kons6 Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 to dobrze, że jedynie pierwsze 20km -- So lip 02, 2011 7:54 pm -- jestem już na etapie: 13)replace oil and filter, and do another 800kms - w ruchu miejskim olej i filtr wymieniłem po przejechaniu ok. 30km znów wlałem mineralny Millers CRO 10w40, aż żal było wylewać prawie niezużyty olej (czysty, bez jakichkolwiek śladów metalu), ale trzymam się planu silnik ma przejechane 75km, ciśnienie oleju na wolnych obrotach 1,1bar przy temp. oleju 96st (czujniki w podstawce filtra oleju) docieram w mieście, nie przekraczając 5 tys obrotów, ale już na ciśnienu doładowania >0, próbuję nawet na prostych możliwie często zmieniać obroty, kiedy nie ma za mną aut, to hamuję i przyspieszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Wiecie co koledzy ten co składa silnik powinien dokładnie określić jak ma wyglądać proces docierania, jak tego nie robi tzn że nie wie i pupka nie fachowiec Największe tzw KLU ( cloue) programu Panowie aby sprawdzić jak się dotarł dany silnik wystarczy go rozebrać i spomiarować, tak mi pokazała brutalnie matka życie i na każdym tłoku to wygląda inaczej. Docieranie zależy od wielu czynników , pasowań , tłoków , czystości higieny składania i programu na którym się dociera. Seria tłoki i 1000km docierania i ogień ... nie chciał bym być na miejscu tłoków:) Minimum! to 3000km... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Wiecie co koledzy ten co składa silnik powinien dokładnie określić jak ma wyglądać proces docierania, jak tego nie robi tzn że nie wie i pupka nie fachowiec na takie przypadki jak ja nie ma siły, kupując subaru postanowiłem dyletancko wtrącać się we wszystkie naprawy, więc odpowiedzialność za docieranie jest całkowicie moja... zobaczymy jaki będzie efekt, tym bardziej, że częściowo trafiła do mnie również idea docierania na ostro: po pierwszych 30km i wymianie oleju kilka razy dokręciłem obroty na bardzo krótko do 5-6-7-7,5 tys (przy temp. oleju 95-105st, jadąc na równym na wprost); stwierdziłem, ze skoro docieram na mineralnym do docierania, to krótkie momenty wysokich obrotów pomogą pierścieniom się dotrzeć; tłoki zostały stare, wymieniłem jedynie pierścienie, korby, panewki i wał po ok. tys km zjawię się na sprawdzenie kompresji i szczelności silnika, nie pozwoli to co prawda ocenić stanu pierścieni i tłoków, ale coś o silniku powie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 jak tłoki i gładź cylindrowa stara to zmienia sporo rzeczy , daj mu 800-1000km na ułożenie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 czy trzymanie piętą obrotów na 2-3tys przy staniu na światłach / w korku podczas docierania ma sens, czy kupa śmiechu? łatwo nie jest, ale 0,9-0,8bar ciśnienia oleju nie nastraja optymistycznie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 A czemu to ciśnienie takie niskie? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 czy trzymanie piętą obrotów na 2-3tys przy staniu na światłach / w korku podczas docierania ma sens, czy kupa śmiechu? ale jaki jest sens, trzymać obroty na jałowym? tu bardziej chodzi o pracę pod obciążeniem.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 A czemu to ciśnienie takie niskie? ktoś mnie uspokajał, że na mineralnym do docierania Millers CRO 10w40, przy 115st temp. oleju może tak być, na chłodnym oleju jest dużo wyższe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Przy takiej temperaturze to zapewne nie jest dziwne. Ale skąd taka temperatura przy docieraniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 eeeee no właśnie nie miałem śmiałości zapytać :wink: skąd 115stopni na docierce, ja na pełnym "ogniu" tyle nie miewam... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Kupię STi, od księdza! jest szansa, widziałem ostatnio w Poznaniu AR Giulietta, czarna, nowa, nawet CB było -- Śr lip 06, 2011 6:49 pm -- eeeee no właśnie nie miałem śmiałości zapytać skąd 115stopni na docierce, ja na pełnym "ogniu" tyle nie miewam... Przy takiej temperaturze to zapewne nie jest dziwne. Ale skąd taka temperatura przy docieraniu? docierając, próbuję kręcić w okolicach max momentu (czyli 5+/- 1 tys obrotów) na biegach 1-4 przy połowie do 3/4 gazu, zmieniając obroty i nie kręcąc wysoko dłużej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 zrób ok. 1500 km normalnym tempem , ani szybko , ani wolno mi będzie OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 17 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 