Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

Ja jak sie zetra to bede wymienial ...ale na jakies A/T - moze BFG albo Cooper

Nienawidze stac w kolejkach i martwic sie o wymiane przed zima czy przed latem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak sie zetra to bede wymienial ...ale na jakies A/T - moze BFG albo Cooper

Nienawidze stac w kolejkach i martwic sie o wymiane przed zima czy przed latem :wink:

 

Ja mam ten sam pomysl :wink:

Ale wszystko tylko nie BFG.

Z Cooper tez mam cienkie doswiadczenia.

 

Co to znaczy A/T ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co to znaczy A/T ?

 

All terrain

 

do londyńskiej dżungli jak znalazł :mrgreen: :wink:

 

Czyli takie typu Mud and Snow?

 

Tak na marginesie Londynu.

Potrafil bys nakreslic plan dla jednodniowego turysty?

Londyn w jeden dzien.......

 

-- N gru 19, 2010 7:41 am --

 

Najbardziej przekonywujace sa testy przeprowadzone osobiscie.

 

Polecam wstawic w komore silnika kilka czujnikow temperatury.

Im wiecej tym lepiej.

Zaczynamy od zimnego silnika.

Ktos do pomocy jest wskazany.

Grzejemy motor na postoju i rejestrujemy temp w komorze.

Wyskakujemy na autostrade i przez 15-20 min lecimy 130, caly czas rejestrujemy temp.

 

Teraz zaslaniamy chlodnice dykta i robimy to co wyzej.

 

Wnioski kazdy sobie sam wyciagnie.

 

PS. najlepiej poczekac na mrozny dzien, -20 .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony? A to ciekawe.

W usiech Outbacki sprzedaja na Continentalach.

Wszyscy strasznie na nie psiocza i co w kase zasobniejszy natychmiast wymienia na Yokohame.

Sa wariaci co na Goodyeary..........

 

A tu jest odwrotnie.... Nie rozumiem o co chodzi.

 

 

Hehe , to ja już zgłupiałem :? . Nie wiem w końcu czy przy odbiorze OBK, wypitolić te opony czy nie :?:

Odnoszę wrażenie że te geolandery to każdemu inaczej jeżdżą :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę wrażenie że te geolandery to każdemu inaczej jeżdżą :mrgreen:

 

Bo tak pewnie jest ... Zalezy czym sie jezdzilo wczesniej, na jakich gumach, jakie ma czlowiek doswiadczenie i jaki styl jazdy. Kazdy ceni w oponie inne wlasciwosci, a zlotego srodka nie ma. Ilu ludzi tyle opini..... Najlepiej samemu sprawdzic, wyrobic sobie zdanie i podjac decyzje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe , to ja już zgłupiałem :? . Nie wiem w końcu czy przy odbiorze OBK, wypitolić te opony czy nie :?:

Odnoszę wrażenie że te geolandery to każdemu inaczej jeżdżą :mrgreen:

ja w OBK jestem bardzo zadowolony z fabrycznych opon - przejechałem na nich już ok. 20 tys. km i czuję się bezpiecznie i komfortowo

dla odmiany moja żona w Forku ma te same opony i narzeka na uślizgi przy wjechaniu w kałuże...

każdy ma swoje subiektywne odczucia :D

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrafil bys nakreslic plan dla jednodniowego turysty?

Londyn w jeden dzien.......

 

 

Jasne :wink:

 

-- Pn gru 20, 2010 12:17 am --

 

Ale wszystko tylko nie BFG.

 

 

Ale przebiegi robia cirka abaut 150k km :wink:

 

Ja i tak sportowo nie jezdze i trwalosc jest dla mnie cecha pierwszorzedna :|

Cooper ATR Czyli all terrain + rock mam teraz na Jeepie i powiem ze lod i ubity snieg w porownaniu w wranglerami, ktore poprzednio mialem sa na +, a po czarnym duzo cichsze :wink:

 

BFG jeszcze nie mialem ale zaczerpnalem opinie wielu userow i po za mokrym czarnym i lodem to nikt nie mowil o nich zle - inna sprawa z rozmiarami BFG do OBK... Tu moga byc schody...

 

-- Pn gru 20, 2010 12:27 am --

 

Jesli chodzi o Londyn zalezy co bys chcial zobaczyc - Standart - czyli np. Parlament, London eye, Trafalgar sq, Regent street, Hamley's (250 letni sklep z zabawkami), Oxford street i Marble Arch. Czy np. City, London Bridge, Tower Bridge, Tower, Monument, St Pouls Catedral, Bank of England. Albo np. Royal Albert Hall, Sch. Kensington, Harod's, Knigh's bridge, Chelsee, Victoria, Buckingham Palace, Westminster Catedral...

