Skocz do zawartości

Docieranie silnika STi po remoncie


nomad

Rekomendowane odpowiedzi

to dobrze, że jedynie pierwsze 20km

 

-- So lip 02, 2011 7:54 pm --

 

jestem już na etapie:

13)replace oil and filter, and do another 800kms - w ruchu miejskim

 

olej i filtr wymieniłem po przejechaniu ok. 30km

znów wlałem mineralny Millers CRO 10w40, aż żal było wylewać prawie niezużyty olej (czysty, bez jakichkolwiek śladów metalu), ale trzymam się planu

 

silnik ma przejechane 75km, ciśnienie oleju na wolnych obrotach 1,1bar przy temp. oleju 96st (czujniki w podstawce filtra oleju)

 

docieram w mieście, nie przekraczając 5 tys obrotów, ale już na ciśnienu doładowania >0,

próbuję nawet na prostych możliwie często zmieniać obroty, kiedy nie ma za mną aut, to hamuję i przyspieszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co koledzy ten co składa silnik powinien dokładnie określić jak ma wyglądać proces docierania, jak tego nie robi tzn że nie wie i pupka nie fachowiec

 

Największe tzw KLU ( cloue) programu :) Panowie aby sprawdzić jak się dotarł dany silnik wystarczy go rozebrać i spomiarować, tak mi pokazała brutalnie matka życie i na każdym tłoku to wygląda inaczej.

 

Docieranie zależy od wielu czynników , pasowań , tłoków , czystości higieny składania i programu na którym się dociera.

 

Seria tłoki i 1000km docierania i ogień ... nie chciał bym być na miejscu tłoków:)

 

Minimum! to 3000km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co koledzy ten co składa silnik powinien dokładnie określić jak ma wyglądać proces docierania, jak tego nie robi tzn że nie wie i pupka nie fachowiec

 

na takie przypadki jak ja nie ma siły, kupując subaru postanowiłem dyletancko wtrącać się we wszystkie naprawy, więc odpowiedzialność za docieranie jest całkowicie moja...

 

zobaczymy jaki będzie efekt, tym bardziej, że częściowo trafiła do mnie również idea docierania na ostro: po pierwszych 30km i wymianie oleju kilka razy dokręciłem obroty na bardzo krótko do 5-6-7-7,5 tys (przy temp. oleju 95-105st, jadąc na równym na wprost); stwierdziłem, ze skoro docieram na mineralnym do docierania, to krótkie momenty wysokich obrotów pomogą pierścieniom się dotrzeć;

 

tłoki zostały stare, wymieniłem jedynie pierścienie, korby, panewki i wał

 

po ok. tys km zjawię się na sprawdzenie kompresji i szczelności silnika, nie pozwoli to co prawda ocenić stanu pierścieni i tłoków, ale coś o silniku powie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupię STi, od księdza!

jest szansa, widziałem ostatnio w Poznaniu AR Giulietta, czarna, nowa, nawet CB było

 

-- Śr lip 06, 2011 6:49 pm --

 

eeeee no właśnie nie miałem śmiałości zapytać skąd 115stopni na docierce, ja na pełnym "ogniu" tyle nie miewam...
Przy takiej temperaturze to zapewne nie jest dziwne. Ale skąd taka temperatura przy docieraniu?

 

docierając, próbuję kręcić w okolicach max momentu (czyli 5+/- 1 tys obrotów) na biegach 1-4 przy połowie do 3/4 gazu,

zmieniając obroty i nie kręcąc wysoko dłużej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

kons6, litości :oops:

max moment to ok.3,5 tys obr/min

max moc to ok 5,6 tys obr/min

 

podczas docierania nie należy przekraczać 4 tys obr/min

jeden (nie wiem czy akurat dobry dla Twojego silnika) ze sprawdzonych sposobów:

 

1000 km na CRO i zlewka

drugi 1000 km na CRO i zlewka

zalać właściwym olejem - nie takim jaki wskazują forowicze w wątku olejowym, ale jak napisał PKocial, niech go wskaże mechanik, który składał silnik :idea:

kolejne 3000 bez przekraczania 4 tys obr/min i dopiero wtedy masz silnik dotarty....