kons6, litości max moment to ok.3,5 tys obr/min max moc to ok 5,6 tys obr/min podczas docierania nie należy przekraczać 4 tys obr/min jeden (nie wiem czy akurat dobry dla Twojego silnika) ze sprawdzonych sposobów: 1000 km na CRO i zlewka drugi 1000 km na CRO i zlewka zalać właściwym olejem - nie takim jaki wskazują forowicze w wątku olejowym, ale jak napisał PKocial, niech go wskaże mechanik, który składał silnik kolejne 3000 bez przekraczania 4 tys obr/min i dopiero wtedy masz silnik dotarty.... Żadnych kombinacji z gwałtownym przyspieszaniem i hamowaniem. Żadnego kręcenia do odcinki Żadnego cyt: "... że częściowo trafiła do mnie również idea docierania na ostro: po pierwszych 30km ...:" (sprawdź jak wygląda krzywa docierania w funkcji czasu :!: ) Piszemy, piszemy, piszemy, pisz ... Ktoś kiedyś coś napisał (patrz cytat wyżej) Ty napisałeś o tym "idea docierania na ostro" Ktoś znowu to przeczyta i pewnie znowu napisze coś co przeczyta ktoś inny ........................... LUDZIE zabierzcie swoje auta do dobrych mechaników (są na tym forum ) i Im zaufajcie - nie kombinujcie, bo zrobicie krzywdę innym .... kombinatorom :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 kons6, litości max moment to ok.3,5 tys obr/min max moc to ok 5,6 tys obr/min w innym wątku napisałem o jakie auto chodzi, jdm sti type r my99 bez modyfikacji znalezienie dla niego parametrów technicznych nie jest łatwe, bo np. w oryginalnej japońskiej instrukcji ich nie ma z tego co znalazłem, to max moment obrotowy to 350Nm@4000 (lub coś pomiędzy 4000 a 5000 obrotów), a moc max to 280KM@6500 obrotów źródło tutaj: http://www.subaru-impreza.org/downloads/sti%206%20jap.pdf 1000 km na CRO i zlewkadrugi 1000 km na CRO i zlewka zalać właściwym olejem - nie takim jaki wskazują forowicze w wątku olejowym, ale jak napisał PKocial, niech go wskaże mechanik, który składał silnik kolejne 3000 bez przekraczania 4 tys obr/min i dopiero wtedy masz silnik dotarty.... to jest wg mnie jeden ze sposobów podejścia do docierania, dodatkowo nie wiem na czym oparty, bo z dokumentów technicznych, to widziałem jedynie procedurę millersa do docierania na hamowni (link jest w "wątku olejowym") teraz sobie złośliwie zażartuję: chętnie bym zobaczył miny konstruktorów tego silnika na procedurę jego docierania przez 5000km próbowałem się zorientować o doświadczeniach w Polsce w docieraniu silników sportowych na hamowni i nie znalazłem na razie nikogo, kto to robi (usłyszałem przy tym 1 rozsądną opinię: to jest bardzo drogie ze względu na zużycie elementów eksploatacyjnych hamowni); więc ocena docierania zgodnie z procedurą millersa przewidzianą dla CRO jest dla mnie nie do zdobycia (ta procedura trwa najwyżej parę godzin). LUDZIE zabierzcie swoje auta do dobrych mechaników (są na tym forum ) i Im zaufajcie w przypadku silnika do sportu i tak nie dostanę gwarancji na żaden przebieg (nawet od producenta jej nie dostanę), więc tutaj faktycznie pozostaje zaufanie pierwsza częściowa weryfikacja docierania będzie jutro, auto będzie miało zmierzoną szczelność cylindrów i przy okazji kompresję (po 650km docierania) -- Wt lip 19, 2011 8:34 am -- zrób ok. 1500 km normalnym tempem , ani szybko , ani wolno mi będzie OK. Waldek, takie rady dajesz, jakbyś mnie nie znał wcale -- Wt lip 19, 2011 9:33 pm -- kompresja została zmierzona na 4 x 8bar z komentarzem, że wartości są poprawne biorąc pod uwagę oborty na zwykłym rozruszniku i długość przewodów tego konkretnego urządzenia pomiarowego, dodatkowo zostało zmierzone ciśnienie w kolektorze dolotowym i wyszło 56 kPa (info, że powinno być 60 kPa) przy 980 hPa ciśnienia atm. poza tym, opierając się na radzie carfita dołączę półsyntetyk 10w40 millersa lub motula pomiędzy cro 10w40 a motula 15w50 - na jakiś 1-2tys km, podczas których auto będzie już czasem ostro używane (ale bez jazdy na czas i bez dłuższego kręcenia wysoko) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voki Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Znalazłem coś takiego w manualu do shorbloku coswortha: "It is critical that your Cosworth engine is not started with an excessively rich fuel mixture. An excessively rich mixture will wash away the oil in the cylinders and the rings can potentially never break-in causing excessive oil consumption, crankcase blow-by and lower power output. This damage is permanent." Czyli wynika z tego, że jeszcze trzeba w ecu pogrzebać żeby dobrze dotrzeć silnik 2) Piston rings