Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj miałem Tour de pologne

Start: Śląsk

Meta: gdzieś za Warszawą :)

3h postoju i w drugą stronę

Trasa: 760 + około 100 km na objazdy i szukanie przejazdu przez zasypane pola

W samochodzie 13,5 h

 

Duży "+" dla OBK MY10

Bez problemu spisywał się bez względu na warunki panujące na drodze. Kilka razy przedzierałem się przez zasypane drogi i raz jechałem skrótem przez pole.

Tylko raz przegrałem z naturą bo droga była bardzo zasypana i na którejś zaspie się zatrzymałem. Był mały problem z cofaniem i zawracaniem w głębokim kopnym świeżym śniegiem nawianym z pola. Wtedy przypaliłem trochę sprzęgło. Zrobiłem to jeszcze raz przy wyjeżdżaniu z dużej zaspy. Ogólnie się nie dziwie bo warunki były ciężkie. Normalnie w codziennym użytkowaniu i szybkim ruszaniu spod świateł to się nigdy nie przydarzyło.

 

Z grzaniem nie ma problemu, czasem miałem za gorąco.

Ogrzewanie siedzeń często muszę wyłączyć bo parzy w dupę. Siedzenia bardzo wygodne jak na 13,5 godziny jazdy a mam 185 cm wzrostu.

Jak płyn zamarza na szybie przy większych prędkościach wystarczy włączyć opcję nawiewu na przednią szybę, klimę i ogrzewanie na HI.

 

Na liczniku 5000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersje Comfort navi mają nawiewy pod fotelami oraz na tylne szyby.

Odnośnie ogrzewania to już myślałem, że się starzeje i kości marzną a tu wygląda na masowy objaw. Przy -15 i wolnej jeździe faktycznie jest zimno. Nawet jak się silnik rozgrzeje.

 

 

Webasto !!!

to lekarstwo, polecam !!

aktualnie odpalam w pracy (bardzo dobrze lapie pilot przez sciany budynku) jakies 40 minut wczesniej - w srodku jak wchodze jest ok. 10 st. - na zewnatrz mniej niz -10 st.

Jak sie webasto wylaczy to dramatycznie spada tem. nawiewu - seryjne nie daje rady.

Dziwne ze FHI tego nie wykumal ze w Europie coraz chlodniej w moim Citroen C8 jest Webasto seryjen ale dogrzewa tylko podczas jazdy. A tutaj wstyd w subaru jezdzimy na tylnej kanapie z termoforem po pupa i kocem oraz kotem na kolanach.

 

Moze jaksa goraca kobietka na fotelu obok rozwiaze dproblem ogrzewania??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersje Comfort navi mają nawiewy pod fotelami oraz na tylne szyby.

Odnośnie ogrzewania to już myślałem, że się starzeje i kości marzną a tu wygląda na masowy objaw. Przy -15 i wolnej jeździe faktycznie jest zimno. Nawet jak się silnik rozgrzeje.

 

 

Webasto !!!

to lekarstwo, polecam !!

aktualnie odpalam w pracy (bardzo dobrze lapie pilot przez sciany budynku) jakies 40 minut wczesniej - w srodku jak wchodze jest ok. 10 st. - na zewnatrz mniej niz -10 st.

 

Jaki jest koszt takiej instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zaplacilem 6600 z najlepszym pilotem (1km zasiegu) odpalam ogrzewanie auta siedzac jeszcze w samolocie po ladowaniu. Koszt samego pilota ok. 1500.

 

Co to jest przy cenie ponad 150.000 za OTB diesel z navi?

 

Polecam

 

 

nic wielkiego czyli nie całe 5% wartości samochodu. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli sie auto chce miec przez pare lat to polecam, zuzycie silnika mniejsze (nie ma rozruchu zimnego) i mysle ze na dluzsza mete sie oplaca u nas mam oferte za 1600 € i sam sie zastanawiam ... podobno mala epoka lodowcowa nadchodzi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli sie auto chce miec przez pare lat to polecam, zuzycie silnika mniejsze (nie ma rozruchu zimnego) i mysle ze na dluzsza mete sie oplaca u nas mam oferte za 1600 € i sam sie zastanawiam ... podobno mala epoka lodowcowa nadchodzi :wink:

 

 

100% zgadzam sie z kolegą:

-oferta cenowa zblizona do tej w PL

-przy -10 st. jak odpalam po 30-40 min webasto to nie zapala sie niebieska kontrolka zimnego silnika i klekot jakby mniejszy

