Hogi Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Piszę się na jazdę próbną. :cool: Będę dzwonił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Hogi i jak wypadła jazda próbna u Niedźwiedzia? Tył twardy czy miękki, siedzi wysoko czy tak jak seria? Stoję przed wyborem rozwiązania Górala z Łodzi czyli amortyzatory KYB + sprężyny Ironman lub Niedźwiedzia KYB + KYB Chcę zrobić sam tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Ja co prawda nie jeździłem, ale widziałem Forka Niedźwiedzia - na oko stał równie wysoko, jak seria, podobno jest fajnie trwardo, ja bym brał KYB + KYB, sprawdzone. Te sprężyny ironman - nie wiem czy dobrze kojarzę, ale czy Forek się na tym troszkę nie uniósł ? wyglądał na jakichś zdjęciach nieco za wysoko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Hogi i jak wypadła jazda próbna u Niedźwiedzia? Tył twardy czy miękki, siedzi wysoko czy tak jak seria? Stoję przed wyborem rozwiązania Górala z Łodzi czyli amortyzatory KYB + sprężyny Ironman lub Niedźwiedzia KYB + KYB Chcę zrobić sam tył. Nie jeździłem, widziałem, słyszałem, ale po co kombinować? Oryginalnie w niektórych wolnychssakach siedzi zestaw taki jak u Niedźwiedzia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Allrada - rozwiazanie Gorala podnosi Ci auto o ok 2-3 cm. Goral mowil ze jest troszke bardziej twardo niz w serii. Nie wiem jak jezdzisz, ale 2-3 cm gore to zmiana srodka ciezkosci nieco i juz pojezdzawek tak nie polatasz, chyba ze idziesz w teren lekki to wtedy ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Królik doświadczalny: Forek S-Turbo My99 Choroba: padnięte amory tył - samopoziom (SLS). "Dupa" siedzi. Remedium: amortyzatory KYB ULTRA SR (324054 oraz 324055) + spreżyny KYB RA5761 (czyli zestaw od wolnego ssaka. Pasuje też amortyzator Excel-G 334191 oraz 334192). Efekty: "dupa" nie siedzi. Żeby nie operować milimetrami i centymetrami (chociaż i tak zmierzę i podam), efekt "namacalny" Wcisnę łapę czy nie? Przejechałem póki co bardzo mały dystans, ale Forek prowadzi się REWELACYJNIE ! Niedźwiedź I co, wszystko dalej w porządku (wysokość, trakcja), ile już przelatałeś na tym zestawie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acinski Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Wiecie co? Przebrnąłem przez ten watek i jako miłośnik citroena spodziewałem się tu jakiegoś magicznego systemu poziomowania którego nie znalazłem u siebie i stwierdziłem, że u mnie go nie ma. Teraz czytam, że nie ma S-Turbo bez samopoziomowania. Jak poznać czy amory u mnie są z SLS czy bez? Forek stoi bardzo ładnie i rewelacyjnie wybiera nierówności. Faktem jest, że przednie amory są czarne a tylne, że tak powiem - krwisto zielone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 wskazuje to wiele ze masz poziomowanie - najlepiej odczytaj numer amora - bedzie mozna latwiej powiedziec. Poziomowanie uaktywnia sie po zaladowaniu i przejechaniu dystansu pewnego, dupka idzie w gore. Jak stoi ladnie to wszystko dziala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acinski Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 No to trzeba będzie się pofatygować pod samochód i zobaczyć kto zacz tam siedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Skoro już mowa o siedzącej dupie i samopoziomowaniu... czy możecie zmierzyć odległość od podłoża do najwyższego miejsca na krawędzi nadkola, na tylnych kołach? U mnie na postoju jest to ok. 70 cm (na seryjnych kołach 215/60/16, z pustym bagażnikiem, tj. butla LPG + dojazdówka). prawy tył: http://lh5.ggpht.com/_lxzusVWqW9g/S-ahn ... G_0185.JPG lewy tył: http://lh5.ggpht.com/_lxzusVWqW9g/S-aho ... G_0186.JPG Przód stoi troszkę wyżej, ok. 72 