Skocz do zawartości

STI MY'11 Sedan


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

200k to po prostu za dużo. Za tyle można kupić MY06 z zakutym silnikiem w naprawdę dobrym stanie.

:?: :!: :shock: :D

 

-- 28 gru 2010, o 21:31 --

 

Przeciez za troche ponad 200k poszedł Carfitowy RS4...

 

Ta i był brand new, my2011 i mial przebieg 200km jak democar :P O ile porownanie do evo jeszcze rozumiem, o tyle porownanie do uzywanych nie ma sensu.

 

Nowy czy uzywana to odwieczny problem. A taki my11 tez bedzie kiedys uzywany :) To sobie kupicie za 80tys :P

 

 

A te roczniki RS4 maja problemy z silnikami. Polecam forum audi. Z 420 koni ludziom wypluwa po 300. Jest wada konstrukcyjna tych silnikow, nie bede tu opisywal. Wiec cos wspolnego i sti i rs4 ma :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde wiem, ale moje STi młodsze się nie robi, a chciałbym kupić jak najnowsze auto z małym przebiegiem i w miarę bezawaryjne, bo tym autem czesto jeździ moja żona z dzieckiem. Nowe STi sedan jest , ale no nie za 200 tyś Na nowe/ prawie nowe S4 też mnie nie stać, a w budzecie 100-110 kzł spokojnie kupię 2-3 letnią X-kę z symbolicznym przebiegiem i zrobię remap w okolice 360-70KM. No chyba że w budżecie do max. 120 tyś trafi się "lanos" STi z zakutym motorem i podkręcony do przynajmniej 350 kucy to może się skuszę.

Gdyby sedan STi kosztował 140-160 tyś to wygrzebał bym spod ziemi te 40 tyś, ale tak to.......

 

mam ten sm punkt widznia

nowe S4 ma niezla cene a BMW 335ix jeszcze lepsza i potencjal do dlubania podobny jak w EVO X

 

 

ale ci to audi zle zrobilo :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi osobiście sedan sie bardzo podoba. Cena jest nieporozumieniem... BTW Dzisiaj przyjechał do mnie outback 2.0d dobrze dopasiony i jakoś jestem zdania że był rozsądnym wyborem cena/jakość za to STI aspiruje pod konkurencje cenową do 335i co jest przesadą... Ciekawe jak wypadnie w porównaniu do zapewne szybszej 1series M? Mimo iż uwielbiam subaru, mam Sti, kocham dźwięk STI i to "czym jest" to na mój gust podstawa przestrzelona jest grubooo... tak 20-30tys zł a szkoda.

 

Dziwna jest też IMO ta kombinacja stołki recaro i brak spojlera... Japońskie M3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200k to po prostu za dużo. Za tyle można kupić MY06 z zakutym silnikiem w naprawdę dobrym stanie.

 

:?: :!: :shock: :D

wkradł się błąd. chodziło mi, że za 100k, czyli połowę ceny nowego MY11 można kupić MY06 w dobrym stanie i już trochę dłubniętego :wink:

W cenie nowego STI mam X i mojego STI MY03 :P

Nikt by mi nie zarzucił zdrady ideałów ;)

jest to jakieś wyjście :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwielbiam subaru, mam Sti, kocham dźwięk STI i to "czym jest" to na mój gust podstawa przestrzelona jest grubooo... tak 20-30tys zł a szkoda.

 

Patrzac na przestrzeni lat widac jak jadnie role sie odwrocily. W 2000 roku EVO 6 to byl wrecz niszowy samochod dostepny dla "wybranych" w powalajacej cenie chyba 250 tys czy 280 tys. nie pamietam a sprzedaz Mitsubishi w PL byla sladowa. GTek kosztowal wtedy 140 z groszami i byla to cena akceptowalna.

Dzis zwykly Lancer i EVO sa wrecz hitem sprzedazy a Subaru grzeje tyly calego peletonu.

