ozarek Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 o wysokość się nie martw, u mnie przy 63l butli na podtlenek auto stoi 1-2cm ponad zakres określony w serwisówce Jeżeli chcesz bardziej podziałać przy zawiasie to pomyśł o śrubach do regulacji PK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landsmann Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Jestem już po wymianie. Zastosowałem polecany przez Was zestaw KYB 334191/(92)+RA5761 KYB 334190/(89) + RC2315. Forek zgodnie z oczekiwaniami poszedł elegancko do góry. Niestety mimo ustawienia geometrii i zbierzności Forek nie jest sztywny w oczekiwanym przeze mnie stopniu. Jest zdecydowanie lepiej jesli chodzi o wylapywanie zagłebien/dziur w podłozu ale już jakiekolwiek (nawet nieduze) wypukłości sprawiają, że Forek 'sie buja'. Podobnie przy hamowaniu (nawet nie bardzo mocnym) nurkuje przód. Pozostałe elementy układu zawieszenia sprawdzałem i to co było do wymiany (tuleja, swożeń, osłony) wymieniłem. Wybieram się na kontrole do warsztaty ale jako, że nie jestem specem mam do Was pytanie o sugerowane przyczyny takiego stanu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 To suv i bujać się będzie. Załóż KYB ultra sr i grubszy stab z tyłu od wrx/sti i będzie dużo lepiej Ja u siebie ząłożyłem ultra sr na sam tył i jest conajmniej ciekawie, a przedewszystkim nie przechyla się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landsmann Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Dzięki, zainwestowałem w ww. KYB + wymiane pare k wiec na ultra sr sie nie zdecyduje Orientujecie sie jaki jest koszt takie staba od wrx/sti? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Jak trafisz. Mi się udało za 50zł kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 załóż staba nawet od GT 20mm potężna różnica w zakrętach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gutek007 Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 Witam Muszę wymienić wszystkie 4 amortyzatory , pewnie tez sprezyny w foresterze I 99r. Proszę o radę jaki zestaw najlepiej zakupić? Zależy mi aby nie był drogi , ale w miare dobry ( nie robię dużo km , w skali roku około 10000) Z góry dziękuje za porade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landsmann Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Witam Muszę wymienić wszystkie 4 amortyzatory , pewnie tez sprezyny w foresterze I 99r. Proszę o radę jaki zestaw najlepiej zakupić? Zależy mi aby nie był drogi , ale w miare dobry ( nie robię dużo km , w skali roku około 10000) Z góry dziękuje za porade KYB 334191/(92)+RA5761 KYB 334190/(89) + RC2315 WW. zestaw montowałem niedawno u siebie i jestem zadowolony Jestem już po wymianie... Niestety mimo ustawienia geometrii i zbierzności Forek nie jest sztywny w oczekiwanym przeze mnie stopniu. Jest zdecydowanie lepiej jesli chodzi o wylapywanie zagłebien/dziur w podłozu ale już jakiekolwiek (nawet nieduze) wypukłości sprawiają, że Forek 'sie buja'. Podobnie przy hamowaniu (nawet nie bardzo mocnym) nurkuje przód. Pozostałe elementy układu zawieszenia sprawdzałem i to co było do wymiany (tuleja, swożeń, osłony) wymieniłem. Powodem ww. była zle ustawiona zbierzność. Sprawa bolesna bo robiłem to w punkcie polecnym na forum (Tarchomin) ... Odradzam wizytę w ww. zakładzie - może to kwestia tego, ze punk prowadzi już syn rekomendowanego specjalisty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JakubJakub Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 Mnie tez czeka wymiana tylnego zawieszenia żeby było ciekawiej, były SLSy i poprzedniemu właścicielowi jeden (tył lewy) padł. i.................. uwagazamontował exel g.i nie dość ze prawy tył zostawił sls to jeszcze przy kyb zostawił sprężynę do sls.Nawet nie będę opisywał jak bardzo krzywo siedzi mój forek, ale myślę, że jesteście w stanie to sobie wyobrazić o dziwo prowadzi się dobrze landsmannczy masz butle lpg w kole ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaro Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 Miałem podobną sytuację hee szkoda, że ten sam amortyzator jest dobry bo byśmy mieli komplet (mam lewy sls i nowe sprężyny kyb , stare też mam) U siebie wymieniłem tył na kyb ultra sr z sprężynami kyb RA5761. Cenowo wyszło oki (komplet za połowę nowego SLS) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panther Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 Może ktoś wymieniał tylne sprężyny w foresterze sf na lesjofors i jest w stanie podać jakiś nr katalogowy sprężyn? Szukam do auta ze zbiornikiem lpg w bagażniku, zatem jakichś twardszych .