Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

jest wskaźnik,mam MY09.

Jak zastosujesz cienki filc,który częściowo przepuszcza powietrze nic się nie ma prawa zdarzyć.Nawet w korku.Jak włączy się wentylator chłodnicy przepływ jest nadal zapewniony.To nie jest tektura, która całkowicie zamyka dopływ powietrza.

Jedyne należy pamiętać,żeby w porę wyjąć przysłonę jak będzie cieplej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pare fajnych bajerków

 

 

najbardziej szkoda mi tych relingów

dla mnie cały czas otwarta jest sprawa dolnych osłon drzwi i osłon błotników, nad którymi to podobno SIP pracuje od ponad pół roku....

 

 

nic nie wymyślą. trzeba kombinować samemu a to nie jest takie proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Jeżdżę z zasłoniętą chłodnicą jakieś dwa tygodnie

 

 

IC-ka nie zamierzam zatykać.

 

 

 

jak rozumiem zaslaniamiy chlodnice od srodka a wlot na masce zostawiamy w spokoju - czy tak?

Czy mozna zaslonic chlodnice pod atrapa od srodka czyms innym zamiast owijac chlodnice filcem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

zatem chyba dobrze zrobiłem że swojego OTB Activa przerobiłem na "prawie COMFORT NAVI" we własnym zakresie.

Zamontowałem urządzenie Fly Audio z kamerą cofania i Polską "AutoMapą".

Wzgląd na powyższy post utwierdził mnie w owym przekonaniu.

Choć samo urządzenie ma wady, ale sama navi działa świetnie i bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyms innym zamiast owijac chlodnice filcem?

 

Wyscie naprawde powariowali :mrgreen:

W nowych samochodach chcecie chlodnice zatykac :?: Bo jedenemu termostat sie zesral :?:

 

Ja jezdze Jeepem 2,7 CRD i w zeszlym roku jak jechalem przy -15/-20 do Polski ze zjebanym termostatem, to sobie awaryjnie tektura chlodnice z przodu zakrylem i bylo git... ale jak tylko dojechalem do Polski to na nastepny dzien termostat wymienilem i dykte wywalilem - toz to normalnie wstyd w aucie za taka kase jeszcze chlodnice zakrywac... :lol:

 

Jak wam nie grzeje odpowiednio :arrow: to do ASO i niech dzialaja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyms innym zamiast owijac chlodnice filcem?

 

Wyscie naprawde powariowali :mrgreen:

W nowych samochodach chcecie chlodnice zatykac :?: Bo jedenemu termostat sie zesral :?:

 

Ja jezdze Jeepem 2,7 CRD i w zeszlym roku jak jechalem przy -15/-20 do Polski ze zjebanym termostatem, to sobie awaryjnie tektura chlodnice z przodu zakrylem i bylo git... ale jak tylko dojechalem do Polski to na nastepny dzien termostat wymienilem i dykte wywalilem - toz to normalnie wstyd w aucie za taka kase jeszcze chlodnice zakrywac... :lol:

 

Jak wam nie grzeje odpowiednio :arrow: to do ASO i niech dzialaja...

 

Dobrze gada, tac mu wodki! :))

 

Ja juz o tym wspominalem, ale wyglada na to ze nikomu nawet sie nie chce tego termostatu sprawdzic.

A wicie, rozumicie termostat to nie tylko jest od tego by sie nie ugotowalo.

Pamietam jak dla niektorych bylo odkryciem ze plyn w chlodnicy nie tylko jest po to by nie zamarzlo...

Ale tez by sie troche pozniej gotowalo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wyscie naprawde powariowali :mrgreen:

nic mi o tym nie wiadomo :shock:

bo jedenemu termostat sie zesral :?

a jak termostat jest dobry to co doradzisz?

mam dzwonić zębami w aucie za 130 tyś.,czy kupić webasto za 7200?

dziękuję.