Na Madame Tousand nie starczy Ci czasu stania w kolejce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gryzli,

 

Z oponami to u mnie jest tak ze zwykle zanim sie zetra to przestaja byc okragle... :(

150k na tych samych oponach to dla mnie jak bajka o zelaznym wilku.

50k to bardziej realny numer...

 

Pozatym jak opona sie nie sciera to jest twarda, a twarda kiepsko sie trzyma na mokrym asfalcie..

 

Ja tez sportowo nie jezdze.... no moze troszke czasami...

 

-- Pn gru 20, 2010 6:05 am --

 

gryzli,

 

Londyn, moze jakos prywatnie bo zaraz nas tu rugna za pisanie nie na temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co czytam tak czytam co piszecie o G9500 i mam propozycje. Po starciu do zera GEO zmieńcie je sobie na normalne opony a wtedy odczujecie różnicę.

Pod względem ich walorów tzw. zimowych mam porównanie z TS830P i to jest inny świat. Tych opon po prostu nie da się porównać. Taka dzieli je przepaść.

Nie ma sensu żeby się rozpisywać. Każdy musi to przetrenować samemu.

Odczucie komfortu i bezpieczeństwa to naprawdę względna sprawa. Zwłaszcza jeśli mówimy o oponach.

 

Jako OT: oczywiście, że sprawność 108% to trik marketingowy. Choć trochę prawdy w tym jest. W piecach kondensacyjnych spalasz gaz i uzyskujesz X energii + 8%. Bez kondensacji uzyskujesz X energii. Wartość X przyjęli za 100% i mamy cud na Wisłą.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co czytam tak czytam co piszecie o G9500 i mam propozycje. Po starciu do zera GEO zmieńcie je sobie na normalne opony a wtedy odczujecie różnicę.

Pod względem ich walorów tzw. zimowych mam porównanie z TS830P i to jest inny świat. Tych opon po prostu nie da się porównać. Taka dzieli je przepaść.

Nie ma sensu żeby się rozpisywać. Każdy musi to przetrenować samemu.

Odczucie komfortu i bezpieczeństwa to naprawdę względna sprawa. Zwłaszcza jeśli mówimy o oponach.

 

No dobra, ale jak sie nie slizgam na fabryczych i je wymienie na 'normalne' to co.... bede sie mniej slizgal ? To tak jak z ta sprawnoscia 108%.....

Jesli jestem zadowolony z fabrycznych opon, to po co mam je wymieniac na inne... Moze w moim subiektywnym odczuciu te inne, 'normalne' wcale nie beda lepsze.... Tu musialbym miec mozliwosc przetestowania przed zakupem. Nie mozna forsowac jednej slusznej idei, ze Geo sa do chrzanu... To tak troche jak z ta kompatybilnoscia uzytkownika i samochodu (sprawa sprzegla). Dla jednych jest nie do ogarniecia, a inni nie widza problemu.

Co mi z tego ze bede mial nawet opony z kolcami jak i tak utkne w korku, bo cala reszta nie jest w stanie sie ruszyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urbikulek - sprawa jest bardzo prosta. Na G9500 jedziesz w lecie na autostradzie 160km/h ostre hamowanie i masz przyjemność doświadczyć wożenia tyłka po całym pasie. Zakładasz ER300 robisz to samo i nic. Po prostu hamujesz a do tego o kilka metrów bliżej.

W zimie wjeżdżasz na rondo przy prędkości X, czujesz uślizg tyłu i ESP zaczyna grać. Zakładasz Nokiany, TS830P czy Pirelli, marka do wyboru, ja mam doświadczenie z TS790( poprzedni OBK M06 ) i TS830P ( obecny MY10 ) wjeżdżasz na to samo rondo przy prędkości X i nic, zero uślizgu.

Oczywiście wszystko jest do opanowania ( sam jeżdżę na G9500 w lecie ) ale przyjdzie moment ( lub lepiej żeby nie ) kiedy będziesz "ZMUSZONY" zahamować lub skręcić i wtedy może się okazać, że G9500 nie dały rady.

Oby nikt nie tego nie doświadczył.