- co do epoki lodowcowej to taka cyklicznosc to normalna sprawa (200 lat temu w mojej wsi byly winnice - w tym roku były kwaśne maliny a winogrona zgniły zanim urosły). Jedna z teorii głosi że topniejacy lód na biegunie północnym (przez ostatnie 3 lata stopnialo wiecej niz przez poprzednie 20 lat) zamienia sie w zimna wode ktora spływa "w dół" wzdłuż Norwegii i odsuwa ciepły prąd Golfstrom od Europy - efekt jest taki ze otrzymujemy w końcu klimat który nam sie należy na tej szerokosci - tj. taki jak w północnej Kanadzie.--- :cry:

Ja przyjęłem następującą strategie - teraz webasto do diesla - za 2-3 lata tylko beznyna bo diesel jak odpali to stanie po drodze - tak jak na północy Szwecji - diesla nie zobaczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli sie auto chce miec przez pare lat to polecam, zuzycie silnika mniejsze (nie ma rozruchu zimnego) i mysle ze na dluzsza mete sie oplaca u nas mam oferte za 1600 € i sam sie zastanawiam ... podobno mala epoka lodowcowa nadchodzi :wink:

 

 

100% zgadzam sie z kolegą:

-oferta cenowa zblizona do tej w PL

-przy -10 st. jak odpalam po 30-40 min webasto to nie zapala sie niebieska kontrolka zimnego silnika i klekot jakby mniejszy

 

Mowisz ze przy -10 trzeba az 40 min by silnik podgrzac do 50 C. ?

Myslalem ze to lepiej dziala.

 

Epoka lodowcowa? To za co All Gore dostal nobla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie efekt cieplarniany .... topnieje lodowiec, slodka woda splywa do morza i osladza cieply prad znad zatoki meksykanskiej powodujac zachwianie jego cyrkulacji.

inni pisza o zaniku aktywnosi slonecznej

wszystko nieudowodnione teorie ale nie bez podstaw ... pozyjemy zobaczymy

 

http://www.spiegel.de/wissenschaft/natu ... 21,00.html

 

http://www.infokriegernews.de/wordpress ... nd-winter/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli sie auto chce miec przez pare lat to polecam, zuzycie silnika mniejsze (nie ma rozruchu zimnego) i mysle ze na dluzsza mete sie oplaca u nas mam oferte za 1600 € i sam sie zastanawiam ... podobno mala epoka lodowcowa nadchodzi :wink:

 

 

100% zgadzam sie z kolegą:

-oferta cenowa zblizona do tej w PL

-przy -10 st. jak odpalam po 30-40 min webasto to nie zapala sie niebieska kontrolka zimnego silnika i klekot jakby mniejszy

 

Mowisz ze przy -10 trzeba az 40 min by silnik podgrzac do 50 C. ?

Myslalem ze to lepiej dziala.

 

Epoka lodowcowa? To za co All Gore dostal nobla?

 

 

 

 

Niestety trzeba troche poczekac ale masz pilot odpala z 1 km na wolnym powietrzu, poza tym pilot ma programowanie czasowe - ustawiasz na 8.00 rano i gotowe.

Dla pocieszenia powiem ze spala 0,4 litra diesla na godzine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli sie auto chce miec przez pare lat to polecam, zuzycie silnika mniejsze (nie ma rozruchu zimnego) i mysle ze na dluzsza mete sie oplaca u nas mam oferte za 1600 € i sam sie zastanawiam ... podobno mala epoka lodowcowa nadchodzi :wink:

 

 

100% zgadzam sie z kolegą:

-oferta cenowa zblizona do tej w PL

-przy -10 st. jak odpalam po 30-40 min webasto to nie zapala sie niebieska kontrolka zimnego silnika i klekot jakby mniejszy

 

 

jasne, że mniejszy bo ssanie się nie włącza lub szybciej wyłącza.

Spójrzcie na to z innej strony:

1. czy nie lepiej było dołożyć omawiane 5% i mieć lepiej wyposażoną wersję ?

2. zawsze będzie można coś dołożyć. Lista na co należy odkładać do skarpetki :

a) ledowe światła dzienne. nie długo będę w SIP za jedynie ok. 1500pln.