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 kup polecane KYB, są mocniejsze niż seria, też mam butlę w kole i trzymają wysokość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panther Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Mam jeszcze hak oraz zapasówkę. Zależy mi na prześwicie, ponoć lesjofors są nieco wyższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 to załóż sprężyny pod większe obciążenia, albo zamów pod siebie, nic z klasycznych zamienników Ci tego IMHO nie ogarnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panther Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Właśnie lesjofors ogarniają i są wzmacniane, tylko jeszcze nie znam symbolu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomek Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Panowie ja mam pytanie. Zastąpienie sls'ow na cos twarszego powoduje zapewne mniejszy komfort jazdy? Czy ktoś z forumowiczow np mial wyjete sls'y i po jakims czasie do nich wrocil? Czy jest jakis ostateczny test stwierdzajacy ze slsy padly? Moje auto siedzi 2 cm niżej od środka koła do nadkola w porównaniu z dokumentacja (dodam ze mam hak i pełną zapasówkę bez LPG). Szybki test wsadzenia pięści czasami sie sprawdza a czasami nie ( nie zmieniając obciążenia). Bujanie smochodu nie jest latwe (wyczytalem ze mozna to wyczuc przy padnietym sls). Wiadomo wymiana nie jest tania i waham sie co robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Zastąpienie sls'ow na cos twarszego powoduje zapewne mniejszy komfort jazdy? możesz spokojnie założyć zestaw na KYB który jest bezpośrednim zamiennikiem serii i twardość nie powinna się zmienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil Żyta Opublikowano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 Cześć, jechałem ostatnio na urlop, zapakowałem pół bagażnika, cztery osoby do środka i dupa siadła, jazda była straszna, co większe nierówności albo dziury amory dobijały a że od jakiegoś czasu coś mi nie pasowało w tych amorach z tyłu (rzadko ale nieraz dobijały, tył był trochę za nisko względem przodu, na diagnostyce wyszło około 60% z jednej i 55% z drugiej) zapadła decyzja o wymianie na ultra sr (dzięki temu forum), ustawiłem się z mechanikiem, zostawiłem auto, obieram i co? dupa siedzi jeszcze bardziej http://i.imgur.com/00pyzii.jpg http://i.imgur.com/W7JpKHQ.jpg http://i.imgur.com/GJ87RBo.jpg mechanik mówił o dystansach ale tam brakuje dobre 7cm a dystanse mogą polepszyć sprawę do 2-3 cm. Dodam że zamiast koła jest butla z gazem i koło zapasowe w bagażniku, po wyjęciu koła i innych gratów z bagażnika sprawa wygląda bardzo podobnie. I teraz nie bardzo wiem co mogę z tym zrobić, amory z których zmieniałem to subaru 20360 fc 222, na nich było wyżej o jakieś 3cm niż jest teraz. Pacjent to SF '99 s-turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 Zmieniłeś sprężyny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil Żyta Opublikowano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 (edytowane) Zmieniłeś sprężyny? tak, cały komplet od kyb, na sprężynach nie widzę żadnych oznaczeń więc nie mogę sprawdzić czy dokładnie RA5761 zostały założone, amory sprawdziłem (324054 oraz 324055) więc raczej powinny być ok. o starych amortyzatorach niewiele można znaleźć (20360fc222, głównie rosyjskie strony) ale znalazłem opis części jako "STRUT CP-SELF LVLRRH" czyli to jeszcze były samopoziomującę? Auto kupiłem w kraju ale parę late temu zostało sprowadzone ze Szwajcarii, przy kyb ultra sr jest adnotacja "nie dla wersji dla kraju: Niemcy/Francja/Szwajcaria". Wychodzi że będę pierwszym użytkownikiem gdzie zastąpienie się nie udało... Edytowane 27 Czerwca 2015 przez kiju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 RA 5761 ma w katalogu 13,5 mm grubości. Jesli mechanik wziął z katalogu, to może wziął sprężynę pod SLS-y, czyli np. RA5762 -11,75 mm grubości. Zmierz suwmiarką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 Przepraszam, ale nie chce mi sie zaglebiac w temat. Krotkie pytanie: W Forku N/A I gen. amorki samopoziomujace nie wystepowaly? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 występowały oba rodzaje afair Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil Żyta Opublikowano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 RA 5761 ma w katalogu 13,5 mm grubości. Jesli mechanik wziął z katalogu, to może wziął sprężynę pod SLS-y, czyli np. RA5762 -11,75 mm grubości. Zmierz suwmiarką. wyszło ~12mm chcialem jeszcze zmierzyć średnice bo widziałem czym się różnią ale średnio mi się udało, te sprężyny gdzieś mają numer abym mógł sprawdzić? rozumiem że mam założone do sls która są cieńsze ale wyższe więc miększe i nie uciągną dobrze innych amorów niż sls? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 Numer tylko na opakowaniu. Pewnie jest jak piszesz. Kurczę, w wątku jest dokładnie opisane co trzeba założyć, a co jakiś czas i tak pojawia się taka sytuacja ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się