 

Żadnych kombinacji z gwałtownym przyspieszaniem i hamowaniem. Żadnego kręcenia do odcinki :evil:

Żadnego cyt: "... że częściowo trafiła do mnie również idea docierania na ostro: po pierwszych 30km ...:" (sprawdź jak wygląda krzywa docierania w funkcji czasu :!: )

 

Piszemy, piszemy, piszemy, pisz ...

Ktoś kiedyś coś napisał (patrz cytat wyżej)

Ty napisałeś o tym "idea docierania na ostro"

Ktoś znowu to przeczyta i pewnie znowu napisze coś co przeczyta ktoś inny ...........................

 

 

LUDZIE zabierzcie swoje auta do dobrych mechaników (są na tym forum :mrgreen: ) i Im zaufajcie - nie kombinujcie, bo zrobicie krzywdę innym .... kombinatorom :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kons6, litości

max moment to ok.3,5 tys obr/min

max moc to ok 5,6 tys obr/min

 

w innym wątku napisałem o jakie auto chodzi, jdm sti type r my99 bez modyfikacji

znalezienie dla niego parametrów technicznych nie jest łatwe, bo np. w oryginalnej japońskiej instrukcji ich nie ma

 

z tego co znalazłem, to max moment obrotowy to 350Nm@4000 (lub coś pomiędzy 4000 a 5000 obrotów), a moc max to 280KM@6500 obrotów

źródło tutaj:

http://www.subaru-impreza.org/downloads/sti%206%20jap.pdf

 

1000 km na CRO i zlewka

drugi 1000 km na CRO i zlewka

zalać właściwym olejem - nie takim jaki wskazują forowicze w wątku olejowym, ale jak napisał PKocial, niech go wskaże mechanik, który składał silnik

kolejne 3000 bez przekraczania 4 tys obr/min i dopiero wtedy masz silnik dotarty....

 

to jest wg mnie jeden ze sposobów podejścia do docierania, dodatkowo nie wiem na czym oparty, bo z dokumentów technicznych, to widziałem jedynie procedurę millersa do docierania na hamowni (link jest w "wątku olejowym")

teraz sobie złośliwie zażartuję: chętnie bym zobaczył miny konstruktorów tego silnika na procedurę jego docierania przez 5000km

 

próbowałem się zorientować o doświadczeniach w Polsce w docieraniu silników sportowych na hamowni i nie znalazłem na razie nikogo, kto to robi (usłyszałem przy tym 1 rozsądną opinię: to jest bardzo drogie ze względu na zużycie elementów eksploatacyjnych hamowni); więc ocena docierania zgodnie z procedurą millersa przewidzianą dla CRO jest dla mnie nie do zdobycia (ta procedura trwa najwyżej parę godzin).

 

LUDZIE zabierzcie swoje auta do dobrych mechaników (są na tym forum ) i Im zaufajcie

w przypadku silnika do sportu i tak nie dostanę gwarancji na żaden przebieg (nawet od producenta jej nie dostanę),

więc tutaj faktycznie pozostaje zaufanie

 

pierwsza częściowa weryfikacja docierania będzie jutro, auto będzie miało zmierzoną szczelność cylindrów i przy okazji kompresję (po 650km docierania)

 

-- Wt lip 19, 2011 8:34 am --

 

zrób ok. 1500 km normalnym tempem , ani szybko , ani wolno mi będzie OK.

Waldek, takie rady dajesz, jakbyś mnie nie znał wcale ;)

 

-- Wt lip 19, 2011 9:33 pm --

 

kompresja została zmierzona na 4 x 8bar z komentarzem, że wartości są poprawne biorąc pod uwagę oborty na zwykłym rozruszniku i długość przewodów tego konkretnego urządzenia pomiarowego, dodatkowo zostało zmierzone ciśnienie w kolektorze dolotowym i wyszło 56 kPa (info, że powinno być 60 kPa) przy 980 hPa ciśnienia atm.

 

poza tym, opierając się na radzie carfita dołączę półsyntetyk 10w40 millersa lub motula pomiędzy cro 10w40 a motula 15w50 - na jakiś 1-2tys km, podczas których auto będzie już czasem ostro używane (ale bez jazdy na czas i bez dłuższego kręcenia wysoko)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem coś takiego w manualu do shorbloku coswortha:

 

"It is critical that your Cosworth engine is not started with an excessively rich fuel mixture. An excessively

rich mixture will wash away the oil in the cylinders and the rings can potentially never break-in causing

excessive oil consumption, crankcase blow-by and lower power output. This damage is permanent."

