Skocz do zawartości

two

Użytkownik
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Skąd
    Wa-wa
  • Auto
    Forester 99 2.0

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia two

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Witam, jak w tytule potrzebuję wstawić 3 pełne pasy (i kanapę z 3 zagłówkami - rodzina się powiększyła ) do tyłu, oczywiście mój samochód to rocznik 99 i posiada trzeci (środkowy) pas tylko biodrowy. Pytanie do Szanownych Forumowiczów czy da się taką operację przeprowadzić - zwłaszcza co do 3 (środkowego) pasa - jest mocowany w suficie ale nie wiem w którym miejscu dokładnie - może te samochody (rocznik 99) mają otwory w suficie do tego przystosowane, oczywiście w moim nie ma miejsca (przynajmniej widocznego) na taki pas pod sufitem, chyba że jest gdzieś pod podsufitką lub zakryty plastikami. Proszę o pomoc bo zdaję się że będę musiał się pozbyć Forestera, czego bym bardzo nie chciał bo to dobry samochód jest Ps. oczywiście dysponuję (mogę dysponować) kompletem: tylna kanapa + 3 pełne pasy od forestera 2001 - tylko nie wiem czy jest sens to kupować.
  2. two

    Przybywa płynu chłodniczego

    Niestety wątek płynu powrócił. Poziom jest wyższy ale jak pisałem nie przejmowałem się tym. Trzy dni temu zobaczyłem że trochę mokro po samochodem - okazało się że to PŁYN. W serwisie okazało się że puściły objemy (cybanty) od tej rury na dole chłodnicy - czyli chyba na wyjściu z chłodnicy. Wymiana i już prawie radość że to drobiazg gdy go opuścili okazało się że trochę płynu stoi na obudowie silnika przy wlocie do chłodnicy od góry pod alternatorem i kolektorem (mniej więcej tam gdzie zaczyna się metalowa rura którą gorący płyn wchodzi do chłodnicy) oczywiście sprawdzili połączenie gumy z rurą - pierwszy winny, jednak było suchutkie. Wygląda na to że to cieknie gdzieś tam na silniku. Czy ktoś wie co tam jest (jest tam też uszczelka głowiecy ale to chyba na zewnątrz by nie chlapało), co mogło się stać. Oczywiście silnik pracuje idealnie, i nie grej się. CO2 brak itp. Kazali jeździć jak będzie więcej ciekło to wtedy mam podjechać. Prawdopodobnie to co wycieknie to paruje więc z tej strony nie kapie. Może ktoś miał coś takiego, przynajmniej bym wiedział ile będzie to kosztowało??? -- Wt lut 21, 2012 2:06 pm -- No i sprawa się wyjaśniła - pękła uszczelka pod kanałem wodnym. Tak dla zainteresowanych.
  3. two

    Przybywa płynu chłodniczego

    Witam, pojeździłem trochę i cóż prawie tak samo jak było. Płynu jest jakieś 8cm nad kreską FULL i taki jest jego poziom stale. Oczywiście po wymianie płynu było trochę poniżej FULL. Korek chłodnicy jest nowy, a samochód działa normalnie - więc mam to gdzieś :wink: nie przejmuję się, jak się posypie to przynajmniej będzie wiadomo co się zepsuło.
  4. two

    Przybywa płynu chłodniczego

    wymienili płyn - spuścili i zalali nowy, na razie (od wczoraj poziom OK) dzisiaj jeszcze mam odebrać nowy korek od chłodnicy. Dziś przejadę ok 200km więc będzie wiadomo czy się powtórzy czy nie.
  5. two

    Przybywa płynu chłodniczego

    Nie mam lpg, płyn jest cały czas, na zimnym też prawie pod korek - 4-5 cm od korka, samochód pali, jeździ normalnie nie dymi słowem nic podejrzanego, nie sprawdzałem co2 i czy są pęcherzyki przy dodaniu gazu. Tak czy inaczej płynu było nalane tak jak należy i nagle zbiorniczek się wypełnił prawie po korek. Górny wąż od chłodnicy robi się szybko ciepły, ale od strony silnika od strony chłodnicy zimny - jakby płyn był w przewodzie tylko od strony silnika, a przy chłodnicy pusty, jak odkręciłem korek chłodnicy to trochę zasyczało, poszly jakie bąble powietrza w zbiorniczku wyrównawczym ale płynu w chłodnicy nie widać - przynajmniej od góry. Dzisiaj poszedł do warsztatu zobaczymy - obecny termostat ma 6 kkm wymieniali mi go w maju tego roku. *** Po wizycie w serwisie - wygląda że wszystko jest OK brak CO2 w płynie, spaliny OK, olej OK pozostały jeszcze korki od chłodnicy i zbiorniczka. Ciekawostka -spuścili płyn i wyszło że ilość też ok ok 8 l. może jakieś sugestie bo na dzisiaj brak podstaw by wywalać silnik i dłubać w uszczelce - zalecenie jeździć.
  6. Witam, jak w temacie po przeglądzie, zauważyłem że coś kapie - okazało się że zbiorniczek wyrównawczy jest pod korek i kipiał. Pomyślałem że serwis dolał "od serca" i tyle (linia max jest głęboko ukryta na dole zbiorniczka więc jakiś praktykant mógł przelać). W serwisie okazało się ponoć że termostat zepsuty (niech im będzie) - naprawili wymienili, płyn był pod kreską max na dole zbiornika - przynajmniej przez jeden dzień bo przez tyle kontrolowałem. Wczoraj przejechałem ok 500 km i okazało się e znowu jest go pod korek w zbiorniku - o co chodzi, czary czy co?. Temperatura silnika idealnie w normie, i cały czas jest stała, nagrzewnica działa (kiedy poproszę), płyn raczej bez oleju. Na obecnym termostacie przejechałem ok 4000 km (jeśli to termostat). Przyznam że nie sprawdzałem rury od chłodnicy - jeśli to termostat to górna czy dolna powinna się od razu nagrzewać? Będę wdzięczny za sugestie (wszelkie). pozdrawiam two
  7. two

