Skocz do zawartości

Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 97-02


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

No i jestem po wymianie.

Ultra SR na przodzie i tyle.

 

Wrażenia bardzo pozytywne. Obawiałem się, że będzie twardo. Bzdura.

Zawieszenie szybciej reaguje na nierównościach ale nie ma"dechy".

Jedzie jak po szynach.

 

Niedźwiedź - Dzięki za namiary na Bryka. Chłopaki dodatkowo ogarnęli heble z przodu,

bo była tragedia :oops: i ostatecznie sprawdzili przepływkę. Czujnik jest OK dzięki czemu nie muszę wywalać 1kpln :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Szanowni,

do tej pory myślałem, że nowy amorek w pudełku jest zabezpieczony hm taką taśmą z tworzywa sztucznego, zabezpieczającą przed wyjechaniem sztycy.

 

UltraSR takiej taśmy nie mają, ale tak jakby coś było wkręcone, tu:

 

amortiguadores-peugeot-206-deportivos-kyb-ultra-sr%252520%2525282%252529.jpg

 

Czy może to tak ma zostać? tylko wtedy czy te amorki przychodzą w pudełkach w pozycji "wysuniętej"?

 

-- 25 cze 2011, o 08:31 --

 

Wczoraj wieczorem zestaw UltraSR przód i tył, z nowymi sprężynami, zagościł w Forku :)

 

Było trochę niespodzianek, np rozwalona tylna lewa odbojnica, ale... znalazły się jakieś poliretanowe, krósze ale sztywniejsze, pasujące na rozmiar, no i weszły na miejsce OEM.

 

Powiem tak, dupa podniosła się o kilka cm, jest przyjemnie troszeczkę sztywniej, chociaż... nie tak sztywno, jak się obawiałem :) na zwykłych nierównościach jest podobnie, na zakrętach buda odczuwalnie mniej się wychyla, mimo że stoi wyżej niż poprzednio (ale to efekt sztywniejszych amorków, jak sądzę).

 

W każdym razie utraty komfortu nie zauważyłem, poprawę prowadzenia - nawet trochę tak ;)

 

Dziś jeżdżę w poszukiwaniu geometrii :)

nastawy, jakie chcę sobie zaaplikować, to:

 

przód: pochylenie -1,0 ~ -1,25 (negatyw), zbieżność 0

 

tył: pochylenie 0, zbieżność 0

 

zgodnie z zaleceniami :)

Ustaw sobie z przodu kąty ok -1,0 negatyw, zbieżność 0 a tył tylko możesz zbieżność i też na 0 .

 

Edit:

 

Tak wygląda przed i po wymianie zawiasu:

 

Forek%252520UltraSR.jpg

 

Przód prawie niezauważalna różnica, tył poszedł do góry o jakieś 4 cm.

 

A co do geometrii, to jedynie ją zmierzono, bo jakaś śruba na tyle jest na tyle zapieczona, że lepiej jej nie ruszać nie mając zapasu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hej,

kolega ma w S-turbo 2000 r. amortyzatory tylne z oznaczeniem:

TOKICO 8 Z 15 R

2A17510-A

(spisywane z prawego).

Są czarne, bez żadnego zbiorniczka z boku. Czy to jest SLS? Nie widać naklejki Subaru, ani nr części Subaru :-(

Sprężyna ma zmierzoną średnicę 12 mm, więc coś mi mówi, że SLS ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chcialbym sie jeszcze dowiedzidc ktore polecacie excel czy USR. Na podstawie jakichs doswiadczen empirycznych oczywiscie :D bo nazwa UltraSR i kolor sa zdecydowanie fajniejsze :mrgreen:

pytanie 2

jak to cos z posta TOMA52 okaze sie sls-em i postanowie zastapic to zestawem

KYB(?)+KYB to czy nie bede mial koniecznosci wymiany gornych mocowan amora(slyszalem taka plote) :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

kolega ma w S-turbo 2000 r. amortyzatory tylne z oznaczeniem:

TOKICO 8 Z 15 R

2A17510-A

(spisywane z prawego).

Są czarne, bez żadnego zbiorniczka z boku. Czy to jest SLS? Nie widać naklejki Subaru, ani nr części Subaru :-(

Sprężyna ma zmierzoną średnicę 12 mm, więc coś mi mówi, że SLS ...

Modele S-Turbo miały amorki samopoziomujące bez dodatkowych zbiorniczków. U nas w starym Forku były chyba zielone Tokico z samopoziomowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
I chcialbym sie jeszcze dowiedzidc ktore polecacie excel czy USR. Na podstawie jakichs doswiadczen empirycznych oczywiscie :D bo nazwa UltraSR i kolor sa zdecydowanie fajniejsze :mrgreen:

pytanie 2

jak to cos z posta TOMA52 okaze sie sls-em i postanowie zastapic to zestawem

KYB(?)+KYB to czy nie bede mial koniecznosci wymiany gornych mocowan amora(slyszalem taka plote) :?:

 

 

 

to są zwykłe ploty przekłada się od starych i po sprawie....

