Skocz do zawartości

CB radio, a subaru?


BEHEMOT

Rekomendowane odpowiedzi

Mobile,

 

Radyjko straszne szumy w nowym Foresterze mi zbiera. Standardowy zestaw Uniden 520 + Sirio 150 cm. Przenosi szumy z alternatora - wiecej gazu = więcej szumu. Generalnie jest słabo. Aby posłuchać to muszę zdjąć nogę z gazu.

Już samo to każe mi wolniej jeździć ;-)

 

Niezależne od radia, bo testowałem sprzęty kolegów = bez zmian.

 

Fachowiec mi podpowiedział - na masie od alternatora powinien być kondensator. Skoro szumi tzn że go nie ma albo walnął. Czy ktoś z Was się spotkał z takim problemem? Czy jest taki kondensator czy go założyć po prostu przed/za zapalniczką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Byłem u fachowca i powiedział, że zakłócenia w subaru to standard, Niezależnie czy podłączysz radio do zapalniczki czy akumulatora.

 

A cos takiego pomaga?

 

photo.php?p=10202&a=a

http://allegro.pl/polski-filtr-przeciwzakloceniowy-do-cb-i-radii-5a-i1378375581.html

 

pytam bo podlaczylem radyjko i szumi... co prawda moj wydech glosniej :mrgreen:

ale jednak warto cos z tym zrobic :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzuce sie do tematu:

W STI MY06 posiadam radyjko: LAFAYETTE ZEUS oraz bacik Sirio 150. Antena stoi na bagazniku przed spoilerem. Do 200km/h (po niemieckich autostradach oczywiscie) nic sie nie dzieje z antena.

 

Sprzet sprawuje sie znakomicie, zadnych zaklucen, szumow i przede wszystkiem zero punktow na koncie od momentu zakupu tego zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cos takiego pomaga?

 

Obrazek

http://allegro.pl/polski-filtr-przeciwz ... 75581.html

 

pytam bo podlaczylem radyjko i szumi... co prawda moj wydech glosniej :mrgreen:

ale jednak warto cos z tym zrobic :roll:

 

Upraszczając masz dwa typy zakłóceń: pochodzące z instalacji elektrycznej samochodu i "wchodzące" przez antenę - również generowane przez instalację, tym bardziej, im więcej w aucie elektroniki. Filtr może Ci pomóc na zakłócenia pochodzące bezpośrednio od urządzeń elektrycznych, czasem już podłączenie bezpośrednio pod akumulator może pomóc.

 

a dostrajałeś radio z anteną :?: u mnie delikatnie pomogło :roll:

 

Radia nie dostraja się z anteną! To antenę dostraja się do miejsca, w którym jest montowana. Standardowo anteny są fabrycznie strojone do pracy na środku metalowej płaszczyzny o wymiarach ~1metr x 1metr - chodzi o optymalne rozchodzenie się fali, we wszystkich kierunkach. Niestety, nie każdy może postawić taką antenę na środku dachu (a jeszcze lepiej zamontować na stałe), a montaż na krawędziach nie jest optymalny, bo fala nie "odbija" się równomiernie. Powoduje to, że część sygnału nie jest w stanie "wyjść" z anteny i wraca do nadajnika powodując rozgrzanie końcówki mocy, a w skrajnym przypadku jej spalenie (możliwe, choć nie takie łatwe).

 

Dostrajanie może pomóc, ale zwłaszcza na naszą jakość nadawania.

 

Są radia bardziej i mniej odporne na zakłócenia elektroniki. Do polecanych (nie piszę o presidentach, bo są dość drogie i też różnie z nimi bywa) należą właśnie

LAFAYETTE ZEUS
, (ogólnie lafayetty), OMEGA i stosunkowo tani a (ponoć bardzo dobry) YOSAN.

 

Osobiście korzystam z OMEGI, testowanej w escorcie, civicu, trzech imprezach i wszędzie sprawował się poprawnie, nawet z instalacją gazową, która generuje dodatkowe zakłócenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Antena stoi na bagazniku przed spoilerem. Do 200km/h (po niemieckich autostradach oczywiscie) nic sie nie dzieje z antena.

 

 

też tak miałem u siebie. Najlepsze miejsce :mrgreen::mrgreen:

 

ha ha ha - najlepsze pod warunkiem że ma się bagażnik :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radyjko straszne szumy w nowym Foresterze mi zbiera. Standardowy zestaw Uniden 520 + Sirio 150 cm. Przenosi szumy z alternatora - wiecej gazu = więcej szumu. Generalnie jest słabo. Aby posłuchać to muszę zdjąć nogę z gazu.

Już samo to każe mi wolniej jeździć ;-)

 

Niezależne od radia, bo testowałem sprzęty kolegów = bez zmian.

 

Fachowiec mi podpowiedział - na masie od alternatora powinien być kondensator. Skoro szumi tzn że go nie ma albo walnął. Czy ktoś z Was się spotkał z takim problemem? Czy jest taki kondensator czy go założyć po prostu przed/za zapalniczką?