    Opony letnie do Forestera

    Raz w tygodniu używam samochodu do przejazdu po bardzo błotnistej drodze (kilkaset metrów) reszta czasu to asfalt i wysokie krawężniki w ruchu miejskim, rzadko jakieś dłuższe trasy typu autostrada -co myślicie o takich oponach w rozm. 205/70/R15 - Dunlop Grandtrek ST1 - GOODYEAR Wrangler AT/SA - Dunlop Grandtrek AT3 - Michelin LATITUDE CROSS - Pirelli CORPION STR - Bridgeston Dueler H/T 684 - Continental ContiCrossContact LX osobiście jestem za P Scorpion (czym się różni STR od ATR w tej oponie?) Może ktoś doradzi inne opony samochód raczej nie przekracza 120 - 130 km/h więc jakieś super indeksy nie są potrzebne.
  8. Witam kupiłem felgi stalowe 15' do forestera z zamiarem założenia letnich opon 205/70.R15, obecnie mam też zimowe na stalowych 15' tyle że chyba 185 lub 195 felgi jakie kupiłem są tego typu: http://allegro.pl/subaru-forester-felgi ... 95507.html założone mam obecnie tego typu: http://allegro.pl/5x100-15-cali-felgi-s ... 14611.html Mam pytanie czy te felgi jakie kupiłem będą pasowały do forka '99 (z tylu są jeszcze bębny)? Czy rozmiar opony (205) się zmieści. W instrukcji są dla tego rocznika podane wszystkie trzy rozmiary 185,195,205 dzięki za pomoc i pozdrawiam
  9. two

    Szarpie przy przyspieszaniu

    sprawdź rozrząd - czy nie przeskoczył o jeden "ząbek".
  10. tak też zrobiłem, rozrządu nie wymieniałem bo miałem podstawy by sądzić że ma 25 kkm co potwierdziła zresztą inspekcja - wszystko wyglądało i chodziło na tyle dobrze, że serwis uznał że nie ma sensu, ale to ja oczywiście podjąłem taką decyzję, co do opisanej przyczyny awarii to jeszcze nie wiem co to - łomot wydobywa się z okolic rozrusznika, a więc może to być też głowica - wkrótce zobaczymy.
  11. Więc tak od początku sierpnia jestem posiadaczem takiego egz. (zero doświadczeń z Subaru wcześniej). Trochę to trwało ale już mniej więcej wiem gdzie jest co pod maską. Samochód z przebiegiem niecałych 150 kkm, amortyzatory, tarcze, klocki, sprężyny (tył), alternator -olej filtry itp. wymienione. Kiedy ok 2 tygodni skończyłem jego renowację -wydawało się że jest super, jakość jazdy, kultura pracy, poruszanie sie po nieutwardzonych drogach - po prostu bajka, samochód wydaje się być idealnie stworzony do moich potrzeb. kilka dni temu wjechałem nim do garażu, zgasiłem silnik, po ok. 2 h chciałem nim gdzieś podjechać - zapaliłem silnik ..... i straszny zrobił się łomot ale silnik dalej pracował wyłączyłem go prawie natychmiast (mam taką nadzieję bo nie wiem ile trwało moje zdumienie) cd. wkrótce. Na wszelki wypadek szukam drugiego silnika (bo jedyne co nie wymieniałem w nim to rozrząd) istniej wprawdzie cień szansy, że rozpadło się sprzęgło, albo rozrusznik ale raczej marne szanse żeby było tanio (sprzęgło działa, rozrusznik dalej kręci i sam. zapala. Tak czy inaczej jeżeli czarny scenariusz się sprawdzi to gotowy jestem w nim wymienić silnik i jeździć nim dalej bo to fajny i dobry samochód jest.
  12. Mam pytanie w tym temacie tylko do forestera 1999 wolny ssak manual zdaje się że będę potrzebował silnika (prawdopodobnie rozrząd, albo pęknięty zawór zrobił spustoszenie) - to do jakiego rocznika mogę wstawić do tego modelu silnik aby pasował na zasadzie wyjąć stary wsadzić drugi?
  13. przeszedłem taką operację 2 tygodnie temu - i jest suuuper (na razie - kyaba amor i spreżyny) no może poz faktem że muszę wymienić przednie amortyzatory ( te już będą oryginalne). Co do tyłu to wymieniałem na raty tzn wymieniłem amory i ...... siadł, wymieniłem sprężyny i jest ok (prawie półtorej pięści wchodzi miedzy koło a błotnik - i pewnie trochę siądzie). Także dzięki doświadczeniom z tego wątku mogę potwierdzić w wolnossący z samopoziomowaniem po wyminie na normalne OK. (oczywiście z tego modelu). Koszt ok 1tys bez robocizny i dodatkowych tulejek, łączników i takich tam (dot tyłu, przód na razie jeszcze nie wiem amortyzatory trochę ponad 1 tys, łączniki z wymianą ok 500 zbieżność i coś tam jeszcze ?????????????
  14. Czyli to była sprężarka klimy?
  15. Czy można kupić samo sprzęgł/elektromagnes - czy naprawia się całą sprężarkę? Ew. ile te części mogą kosztować w ASO - rząd wielkości?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...