are kept dry - millers cro 10w40 Jeżeli rozumiem dobrze, to według tej instrukcji pierścieni nie smaruje się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Before StartingDuring the break-in process, we recommend using a high quality API SJ or newer mineral 20W-50 engine oil. We also recommend using a genuine Subaru oil filter. Do NOT use a synthetic or synthetic blend during the break-in process. Replace the oil immediately after the break-in procedure or 500 miles (whichever comes first). We also strongly recommend priming the engine’s oil system before starting. To do this, make sure there is no fuel or spark by disconnecting either the ECU or by removing the appropriate fuses and/or relays. Then crank the engine until there is oil pressure registering on an oil pressure gauge (you or your mechanic must install one). When first starting the engine, be sure to keep the engine speed above 2000rpm to ensure the tappet buckets and cam lobes have adequate oil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Znalazłem coś takiego w manualu do shorbloku coswortha:"It is critical that your Cosworth engine is not started with an excessively rich fuel mixture. An excessivelyrich mixture will wash away the oil in the cylinders and the rings can potentially never break-in causingexcessive oil consumption, crankcase blow-by and lower power output. This damage is permanent."Czyli wynika z tego, że jeszcze trzeba w ecu pogrzebać żeby dobrze dotrzeć silnik czyżby standardowo była zbyt bogata mieszanka? chyba z grzebaniem w mapie paliwa, to przesada (o ile ta mapa jest standardowa :?: u mnie jest, więc niczego nie zmieniałem) kons6 napisał(a):2) Piston rings are kept dry - millers cro 10w40Jeżeli rozumiem dobrze, to według tej instrukcji pierścieni nie smaruje się? ta cała procedura jest "z internetu", więc wykorzystanie na własną odpowiedzialność oraz w niektórych punktach własne zmiany (np. w przypadku smarowania pierścieni) Then crank the engine until there is oil pressure registering on an oilpressure gauge (you or your mechanic must install one). When first starting the engine, be sure to keepthe engine speed above 2000rpm to ensure the tappet buckets and cam lobes have adequate oil. to zgodne z przytoczoną procedurą i tak zrobiłem, trzeba było kilka razy (łącznie dobre kilkadziesiąt sekund) kręcić, żeby zgasła seryjna kontrolka ciśnienia oleju -- Cz lip 21, 2011 9:31 am -- po 850km wymieniony millers cro 10w40 na millers css 10w40 (półsyntetyk) millers po 850km wyraźnie ciemniejszy od nowego (graniczny przebieg tego oleju wg producenta to 800km i chyba nie warto go przekraczać) korek miski czysty, rozcięty filtr oleju również czysty, żadnych śladów metali -- Cz sie 25, 2011 12:05 pm -- kons6, litości max moment to ok.3,5 tys obr/min max moc to ok 5,6 tys obr/min na podstawie hamowni obciążeniowej dla mojego auta: max moment przy 5,2 tys obr/min max moc przy 6,6 tys obr/min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 max moment przy 5,2 tys obr/minmax moc przy 6,6 tys obr/min :shock: a do ilu to się kręci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 pewnie 8k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 8,2X obr/min pod warunkiem v <= 180 km/h -- Pn wrz 26, 2011 9:34 pm -- w ramach wymiany doświadczeń umieszczam wynik analizy oleju (UOA) zrobiony na próbce 3-ciego oleju po remoncie silnika; dla przypomnienia najpierw millers CRO 10w40 na pierwsze <50 km, później jeszcze raz millers CRO 10w40 na jakieś 800-850km i wreszcie millers CSS 10w40 na 1500km (analiza dla tego ostatniego oleju) wnioski: - poziomy glinu i chromu wskazują, że albo "moją" metodą można szybko dotrzeć pierścienie, albo te pierścienie już nie zostaną dotarte - dużo miedzi i ołowiu wskazuje, że łożyska (panewki, turbina) się zużywają mocniej niż średnio, być może to wina wysokich obrotów bez odpowiedniego rozgrzania oleju, bo nie wiadomo czy panewki "się docierają" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 trzeba bylo docierac normalnie ten silnik :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztof9393 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 Według mnie docieranie jest dosyć istotne niezależnie od modelu auta. Kiedyś inaczej to wyglądało niż teraz, ale nadal funkcjonuje. Tutaj ciekawie to opisali: https://www.prawo-jazdy-360.pl/aktualnosci/czym-jest-docieranie-auta-i-czy-nadal-sie-je-stosuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się