Jeżeli to Cię nie przekonuje to spójrz na testy jak kolosalne różnice są między oponami chociażby w prostym teście hamowania ze 100km/h do zera. Tu nie ma mowy o subiektywnych odczuciach kierownika, miał kaca lub nie. Wciskasz pedał i hamujesz. Różnice potrafią być po 10m.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam12 – co do przekonywania mojej osoby to przykro mi, ale nie przekonuja mnie ani Twoje opinie, ani 'obiektywne' testy. Wybierajac cokolwiek oczywiscie kieruje sie opiniami innych, testami, ale dopoki nie otrzymam opini z 3 roznych zrodel to nie za bardzo biore je pod uwage. A jak juz sie na cos zdecyduje, to sam wyrabiam sobie zdanie na temat produktu i tyle. Nawet jesli kazdy stwierdzi, ze cos jest do luftu, a w moim odczuciu spelnia to moje wymagania, to pozostane przy swoim. Nie mam zamiaru isc za opinia ogolu (co nie znaczy, ze zawsze uwazam na odwrot).

Zalozyles watek o oponach zimowych do OBK MY 10 juz w lipcu wiec widac z gory zalozyles, ze GEO sa zima do bani…. A skad wiedziales jak sie sprawdza w OBK MY10 ?

W tej chwili dyskusja toczy sie w temacie 'zimowym' wiec nie mowmy o zachowaniu opon latem. Akurat latem 'przejechalem sie' na seryjnych oponach (o czym zreszta kiedys pisalem). O wjezdzie na rondo tez wspomnialem kilka postow wyzej, aczkolwiek uwazam, ze bylo w tym duzo mojej winy a nie opon.

Probujesz postawic dwa komplety opon (typowol etnie i typowo zimowe) przeciwko jednym (calorocznym)…. Dwoch na jednego – trudno zeby Geo wygraly. Moze jeszcze warto podac przyklad zachowania na lodzie w porownaniu z kolcami. Zreszta rozumiem, ze jak nagle w styczniu temperatura skoczy do 10 stopni to pojedziesz wymienic gumy na letnie, a za dwa dni znow na zimowe… zeby utrzymac optymalne wlasciwosci opon zgodnie z ich przeznaczeniem.

Jezdzac wczesniej na oponach zimowych, letnich i calorocznych, wiem czego moge sie spodziewac po kazdym typie w zaleznosci od warunkow drogowych i pogodowych. I tak: na oponach letnich latem suuuuper, ale po kilkudniowych deszczach jak dojezdzalem do domku w lesie to wychodzac otworzyc brame samochod sam zaczal zjezdzac w blocie. Na zimowkach zima tez suuuuuper poki jest zimno i snieznie lub sucho. Jak sie zrobilo +5 i padal deszcz to czulem sie jak na lyzwach. Przy specyfice i wariacjach pogody (raz jest -10, raz +10) opony typowo zimowe zima nie za bardzo mi sie sprawdzaja a tam gdzie mieszkam (lub raczej za miesiac zamieszkam) to letnie latem beda sie sprawdzaly - ale na wieszaku. Zatem pozwol, ze pozostane przy swoim twierdzac, ze CALOROCZNE Geo nie sa w MOIM odczuciu tak zle jak wielu uzytkownikow twierdzi. Zmieniajac opony zmienie rowniez na calorczne, aczkolwiek nie twierdze, ze pozostane przy marce Yokohama.

Prosilbym aby uwzglednic fakt, ze KAZDY z nas jezdzi w nieco odmiennych warunkach, ma odmienny styl jazdy i odmienne potrzeby i nie ma jednej obiektywnej prawdy co do opon. Nawet w testach nie ma chyba przypadku gdzie jedna opona wygrywa w kazdej konkurencji, a zwyciezca wybierany jest zazwyczaj poprzez uzyskanie najwiekszej liczby punktow we wszystkich konkurencjach. W ten sposob moze sie zdarzyc, ze opona zajmujaca ostatnie miejsce okaze sie dla kogos najlepsza gdyz zdobedzie maks w jednej lub dwoch konkurencjach najbardziej istotnych dla danego uzytkownika.

Przepraszam, ze sie tak rozpisalem i mam nadzieje, ze zbyt nie zagmatwalem sensu ktory chcialem przekazac. Poprostu uwazam, ze nie mozna narzucac innym swojego punktu widzenia i warto spojrzec na problem z innej strony. Swiat nie jest tylko czarny i bialy, sklada sie z kompromisow i dla mnie na chwile obecna Geo idealnie sie w ten kompromis wpisuja.

Widze, ze jest kilka osob, ktore nie krytykuja Geo wiec chyba nie jestem do konca sam w swojej opini (co nie znaczy, ze innym zwolennikom Geo przyswiecaja te same argumenty).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze jest kilka osob, ktore nie krytykuja Geo wiec chyba nie jestem do konca sam w swojej opini (co nie znaczy, ze innym zwolennikom Geo przyswiecaja te same argumenty).

