Skocz do zawartości

Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 97-02


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...

Hogi i jak wypadła jazda próbna u Niedźwiedzia? Tył twardy czy miękki, siedzi wysoko czy tak jak seria?

 

Stoję przed wyborem rozwiązania Górala z Łodzi czyli amortyzatory KYB + sprężyny Ironman lub Niedźwiedzia KYB + KYB

 

Chcę zrobić sam tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja co prawda nie jeździłem, ale widziałem Forka Niedźwiedzia - na oko stał równie wysoko, jak seria, podobno jest fajnie trwardo, ja bym brał KYB + KYB, sprawdzone. Te sprężyny ironman - nie wiem czy dobrze kojarzę, ale czy Forek się na tym troszkę nie uniósł ? wyglądał na jakichś zdjęciach nieco za wysoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hogi i jak wypadła jazda próbna u Niedźwiedzia? Tył twardy czy miękki, siedzi wysoko czy tak jak seria?

 

Stoję przed wyborem rozwiązania Górala z Łodzi czyli amortyzatory KYB + sprężyny Ironman lub Niedźwiedzia KYB + KYB

 

Chcę zrobić sam tył.

 

Nie jeździłem, widziałem, słyszałem, ale po co kombinować?

Oryginalnie w niektórych wolnychssakach siedzi zestaw taki jak u Niedźwiedzia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Allrada - rozwiazanie Gorala podnosi Ci auto o ok 2-3 cm. Goral mowil ze jest troszke bardziej twardo niz w serii. Nie wiem jak jezdzisz, ale 2-3 cm gore to zmiana srodka ciezkosci nieco i juz pojezdzawek tak nie polatasz, chyba ze idziesz w teren lekki to wtedy ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Królik doświadczalny: Forek S-Turbo My99

Choroba: padnięte amory tył - samopoziom (SLS). "Dupa" siedzi.

Remedium: amortyzatory KYB ULTRA SR (324054 oraz 324055) + spreżyny KYB RA5761 (czyli zestaw od wolnego ssaka. Pasuje też amortyzator Excel-G 334191 oraz 334192).

Efekty: "dupa" nie siedzi. Żeby nie operować milimetrami i centymetrami (chociaż i tak zmierzę i podam), efekt "namacalny" Wcisnę łapę czy nie?

 

Przejechałem póki co bardzo mały dystans, ale Forek prowadzi się REWELACYJNIE !

Niedźwiedź I co, wszystko dalej w porządku (wysokość, trakcja), ile już przelatałeś na tym zestawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co? Przebrnąłem przez ten watek i jako miłośnik citroena spodziewałem się tu jakiegoś magicznego systemu poziomowania którego nie znalazłem u siebie i stwierdziłem, że u mnie go nie ma. Teraz czytam, że nie ma S-Turbo bez samopoziomowania. Jak poznać czy amory u mnie są z SLS czy bez? Forek stoi bardzo ładnie i rewelacyjnie wybiera nierówności.

Faktem jest, że przednie amory są czarne a tylne, że tak powiem - krwisto zielone :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już mowa o siedzącej dupie i samopoziomowaniu...

czy możecie zmierzyć odległość od podłoża do najwyższego miejsca na krawędzi nadkola, na tylnych kołach?

U mnie na postoju jest to ok. 70 cm (na seryjnych kołach 215/60/16, z pustym bagażnikiem, tj. butla LPG + dojazdówka).

 

prawy tył:

http://lh5.ggpht.com/_lxzusVWqW9g/S-ahn ... G_0185.JPG

lewy tył:

http://lh5.ggpht.com/_lxzusVWqW9g/S-aho ... G_0186.JPG

 

Przód stoi troszkę wyżej, ok. 72 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji. Może ktoś zamieścić zdjęcie mocowania nadkoli plastikowych z przodu?

Tylne mam na zewnątrz jak na zdjęciach powyżej a przednie do wewnątrz. Wiem, że zderzak przedni był poprawiany bo poprzedni właściciel klupnął nim w bramę garażu i może coś źle poskładali? Wysokości u mnie pomierzę po południu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji. Może ktoś zamieścić zdjęcie mocowania nadkoli plastikowych z przodu?

Lewy przód:

http://lh6.ggpht.com/_lxzusVWqW9g/S-alC ... G_0187.JPG

 

Więcej fotek mogę zrobić później, i tak muszę zejść do garażu z aparatem na sesję felg na handel :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już mowa o siedzącej dupie i samopoziomowaniu...

czy możecie zmierzyć odległość od podłoża do najwyższego miejsca na krawędzi nadkola, na tylnych kołach?

U mnie na postoju jest to ok. 70 cm (na seryjnych kołach 215/60/16, z pustym bagażnikiem, tj. butla LPG + dojazdówka).

Przód stoi troszkę wyżej, ok. 72 cm.

 

Na Twoim miejscu wywalilbym te gumy z tylnych rantów - bo to piekna pozywka dla rudej od srodka - wiecznie tam wilgotno przez te gumę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Allrada - rozwiazanie Gorala podnosi Ci auto o ok 2-3 cm. Goral mowil ze jest troszke bardziej twardo niz w serii. Nie wiem jak jezdzisz, ale 2-3 cm gore to zmiana srodka ciezkosci nieco i juz pojezdzawek tak nie polatasz, chyba ze idziesz w teren lekki to wtedy ok.