B) webasto 7.200 pln. W SIP bo auto na gwarancji.

c) przedłużenie gwarancji pewnie z 2k pln rocznie.

d) dojazdówka 400pln

c) mamy webasto więc potrzeba jest lodówka na piwko ok. 700pln.

d) itd itp

 

Ja tam idę ekonomicznie i zainwestuję 400pln w grzałkę żeby po nocnych silnych mrozach łatwiej odpalał. Jeżeli jednak ktoś kupił diesla żeby dojeżdżać 5km do pracy to faktycznie wydatek wydaje się nieodzowny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dojezdzajac do pracy 5km webasto jest nieodzowne dla diesla i benzyniaka bo silnik praktycznie sie nie nagrzewa. ja mam 37 km w jedna strone. Pewnie mozna bez webasto ale robimy sobie i silnikowi dobrze :D . Praktycznie sie nie zuzywa. Popatrz z tej strony :!:

Jakby webasto bylo w opcji to co innego. niestety nie ma inne duperele sa mi niepotrzebne jedynie to jest dosyc interesujaca opcja ale droga !! tak jak w 2005 LPG ale wtedy wybor byl sluszyny przejechalem 70 tkm i tak tanio jak wtedy na LPG teraz dislem nie jezdze !

grzalka fajna sprawa ale dosyc ograniczona, w nocy moge podlaczyc ale w pracy juz nie. Mi nie musisz tego mowic ze mnie dusigrosz jakich malo :P i wydatek 1600 € boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dojezdzajac do pracy 5km webasto jest nieodzowne dla diesla i benzyniaka bo silnik praktycznie sie nie nagrzewa

ja przykatowałem :oops: ostatnio dla testu służbowoza :P (Auris 1.6 Pb 2-latek):

- temp -15C

- ogrzewanie włączone na max od początku i nawiew podkręcany kiedy wskazówka temp się trochę podnosiła

- jazda 15km emerycko (max ~60kmh) bo po lodzie i z rodzinką a i szybki zamarzły od środka więc widoczność a la czołg :mrgreen:

 

Efekty:

- przy podkręcaniu nawiewu (ogrzewanie temp ciągle max) wskazówka temp płynu nawet potrafiła sporo spadać i nie dochodziła do normalnej temp pracy całe 15km

- szarpanie, drgania i głośniejsza praca silnika zauważalne (mimo syntetyka 5W-30 :idea: )

- płyn osiągnał temp normalną dopiero kiedy postałem przed bramą wjazdową a ile C miał olej to aż strach pomyśleć ale pewnie sporo silnika spłynęło do miski :roll:

 

Tribece nigdy bym tego nie zrobił... :wink: ogrzewanie odpalam dopiero kiedy temp płynu jest "normal" bo płyn podgrzewa również ATF :idea: (bez ogrzewania to max 2-3km spokojnej jazdy - start z garażu min. +5C) - tak sobie radzę bez webasto.. :wink: ale gdyby było to bym się nie obraził :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja montuje tą grzałeczke z f-cją ładowania akumulatora- bez dmuchawy do srodka.

-pod bloczkiem bede musial sie podlaczyc do lampy (jaks kombinacja nastąpi :twisted: ), a w pracy mam mozliwosc wiaty+prąd :D ciekawe czy gwarancja przepada???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja już na początku zamontowałem grzałkę układu chłodzenia i działa rewelacyjnie!!!

co prawda potrzeba nieco więcej czasu, niż wspominane 40 minut (grzałka powinna pracować przynajmniej 60 - 75 minut), ale silnik w ostatnie mrozy nagrzewał się w pełni (gasła niebieska kontrolka) już parę minut po uruchomieniu :D

miałem kiedyś Webasto, ale w znacznie większym samochodzie, gdzie przestrzeń do nagrzania była bodaj 2 razy większa niż w OBK

z perspektywy czasu uważam, że grzałka + mały farelek / termowentylator to idealne i znacznie ekonomiczniejsze i skuteczniejsze rozwiązanie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy możesz podać wiecej info na tema grzaleczki?

 

-webasto w 40 min. grzeje auto do 10 st. w srodku gdy na zew. jest -15

-webasto wlącza obieg wody w chlodnicy i wentylacje wiec szyby sa rozmrozone, snieg z nich spada nawet jak jest go duzo

- nigdy nie zapalila mi sie kontrolak niebieska zimnego silnika po dzialaniu 40 min. webasto, kontrolka niebieska gasnie po chwili gdy webasto dziala 5-10 minut.

