Jojo80 Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 16 godzin temu, herr_flick napisał(a): Broszura Subaru miała wykres mocy i momentu, gdzie widać problem, i ta ściema z rekcją na pedał gazu. Wersja 1,5 miała moment o wiele równiejszy w całym zakresie. Upewniłem się, że zawory mają odpowiednie luzy i oddałem auto na poprawienie mapy, chciałem samemu, ale przy Hitachi jest jakoś inaczej. Mój wykres wyraźnie pokazuje z czym miałem do czynienia. Póki co, jeden dzień testowania i jest przyjemnie. Osobiści liczę, że jak spadnie śnieg to może i na dwójce zakręci kołami w poślizgu bo tak to mulił. Ogólnie to jeżdżę na LPG, ale mapa była robiona na Vpower 100, bo tylko to leję od czasów FSO1600 GLi na Boschu. Tam też był problem ze spalaniem stukowym. Potestuję i może będę mógł lać 95. Widać że ładnie odbiło moc na początku i w granicach 3,5 do 4,5.wynik jeśli o mnie chodzi bardzo zadowalający. Też na wiosnę chce umówić się w carfit żeby poprawić mapę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego Dobra mapa czyni cuda, u mnie też dwa Legacy przeprogramowane i w końcu teraz zupełnie inna jazda, bez szarpania i dławienia W Legacy SOHC 2.5 był sterownik Denso, zmodyfikowałem mapę sam za pomocą HxD i Romridera, w SOHC 2.0 był Hitachi więc kupiłem gotową mapę z https://ecutune.shop/ za $50. Pozostał jeszcze mi Legacy DOHC 2.0 też Hitachi, pewnie kupię gotową mapę z wyłączonym EGR, pompą powietrza wtórnego oraz sondą za katalizatorem i będzie git. W razie czego jest jeszcze do kupienia mapa podkręcona Stage1 za $80. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaxc332 Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego Godzinę temu, Jojo80 napisał(a): Widać że ładnie odbiło moc na początku i w granicach 3,5 do 4,5.wynik jeśli o mnie chodzi bardzo zadowalający. Też na wiosnę chce umówić się w carfit żeby poprawić mapę. Orientujesz się ile kosztuje taka usługa wgrania nowej mapy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herr_flick Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 4 hours ago, kubaxc332 said: Orientujesz się ile kosztuje taka usługa wgrania nowej mapy? W moim przypadku 1100zł - Motom Wodzierady. Natomiast firma z Poznania ma w cenniku taką usługę powyżej 1800, ale wszystko drożeje... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herr_flick Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 4 hours ago, s888 said: w SOHC 2.0 był Hitachi więc kupiłem gotową mapę z https://ecutune.shop/ za $50. Pozostał jeszcze mi Legacy DOHC 2.0 też Hitachi, pewnie kupię gotową mapę z wyłączonym EGR, pompą powietrza wtórnego oraz sondą za katalizatorem i będzie git. W razie czego jest jeszcze do kupienia mapa podkręcona Stage1 za $80. Nie znałem tej strony. Już miałem kupować Tactrixa, ale że to Hitachi to odpuściłem. Jak się wgrywa gotowe mapy na Hitachi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaxc332 Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 15 minut temu, herr_flick napisał(a): W moim przypadku 1100zł - Motom Wodzierady. Natomiast firma z Poznania ma w cenniku taką usługę powyżej 1800, ale wszystko drożeje... I samo wgranie mapy wystarcza do rozwiązania problemu z dławieniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herr_flick Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego Szczegółów nie znam, mam nadzieję że jednak było jakieś indywidualne podejście do mapy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego Mapy Hitachi są trudniejsze w edycji, jest mniej ludzi którzy to potrafią i mniej info na ten temat. Na https://ecutune.shop/ naliczyłem jakieś 1250 map do samego Subaru, mają mapy standardowe z wyłączonym katalizatorem i EGR, jak też mapy