 

Ja jezdze Jeepem 2,7 CRD.....

najpierw pojeździj dieslem subaru zimą i dopiero się wypowiadaj w tym temacie

 

toz to normalnie wstyd w aucie za taka kase jeszcze chlodnice zakrywac... :lol:

 

na zewnątrz nic nie widać,ale jak komuś przeszkadza może założyć dywan perski z naturalnej owczej wełny :mrgreen:

 

Problem niedogrzanych diesli zimą jest znany nie tylko w tych autach.Producenci coraz częściej wprowadzają modyfikacje ograniczające ten problem.Fabryczne systemy dogrzewania silnika (a la webasto),grzałki elektryczne w silniku (skoda),BMW montuje automatyczne rolety na chłodnice itp.

Subaru niestety na tym polu się nie popisało.Na domiar złego silnik boxer ma znacznie większą aktywną powierzchnie oddawania ciepła w porównaniu np. do R4,co tylko pogarsza sprawę.

 

15 lat naprawiam auta,jakąś tam wiedzę i doświadczenie już mam,dzielę się ją na tym forum,a czy ją ktoś wykorzysta, jest mi to obojętne.

 

 

 

 

 

 

Pamietam jak dla niektorych bylo odkryciem ze plyn w chlodnicy nie tylko jest po to by nie zamarzlo...

Ale tez by sie troche pozniej gotowalo....

 

trzymajmy jakiś poziom dyskusji,to nie forum onet.pl

 

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

bo jedenemu termostat sie zesral :?

a jak termostat jest dobry to co doradzisz?

 

 

 

 

Pamietam jak dla niektorych bylo odkryciem ze plyn w chlodnicy nie tylko jest po to by nie zamarzlo...

Ale tez by sie troche pozniej gotowalo....

 

trzymajmy jakiś poziom dyskusji,to nie forum onet.pl

 

 

Termostat - mowisz ze jest dobry? A masz cos na poprcie tej tezy?

Bo jak narazie wszystko wskazuje na to ze jest zly.

Gdybys powiedzial jak to sprawdziles, wplynelo by to bardzo pozytywnie na poziom dyskusji.

 

Nie rozumiem Twojej uwagi na temat poziomu.

Uwazasz ze dla kazdego jest oczywiste wiecej niz jedno zadanie dla cieczy chlodzacej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

bo jedenemu termostat sie zesral :?

a jak termostat jest dobry to co doradzisz?

 

 

 

 

Pamietam jak dla niektorych bylo odkryciem ze plyn w chlodnicy nie tylko jest po to by nie zamarzlo...

Ale tez by sie troche pozniej gotowalo....

 

trzymajmy jakiś poziom dyskusji,to nie forum onet.pl

 

 

Termostat - mowisz ze jest dobry? A masz cos na poprcie tej tezy?

Bo jak narazie wszystko wskazuje na to ze jest zly.

Gdybys powiedzial jak to sprawdziles, wplynelo by to bardzo pozytywnie na poziom dyskusji.

 

Nie rozumiem Twojej uwagi na temat poziomu.

Uwazasz ze dla kazdego jest oczywiste wiecej niz jedno zadanie dla cieczy chlodzacej?

 

 

Jestem jednym z tych ktorzy aktywnie rozpoczeli wątek o zimnych wnętrzach w subaru diesle. Mam OTB 2,0 d od pażdziernika. Mam płyn w chłodnicy i sprawny termostat w silniku i jest mi dalej zimno.

Ale wiedzialem o tym w momencie zamowienia diesla - daltego zamontowano mi przy odbiorze nowego auta webasto - dzieki temu jakos daje rade.

Problem niedogrzanych diesli jest odkad diesle z pojemnosci 2,0 ma 100% koni wiecej niz 15 lat temu - wieksza sprawnosc silnika

polecam strone www.adac.de gdzie sa testy wielu aut - jesli znacie niemiecki

Jest tam podpunkt ogrzewanie i grzanie - test jest w komorze zimna -10 st.

