kotdachowiec Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Mobile, Radyjko straszne szumy w nowym Foresterze mi zbiera. Standardowy zestaw Uniden 520 + Sirio 150 cm. Przenosi szumy z alternatora - wiecej gazu = więcej szumu. Generalnie jest słabo. Aby posłuchać to muszę zdjąć nogę z gazu. Już samo to każe mi wolniej jeździć ;-) Niezależne od radia, bo testowałem sprzęty kolegów = bez zmian. Fachowiec mi podpowiedział - na masie od alternatora powinien być kondensator. Skoro szumi tzn że go nie ma albo walnął. Czy ktoś z Was się spotkał z takim problemem? Czy jest taki kondensator czy go założyć po prostu przed/za zapalniczką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Byłem u fachowca i powiedział, że zakłócenia w subaru to standard, Niezależnie czy podłączysz radio do zapalniczki czy akumulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czwartek Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Byłem u fachowca i powiedział, że zakłócenia w subaru to standard, Niezależnie czy podłączysz radio do zapalniczki czy akumulatora. A cos takiego pomaga? http://allegro.pl/polski-filtr-przeciwzakloceniowy-do-cb-i-radii-5a-i1378375581.html pytam bo podlaczylem radyjko i szumi... co prawda moj wydech glosniej ale jednak warto cos z tym zrobic :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 pytam bo podlaczylem radyjko i szumi... a dostrajałeś radio z anteną :?: u mnie delikatnie pomogło :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czwartek Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 pytam bo podlaczylem radyjko i szumi... a dostrajałeś radio z anteną :?: u mnie delikatnie pomogło :roll: szumi jak odpalisz silnik lub dmuchawe... a mam taki zestaw co to ponoc nie wymaga strojenia :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIREK Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 szczerze mówiąc mój zestaw (opisany wyżej) nie sprawia żadnych kłopotów, zasięg super strojenie OK, zero zakłócen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HoRsHiN Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 a mam taki zestaw co to ponoc nie wymaga strojenia Nie ma takich zestawów. A przynajmniej trzeba mieć szczęście żeby dobrze działał. :wink: Spróbuj od kogoś pożyczyć dobrą antenę i sprawdź czy nadal będziesz miał zakłócenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edge Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Dorzuce sie do tematu: W STI MY06 posiadam radyjko: LAFAYETTE ZEUS oraz bacik Sirio 150. Antena stoi na bagazniku przed spoilerem. Do 200km/h (po niemieckich autostradach oczywiscie) nic sie nie dzieje z antena. Sprzet sprawuje sie znakomicie, zadnych zaklucen, szumow i przede wszystkiem zero punktow na koncie od momentu zakupu tego zestawu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 A cos takiego pomaga? Obrazek http://allegro.pl/polski-filtr-przeciwz ... 75581.html pytam bo podlaczylem radyjko i szumi... co prawda moj wydech glosniej ale jednak warto cos z tym zrobic :roll: Upraszczając masz dwa typy zakłóceń: pochodzące z instalacji elektrycznej samochodu i "wchodzące" przez antenę - również generowane przez instalację, tym bardziej, im więcej w aucie elektroniki. Filtr może Ci pomóc na zakłócenia pochodzące bezpośrednio od urządzeń elektrycznych, czasem już podłączenie bezpośrednio pod akumulator może pomóc. a dostrajałeś radio z anteną :?: u mnie delikatnie pomogło :roll: Radia nie dostraja się z anteną! To antenę dostraja się do miejsca, w którym jest montowana. Standardowo anteny są fabrycznie strojone do pracy na środku metalowej płaszczyzny o wymiarach ~1metr x 1metr - chodzi o optymalne rozchodzenie się fali, we wszystkich kierunkach. Niestety, nie każdy może postawić taką antenę na środku dachu (a jeszcze lepiej zamontować na stałe), a montaż na krawędziach nie jest optymalny, bo fala nie "odbija" się równomiernie. Powoduje to, że część sygnału nie jest w stanie "wyjść" z anteny i wraca do nadajnika powodując rozgrzanie końcówki mocy, a w skrajnym przypadku jej spalenie (możliwe, choć nie takie łatwe). Dostrajanie może