 

Czyli wynika z tego, że jeszcze trzeba w ecu pogrzebać żeby dobrze dotrzeć silnik :D

 

2) Piston rings are kept dry - millers cro 10w40

 

Jeżeli rozumiem dobrze, to według tej instrukcji pierścieni nie smaruje się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Before Starting

During the break-in process, we recommend using a high quality API SJ or newer mineral 20W-50 engine

oil. We also recommend using a genuine Subaru oil filter. Do NOT use a synthetic or synthetic blend

during the break-in process. Replace the oil immediately after the break-in procedure or 500 miles

(whichever comes first). We also strongly recommend priming the engine’s oil system before starting. To

do this, make sure there is no fuel or spark by disconnecting either the ECU or by removing the

appropriate fuses and/or relays. Then crank the engine until there is oil pressure registering on an oil

pressure gauge (you or your mechanic must install one). When first starting the engine, be sure to keep

the engine speed above 2000rpm to ensure the tappet buckets and cam lobes have adequate oil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Znalazłem coś takiego w manualu do shorbloku coswortha:"It is critical that your Cosworth engine is not started with an excessively rich fuel mixture. An excessivelyrich mixture will wash away the oil in the cylinders and the rings can potentially never break-in causingexcessive oil consumption, crankcase blow-by and lower power output. This damage is permanent."Czyli wynika z tego, że jeszcze trzeba w ecu pogrzebać żeby dobrze dotrzeć silnik

 

czyżby standardowo była zbyt bogata mieszanka? chyba z grzebaniem w mapie paliwa, to przesada (o ile ta mapa jest standardowa :?: u mnie jest, więc niczego nie zmieniałem)

 

kons6 napisał(a):2) Piston rings are kept dry - millers cro 10w40Jeżeli rozumiem dobrze, to według tej instrukcji pierścieni nie smaruje się?

 

ta cała procedura jest "z internetu", więc wykorzystanie na własną odpowiedzialność oraz w niektórych punktach własne zmiany (np. w przypadku smarowania pierścieni)

 

Then crank the engine until there is oil pressure registering on an oilpressure gauge (you or your mechanic must install one). When first starting the engine, be sure to keepthe engine speed above 2000rpm to ensure the tappet buckets and cam lobes have adequate oil.

to zgodne z przytoczoną procedurą i tak zrobiłem, trzeba było kilka razy (łącznie dobre kilkadziesiąt sekund) kręcić, żeby zgasła seryjna kontrolka ciśnienia oleju

 

-- Cz lip 21, 2011 9:31 am --

 

po 850km wymieniony millers cro 10w40 na millers css 10w40 (półsyntetyk)

millers po 850km wyraźnie ciemniejszy od nowego (graniczny przebieg tego oleju wg producenta to 800km i chyba nie warto go przekraczać)

korek miski czysty, rozcięty filtr oleju również czysty, żadnych śladów metali

 

-- Cz sie 25, 2011 12:05 pm --

 

kons6, litości

max moment to ok.3,5 tys obr/min

max moc to ok 5,6 tys obr/min

 

na podstawie hamowni obciążeniowej dla mojego auta:

max moment przy 5,2 tys obr/min

max moc przy 6,6 tys obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

8,2X obr/min pod warunkiem v <= 180 km/h

 

-- Pn wrz 26, 2011 9:34 pm --

 

w ramach wymiany doświadczeń umieszczam wynik analizy oleju (UOA) zrobiony na próbce 3-ciego oleju po remoncie silnika;

dla przypomnienia najpierw millers CRO 10w40 na pierwsze <50 km, później jeszcze raz millers CRO 10w40 na jakieś 800-850km i wreszcie millers CSS 10w40 na 1500km (analiza dla tego ostatniego oleju)

 

wnioski:

- poziomy glinu i chromu wskazują, że albo "moją" metodą można szybko dotrzeć pierścienie, albo te pierścienie już nie zostaną dotarte

- dużo miedzi i ołowiu wskazuje, że łożyska (panewki, turbina) się zużywają mocniej niż średnio, być może to wina wysokich obrotów bez odpowiedniego rozgrzania oleju, bo nie wiadomo czy panewki "się docierają"

 

post-12421-135184437684_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...