BartZ Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 BartZ, tak Shit... to muszę podjechać... :roll: THX :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 No i jestem po wymianie. Ultra SR na przodzie i tyle. Wrażenia bardzo pozytywne. Obawiałem się, że będzie twardo. Bzdura. Zawieszenie szybciej reaguje na nierównościach ale nie ma"dechy". Jedzie jak po szynach. Niedźwiedź - Dzięki za namiary na Bryka. Chłopaki dodatkowo ogarnęli heble z przodu, bo była tragedia i ostatecznie sprawdzili przepływkę. Czujnik jest OK dzięki czemu nie muszę wywalać 1kpln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Bardzo dziekuję Niedźwiedziowi za zorganizowanie sprawnego zakupu zawiasu do Forka S-Turbo Sprzęt odebrany, teraz tylko pozostaje go zamontować 8) aaa..... i zapłacić za niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 3 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Sprzęt odebrany, teraz tylko pozostaje go zamontować czyli "courier management" sie udał Daj znać jak się jeździ. i zapłacić za niego ot taki mały szczegół 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Daj znać jak się jeździ. "Będzie Pan zadowolony!" Forek naprawdę wysoko stoi i fajnie jeździ. Super kompromis :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Szanowni, do tej pory myślałem, że nowy amorek w pudełku jest zabezpieczony hm taką taśmą z tworzywa sztucznego, zabezpieczającą przed wyjechaniem sztycy. UltraSR takiej taśmy nie mają, ale tak jakby coś było wkręcone, tu: Czy może to tak ma zostać? tylko wtedy czy te amorki przychodzą w pudełkach w pozycji "wysuniętej"? -- 25 cze 2011, o 08:31 -- Wczoraj wieczorem zestaw UltraSR przód i tył, z nowymi sprężynami, zagościł w Forku Było trochę niespodzianek, np rozwalona tylna lewa odbojnica, ale... znalazły się jakieś poliretanowe, krósze ale sztywniejsze, pasujące na rozmiar, no i weszły na miejsce OEM. Powiem tak, dupa podniosła się o kilka cm, jest przyjemnie troszeczkę sztywniej, chociaż... nie tak sztywno, jak się obawiałem na zwykłych nierównościach jest podobnie, na zakrętach buda odczuwalnie mniej się wychyla, mimo że stoi wyżej niż poprzednio (ale to efekt sztywniejszych amorków, jak sądzę). W każdym razie utraty komfortu nie zauważyłem, poprawę prowadzenia - nawet trochę tak Dziś jeżdżę w poszukiwaniu geometrii nastawy, jakie chcę sobie zaaplikować, to: przód: pochylenie -1,0 ~ -1,25 (negatyw), zbieżność 0 tył: pochylenie 0, zbieżność 0 zgodnie z zaleceniami Ustaw sobie z przodu kąty ok -1,0 negatyw, zbieżność 0 a tył tylko możesz zbieżność i też na 0 . Edit: Tak wygląda przed i po wymianie zawiasu: Przód prawie niezauważalna różnica, tył poszedł do góry o jakieś 4 cm. A co do geometrii, to jedynie ją zmierzono, bo jakaś śruba na tyle jest na tyle zapieczona, że lepiej jej nie ruszać nie mając zapasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Hej, kolega ma w S-turbo 2000 r. amortyzatory tylne z oznaczeniem: TOKICO 8 Z 15 R 2A17510-A (spisywane z prawego). Są czarne, bez żadnego zbiorniczka z boku. Czy to jest SLS? Nie widać naklejki Subaru, ani nr części Subaru :-( Sprężyna ma zmierzoną średnicę 12 mm, więc coś mi mówi, że SLS ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hattorihonza Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 I chcialbym sie jeszcze dowiedzidc ktore polecacie excel czy USR. Na podstawie jakichs doswiadczen empirycznych oczywiscie bo nazwa UltraSR i kolor sa zdecydowanie fajniejsze pytanie 2 jak to cos z posta TOMA52 okaze sie sls-em i postanowie zastapic to zestawem KYB(?)+KYB to czy nie bede mial koniecznosci wymiany gornych mocowan amora(slyszalem taka plote) :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Hej,kolega ma w S-turbo 2000 r. amortyzatory tylne z oznaczeniem: TOKICO 8 Z 15 R 2A17510-A (spisywane z prawego). Są czarne, bez żadnego zbiorniczka z boku. Czy to jest SLS? Nie widać naklejki Subaru, ani nr części Subaru :-( Sprężyna ma zmierzoną średnicę 12 mm, więc coś mi mówi, że SLS ... Modele S-Turbo miały amorki samopoziomujące bez dodatkowych zbiorniczków. U nas w starym Forku były chyba zielone Tokico z samopoziomowaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r9300 Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 I chcialbym sie jeszcze dowiedzidc ktore polecacie excel czy USR. Na podstawie jakichs doswiadczen empirycznych oczywiscie bo nazwa UltraSR i kolor sa zdecydowanie fajniejsze pytanie 2 jak to cos z posta TOMA52 okaze sie sls-em i postanowie zastapic to zestawem KYB(?)