tuningowane Stage1. W moim SOHC 2.5 który ma przebieg 380kkm był problem ze słabo działającym już katalizatorem i niestabilną korektą paliwa A/F#3 z drugiej sondy, samochód raz jechał raz się dławił. Wyłączenie drugiej sondy definitywnie rozwiązało problem. Ja mam Tactrixa i jeszcze kupiłem chiński programator PCMtool za 200zł, program Ecuflash programuje Denso i nowsze Hitachi, zacząłem jednak używać programu PCMflash, programuje prawie wszystkie Subaru jak też inne auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jojo80 Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 15 godzin temu, kubaxc332 napisał(a): Orientujesz się ile kosztuje taka usługa wgrania nowej mapy? Carfit nowy Sącz liczy 1500zl. W tym wyprogramowanie pomp Sai . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego Ciekaw jestem na ile samodzielnie te warsztaty tuningowe modyfikują mapy w sterownikach Hitachi, chętnie sam bym się tego nauczył. Mam już jakieś definicje do map z 2.0 DOHC EJ204, mogę niby zmieniać mapy paliwowe i zapłonowe, może przetestuję to jak pogoda się poprawi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego (edytowane) Z tego co w kilku rozmawiałem, to większość kupuje właśnie stworzone przez "specjalistów" mapy, i ewentualnie jak potrafią to trochę podszlifuje... Nie wiem kto z tunerów naprawdę robi mapy od "0" , czyli sam od początku. Edytowane 9 Lutego przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herr_flick Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 1 hour ago, s888 said: Ciekaw jestem na ile samodzielnie te warsztaty tuningowe modyfikują mapy w sterownikach Hitachi, chętnie sam bym się tego nauczył. Mam już jakieś definicje do map z 2.0 DOHC EJ204, mogę niby zmieniać mapy paliwowe i zapłonowe, może przetestuję to jak pogoda się poprawi Definicje map są potrzebne do Ecuflash i chyba Romraidera, bez tego pomimo Tactricxa te programy nie wiedzą z czym się łączą (tak ogólnikowo). Mapy kupione z ecutune.shop to co innego niż definicje ecu? Skąd wytrzasnąłeś definicje ecu do 2.0 DOHC EJ204, wszyscy tego szukają Tu są definicje, ale moim zdaniem żadna do Imprezy GH3 NA i raczej z Legacy nie będzie pasować https://github.com/TD-D/SubaruDefs/tree/Alpha/ECUFlash/subaru standard/Impreza 2.0i Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jojo80 Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 5 godzin temu, s888 napisał(a): Ciekaw jestem na ile samodzielnie te warsztaty tuningowe modyfikują mapy w sterownikach Hitachi, chętnie sam bym się tego nauczył. Mam już jakieś definicje do map z 2.0 DOHC EJ204, mogę niby zmieniać mapy paliwowe i zapłonowe, może przetestuję to jak pogoda się poprawi Widziałeś już jak niuton zrobił ej204 na 200km? Imprezę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 10 Lutego Udostępnij Opublikowano 10 Lutego W dniu 9.02.2024 o 16:40, herr_flick napisał(a): Mapy kupione z ecutune.shop to co innego niż definicje ecu? Skąd wytrzasnąłeś definicje ecu do 2.0 DOHC EJ204, wszyscy tego szukają Już objaśniam... szukałem info o Hitachi i znalazłem przypadkiem jak przekopywałem forum Romridera definicję do mapy 4244304006 czyli Forester 2006 EJ204. Jest to definicja pod Ecuflash, można też ją wykorzystać do innych EJ204 sprawdzałem, niestety do mojego EJ202 nie pasuje. Ecuflash nie programuje starszych Hitachi przed 2008, mapę trzeba zapisać na dysku i wgrać innym programem jak np. PCMflash. Te definicje które podałeś są chyba wyłącznie do sterowników Denso nie widzę tu niestety nic do Hitachi... W dniu 9.02.2024 o 16:40, herr_flick napisał(a): Definicje map są potrzebne do Ecuflash i chyba Romraidera, bez tego pomimo Tactricxa te programy nie wiedzą z czym się łączą (tak