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acinski Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Przy okazji. Może ktoś zamieścić zdjęcie mocowania nadkoli plastikowych z przodu? Tylne mam na zewnątrz jak na zdjęciach powyżej a przednie do wewnątrz. Wiem, że zderzak przedni był poprawiany bo poprzedni właściciel klupnął nim w bramę garażu i może coś źle poskładali? Wysokości u mnie pomierzę po południu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Przy okazji. Może ktoś zamieścić zdjęcie mocowania nadkoli plastikowych z przodu? Lewy przód: http://lh6.ggpht.com/_lxzusVWqW9g/S-alC ... G_0187.JPG Więcej fotek mogę zrobić później, i tak muszę zejść do garażu z aparatem na sesję felg na handel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acinski Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Jakbyś mógł ślij na priv. Widzę, że jednak nadkola na zewnątrz. Muszę je zatem przełożyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Skoro już mowa o siedzącej dupie i samopoziomowaniu...czy możecie zmierzyć odległość od podłoża do najwyższego miejsca na krawędzi nadkola, na tylnych kołach? U mnie na postoju jest to ok. 70 cm (na seryjnych kołach 215/60/16, z pustym bagażnikiem, tj. butla LPG + dojazdówka). Przód stoi troszkę wyżej, ok. 72 cm. Na Twoim miejscu wywalilbym te gumy z tylnych rantów - bo to piekna pozywka dla rudej od srodka - wiecznie tam wilgotno przez te gumę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Dzięki za radę. W takim przypadku aż strach je zdejmować podobnie z programi. Muszę poprawić mocowania, przy okazji je zdjąc i zobaczyć progi... strach się bać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Allrada - rozwiazanie Gorala podnosi Ci auto o ok 2-3 cm. Goral mowil ze jest troszke bardziej twardo niz w serii. Nie wiem jak jezdzisz, ale 2-3 cm gore to zmiana srodka ciezkosci nieco i juz pojezdzawek tak nie polatasz, chyba ze idziesz w teren lekki to wtedy ok. Zacznę od tego, że swój post powinienem zamieścić w wątku "Zadek w foresterze i wymiany springów" z uwagi na rocznik mojego forestera MY06 Siekla, miałem przyjemność poprowadzić Forka Górala w ubiegłą niedzielę jak byłem przypadkiem na Łódzkim Spocie gokartowym Masz rację na Ironmanach stoi znacznie wyżej czyli 3 - 3,5 cm ale wrażenia z jazdy są naprawdę zaskakujące! Niby tylko 3 cm, a miałem wrażenie że siedzę bardzo wysoko jak w rasowej terenówce. Mało tego....spodziewałem się bujania na prawo i lewo w zakrętach, a tu nic....nawet rondko pod marketem przejachał bez żadnego przechyłu. Wjechaliśmy na szuter i tu kolejne miłe zaskoczenie - prowadzi się wyśmienicie i pomimo swojej twardości bardzo dobrze wybiera wszystkie dziury. To że Góralowy Forek wygląda i jeździ fajnie nie znaczy jednak, że chciałbym mieć dokładnie takie zawieszenie w swoim. Chcę pozostać póki co przy seryjnych wysokościach nadwozia. Byłem 2 tygodnie temu na Ścieżce żeby sprawdzić z czystej ciekawości stan amortyzatorów. Nie wiem na ile takie pomiary są wiarygodne, ale przyjmuję dużą granicę błędu. Mój forek ma przejechane 72 000 km Amory przód L i P po 83% Tył L 78% Tył P 49% Sam nie wiem co mam teraz zrobić. Czy zainwestować w oryginalne samopoziomowanie i zapłacić 2600 zł czy iść w KYB+Ironman tylko na tylną oś i zapłacić 1500 zł? Przy samopoziomowaniu boję się, że zbyt szybko może paść - na forum czytamy, że potrafią nawet i po 15 000 (Góral z Łodzi) Przy KYB + Ironman obawiam się tego, że koła mogą zejść się delikatnie do środka co wg mnie nie będzie pięknie wyglądało. Oprócz tego samo prowadzenie może być nieprzewidywalne w zakrętach czy na mokrym (przód i tył z innej parafii). Kieruję się tym, że mój Forester nie ma służyć do offroadu tylko do codziennej miejskiej jazdy + Plejady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acinski Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 No to pomierzyłem mojego forka po całonocnym postoju bo po jeździe może nie jest miarodajne a poza tym zapomniałem Wszystkie cztery koła 72cm do rantu blachy z tolerancją 1mm mniej więcej, prawe tylne miało 72.2 ale to chyba podłoże z kostki robi swoje. czy tył nie powinien być kapkę wyżej niż przód? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 U mnie jest, przód 72, tył 70. A może to u mnie tył usiadł :shock: ? Czy ktoś wie, jak powinno być :roll: ? Edit: Niedźwiedź pisał, że po wymianie tyłu na ultraSR ma 44 cm od osi koła do nadkola. będzie trzeba zmierzyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 29 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 U mnie jest, przód 72, tył 70. A może to u mnie tył usiadł :shock: ? Czy ktoś wie, jak powinno być :roll: ? Edit: Niedźwiedź pisał, że po wymianie tyłu na ultraSR ma 44 cm od osi koła do nadkola. będzie trzeba zmierzyć... Mierzone na szybko , na niekoniecznie równym podłożu - tył ok 73cm od podłoża, ok 43 od osi. BartZ, auto nadal jeździ zajefajnie, zawias sprawuje się super. Całość siadła o jakiś cm - ale było to do przewidzenia. Ostatnio kolega SRNK zamontował sprężynę RA5761 w miejsce sprężyn poznańskich, polecam porozmawiać z Nim o odczuciach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Pamiętajcie tylko, że jak porównujecie pomiary od podłoża, to jeszcze trzeba zwrócić uwagę na jakich oponach wasze Forki stoją :wink: Muszę pamiętać o miarce jak będę wychodził dziś na parking po pracy:twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Pamiętajcie tylko, że jak porównujecie pomiary od podłoża, to jeszcze trzeba zwrócić uwagę na jakich oponach wasze Forki stoją :wink: Muszę pamiętać o miarce jak będę wychodził dziś na parking po pracy:twisted: Tu wiele rzeczy może mnieć :wink: znaczenie, sama wysokość bieżnika i ciśnienie mogą zrobić 1cm różnicy... poza tym auto chyba powinno stać na jak najbardziej płaskim i równym podłożu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acinski Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Starałem się go postawić na równym. Opony nominalne 16" jak matka fabryka przykazała, ciśnienie sprawdzam regularnie odkąd mi się kiedyś w terenówce wentyl naderwał i opona po dodaniu ostro w palnik prawie poleciała z felgi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
two Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 o i stało się. Amortyzatory wymienione. Wiele osób wypowiadało się ale tylko teoretycznie, więc temat postanowiłem wziąć na klatę i zaryzykować ... Królik doświadczalny: Forek S-Turbo My99 Choroba: padnięte amory tył - samopoziom (SLS). "Dupa" siedzi. Remedium: amortyzatory KYB ULTRA SR (324054 oraz 324055) + spreżyny KYB RA5761 (czyli zestaw od wolnego ssaka. Pasuje też amortyzator Excel-G 334191 oraz 334192). Efekty: "dupa" nie siedzi. Żeby nie operować milimetrami i centymetrami (chociaż i tak zmierzę i podam), efekt "namacalny" Wcisnę łapę czy nie? Witam jak jeździ ten forester (zawieszanie) minęło już kilka miesięcy, a ponieważ jestem przed dokładnie taką samą operacją :wink: to jestem ciekaw czy nie przysiadł :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Nadal jest bardzo ok. Zestaw sprawuje się poprawnie. Siadł trochę - co jest naturalne, ale trzyma poziom "fabryczny" - ok tył ok 73cm od podłoża, ok 43 od osi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
two Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Dzięki serdeczne za info dziś lub jutro powinienem odebrać z nowym zawieszeniem - zobaczymy co będzie :!: pozdrawiam ps. napiszę po paru dniach co się dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się