Jump to content

Świstak

Użytkownik
  • Content Count

    165
  • Joined

  • Last visited

About Świstak

  • Rank
    ..:: Bywalec :..
  • Birthday 11/07/1987

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    że znowu
  • Auto
    Forek 2.0XT
    Forek 2.5X
    Cztery Fordy
  • Zainteresowania
    Akrobatyczna tresura makaków mandżurskich. Głębinowe turlanie jeżozwierzy po koralowcach

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bry Wczoraj przypałowałem nieco Forka. Dzisiaj wsiadam, świeci check, wyskakują błędy jak w temacie. Brak mocy, szarpie przy przyspieszaniu. Turbo ładuje do 0.1-0,2 Gzie zajrzeć, w co stuknąć młotkiem i przecinakiem? Na nasiocu piszą coś o jakichś klapach TGV... Forek SG '03 XT Przelotowy DP Mam nieco daleko do jakiegokolwiek sensownego serwisu.... Pozdrawiam
  2. Dlatego jak zauważyłem że wahacze mi korodują kupiłem używki w dobrym stanie i oddałem do piaskowania i malowania proszkowego. Koszt 40 zł, a dodatkowo maja tuningowy czerwony kolor który wprawia w osłupienie panów na skp
  3. Przy tarczach z tyłu potrzebna do wymiany jest prasa a do wyprasowania piasty dobrze jest zrobić sobie speszial tula. Generalnie trzeba przygotować się mentalnie na odkręcenie paskudnej długiej śruby od wahaczy w piaście, a może się okazać że trzeba ja będzie grzać palnikiem. Warto zapatrzeć się w nową śrubę i tuleje wahaczy na ta okoliczność. Po wyjmowaniu wahaczy konieczna jest geometria. Warto tez przy okazji zerknąć na klocki i okładziny ręcznego. Doi ogarnięcia samemu w jeden dzień.
  4. Mapa będzie ale raczej nie od razu
  5. A co działo się u ciebie z boostem przed remapem?
  6. Mam podać numer do kolegi który jeździł ze mną cały dzień z głową we wnęce na nogi pasażera i innych dziwnych miejscach w oparach papierosowego dymu i ciężkich męskich przekleństw?
  7. Za 6 to może i nie ale za 8 już kupię. Roboty nie liczę to już kwestia innych rozliczeń. O remoncie myślę przedremapowym bo to zawsze lepiej niż remont powybuchowy... tylko zastanawiam sie czy to konieczność. Na tą chwile auto jest 40 tys po rozrządzie i regulacji zaworów. Na cito mam do zrobienia uszczelnienie pokryw zaworów. Wszystko rozchodzi sie o wrzucenie nowego kwasoodpornego DP, bo zrobię go sobie w jedno popołudnie zamykając się w kwocie koło 30 zł za wycięcie laserkiem flansz. Resztę wygrzebię z kontenerka ze złomem w warsztacie i DP gotowy. Gdyby fabryczny DP był w stanie chociaż zadowalającym, to nie miał bym takich pomysłów. Jestem zdecydowanie antyekologiczny i pomysł zakupu nowego katalizatora nie mieści się w moim światopoglądzie. W sumie turbo po zabiegu powinno lepiej wstawać, a mape mozna zrobic mega lajtowa nie dochodzac nawet do 200 koni, a oscylujac w granicach fabrycznego boostu. Dobrze myślę czy błądzę jak dziecko we mgle.
  8. No ale mi na burczeniu nie zależy. Autem jeżdżę w trasę i ma być ciche, ale nie obraził bym się jak by mu jadu trochę przybyło. Główne pytanie jest takie czy 250 tysięcy dla tego silnika to już czas umierać?
  9. Widzę, że ktoś odkopał mój stary temat... U mnie stukanie które spowodowało remonty kapitalny zawieszenia za grube pieniądze spowodowane było przez...... ...Luz osiowy na wirniku dmuchawy HVAC... Naprawa polegała na puknięciu przez nasadkę w pierścień sprężysty mocujący wirnik dmuchawy na silniku w celu skasowania luzu. Luz wynosił około 2mm a dźwięk rozchodził się po całym aucie kanałami wentylacyjnymi. Koszt naprawy 0 zł czas 5 minut... Przed zdiagnozowaniem stukania wywaliłem prawie 5 k na wymianę sprawnych elementów zawieszenia...
  10. Bry. Strzeliłam mi ostatnio ładna liczba na liczniku 250 tys kilometrów przebiegu. Stforek z 2003 2.0 XT. Auto w kondycji niezłej, 170 tys przelatał u jednego właściciela po szwajcarskich autobahnach, serwisowany w ASO do przyjazdu do Polski, W Polsce dbany, olej zmieniany na czas, tylko Millers. Auto pobiera 1-1,5 litra na 9 tysięcy oleju. Turbina suchutka, ładuje aż miło. Przy okazji robienia sprzęgła jako że auto stoi u mnie w warsztacie przyszedł mi do głowy pomysł delikatnych modów. Mody miały by się na razie ograniczyć do wrzucenia przelotowego DP i ogarnięcia narazie boostu MBC do okolic fabryki, a na wiosnę może większy IC, turbinka od WRXa i mapa. Teraz pytanie kluczowe. Czy przy takim przebiegu jest w ogóle sens modzić silnik, czy jest to tykająca panewkowa bomba zegarowa, i czeka mnie nieuchronna eksplozja? Jaka obrać strategię? Naprawiać w pełni sprawny na tą chwilę silnik, tj. robić remont kapitalny, który po kosztach części według moich obliczeń wyjdzie 6-8 tys? Zrobić czeski remont, podmieniając tylko panewki bez ruszania głowic? Jeździć i czekać aż zapuka, a wtedy wrzucić silnik i sterownik od WRXa anglika? Zrobić z silnikiem i tak coś muszę bo zaworki mam do ustawienia na tą chwilę, a jak sobie przypomnę kiedy był robiony i co ile się robi rozrząd to pewnie i rozrząd mnie czeka... Help muszę auto poskładać do świąt a zastanawiam się co tu zrobić...
  11. Hello Pytanie takie. Ile może wzrosnąć boost w Forku XT 2003, po zdobieniu DP bezkatalizatorowego i bezlambdowego, 2.5 cala. Center zostaje OEM, backbox odetkany nieco OEM STI. Mam wydech na wierzchu i auto na kanale z okazji robienia wisco i sprzęgła a oryginalby DP jest mega skorodowany, i aż się prosi aby zrobić coś ładnego nierdzewnego zamiast rdzewlucha. DP robić na szerokim kołnierzu od turbiny czy na takiej flanszy jak oem? Jestem troche rozerwany bo nie wiem czy przy 250 tys kilometrów dla 2.0XT to jest czas na mapę czy na remont
  12. Klimiarz dobry jest na Nowomiejskiej. https://www.google.pl/maps/@51.236103,22.545744,3a,75y,191.25h,70.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgnKLP2cW-W-RHqyq7yqcQA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1 Co prawda warsztat garażowy, ale chłop ma łeb na karku i jest naprawiacz a nie wymieniacz.
  13. Ja nie odpuszczę. W ramach testów poluzowałem tylne łączniki żeby sprawdzić czy nie sa wybite.... oba są ok.... w jednym stanął gwint... kolejna sprawna część wymieniona na nową... Stuka
  14. Stukaczka ma sie wysmienicie
  15. Nom Stare zostaly tylko wahacze i tuleje.
×
×
  • Create New...