Jak jestem w stanie zrozumiec roznice w cenie GT - EVI , bo miedzy tymi autami byla przepasc , to dzis STI i EX jest tak blisko ze to w sumie kwestia indywidualnych preferencji.Dlatego nie wiem za co Subara zada 80 tys wiecej za ten sam samochod.Dla mnie to zwykla chciwosc tlumaczona wyzsza akcyza :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki BMW biturbo i turbo maja mnóstwo problemów, a po wykorzystaniu potencjału co chwila coś pada więc słabe porównanie...

 

-- 29 gru 2010, o 10:19 --

 

Silniki BMW biturbo i turbo maja mnóstwo problemów, a po wykorzystaniu potencjału co chwila coś pada więc słabe porównanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka była przepaść pomiędzy GT i EVI ??

 

A nie bylo ? Motor , napedy , hamulce ,zwieszenie wszystko , to tak jak by porownac WRXy do EVO z tych samych rocznikow.

 

 

nie no ale w sumie aż tak źle było? ..pytam bo nie zgłębiałem..evo 6 miało 265 koni i brembo chyba ale napędy zawieszenie, wszystko??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

forum trzeba zamknac zatem ... a tak przy okazji, kto mial okazje przebyc jazde probna nowym STi ?

 

(...)Dlatego nie wiem za co Subara zada 80 tys wiecej za ten sam samochod.Dla mnie to zwykla chciwosc tlumaczona wyzsza akcyza :roll:

 

Bardzo ostra deklaracja, czy mozesz ja czyms poprzec ? :roll: Mysle ze FHI nie analizuje/analizowało wysokosci akcyz w poszczególnych krajach zanim wypuszczało silnik 2,5T. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem co dla ciebie jest niejasne.Dwa samochody , podobne parametry, podobne osiagi , podobna wielkosc oba skierowane do tych samych odbiorcow i oba naleza do tej samej klasy.Oba podlegaja tym samym oplata.Ok wnetrze STI jest troszke przyjemniejsze ale w EVO tez tragedii nie ma , wiec nei bardzo wiem za co SIP krzyczy sobie tyle wiecej.

 

nie no ale w sumie aż tak źle było? ..pytam bo nie zgłębiałem..evo 6 miało 265 koni i brembo chyba ale napędy zawieszenie, wszystko??

 

herrkam, wszystko , w sumie E6 technologicznie nie wiele rozni sie od E9 ( oczywiscie ta jest bardziej zaawansowana ) ale biorac poduwage ze bylo to 10 lat temu to auto bylo kosmos. Po raz pierwszy zastosowano AYC tytanowe loatki turbiy i wiele innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skąd tak duża różnica cenowa w EVO X i STi??

 

EVO z salonu w Polsce kosztuje brutto 170 tys PLN w podstawowej wersji, a Subaru Sedan STi 49 000 Euro, czyli licząc po kursie EUR/PLN z 12:42 dzisiaj (3,9723) to wychodzi jakieś 194 642,7 PLN netto. Policzcie do tego, że podatek na silniki powyżej 2000 cc to ok 13%, czyli jakieś 25 300 PLN. Odejmijcie to 25 tys z groszami od ceny STi i wyjdzie 169 tys, czyli tyle samo co Misiek... To nie FHI "oszukuje" ani nie "szuka dodatkowego zysku", tylko nasz system podatkowy przekłamuje na korzyść EVY, która ma silnik 1996 cc i łapie się na niższy podatek... :wink:

 

Oczywiście to nie zmienia faktu, że Subaru powinno pozostać przy jednostce dwulitrowej.... :roll: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EVO z salonu w Polsce kosztuje brutto 170 tys PLN w podstawowej wersji, a Subaru Sedan STi 49 000 Euro, czyli licząc po kursie EUR/PLN z 12:42 dzisiaj (3,9723) to wychodzi jakieś 194 642,7 PLN netto. Policzcie do tego, że podatek na silniki powyżej 2000 cc to ok 13%, czyli jakieś 25 300 PLN. Odejmijcie to 25 tys z groszami od ceny STi i wyjdzie 169 tys, czyli tyle samo co Misiek...