ogólnikowo). Mapy kupione z ecutune.shop to co innego niż definicje ecu? Zgadza się, do wgrania flasha definicje nie są nawet potrzebne, są potrzebne natomiast do modyfikacji map w Romrider lub Ecuflash, są to po prostu informacje pod którym adresem danej mapy są zapisane różne tabele i funkcje. W ecutune.shop sprzedają gotowe mapy, tylko trzeba wgrać dowolnym programem. Przydały by mi się definicje do innych Hitachi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 10 Lutego Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 23 godziny temu, Jojo80 napisał(a): Widziałeś już jak niuton zrobił ej204 na 200km? Imprezę niezły wynik, ja używam jednak Subaru do jazdy do pracy więc aż tyle mi nie trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego (edytowane) Sasza twierdził, że jego korekta w ECU ogranicza zakres zmian faz rozrządu. Pod większym obciążeniem przy maksymalnym przestawieniu wałka pojawiały się dziwne dźwięki w dolocie interpretowane przez czujnik jako spalanie stukowe. I muszę przyznać, że ta korekta była skuteczna. Natomiast podobny dźwięk może pochodzić np. od brzęczących osłon wokół silnika. Lub uszkodzone zaworki mogą powodować niewłaściwe działanie AVCS i przymulanie niezależnie od czujnika stukowego. Więc (niestety albo stety) przeprogramowanie ECU niekoniecznie jest jedynym możliwym rozwiązaniem problemu Edytowane 13 Lutego przez Knurek1111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Jeleszuk Opublikowano 12 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia Witam . Ma ktoś kontakt do saashy_a80 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ONE_ Opublikowano 24 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia Tak przy okazji. Jeżdżę na 98, ale specjalnie zatankowałem 95 i sprawdziłem, wygląda na to, że wgranie softu w wersji stage 1 załatwiło problem mulenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jojo80 Opublikowano 24 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 15 minut temu, _ONE_ napisał(a): Tak przy okazji. Jeżdżę na 98, ale specjalnie zatankowałem 95 i sprawdziłem, wygląda na to, że wgranie softu w wersji stage 1 załatwiło problem mulenia. A przed wgraniem softu też jeździłeś na 98? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ONE_ Opublikowano 24 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia Też, a jak tylko zatankowałem 95 to muliło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herr_flick Opublikowano 2 Maja Udostępnij Opublikowano 2 Maja On 3/12/2023 at 12:11 PM, herr_flick said: Takie małe porównanie wartości kąta zapłonu na dwójce przy 2tys obr. pedał w podłodze. Na górze stare, na dole po zmianach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 3 Maja Udostępnij Opublikowano 3 Maja Czyli przed zmianami kat zapłonu był cofany do 18-20 stopni przy okolicy 2 tys obr a teraz jest 27-28. Bo chyba tylko o ten zakres chodzi. Generalnie lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herr_flick Opublikowano 3 Maja Udostępnij Opublikowano 3 Maja 7 hours ago, ewemarkam said: Czyli przed zmianami kat zapłonu był cofany do 18-20 stopni przy okolicy 2 tys obr a teraz jest 27-28. Bo chyba tylko o ten zakres chodzi. Generalnie lepiej. Tak, to jest ta różnica, w dodatku wartość szybciej rośnie i to czuć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 4 Maja Udostępnij Opublikowano 4 Maja 20 godzin temu, ewemarkam napisał(a): Czyli przed zmianami kat zapłonu był cofany do 18-20 stopni przy okolicy 2 tys obr a teraz jest 27-28. Bo chyba tylko o ten zakres chodzi. Generalnie lepiej. To i tak nie było najgorzej. U mnie w takiej sytuacji było powtarzalnie 5-10st (przed GMP). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się