NASZE SUBARU LEGACY/OTB

WYPADA FATALANIE - 22 minuty z tylu i 20 min z przodu do znosnej te,mperatury - volvo z silnikiem 2,4 D5 robi to w polowe tego czasu

tutaj tekst z oryginalu adac.de.:

Die Heizwirkung des Subaru Legacy 2,0D ist nicht zufriedenstellend. Es dauert zu lange bis im Innenraum angenehme Temperaturen erreicht werden.

 

Tommo ma racje.

 

A Ja czuje ze mam racje jak webasto wylacze (oczywisie ponizej -10 na zew.). przy -15 rece marzna na kierownicy.

 

Pozdrawiam

 

 

 

 

tak jak Tommo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Gdybys powiedzial jak to sprawdziles, wplynelo by to bardzo pozytywnie na poziom dyskusji.

 

 

prawidłowo działający termostat otwiera się (włącza duży obieg) w temp.ok. 82...88 stopni C.Pełne otwarcie jest przy 95.

Wystarczy sprawdzić czy jeden z przewodów idący do chłodnicy (ten co wchodzi w dolną część chłodnicy),nie nagrzewa się przed uzyskaniem tejże temp. przez silnik.Fajnie się to sprawdza termometrem na podczerwień,szczególnie jak jest utrudniony dostęp.

 

Jak znajdę trochę czasu i pozwolą warunki pogodowe zrobię test szybkości nagrzewania silnika bez i z osłoną.

Sam jestem ciekawy jak wyjdzie.

 

P.S. master u jakiego dealera montowałeś webasto,może byc na pw.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. master u jakiego dealera montowałeś webasto,może byc na pw.

 

pozdr.

 

 

Montowałem u Zdanowicza w Gdańsku - nie płaciłem za montaż (taki gratis obok dywaników itp....przy odbiorze nowego auta) miałem obawy czy sobie poradzą, ale wyszlo ekstra, mimo że pierwszy egz. nie odpalil (płyta uszkodzona). Drugi egz. odpalił i pali rano i 2-3 razy dziennie. Podobno już kilka zamontowali wiec chyba bedzie dobrze. Gwarancja 2 lata.

Cena byla 4011 za webasto + pilot (mam pilot za 1438) do całości doliczamy + Vat. Normalnie montaż ok. 1000 podobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

W sprawie termostatu kopia z jednej z grup.

 

Posted 12 Dec.

Driving a 2009 outback 2.0 diesel, is only 2000 km on the display-> new in October.

Now with colder weather I've noticed the engine temperature doesn't really reach the mid area before driven..maybe 30-40 km..

Is this normal with the Subaru boxer diesel?! Afraid something is wrong?

 

Updated 16 Dec:

A little update on the problem...

Called another Subaru dealer and they told me that this was a common fault on this exact model, solution is simply replacing the thermostat.

With the old one installed, engine temp will only reach about 60 C, when it's supposed to operate at about 85 +/- ... That again will cause a engine not running smooth, cold climate in the coupe etc..

The funny thing about the old thermostat they replace is that when tested outside of the car, they really can't find any wrong with it, but still solves the problem 99% of the time.. ---> and that's good enough for me This problem is covered by guarantee from the dealer of course.

 

-- Śr gru 15, 2010 11:30 pm --

 

 

 

Jestem jednym z tych ktorzy aktywnie rozpoczeli wątek o zimnych wnętrzach w subaru diesle. Mam OTB 2,0 d od pażdziernika. Mam płyn w chłodnicy i sprawny termostat w silniku i jest mi dalej zimno.

 

OK, jak nie chcesz powiedziec jak sprawdziles ze masz sprawny termostat to nie.

Wkoncu to w Twoim samochodzie jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

W sprawie termostatu kopia z jednej z grup.

 

Posted 12 Dec.

Driving a 2009 outback 2.0 diesel.....

 

OK, jak nie chcesz powiedziec jak sprawdziles ze masz sprawny termostat to nie.

Wkoncu to w Twoim samochodzie jest problem.

 

 

mam OTB 2010 a nie 2009 (jak rozumiem to poprzedni model), parę rzeczy się zmieniło ...

ale z FHI nie ma 100% pewności

termostat sprawdzę fachowo jeszcze raz na przeglądzie.