- webasto dogrzewa samo gdy jedziemy i gdy stwierdzi ze woda chlodzaca troche zimna

- webasto mozesz wlaczyc nie wlaczajac silnika sam gdy w aucie spisz, czekasz na zone pod centrum handlowym, dzieci pod szkola etc.

webasto mozesz wlaczyc sam gdy jes ci za zimno a auto nie daje rady - tak mi sie zdazylo jak na zew. bylo -15

 

wiec chyba grzalłeczka do 220v to nie to samo - chyba ze ktos ma ine zdanie. Poza tym grzaleczka tez kosztuje i musi to zamontowac serwis w nowym aucie - pytanie ile to wyjdzie i jaka jest roznica do webasto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- przy podkręcaniu nawiewu (ogrzewanie temp ciągle max) wskazówka temp płynu nawet potrafiła sporo spadać i nie dochodziła do normalnej temp pracy całe 15km

- szarpanie, drgania i głośniejsza praca silnika zauważalne (mimo syntetyka 5W-30 :idea: )

- płyn osiągnał temp normalną dopiero kiedy postałem przed bramą wjazdową a ile C miał olej to aż strach pomyśleć ale pewnie sporo silnika spłynęło do miski :roll:

 

Bo to trzeba termostat sprawdzic przed zima.

Jesli w czasie jazdy temp. spada a na postoju rosnie to czas na nowy termostat.

 

-- Wt gru 07, 2010 9:44 pm --

 

ja już na początku zamontowałem grzałkę układu chłodzenia i działa rewelacyjnie!!!

co prawda potrzeba nieco więcej czasu, niż wspominane 40 minut (grzałka powinna pracować przynajmniej 60 - 75 minut), ale silnik w ostatnie mrozy nagrzewał się w pełni (gasła niebieska kontrolka) już parę minut po uruchomieniu :D

Jakie "w pelni" to niebieskie "G" gasnie juz przy 50 stopniach C.

Do pelni to jeszcze dalekooooooo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

--

 

ja już na początku zamontowałem grzałkę układu chłodzenia i działa rewelacyjnie!!!

co prawda potrzeba nieco więcej czasu, niż wspominane 40 minut (grzałka powinna pracować przynajmniej 60 - 75 minut), ale silnik w ostatnie mrozy nagrzewał się w pełni (gasła niebieska kontrolka) już parę minut po uruchomieniu :D

Jakie "w pelni" to niebieskie "G" gasnie juz przy 50 stopniach C.

Do pelni to jeszcze dalekooooooo.

 

po dzialaniu webasto nie widuje niebieskiej kontrolki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy możesz podać wiecej info na tema grzaleczki?

tak jak pisałem, miałem kiedyś webasto i z 2 tych rzeczy zdecydowanie wybieram "grzałeczkę" - również z uwagi na cenę, która jest dziesięciokrotnie niższa...

tak jak napisałem korzystam z "grzałeczki" i "fareleczka", więc wewnątrz przy -20 mam pewnie +20 :lol: , ale nie o to tu chodzi...każdy wybiera sobie dogrzewacz, jaki mu pasuje i kropka :D

"grzałeczka" ma też swoje wady: podgrzewa płyn chłodzący o ok. 50 st. powyżej temperatury otoczenia, czyli przy -20 podgrzeje do ok. +30 - dla mnie to całkowicie wystarcza, bo kontrolka gaśnie po jakichś 5 minutach jazdy :lol:

nie można zapewne z moją "grzałeczką" robić tylu bajerów, co z webastem, ale z drugiej strony samochodem też nie zrobi się tylu bajerów co samolotem :P

mnie wystarcza i jestem bardzo zadowolony z relacji cena - korzyść :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- webasto dogrzewa samo gdy jedziemy i gdy stwierdzi ze woda chlodzaca troche zimna

 

Mało prawdopodobne w współczesnych silnikach diesla.

 

- webasto mozesz wlaczyc nie wlaczajac silnika sam gdy w aucie spisz, czekasz na zone pod centrum handlowym, dzieci pod szkola etc.

webasto mozesz wlaczyc sam gdy jes ci za zimno a auto nie daje rady - tak mi sie zdazylo jak na zew. bylo -15

 

Ja bym zmienił żonę skoro każe tak długo na siebie czekać. Koszt podobny :mrgreen:

 

wiec chyba grzalłeczka do 220v to nie to samo - chyba ze ktos ma ine zdanie. Poza tym grzaleczka tez kosztuje i musi to zamontowac serwis w nowym aucie - pytanie ile to wyjdzie i jaka jest roznica do webasto

 

grzałka silnika kosztuje 420 brutto plus jakaś 100 za montaż.

 

Funkcjonalności nie ma co porównywać ale koszty są na całkiem innym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...