nie zapominal ze w silniku 2.5 trzeba wydac kolejne kilka tys na wymiane tlokow - co fakt przy cenie ~200tys nie stanowi problemu ale to ciazy bardziej na psychice swiadomego nabywcy :idea: w EVO X tez byly a moze sa problemy ze skrzynia, rozpadajacym sie silownikiem sprzegla - tyle ze malo sie o tych wadach mowi i pisze :roll:

turdzi fakt cos ostanio lubie BMW, kolega ma trojke 3.0d i to ciekawsze auto od Audi, zimą nigdy nie wiesz czy ruszy pod gorke czy nie :mrgreen: za to prowadzenie wzgledem Mazdy MX5 tragiczne (jedyne RWD jakimi dluzej jezdzilem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skąd tak duża różnica cenowa w EVO X i STi??

 

EVO z salonu w Polsce kosztuje brutto 170 tys PLN w podstawowej wersji, a Subaru Sedan STi 49 000 Euro, czyli licząc po kursie EUR/PLN z 12:42 dzisiaj (3,9723) to wychodzi jakieś 194 642,7 PLN netto. Policzcie do tego, że podatek na silniki powyżej 2000 cc to ok 13%, czyli jakieś 25 300 PLN. Odejmijcie to 25 tys z groszami od ceny STi i wyjdzie 169 tys, czyli tyle samo co Misiek... To nie FHI "oszukuje" ani nie "szuka dodatkowego zysku", tylko nasz system podatkowy przekłamuje na korzyść EVY, która ma silnik 1996 cc i łapie się na niższy podatek... :wink:

 

Oczywiście to nie zmienia faktu, że Subaru powinno pozostać przy jednostce dwulitrowej.... :roll: :wink:

Różnica wynika głównie z akcyzy - tylko te 30 tyś więcej za gorszy silnik niestety trzeba wyciągnąć z własnej kieszeni i w takim przypadku nie ma dla mnie znaczenia co jest przyczyną. Przy okazji podstawowe X jest ciut lepiej wyposażone :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to wytłumaczcie mi dlaczego nie wprowadzają 2,0T ??

powinni wytlumaczyc dlaczego wogule 2.5T wprowadzili do Imprezy, niby wiekszy moment lepsza reakcja ale to wszystko da sie osiagnac wymieniajac turbo na twinscrolla

2.5T moim zdaniem pasuje do Forka i OBK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass, no wiem, właśnie chwilę wcześniej to policzyłem +/- :)

 

GRAF, faktem jest, że wszyscy narzekają na 2.5T. Osobiście nie wiem jak to jest, użytkuję wolnego ssaka. Z tym, że też miałem niemałe problemy z silnikiem, była "dziura" w osiąganych obrotach pomiędzy 1,7 a 3,5 rpm... :shock: . Autoryzowany Serwis w Krakowie chyba z 15 razy startował z naprawą i za każdym razem odpadał... :roll: Na szczęście problem mam już rozwiązany, ale był taki moment, że zastanawiałem się nad rozstaniem z Forkiem.... Trochę OT, ale zmierzam do tego, że w takiej marce takie problemy nie powinny się zdarzać. Sami mówią, ile to nie mają doświadczenia i że od lat rozwijają jedną koncepcję (boxer plus S-AWD) i moim zdaniem powinni sprzedawać lepsze konstrukcje, przecież rynek europejski na pewno odbiera dużo Subaraków!!

 

Ciekaw jestem ile % silników 2,5T nie wytrzymuje eksploatacji.... Ilość reklamacji powinna dać chyba do myślenia Panom z FHI... :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem ile % silników 2,5T nie wytrzymuje eksploatacji.... Ilość reklamacji powinna dać chyba do myślenia Panom z FHI... :|

 

jeśli zasady ekonomii i awaryjność 2,5T odbierają klientów na STI niech wprowadzą opcjonalnie 5letnię gwarancję (nawet za dopłatą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...