 

Zacznę od tego, że swój post powinienem zamieścić w wątku "Zadek w foresterze i wymiany springów" z uwagi na rocznik mojego forestera MY06

 

Siekla, miałem przyjemność poprowadzić Forka Górala w ubiegłą niedzielę jak byłem przypadkiem na Łódzkim Spocie gokartowym :)

Masz rację na Ironmanach stoi znacznie wyżej czyli 3 - 3,5 cm ale wrażenia z jazdy są naprawdę zaskakujące!

 

Niby tylko 3 cm, a miałem wrażenie że siedzę bardzo wysoko jak w rasowej terenówce. Mało tego....spodziewałem się bujania na prawo i lewo w zakrętach, a tu nic....nawet rondko pod marketem przejachał bez żadnego przechyłu. Wjechaliśmy na szuter i tu kolejne miłe zaskoczenie - prowadzi się wyśmienicie i pomimo swojej twardości bardzo dobrze wybiera wszystkie dziury.

 

To że Góralowy Forek wygląda i jeździ fajnie nie znaczy jednak, że chciałbym mieć dokładnie takie zawieszenie w swoim.

Chcę pozostać póki co przy seryjnych wysokościach nadwozia.

 

Byłem 2 tygodnie temu na Ścieżce żeby sprawdzić z czystej ciekawości stan amortyzatorów. Nie wiem na ile takie pomiary są wiarygodne, ale przyjmuję dużą granicę błędu.

Mój forek ma przejechane 72 000 km

Amory przód L i P po 83%

Tył L 78%

Tył P 49%

 

Sam nie wiem co mam teraz zrobić. Czy zainwestować w oryginalne samopoziomowanie i zapłacić 2600 zł czy iść w KYB+Ironman tylko na tylną oś i zapłacić 1500 zł?

Przy samopoziomowaniu boję się, że zbyt szybko może paść - na forum czytamy, że potrafią nawet i po 15 000 (Góral z Łodzi)

Przy KYB + Ironman obawiam się tego, że koła mogą zejść się delikatnie do środka co wg mnie nie będzie pięknie wyglądało. Oprócz tego samo prowadzenie może być nieprzewidywalne w zakrętach czy na mokrym (przód i tył z innej parafii).

 

Kieruję się tym, że mój Forester nie ma służyć do offroadu tylko do codziennej miejskiej jazdy + Plejady :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pomierzyłem mojego forka po całonocnym postoju bo po jeździe może nie jest miarodajne a poza tym zapomniałem :)

Wszystkie cztery koła 72cm do rantu blachy z tolerancją 1mm mniej więcej, prawe tylne miało 72.2 ale to chyba podłoże z kostki robi swoje.

czy tył nie powinien być kapkę wyżej niż przód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest, przód 72, tył 70.

A może to u mnie tył usiadł :shock: ?

Czy ktoś wie, jak powinno być :roll: ?

Edit: Niedźwiedź pisał, że po wymianie tyłu na ultraSR ma 44 cm od osi koła do nadkola. będzie trzeba zmierzyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest, przód 72, tył 70.

A może to u mnie tył usiadł :shock: ?

Czy ktoś wie, jak powinno być :roll: ?

Edit: Niedźwiedź pisał, że po wymianie tyłu na ultraSR ma 44 cm od osi koła do nadkola. będzie trzeba zmierzyć...

Mierzone na szybko , na niekoniecznie równym podłożu - tył ok 73cm od podłoża, ok 43 od osi.

 

BartZ, auto nadal jeździ zajefajnie, zawias sprawuje się super. Całość siadła o jakiś cm - ale było to do przewidzenia. Ostatnio kolega SRNK zamontował sprężynę RA5761 w miejsce sprężyn poznańskich, polecam porozmawiać z Nim o odczuciach :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie tylko, że jak porównujecie pomiary od podłoża, to jeszcze trzeba zwrócić uwagę na jakich oponach wasze Forki stoją :wink:

 

Muszę pamiętać o miarce jak będę wychodził dziś na parking po pracy:twisted:

Tu wiele rzeczy może mnieć :wink: znaczenie, sama wysokość bieżnika i ciśnienie mogą zrobić 1cm różnicy...

poza tym auto chyba powinno stać na jak najbardziej płaskim i równym podłożu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
o i stało się. Amortyzatory wymienione. Wiele osób wypowiadało się ale tylko teoretycznie, więc temat postanowiłem wziąć na klatę i zaryzykować ...

 

Królik doświadczalny: Forek S-Turbo My99

Choroba: padnięte amory tył - samopoziom (SLS). "Dupa" siedzi.

Remedium: amortyzatory KYB ULTRA SR (324054 oraz 324055) + spreżyny KYB RA5761 (czyli zestaw od wolnego ssaka. Pasuje też amortyzator Excel-G 334191 oraz 334192).

Efekty: "dupa" nie siedzi. Żeby nie operować milimetrami i centymetrami (chociaż i tak zmierzę i podam), efekt "namacalny" Wcisnę łapę czy nie?

Witam

jak jeździ ten forester (zawieszanie) minęło już kilka miesięcy, a ponieważ jestem przed dokładnie taką samą operacją :wink: to jestem ciekaw czy nie przysiadł :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...