pomóc, ale zwłaszcza na naszą jakość nadawania. Są radia bardziej i mniej odporne na zakłócenia elektroniki. Do polecanych (nie piszę o presidentach, bo są dość drogie i też różnie z nimi bywa) należą właśnie LAFAYETTE ZEUS, (ogólnie lafayetty), OMEGA i stosunkowo tani a (ponoć bardzo dobry) YOSAN. Osobiście korzystam z OMEGI, testowanej w escorcie, civicu, trzech imprezach i wszędzie sprawował się poprawnie, nawet z instalacją gazową, która generuje dodatkowe zakłócenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wąż Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Antena stoi na bagazniku przed spoilerem. Do 200km/h (po niemieckich autostradach oczywiscie) nic sie nie dzieje z antena. też tak miałem u siebie. Najlepsze miejsce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIREK Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Antena stoi na bagazniku przed spoilerem. Do 200km/h (po niemieckich autostradach oczywiscie) nic sie nie dzieje z antena. też tak miałem u siebie. Najlepsze miejsce ha ha ha - najlepsze pod warunkiem że ma się bagażnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gelo Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Radyjko straszne szumy w nowym Foresterze mi zbiera. Standardowy zestaw Uniden 520 + Sirio 150 cm. Przenosi szumy z alternatora - wiecej gazu = więcej szumu. Generalnie jest słabo. Aby posłuchać to muszę zdjąć nogę z gazu.Już samo to każe mi wolniej jeździć ;-) Niezależne od radia, bo testowałem sprzęty kolegów = bez zmian. Fachowiec mi podpowiedział - na masie od alternatora powinien być kondensator. Skoro szumi tzn że go nie ma albo walnął. Czy ktoś z Was się spotkał z takim problemem? Czy jest taki kondensator czy go założyć po prostu przed/za zapalniczką? Do każdego urządzenie które sieje zakłócenia montuje się kondensatory z bardzo dobrym skutkiem(odpowiednio dobrane).Wszelkie przed radiem filtry są bardzo mało skuteczne , wiem z doświadczenia.Zdecydowanie nie polecam nie firmowych zestawów bo wtedy 'jak Cię widać tak Cię słychać' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Świstak Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 kolegi, nie ma tam któryś w piwnicy jakichś starych radiów? Takich starych-starych zakurzonych, nawet lekko nie sprawnych? Szukam radia z lat 80 do mobila z lat 80 :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HoRsHiN Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 Takich starych-starych zakurzonych, nawet lekko nie sprawnych? To jak wino.... Najlepsza elektronika, filtry i ceny z kosmosu mimo upływu lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blasterpl Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Odswierze nieco temat,zalozylem swoje stare CB do Imprezy GT MY00 i strasznie zbiera szumy i trzaski z silnika i innych uzadzen w aucie,wiec trzeba zmienic CB.Mysle o M-Tech LEGEND II, czy ktos ma taki model w swoim aucie,czy jest to dobre radio? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ESP Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 odświeżę lekko temat. Montował ktoś CB w Legacy lub OBK MY10 w jakimś sprytnym miejscu ? W poprzednim OBK Uniden 510XL idealnie pasował do półki w schowku pasażera a antenę poszła na dach przez tylną lampę. z góry dziękuję za pomoc. Hej, ja właśnie jestem po wymianie radia. Wcześniejszy President Johnson II nie mieścił mi się nigdzie i tylko porysował mi konsolę środkową. Kupiłem Albrechta AE 6890 ze zdejmowanym panelem. Radio poszło w schowek pomiędzy fotelami, panel we wnękę po panelem klimatyzacji (przyczepiony na taśmę dwustronną). Za głośnik robi audio Outbacka poprzez port "Aux in" (radio ustawiłem "Seat position" FL aby pasażerów nie katować). Po 500 km. w trasie i drugie tyle po Warszawie mogę stwierdzić że wszystko chodzi fajnie. Radio nie szumi i ładnie zbiera okolicę, nie sprzęga się (tego się bałem). Jedyna wada: albo CB albo CD/FM (Bluetooth działa zawsze). Jakbyś chciał to mogę cyknąć kilka fotek jak to teraz wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blasterpl Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Nikt