 

Mój forek właśnie "wstał"i aż miło popatrzeć a jeszcze milej się jeździ. Zestaw KYB + Ultra sr polecam co prawda zastanawiałem się nad ironami..ale ze wzgłędów finansowych zrobiłem narazie tył na KYB w każdym razie wkońcu patrze na asfalt a nie w niebo... o czym mogą świadczyć wymiary ..przed 66,5 cm od asfaltu do nadkola po 73,5:) na kołąch 215x60x16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam

Czeka mnie własnie taka operacja bo lewy tył mojego forka opadł jakos :(

W zwiazku z tym mam pytanie czy przy okazji wymiany "zestawu tylnego" nie istnieje konieczność albo czy po prostu nie warto wymienic tam cos jeszcze ? jakieś osłony ? odbojniki ? bo ktos mi kiedys wpominał ze cos tam bedzie na pewno zuzyte ale wtedy jeszcze nie interesował mnie ten temat bespposrednio - tak pytałem na "zapas" teraz zaś trzeba sie za to wziąść.

Nastepna sprawą jest geometria - czy robic ja gdziekolwiek czy polecacie jakieś szczególne miejsce ( w Warzsawie)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

wymieniac bede amortyzatory + spręzynu w swoim Leśniku MY99 2.0 Turbo. Przestudiowalem forum w te i nazad.

I mysle, ze wiem juz jakie dobrac amortyzatory i spręzyny (RA5761) na tylnia oś.

 

Czy możecie mi doradzić jaki zestaw dobrać na przednią oś?

Czy RC 2315 jest OK? Jaki amortyzator do niej dobrac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TOMA52, bardzo dziękuję za odpowiedź.

 

Mam tylko jeszcze jedno pytanie odnośnie tylnej osi Niedźwiedź polecał sprężyny RA5761, ale w sklepie powiedziano mi, że to sprężyny do modelu 2.0 ale bez turbo.

Polecają RA5763 jako pasujące do mojego modelu.

 

Czy może ktoś z Was potwierdzić zanim złożę zamówienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TOMA52, bardzo dziękuję za odpowiedź.

 

Mam tylko jeszcze jedno pytanie odnośnie tylnej osi Niedźwiedź polecał sprężyny RA5761, ale w sklepie powiedziano mi, że to sprężyny do modelu 2.0 ale bez turbo.

Polecają RA5763 jako pasujące do mojego modelu.

 

Czy może ktoś z Was potwierdzić zanim złożę zamówienie?

Ten wątek naprawdę nie jest długi ;).

 

Cube, widzę , że nie doczytałeś niestety uważnie moich postów. Kupiłeś sprężyny do SLS'a - cienką, za cienką do "zwykłego" zawieszenia. Na tych sprężynach dupa siądzie i to bardzo. Prawidłowa sprężyna to RA5761 Nie wiem już jak to trzeba opisać, żeby ludzie w koło nie popełniali tego samego błędu. RA 5763 kupujesz jak zakładasz amorki samopoziomujące. Ra 5761 kupujesz jak zakładasz "zwykłe" zawieszenie - nie ważne czy Excel-G czy Ultra SR.

Cube powiedział:

....właśnie wyczytałem na amerykańskim forum że 5763 są do SLS... hemm.... zwariowałem...

.

No zwariowałeś bo próbujesz wyważyć otwarte drzwi i szukasz po amerykańskich forach (czytając pewnie moje posty ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam :)

 

Przyszedł i czas na mnie i SLS zakończył swój żywot, ale żeby nie było za łatwo to chciałbym w jego miejsce wstawić na tył KYB AGX :). Pytanie tylko czy po wstawieniu tego wraz ze sprężyną RA5761 nie będę tyłkiem ciągnąć po ziemi?

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy amor dedykowany do zwykłego zawieszenia +KYB RA5761 da Ci wysokość seryjną albo nawet 1-2cm wyżej

 

aa jedna uwaga, może nie tylko do Ciebie, RA5761 jest twardsza niż seria więc ładowanie do tego bardzo twardego amora może Ci rozjechać balans.

Edytowane przez ozarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podsumowując:

 

Amor KYB AGX (z regulacją tłumienia) dedykowany do Imprezy (mocowania pasują) + sprężyna RA5761 da mi prawidłowy poziom lub nawe 1-2cm wyżej co akurat nie przeszkadza? :)

 

aa jedna uwaga, może nie tylko do Ciebie, RA5761 jest twardsza niż seria więc ładowanie do tego bardzo twardego amora może Ci rozjechać balans.

 

Dlatego chcę amor z regulacją tłumienia coby mieć nad tym w pewnym sensie kontrole. Jak będzie bardziej tyłkiem zamiatał to będzie na plus bo nad tym własnie pracuje wstawiając chociazby grubszy stab z tyłu od przedniego :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...