Pozdrawiam

nie bez kozery AMG zdecydowało się na Yokohamy, bo to bardzo dobre opony :lol:

ja w OBK latem jeżdżę na Geo i pewnie trochę pohulam, bo mam 2 komplety :lol: , a zimą na Nokianach

żona w Forku latem Geo, a zimą Pirelli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"TyrTyr napisał(a):

Potrafil bys nakreslic plan dla jednodniowego turysty?

Londyn w jeden dzien......."

 

 

Ale do Londynu musiałbyś chyba teraz jechać otbackiem, bo samoloty zasypało...

 

Mam nadzieje ze sie odkopia do czasu mojej wycieczki.

Bo ja samochodem nie moge...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze jest kilka osob, ktore nie krytykuja Geo wiec chyba nie jestem do konca sam w swojej opini (co nie znaczy, ze innym zwolennikom Geo przyswiecaja te same argumenty).

Pozdrawiam

nie bez kozery AMG zdecydowało się na Yokohamy, bo to bardzo dobre opony :lol:

ja w OBK latem jeżdżę na Geo i pewnie trochę pohulam, bo mam 2 komplety :lol: , a zimą na Nokianach

żona w Forku latem Geo, a zimą Pirelli...

 

 

tak ale projektowane pod sport pod nazwą Advan to całkiem inna bajka

http://www.advan.com/japanese/index.html

 

-- 20 gru 2010, o 15:18 --

 

Adam12 – co do przekonywania mojej osoby to przykro mi, ale nie przekonuja mnie ani Twoje opinie, ani 'obiektywne' testy. Wybierajac cokolwiek oczywiscie kieruje sie opiniami innych, testami, ale dopoki nie otrzymam opini z 3 roznych zrodel to nie za bardzo biore je pod uwage. A jak juz sie na cos zdecyduje, to sam wyrabiam sobie zdanie na temat produktu i tyle. Nawet jesli kazdy stwierdzi, ze cos jest do luftu, a w moim odczuciu spelnia to moje wymagania, to pozostane przy swoim. Nie mam zamiaru isc za opinia ogolu (co nie znaczy, ze zawsze uwazam na odwrot).

 

A czy kogokolwiek do czegokolwiek namawiam ? forum jest po to żeby wyrażać swoje opinie, które zawsze mniej lub więcej będą subiektywne.

 

 

Zalozyles watek o oponach zimowych do OBK MY 10 juz w lipcu wiec widac z gory zalozyles, ze GEO sa zima do bani…. A skad wiedziales jak sie sprawdza w OBK MY10 ?

 

Ponieważ 4 lata wcześnie zrobiłem ok 50k km na G9000 OBK MY06 i po przejechaniu pierwszych 5k km G9500 wiedziałem czego można się spodziewać.

 

 

Prosilbym aby uwzglednic fakt, ze KAZDY z nas jezdzi w nieco odmiennych warunkach, ma odmienny styl jazdy i odmienne potrzeby i nie ma jednej obiektywnej prawdy co do opon.

 

Miałeś okazję hamować ostro przy 160km/h na autostradzie ?

 

 

Przepraszam, ze sie tak rozpisalem i mam nadzieje, ze zbyt nie zagmatwalem sensu ktory chcialem przekazac. Poprostu uwazam, ze nie mozna narzucac innym swojego punktu widzenia i warto spojrzec na problem z innej strony.

 

Nic nikomu nie narzucam. Po prostu napisałem jaka jest rzeczywistość. Lepiej wiedzieć jak dane opony się zachowują. Może dzięki temu ktoś uniknie nie miłych niespodzianek. Jak wcześniej pisałem być może G9500 jest najlepszą całoroczną oponą na świecie ale w zarówno w lecie jak i w zimie daleko jej do dedykowanych opon dobrej klasy. Z mojej strony to chyba by było na tyle.

Każdy zrobi jak uważa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy kogokolwiek do czegokolwiek namawiam ?

 

A czy ja to gdzies napisalem ?

 

forum jest po to żeby wyrażać swoje opinie, które zawsze mniej lub więcej będą subiektywne.

 

To jest oczywiste, liczy się forma przekazu i zdolnosc do akceptacji odmiennej opinii innych. O tym uzytkownik duzo bardziej doswiadczony niż ja wie chyba doskonale.

 

Miałeś okazję hamować ostro przy 160km/h na autostradzie ?

 

TAK, z jak najbardziej pozytywnym skutkiem. Miałem również okazje hamowac na zimowych oponach na mokrej nawierzchni, przy duzo nizszej predkosci i efekt nie był zadowalajacy. Bez względu na to jest to tylko JEDEN parametr. Ja oczekuje od opon troche wiecej.

