Spokojny Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Grzegorz, Chyba nie będzie dla Ciebie zaskoczeniem jeśli napiszę, iż myślę o pewnym Sylwku z Warszawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Spokojny, jak się będziesz wybierał daj znać, jakieś dwa-trzy dni wcześniej to się razem wybierzemy. Może jaki rabat grupowy wycyganimy ? Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 5 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Spokojny, jak się będziesz wybierał daj znać, jakieś dwa-trzy dni wcześniej to się razem wybierzemy. Może jaki rabat grupowy wycyganimy ? Pozdrawiam Grzegorz To i mi dajcie znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Panowie, Takie rzeczy to dopiero w marcu... ale tego roku :wink: Wcześniej muszę powymieniać niemal wszystkie tuleje w zawieszeniu, a ta operacja szykuje się na marzec. Jeśli więc sprawa nie pali się ogniem natychmiastowości, poczekajcie na mnie :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Spokojny, luzik. Marzec bardzo fajny miesiąc ;-) Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 To ja poproszę po 13.03 :-) Wracam z Austrii, pewnie już letnie założę. [ Dodano: Pon Sty 11, 2010 10:57 pm ] Dzisiaj dostałem maila z Subaru Deutschland, z którego jednoznacznie wynika, że możliwa jest wymiana amortyzatorów samopoziomujących, na te "tradycyjne". Warunkiem utrzymania prawidłowej wysokości zawieszenia jest także wymiana sprężyn na te dedykowane do zawieszenia "tradycyjnego". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Niedźwiedź, to wszyscy wiemy, pytanie tylko czy te dedykowane sprężyny są ORI i najlepiej wyciągnąć od nich jakieś numery katalogowe, wtedy wszystko stałoby się jasne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Dzisiaj dostałem maila z Subaru Deutschland, z którego jednoznacznie wynika, że możliwa jest wymiana amortyzatorów samopoziomujących, na te "tradycyjne". Warunkiem utrzymania prawidłowej wysokości zawieszenia jest także wymiana sprężyn na te dedykowane do zawieszenia "tradycyjnego". W tym tygodniu będziemy przeprowadzać taką operację, ale na zamiennikach. Dam znać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 12 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Niedźwiedź, to wszyscy wiemy tak wszyscy wiedzą, że połowa ludzi ma "dupę na ziemi", a druga połowa sprężyny z Poznania. pytanie tylko czy te dedykowane sprężyny są ORI i najlepiej wyciągnąć od nich jakieś numery katalogowe, wtedy wszystko stałoby się jasne tu nie bardzo rozumiem pytanie. Zamiennikiem OEMowych amorów jest KYB + sprężyna KYB RA5761. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Mam, posiadam takowe amortyzatory, funkiel nówki w opakowaniu jeszcze. Odstąpię za dwa pasztety :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 tu nie bardzo rozumiem pytanie. Zamiennikiem OEMowych amorów jest KYB + sprężyna KYB RA5761. No właśnie "zamiennikiem", mnie chodzi o to żeby ktos udowodnił że subaru wyprodukowało forestera obojętne czy n/a czy s/tb z zawieszeniem bez samoreglacji. Jak zadałem pytanie blisko 3 lata temu co zrobić żeby tyłek nie zwisał z amorami np.KYB to długi czas nikt nie był w stanie pomóc, wtedy nikt nie wiedział o sprężynie KYB RA5761 (bo pewnie takich jeszcze nie było) i dlatego w PL połowa jeździ na sprężynach z Poznania Dzisiaj nawet MONROE robi "dedykowane" do forestera bez samopoziomowania :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 No właśnie "zamiennikiem", mnie chodzi o to żeby ktos udowodnił że subaru wyprodukowało forestera obojętne czy n/a czy s/tb z zawieszeniem bez samoreglacji. no...większość N/A jest bez samoregulacji. Wydaje mi się , że GX N/A miał samoregulację, tak poza tym to bez. Polecam :arrow: http://opposedforces.com/parts/ [ Dodano: Sro Sty 13, 2010 11:54 pm ] Spokojny, :arrow: PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Niedźwiedź, to są słowa pana Andrzeja Kopera: Nie ma takich sprężyn z innych modeli Forestera które po założeniu do "dostępnych na rynku " amortyzatorów dawałyby zadawalający rezultat I było to już wielokrotnie " rozpracowywane przez amatorów tańszych rozwiązań , również przez serwisy ( co jest zrozumiałe :!: ) Katalogowi bym zbytnio nie wierzył, np.mnie po nr. VIN też wychodzi "NORMAL SUSPENSION" :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Janosik, no co ja mam Ci powiedzieć ? Dosyć oczywiste jest, że na świecie są Forestery bez samopoziomującego zawieszenia. Dostałem info z Subaru Deutschland o możliwości wymiany sls na "zwykłe" zawieszenie + "zwykłe" sprężyny, na innych rynkach wiele osób z powodzeniem realizuje projekt amory KYB + sprężyny od wersji n/a (sam poniekąd jesteś tego przykładem). Mi też net wskazuje "normal suspension", ale porównaj numery katalogowe amortyzatorów i sprężyn w s-t i innych forkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Tak jak zapowiadałem: Auto złożone klient zadowolony. Forka po montażu nie widziałem :arrow: byłem na nartach. Rozmawiałem z mechanikiem, wszystko było ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 No więc czy jest ktoś kto z pełną świadomością podpartą dowodami stwierdzi że można założyć amortyzatory KYB bez sls, dołożyć sprężyny (niekoniecznie z Poznania, cokolwiek to znaczy...) i forek MY03 N/A nie będzie wlókł dupą po ziemii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 19 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 No więc czy jest ktoś kto z pełną świadomością podpartą dowodami stwierdzi że można założyć amortyzatory KYB bez sls, dołożyć sprężyny (niekoniecznie z Poznania, cokolwiek to znaczy...) i forek MY03 N/A nie będzie wlókł dupą po ziemii? Nie wiem jak sprawa się ma w MY03, ale kwestia dot. MY98-02 chyba wyjaśniona powyżej. [ Dodano: Pią Lut 19, 2010 1:55 pm ] No i stało się. Amortyzatory wymienione. Wiele osób wypowiadało się ale tylko teoretycznie, więc temat postanowiłem wziąć na klatę i zaryzykować ... Królik doświadczalny: Forek S-Turbo My99 Choroba: padnięte amory tył - samopoziom (SLS). "Dupa" siedzi. Remedium: amortyzatory KYB ULTRA SR (324054 oraz 324055) + spreżyny KYB RA5761 (czyli zestaw od wolnego ssaka. Pasuje też amortyzator Excel-G 334191 oraz 334192). Efekty: "dupa" nie siedzi. Żeby nie operować milimetrami i centymetrami (chociaż i tak zmierzę i podam), efekt "namacalny" Wcisnę łapę czy nie? Sprzęt: Przed operacją: Po operacji: Czy ktoś ma dalsze wątpliwości? :cofee: Pytania? Wiadomo , że to wszystko jeszcze "siądzie" , ale dodam tylko, że tył ma taką wysokość jaką ma z tymi wszystkimi klamotami na zdjęciu w bagażniku czyli: stare amortyzatory x2, stare spreżyny x2, tarcze hamulcowe, zaciski hamulcowe, więc spokojnie licząc - 40kg w bagażniku jest. Zbieram teraz do skarbonki żeby wymienić przód na ULTRA SR. Przejechałem póki co bardzo mały dystans, ale Forek prowadzi się REWELACYJNIE ! ps. tak, tak felgi brzydkie. Siekla na nich po terenie jeździł - ale są proste i na wiosnę będą ładne. Jako usprawiedliwienie dodam, że letnie są piękne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekS Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Czy to zdjęcie z garażu jest przed wymianą czy po ? Mierzyłeś może na równym ile masz cm od osi koła do spodu błotnika ? Prosiłbym o odp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 19 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Czy to zdjęcie z garażu jest przed wymianą czy po ? zgodnie z opisem - przed. Mierzyłeś może na równym ile masz cm od osi koła do spodu błotnika ? Prosiłbym o odp. Jutro zmierzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Jechałeś w jakimś egzemplarzu ze zwykłym Excel-G na tyle? Ciekaw jestem jak subiektywne odczucia pomiędzy nimi a SR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Jechałeś w jakimś egzemplarzu ze zwykłym Excel-G na tyle? Ciekaw jestem jak subiektywne odczucia pomiędzy nimi a SR. nie, nie jechałem. SR są podobno o ok. 30% sztywniejsze. Jest tak mała różnica w cenie między Excel a SR , że się nawet nie zastanawiałem, które wybrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabor Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Niedzwiedź, napisz coś o kosztach, zapodaj linka, albo co... Chyba że chcesz dilować tym sprzętem, to podaj już swoją cenę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Sabor, koszty: Amortyzator ULTRA SR - ok 460pln/szt Sprężyna KYB - ok 130pln/szt Montaż - zależny od miejsca. Ja się zamknąłem w kwocie total 1380PLN z instalacją i geometrią. Czyli koszt jednego amortyzatora SLS. Instalacja była plug&play. Zero problemów. Wyjmujesz stare amortyzatory, przekładasz gumy, osłony, mocowania. Instalujesz.Gotowe. Nie wiem czy mogę na forum podać źródło do Amorów i sprężyn - żadna w sumie to konkurencja dla SIP bo to "zamienniki". Lepiej - gdyby ktoś był chętny - wyślę info na PW. Chyba że chcesz dilować tym sprzętem, to podaj już swoją cenę Mogę pomóc z zorganizowaniu tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Nie wiem czy mogę na forum podać źródło do Amorów i sprężyn - żadna w sumie to konkurencja dla SIP bo to "zamienniki". Lepiej - gdyby ktoś był chętny - wyślę info na PW. Chyba że chcesz dilować tym sprzętem, to podaj już swoją cenę Mogę pomóc z zorganizowaniu tematu. Jak możesz to zarzuć namiarem na PW :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Mierzyłeś może na równym ile masz cm od osi koła do spodu błotnika ? Prosiłbym o odp. 44cm Dla porównania dane dot. sprężyn (nie jest to fachowe mierzenie - zwykła linijka poszła w ruch ;-) ): SLS: 5 zwojów wys ok 375 drut 10mm N/A (RA5761) 5 zwojów wys ok 375mm drut 14mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się