Skocz do zawartości

krass

Użytkownik
  • Postów

    40
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Auto
    OBK MY10 2.0D Comfort, AR Giulietta 1.4 TB MA 2010

Osiągnięcia krass

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Shell V-Power? Tiaaaa... Wczoraj wybrałem się w dłuższą trasę (ok. 300km). Zatankowany Shell V-Power. Auto w nocy stało "pod chmurką", temperatura ok. -21 st. C. Przejechałem jakieś 10 - 15 km i zaczęły się kłopoty. Próbuję wyprzedzić gościa, który jedzie ok. 80 km/h. Czwórka, gaz i... d....a. Auto nie jedzie Szarpie, przerywa. Przejechałem kolejne klikanaście km. Musiałem zatrzymać się na skrzyżowaniu. Ruszam, szarpie, wrzucam dwójkę i... nie jestem w stanie rozkręcić silnika nawet do 2000 rpm i pojechać szybciej niż 30 km/h. Na drodze krajowej to nie jest dobra prędkość. Zawróciłem, dokulałem się do pobliskiej stacji paliw. Kupiłem dodatek zimowy do diesli, wlałem i... przeszło. Reszta trasy już bez problemu.
  2. krass

    Jaki zasięg na rezerwie?

    Mój postał w nocy na mrozie. Rano odpalił bez problemu, trochę pochodził na luzie, po ruszeniu jakoś dziwnie mulił, jakby zacinał się, tracił moc, w końcu... zgasł. Skokami po ok. 500-1000m udało mi się dowlec do znaku 500m do stacji benzynowej, gdzie ostatecznie zdechł. Komputer pokazywał zasięg 70km :shock: Pognałem na stację, nabyłem kanister, 5l paliwa, wróciłem, wlałem, odpaliłem, dojechałem na stację i zatankowałem do pełna. Działa Przy okazji zapaliła mi się żółta lapmka oleju (nie po raz pierwszy zresztą). Oleju dolałem, lampka pali się dalej, ale ona gaśnie "po osiągnieciu przez silnik optymalnej temperatury pracy", co przy takich temperaturach powietrza nastąpi - zdaje się - dopiero na wiosnę.
  3. O cholera :shock: A zdaje mi się, że nie długo będę potrzebował dolewki :?
  4. Ja kupowałem kilka razy na stacjach LOTOSa na autostradzie A2. Za każdym razem był.
  5. Tak wprost to nie jest napisane jest jakiś tekst w stylu "jeżeli zużycie oleju silnikowego przekracza 1 litr na 2 tys. km zgłoś się do ASO" czy coś takiego. Ja ostatnio czekam na żółtą lampkę i wtedy dolewam (brakuje wtedy właśnie 1 litr).
  6. Mój ma podobny apetyt. Wciąga 1 litr oleju na jakieś 2 - 3 tys. km, przy czym moim zdaniem jest wyraźna korelacja pomiędzy ilością km przejechanych po autostradach a zużyciem oleju silnikowego (zwykle jeżdżę autostradami ze stałą, licznikową prędkością 160 km/h, na tempomacie). Problem był zgłaszany ASO - zbadano, czy nie ma wycieków i nie ma. A takie zużycie jeszcze "mieści się w normach" (z instrukcji także wynika, że 1l/2000 km to jeszcze dopuszczalne zużycie).
  7. krass

    Pozdrawiamy sie :)

    Pozdrowienia dla kolegi ze srebrnego, nowego Forka, z którym minęliśmy się wczoraj rano na DK14 w Głownie. Troszkę byłem zamyślony, nie zdążyłem odkiwnąć.
  8. Hmmm... A nie jest tak, że wszyscy tutaj mają diesle? Testowałem tę konfigurację (co prawda w Legasiu, OBK takiego nie mieli) i wrażenia miałem dobre, ostatecznie jednak zwyciężyła wersja (chyba) rozsądna - niższa cena zakupu i rzadsze wizyty na stacji benzynowej.
  9. Oj, ja miałem. W Alfie (156) - żarła 1 l na 500 km, skończyło się wymianą silnika (fakt, przy ponad 220 kkm, Alfiszon dalej na służbie ) i w fabrycznie (przejechane jakieś 5 kkm) nowej :shock: Vectrze (uszczelniacze). A tak w ogóle, to faktycznie jakiś fuckup...
  10. Zresetowałem zasrańca :!: Kontrolka przestała się świecić Swoją drogą - jeśli kontrolka powinna zgasnąć po uzupełnieniu oleju i po osiągnięciu właściwej temperatury, to może on faktycznie na mrozie (wczoraj było -6) nie osiąga takiej temperatury :?: Czy się po prostu coś tam zawiesiło :?:
  11. Cholera, też mam ten problem. I chyba generalnie z konsumpcją oleju - dolewam ok. 1 litra na 2 000 km. Poprzednio dolewałem tydzień temu. No fakt, chyba zrobiłem później ze 2 000 km, nie sprawdzałem. Ale wracając do kontrolki - zapaliła się rano, kiedy zjeżdżałem do garażu w robocie. Po pracy dolałem 1 litr. Wyjechałem - świeciła się. Odczekałem aż zgaśnie niebieska lampka od temperatury silnika. Kontrolka poziomu oleju nie zgasła. Zatrzymałem się, sprawdziłem poziom - w połowie. Dolałem jeszcze z 0.5 l. Przejechałem z 15 km - kontrolka dalej się świeciła. Sprawdziłem poziom - full. Przejechałem kolejne 25 km (do domu). Sprawdziłem poziom - full (nawet trochę więcej). Kontrolka konsekwentnie się świeci. Ki czort :?:
  12. Ja tak miałem. Albo raczej myślałem, że mam - zamek się chyba niby otwierał, ale klapy nie dawało się podnieść. Próbowałem zamknąć pilotem i otworzyć ponownie - spowodowałem tylko uruchomienie się alarmu (w garażu podziemnym) Klapa dalej nie dawała się podnieść. Byłem bliski odkręcania blachy i wściekły na maksa. Szarpnąłem naprawdę porządnie klapę, tak "ostatni raz" i... w cudowny sposób otworzyła się Skleiła się od mieszanki błotno-solnej z drogi i otwieranie standardową siłą było daleko niewystarczające Ale to chyba nie jest ten sam case, co u Ciebie.
  13. Jest jeszcze bardziej za mała dla OBK niż dla Legacy, to fakt. Wg kalkulatorów zamienników opon, dla Legacy różnica średnic wynosi ok. 61 mm, dla OBK ok. 95 mm. Mam nadzieję nie musieć używać tego ustrojstwa, ale jakby co to może jednak dowlokę się jakoś na tym do cywilizacji... :?:
  14. Myślę, że taka. Przy czym kiedy przy odbiorze auta pytałem o dojazdówkę, sprzedawca powiedział, że do OBK nie ma, ale jest do Legacy i klienci biorą właśnie taką. Wczoraj z kolei spytałem (inną osobę) o dojazdówkę do OBK i dostałem właśnie tę. Być może zatem doszli do wniosku, że chociaż oficjalnie jest do Legacy, to do OBK też się nadaje (być może ten podnośnik jest za krótki do OBK, ale i tak mam już właściwy).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...