nic nie pisal wiec kupilem M-Tech LEGEND II.Szkoda gadac TRA-GE-DIA .Slychac wszystko tylko nie nadajacych.Moja sugestia omijac szerokim lukiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel szuszu Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Ja właśnie jestem teraz na kupnie. Czym sie kierować podczas zakupu? Jakieś sugestie. Tak czy siak poczytam troche co piszecie tutaj o CB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blasterpl Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Impreza (a przynajmniej moja) bardzo mocno zakluca dzialanie wszelkich radyjek,wzmacniaczy itp.Tak jak pisalem wczesniej Legend=tragedia.Ale ten sam legend wstawiony do Sprintera dziala poprawnie.Teraz mam w Imprezie Alan 48 multi i dziala ok. (ale wczesniej mialem to radio w Sprinterze i dzialalo lepiej).Reasumujac najlepiej bedzie jak podjedziesz do sklepu z CB i poprobujesz roznych radyjek bo kupowanie "w ciemno" to zly pomysl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@rcin Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Jeśli ktoś szuka radyjka z bardzo dobrymi filtrami to niech poczyta o Lafayette Ermes. Ja mam u siebie i jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krk06 Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Najbardziej polecam zestaw CB-radio + antyradat oczywiscie nie podlaczony aby nie łamać przepisów o zakazie użytkowania 8) Na trasie mieć wokół głowy i wypatrywac Vectry itp. i obejdzie się bez mandatów. Jeżdzac na tasach Kraków - Warszawa zero załadowanych puszek tak samo na trasie Kraków - Radom - Puławy - Białtystok. Polecam a koszt bardzo mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blasterpl Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Tylko proba z konkretnym radiem i nic wiecej.Bardzo duzo ludzi chwali UNIDEN 520 XL a w imprezie tragedia.Oczywiscie antena musi byc zestrojona.Niezaleznie jakiej marki radio napewno musi ono miec: 1. RECZNA regulacje blokady szumow SQ 2.wlacznik blokady zakłóceń ANL 3.Regulacja czułości odbioru RF Gain Majac mozliwosc regulacji tych parametrow mozna ustawic radio tak ze bedzie dzialac poprawnie i nie bedzie przeszkadzac podczas jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Zawsze mnie zastanwiało dlaczego ludzie kupują drogie radia i tansze antenty.. Mnie za każdym razem, w każdym punkcie serwisowania cb, sklepie i większość moich znajomych mówi mi, ze najpierw antena, potem radio. I tak oto jeżdże już 3 czy 4 lata z anteną magnesową President ML 145 - dobra i trwala i stareńkim, kupionym 4 lata temu, jako używany za 120zł radiem Midland 1001z, czy jakoś tak. W każdym razie bez żadnych homologacji I Zestaw sprawuje się świetnie- na poprzednich 2 samochodach - na środku dachu. Na imprezie- klapa bagażnika przed półką. Zestaw wystrojony pod 1 samochód i w drugim się sprawdził - słychać było na dobre 15km z włączoną redukcją szumów. Dopiero zmiana miejsca bata na tylną klape spowodowała gorsze nadawanie chyba, bo ponoć mniej wyraźnie mnie słychać. Odbiór pozostał chyba bez zmian- trza dostroić. Bat wożony w bagażniku, kabel przez tylną kanape, pod fotelami itp. Radio zamontowane za pomocą uchwytu do tapicery po stronie pasażera. Minusy: Czułość RF Gain na poziomie 0/1 - albo słychać szumy tła, albo nie- trzeba się przyzwyczaić. Po wielu dziesiątkach tys km -antena delikatnie zaczyna chyba rdzewieć, trzeba ją wyczyścić Podsumowując: polecam. Żadnych pisków, żadnych zgrzytów, żadnego siania przy odbiorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarus2000 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 hej, mam taki problem. chciałbym kupić szwagrowi dobre radio cb. mój szwagier twierdzi, że jedynym słusznym producentem jest President, który model byście polecili? najlepiej takie do 800zł. z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ruter Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 Jakie sprzety macie w Dieslach, ktore sie sprawdzaja? tzn. nie slychac pierdzenia przy dodawaniu gazu i wentylatora przy wlaczonej klimie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się