+KYB to czy nie bede mial koniecznosci wymiany gornych mocowan amora(slyszalem taka plote) :?: to są zwykłe ploty przekłada się od starych i po sprawie.... Mój forek właśnie "wstał"i aż miło popatrzeć a jeszcze milej się jeździ. Zestaw KYB + Ultra sr polecam co prawda zastanawiałem się nad ironami..ale ze wzgłędów finansowych zrobiłem narazie tył na KYB w każdym razie wkońcu patrze na asfalt a nie w niebo... o czym mogą świadczyć wymiary ..przed 66,5 cm od asfaltu do nadkola po 73,5:) na kołąch 215x60x16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegor Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Witam Czeka mnie własnie taka operacja bo lewy tył mojego forka opadł jakos W zwiazku z tym mam pytanie czy przy okazji wymiany "zestawu tylnego" nie istnieje konieczność albo czy po prostu nie warto wymienic tam cos jeszcze ? jakieś osłony ? odbojniki ? bo ktos mi kiedys wpominał ze cos tam bedzie na pewno zuzyte ale wtedy jeszcze nie interesował mnie ten temat bespposrednio - tak pytałem na "zapas" teraz zaś trzeba sie za to wziąść. Nastepna sprawą jest geometria - czy robic ja gdziekolwiek czy polecacie jakieś szczególne miejsce ( w Warzsawie) pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Jak mocowania górne są OK to nie ma co wymieniać moim zdaniem. Natomiast osłony z odbojami jak najbardziej. Z reguły są w słabym stanie, a koszt nie jest wielki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andymarki Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 Jakie są jest różnice między RA5763 a RA5761 ? Dobra już doczytałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orlen Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 ja wlasnie testuje od miesiąca wspomniany wczesniej zestaw na tył daichi + sprezyna kayaby. Jak narazie mega pozytyw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 ja wlasnie testuje od miesiąca wspomniany wczesniej zestaw na tył daichi + sprezyna kayaby. Jak narazie mega pozytyw tez aktualnie mam ten zestaw Daischi+Kayaby i jestem mega zadowolony, zakładam jeszcze w tym tyg na tył Staba 20mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 tu jest bajer ciekawe jak sprawdzają się w praktyce http://www.streetbeatcustoms.com/Ksport/Air-Suspension-Kits/Subaru-Forester-Ksport-Airtech-Basic-Air-Suspension-System/808480/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Ciekawe, cena potrafi ostudzić zapał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landsmann Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Witam, wymieniac bede amortyzatory + spręzynu w swoim Leśniku MY99 2.0 Turbo. Przestudiowalem forum w te i nazad. I mysle, ze wiem juz jakie dobrac amortyzatory i spręzyny (RA5761) na tylnia oś. Czy możecie mi doradzić jaki zestaw dobrać na przednią oś? Czy RC 2315 jest OK? Jaki amortyzator do niej dobrac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Przód wymieniany jest dużo rzadziej, bo z tyłu ma co się zepsuć (SLS) ... Na przód idą KYB 334189, 334190 oraz sprężyny RC2315 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landsmann Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 TOMA52, bardzo dziękuję za odpowiedź. Mam tylko jeszcze jedno pytanie odnośnie tylnej osi Niedźwiedź polecał sprężyny RA5761, ale w sklepie powiedziano mi, że to sprężyny do modelu 2.0 ale bez turbo. Polecają RA5763 jako pasujące do mojego modelu. Czy może ktoś z Was potwierdzić zanim złożę zamówienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bright Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 TOMA52, bardzo dziękuję za odpowiedź. Mam tylko jeszcze jedno pytanie odnośnie tylnej osi Niedźwiedź polecał sprężyny RA5761, ale w sklepie powiedziano mi, że to sprężyny do modelu 2.0 ale bez turbo. Polecają RA5763 jako pasujące do mojego modelu. Czy może ktoś z Was potwierdzić zanim złożę zamówienie? Ten wątek naprawdę nie jest długi . Cube, widzę , że nie doczytałeś niestety uważnie moich postów. Kupiłeś sprężyny do SLS'a - cienką, za cienką do "zwykłego" zawieszenia. Na tych sprężynach dupa siądzie i to bardzo. Prawidłowa sprężyna to RA5761 Nie wiem już jak to trzeba opisać, żeby ludzie w koło nie popełniali tego samego błędu. RA 5763 kupujesz jak zakładasz amorki samopoziomujące. Ra 5761 kupujesz jak zakładasz "zwykłe" zawieszenie - nie ważne czy Excel-G czy Ultra SR. Cube powiedział: ....właśnie wyczytałem na amerykańskim forum że 5763 są do SLS... hemm.... zwariowałem... . No zwariowałeś bo próbujesz wyważyć otwarte drzwi i szukasz po amerykańskich forach (czytając pewnie moje posty ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landsmann Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Ok, dzieki za podpowiedzi! Zamowione: KYB 334191/(92)+RA5761 KYB 334190/(89) + RC2315 W nastepnym tygodniu planowana wymiana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Witam Przyszedł i czas na mnie i SLS zakończył swój żywot, ale żeby nie było za łatwo to chciałbym w jego miejsce wstawić na tył KYB AGX . Pytanie tylko czy po wstawieniu tego wraz ze sprężyną RA5761 nie będę tyłkiem ciągnąć po ziemi? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 każdy amor dedykowany do zwykłego zawieszenia +KYB RA5761 da Ci wysokość seryjną albo nawet 1-2cm wyżej aa jedna uwaga, może nie tylko do Ciebie, RA5761 jest twardsza niż seria więc ładowanie do tego bardzo twardego amora może Ci rozjechać balans. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 Czyli podsumowując: Amor KYB AGX (z regulacją tłumienia) dedykowany do Imprezy (mocowania pasują) + sprężyna RA5761 da mi prawidłowy poziom lub nawe 1-2cm wyżej co akurat nie przeszkadza? aa jedna uwaga, może nie tylko do Ciebie, RA5761 jest twardsza niż seria więc ładowanie do tego bardzo twardego amora może Ci rozjechać balans. Dlatego chcę amor z regulacją tłumienia coby mieć nad tym w pewnym sensie kontrole. Jak będzie bardziej tyłkiem zamiatał to będzie na plus bo nad tym własnie pracuje wstawiając chociazby grubszy stab z tyłu od przedniego Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.