 

Nic nikomu nie narzucam. Po prostu napisałem jaka jest rzeczywistość.

 

No wlasnie ‘rzeczywistosc’ w Twoim wydaniu. W moim jest nieco inna.

 

Jak wcześniej pisałem być może G9500 jest najlepszą całoroczną oponą na świecie

 

OK. Ja tego nie czytalem, bo nie zawsze szczegolowo czytam wszystkie watki.

 

Może dzięki temu ktoś uniknie nie miłych niespodzianek.

 

No chyba warto samemu sprawdzic zachowanie auta w roznych warunkach zanim zacznie się ‘kombinowac’ na powaznie. Opieranie się na opini innych w tak powaznych sytuacjach to chyba lekka przesada.

 

zarówno w lecie jak i w zimie daleko jej do dedykowanych opon dobrej klasy

 

No wlasnie, tu jest problem. Nie można oczekiwac od opony calorocznej polaczenia najlepszych właściwości opon letnich i zimowych. Gdyby było to możliwe nikt nie produkowalby opon sezonowych.

 

Powtarzam po raz wtory: PUNKT WIDZENIA ZALEZY OD PUNKTU SIEDZENIA.

Jeden jezdzi tylko autostradami z predkoscia 160 i dla niego opona ma hamowac. Drugi ma 2km w grzaskim blocie (przez które sasiedzi przebijaja się Patrolami), potem 10km kreta, dziurawa i ogolnie tragiczna wiejska droga, a dopiero wtedy trafia na droge ekspresowa gdzie chce troche przycisnac. No i do tego w weekendy domek w lesie. To jeden z powodow dla którego wybralem OBK i cenie jego uniwersalnosc, podobnie jak Geolandarow.

 

Dlatego Ty i wielu innych uwaza te opony za totalne dno, a dla mnie to optymalne rozwiazanie na warunki w jakich jezdze. KOMPROMIS pozwalajacy mi bezpiecznie jechac z wyzszymi predkosciami i nie bac się ze utkne w blocie lub stocze się ze skarpy.

 

No bo może powinienem mieć ‘rasowa terenowke’ żeby dojechac do szosy, potem jakiegos SUV-a żeby pokonac te 10km szosy, no i przy wlocie na ekspresowa zaparkowane cos sportowego celem szybkiego przemieszczania. Oczywiście kazde auto z dwoma kompletami ogumienia.....

 

Każdy zrobi jak uważa.

 

No mam nadzieje, chodzi o to żeby zastanowic się do czego te opony maja sluzyc i gdzie jezdze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ ja się opieram tylko i wyłącznie no moich "subiektywnych" doświadczeniach.

Zauważ, że nie podnoszę niuansów typu pół metra szybciej hamują lub o 0,005% wolniej się zużywają. Mówimy o radykalnych różnicach jakie wykazują G9500 w stosunku do opon typowo zimowych lub typowo letnich.

Proponuję zakończyć temat bo chyba stał się akademicką dyskusją.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zakończyć temat bo chyba stał się akademicką dyskusją.

 

Eeeeee do akademickiej dyskusji to temu daleko :mrgreen:

 

Mówimy o radykalnych różnicach jakie wykazują G9500 w stosunku do opon typowo zimowych lub typowo letnich.

 

A ja sie z tym ZGADZAM, co nie znaczy, ze sa to beznadziejne opony.

 

Chodzi mi tylko o to zebys nie byl az tak radykalny w swojej ocenie. Gdyz sa ludki, ktore tez umieja jezdzic samochodem i sa z tych opon zadowolone.

 

Wiecie co czytam tak czytam co piszecie o G9500 i mam propozycje. Po starciu do zera GEO zmieńcie je sobie na normalne opony a wtedy odczujecie różnicę.

 

Stwierdzenie tego typu odebralem tak jakbym ja (i kilku innych) w Twojej ocenie nie majac zielonego pojecia o jezdzie samochodem i oponach, bylo wyznawcami GEO. I dlatego podjalem dyskusje.

 

Nie wiem czy osignalem skutek :wink: , ale do sprawy opon juz nie wracam.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z oponami to u mnie jest tak ze zwykle zanim sie zetra to przestaja byc okragle...

 

Dobrze ze jest teraz ABS... bez ABS takie numery koncza sie kanciastymi oponami

 

TyrTyr a Ty to specjalista od kwadratury kola jestes? :P A jak u Ciebie z innymi ksztaltami ? 8) Bo mi sie np kilka opon w zyciu 'wyjajowalo' :wink:

 

Ups ... nie mialem juz o oponach, ale to na troche innej plaszczyznie - bardziej hmmm :idea: filozoficznej :!: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...