to nowka OTB 2010. Ale wyglada na to ze nie tylko mi zimno. Jest tu pare osob na forum w nowym OTB ktorym nie tylko rece marzna w OTB.

 

To ze nowka nic nie znaczy. Sprawdz termostat.

Mozna bez wyjmowania z samochodu, a wlasciwie totrzeba bez wyjmowania.

Jesli po wyjechaniu na autostrade temp. plynu spadnie nawet o 10C to termostat jest do ....... no wiesz do czego.

 

Inni tez moga miec klopot z termostatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem wrażenie, że przy -18, -20 tej jesieni :wink: było jakby trochę za chłodno w OBK - podkręcałem klimę do 23 stopni, ale nie za bardzo pomagało. Nie robię krótkich tras - ok. 40 km do roboty, w zależności od warunków 45 min do 1,5 godziny (i więcej) za kółkiem, no i nie jadę autostradą.

 

Trochę wydaje mi się bez sensu, żeby lekarstwem na tę chorobę miało być Webatso za 7,2 k PLN (doceniając niewątpliwe zalety tegoż, jako ogrzewania postojowego). No nie wiem, poobserwuję, tak niskie temperatury były na razie przez jakieś 2 dni, może to było subiektywne odczucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem wrażenie, że przy -18, -20 tej jesieni :wink: było jakby trochę za chłodno w OBK - podkręcałem klimę do 23 stopni, ale nie za bardzo pomagało.

 

. No nie wiem, poobserwuję, tak niskie temperatury były na razie przez jakieś 2 dni, może to było subiektywne odczucie.

 

 

to nie subiektywne - temat jest znany z testow adac.de i od uzytkownikow ktorzy mieli okazje jechac przy temp. mniejszej niz -15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

master masz rację,webasto to świetny patent,żeby nie cena każdy by założył.

 

Problem w tych autach jest z niedogrzanym silnikiem podczas jazdy z dużą prędkością na mrozie.Bo być musi.

Weźcie pod uwagę,że mamy w masce dodatkowy spory wlot na IC.Jadąc z dużą prędkością,silnik jest w samym środku cyklonu mroźnego powietrza!W takich warunkach nie ma szans utrzymać temp. roboczej.STI/WRX też ma wlot,ale jest to benzyna i tu problem nie istnieje..Diesel jest sprawniejszy,ale też temp. spalania ON jest o połowę niższa od benzyny.Stąd te problemy.

Dlatego polecam zamontować osłonę na chłodnicę wody.Najlepszy jest cienki filc,który minimalnie przepuszcza pow.(ważne w cieplejsze dni) i jest odporny na wilgoć.Działa naprawdę znakomicie,a kosztuje promil webasta.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego polecam zamontować osłonę na chłodnicę wody.Najlepszy jest cienki filc,który minimalnie przepuszcza pow.(ważne w cieplejsze dni) i jest odporny na wilgoć.Działa naprawdę znakomicie,a kosztuje promil webasta.

 

Pozdro.

 

webasto juz mam

filc tez sie przyda - jak masz to bardzo cie prosze o namiary na odpowiedni filc-material. No chyba ze wiesz gdzi gotowe kupic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

webasto juz mam

filc tez sie przyda - jak masz to bardzo cie prosze o namiary na odpowiedni filc-material. No chyba ze wiesz gdzi gotowe kupic.

 

ja mam cos takiego:

http://www.ekonit.pl/filc_techniczny/

 

pewnie w każdym zakładzie tapicerskim czy szewskim też dostaniesz.

potrzebny jest kawałek o rozmiarach ok. 600mm x 320mm.

demontujesz atrapę przednią i masz super dojście do chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcę psuć wam zabawy ale weźcie pod uwagę, że strumienie powietrza chlodzacego silnik są kierowane specjalnie zaprojektowanymi otworami min. w atrapie jak i przez kierownicę powietrza przy IC. Jak pozatykacie to wszystko filcem to mogą się dziać cuda.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obawy.Jeżdżę z zasłoniętą chłodnicą jakieś dwa tygodnie i poza szybszym nagrzewaniem i trzymaniem ciepła silnika, nic nie zaobserwowałem.A zapas w układzie chłodzenia jest tak duży,że nawet w korku przy +2 stopniach nie ma problemu z przegrzaniem.Ale jak ktoś chce marznąć przez 30 km po odpaleniu to jego sprawa :P

IC-ka nie zamierzam zatykać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo jak kontrolujesz temperaturę płynu chlodzacego lub oleju skoro nie ma wskaźnika? Jeśli coś zauważysz lub odczujesz w pracy silnika to będzie już po ptokach. Lepiej skonsultować takie działania z kimś kto się na tym zna.

My to sobie możemy jedynie pogdybać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo jak kontrolujesz temperaturę płynu chlodzacego lub oleju skoro nie ma wskaźnika?

święta racja!

z drugiej strony układ chłodzenia w naszych dieslach ma aż 9 litrów pojemności, więc chyba trudno przegrzać ten silnik :lol:

z naszego forum widać, że problem jest raczej odwrotny :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...