Do każdego urządzenie które sieje zakłócenia montuje się kondensatory z bardzo dobrym skutkiem(odpowiednio dobrane).Wszelkie przed radiem filtry są bardzo mało skuteczne , wiem z doświadczenia.Zdecydowanie nie polecam nie firmowych zestawów bo wtedy 'jak Cię widać tak Cię słychać'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Odswierze nieco temat,zalozylem swoje stare CB do Imprezy GT MY00 i strasznie zbiera szumy i trzaski z silnika i innych uzadzen w aucie,wiec trzeba zmienic CB.Mysle o M-Tech LEGEND II, czy ktos ma taki model w swoim aucie,czy jest to dobre radio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odświeżę lekko temat.

Montował ktoś CB w Legacy lub OBK MY10 w jakimś sprytnym miejscu ?

W poprzednim OBK Uniden 510XL idealnie pasował do półki w schowku pasażera a antenę poszła na dach przez tylną lampę.

z góry dziękuję za pomoc.

 

Hej,

ja właśnie jestem po wymianie radia. Wcześniejszy President Johnson II nie mieścił mi się nigdzie i tylko porysował mi konsolę środkową.

Kupiłem Albrechta AE 6890 ze zdejmowanym panelem. Radio poszło w schowek pomiędzy fotelami, panel we wnękę po panelem klimatyzacji (przyczepiony na taśmę dwustronną). Za głośnik robi audio Outbacka poprzez port "Aux in" (radio ustawiłem "Seat position" FL aby pasażerów nie katować). Po 500 km. w trasie i drugie tyle po Warszawie mogę stwierdzić że wszystko chodzi fajnie. Radio nie szumi i ładnie zbiera okolicę, nie sprzęga się (tego się bałem). Jedyna wada: albo CB albo CD/FM (Bluetooth działa zawsze).

Jakbyś chciał to mogę cyknąć kilka fotek jak to teraz wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Impreza (a przynajmniej moja) bardzo mocno zakluca dzialanie wszelkich radyjek,wzmacniaczy itp.Tak jak pisalem wczesniej Legend=tragedia.Ale ten sam legend wstawiony do Sprintera dziala poprawnie.Teraz mam w Imprezie Alan 48 multi i dziala ok. (ale wczesniej mialem to radio w Sprinterze i dzialalo lepiej).Reasumujac najlepiej bedzie jak podjedziesz do sklepu z CB i poprobujesz roznych radyjek bo kupowanie "w ciemno" to zly pomysl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej polecam zestaw CB-radio + antyradat :) oczywiscie nie podlaczony aby nie łamać przepisów o zakazie użytkowania 8) Na trasie mieć wokół głowy i wypatrywac Vectry itp. i obejdzie się bez mandatów. Jeżdzac na tasach Kraków - Warszawa zero załadowanych puszek tak samo na trasie Kraków - Radom - Puławy - Białtystok.

Polecam a koszt bardzo mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko proba z konkretnym radiem i nic wiecej.Bardzo duzo ludzi chwali UNIDEN 520 XL a w imprezie tragedia.Oczywiscie antena musi byc zestrojona.Niezaleznie jakiej marki radio napewno musi ono miec:

1. RECZNA regulacje blokady szumow SQ

2.wlacznik blokady zakłóceń ANL

3.Regulacja czułości odbioru RF Gain

Majac mozliwosc regulacji tych parametrow mozna ustawic radio tak ze bedzie dzialac poprawnie i nie bedzie przeszkadzac podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mnie zastanwiało dlaczego ludzie kupują drogie radia i tansze antenty.. Mnie za każdym razem, w każdym punkcie serwisowania cb, sklepie i większość moich znajomych mówi mi, ze najpierw antena, potem radio. I tak oto jeżdże już 3 czy 4 lata z anteną magnesową President ML 145 - dobra i trwala i stareńkim, kupionym 4 lata temu, jako używany za 120zł radiem Midland 1001z, czy jakoś tak. W każdym razie bez żadnych homologacji :twisted: I Zestaw sprawuje się świetnie- na poprzednich 2 samochodach - na środku dachu. Na imprezie- klapa bagażnika przed półką. Zestaw wystrojony pod 1 samochód i w drugim się sprawdził - słychać było na dobre 15km z włączoną redukcją szumów. Dopiero zmiana miejsca bata na tylną klape spowodowała gorsze nadawanie chyba, bo ponoć mniej wyraźnie mnie słychać. Odbiór pozostał chyba bez zmian- trza dostroić.

Bat wożony w bagażniku, kabel przez tylną kanape, pod fotelami itp. Radio zamontowane za pomocą uchwytu do tapicery po stronie pasażera.

Minusy: Czułość RF Gain na poziomie 0/1 - albo słychać szumy tła, albo nie- trzeba się przyzwyczaić.

Po wielu dziesiątkach tys km -antena delikatnie zaczyna chyba rdzewieć, trzeba ją wyczyścić :D

Podsumowując: polecam. Żadnych pisków, żadnych zgrzytów, żadnego siania przy odbiorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...