Nie jestem w tym biegły wiec mogłem się mylić..

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze. Mam chyba jakiegoś "dziwnego" diesla.

Nie ma webasto a przy -30 jest w nim ciepło i to nawet pow. 130 kmh.

 

Pozdrawiam

 

najpierw pojeździj dieslem subaru zimą i dopiero się wypowiadaj w tym temacie

 

To jak przekonasz kolege roy aby sobie zalozyl oslonke na chlodnice, skoro on ma cieplo to znaczy ze jednak nie wszystkie diesle subaru sa zimne... :roll:

Potrafisz wytlumaczyc co sie stalo w jego silniku ze ma cieplo?

Skoro to nowy silnik to moze byc tak ze cala seria ma wadliwy termostat i/lub otwiera sie za wczesnie :idea:

Dlatego nalezy zglaszac, zglaszac i jeszcze raz zglaszac :arrow: do ASO tego typu wady, a nie radzic sobie kawalkiem filcu :lol:

Niemieckie testy to jeszcze nie wyrocznia :mrgreen:

Dobrze ze kupilem 3,6 bene coraz bardziej jestem przekonany o slusznosci wyboru :wink: Tymbardziej ze ropka drozeje, oj drozeje - hehehe... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

W sprawie termostatu kopia z jednej z grup.

 

Posted 12 Dec.

Driving a 2009 outback 2.0 diesel.....

 

OK, jak nie chcesz powiedziec jak sprawdziles ze masz sprawny termostat to nie.

Wkoncu to w Twoim samochodzie jest problem.

 

 

mam OTB 2010 a nie 2009 (jak rozumiem to poprzedni model), parę rzeczy się zmieniło ...

ale z FHI nie ma 100% pewności

termostat sprawdzę fachowo jeszcze raz na przeglądzie.

Nie jestem w tym biegły wiec mogłem się mylić..

pozdr

 

Nie o model tu idzie. Ale o termostat.

Ja rozumiem ze to dla Ciebie nieco irytujace..... Ale uwierz ze termostaty bywaja wadliwe.

Wszystko niby jest dobrze, otwiera sie jak goraco, niby przy wlasciwej temperaturze.

Zamyka sie kiedy ostygnie... Ale zamyka sie nieco z pozno i za malo, puszcza za wiele plynu do chlodnicy i masz efekty.

Kiedys mialem paradoksalna sytuacje.

Samochod mniej palil w miescie z klimatyzacja niz bez klimatyzacji na autostradzie.

Termostat byl odpowiedzialny.

W Pasacie TDI bylo podobnie. Dalo sie zauwazyc ze na autostradzie wskazowka temperatury minimalnie opada... Znowu termostat....

 

Niektore firmy oferuja termostaty o roznych zakreasach temperatur....

 

Wiatr na okolo silnika? Kurcze, ludzie to nie jest silnik bez plaszcza wodnego, chlodzony powietrzem by to mialo jakis decydujacy wplyw na temp.

No i sa ludzie co im cieplo w ropnej subarynce...

 

Trzeba podlaczyc sie do OBD II i obserwowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jak w życiu,każdy ma inne wymagania.Dla jednego komfortem jest,że auto w ogóle jedzie :D , inny nie wsiądzie do auta bez klimy automatycznej.Jak komuś taka sytuacja pasuje-to super.Ja się na to nie godzę i nie chcę czekać pół godziny,aż silnik się nagrzeje do optymalnej temperatury.I nie tylko o komfort mi chodzi,ale także o kondycje silnika,który nie dogrzany zużywa się znacznie szybciej.

 

Moje argumenty się już wyczerpały więc kończę dyskusję.

Szerokości Panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benzynka 5 zlotyszy + 20l/100 no nie mow ze twoj to ekonomia

 

Ale tu gdzie mieszkam benka jest tansza od ropki :mrgreen::P I nie ma problemu z ogrzewaniem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...