Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)


zaki79

Rekomendowane odpowiedzi

Zmieniłem felgi na letni setup. Ale zanim to, to nałożyłem ceramikę na felgi. Pierwsze auto miłem na białych szprychowych felgach i mówiłem sobie, że nigdy więcej szprychowych felg :biglol: mycie to był koszmar. Zobaczymy jak z zabezpieczeniem, no i świeżo po lakierowaniu, to lepszej okazji chyba by już nie było. 
 

Proces nakładania powłoki

IMG_9256.thumb.jpeg.99530540789a4ac7bd106f798c19c446.jpeg
 

Było

IMG_9260.thumb.jpeg.29abd8581ec946550bc9852fd1f6434f.jpeg

 

Jest

IMG_9275.thumb.jpeg.df84a358c0950a19157f414486b8672b.jpeg

  • Super! 4
  • Lajk 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem świece i przewody WN. Na 3 cylindrze świeca trochę obsmarkana 

IMG_20240413_145949.thumb.jpg.93df111a8cb7a3f751993b6d8783ff61.jpg

 

Pozostałe trzy są były ok

1

IMG_20240413_145045.thumb.jpg.2cc0527ef41b0bc4aa425ff5b1788e78.jpg

 

2

IMG_20240413_163209.thumb.jpg.3d79066c268fb4ab50e260c9e1ff4a47.jpg

 

4

IMG_20240413_165015.thumb.jpg.4e45aad3c9132a87854022f10e1d6a80.jpg

 

Poza tym z kompletu przewodów NGK 44333 jeden przewód do czwartego cylindra ciut za krótki, ale się nie obija i działa dobrze. 

 

No i wiosenne porządki pod maską. 

Przed

IMG_20240413_142008.thumb.jpg.5dc8fba4fbea2e1d8869e800348c2313.jpg

 

IMG_20240413_142012.thumb.jpg.75e8bbae3ffb0b530b166d68595df32d.jpg

 

IMG_20240413_142022.thumb.jpg.527719c4bfae55bb3b90d5129941256c.jpg

 

IMG_20240413_142026.thumb.jpg.438fd047baefdc5fff88dc4b1fc39f09.jpg

 

I po :)

IMG_20240413_173931.thumb.jpg.ffe2ba9c66b45401e34277a05967cbf1.jpg

 

IMG_20240413_173953.thumb.jpg.dca36c505221bc5c57fc32852f07a60f.jpg

 

IMG_20240413_174020.thumb.jpg.8c02e4dc53921082cf2f768fc7b1a7a6.jpg

 

IMG_20240413_174040.thumb.jpg.840c7cb35daca0ed059a8150c94e1f01.jpg

  • Super! 6
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dłuższej przerwie kilka zmian i auto idzie na sprzedaż. Maska z karbonu, okleina dachu oraz tylny spojler. 

IMG_0756.jpeg

IMG_0760.jpeg

IMG_0771.jpeg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem Legacy po reklamacji regulacji zaworów. :)

Okazało się, że po złożeniu silnika puszczać zaczęły ?półksiężyce?. Nie jestem na tyle biegły w mechanice silnika żeby wiedzieć gdzie to jest i co, natomiast wiem, że zostałem obsłużony profesjonalnie bo Panowie nie wzięli ani złotówki - przyjęli temat na klatę i naprawili wóz w 3 dni.

Zrobiłem 30km i nie ma zapachu spalonego oleju, oby tak zostało na dłużej. ;)

  • Super! 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu się zabrałem i wymieniłem cięgna w mechanizmie przednich wycieraczek. Dłuższe jest faktycznie dłuższe niż oryginalne i musiałem nieco się na kombinować, by wycieraczka dojeżdżała odpowiednio blisko słupka. Zimą będzie kompromis i ustawię ją bliżej strefy grzania.

 

Muszę też pamiętać, by nie uruchamiać wycieraczek na pełną częstotliwość bez nawilżenia. Jedno z cięgien wypadło przy takiej próbie i musiałem całość ponownie rozbierać. :biglol: na szczęście jest to szybkie i proste.

 

Nie sądziłem, że to kiedykolwiek powiem, ale czekam na ulewę, by móc się nacieszyć nietłukącymi o słupek wycieraczkami. :biglol:

Jestem trochę autystyczny, bo tak mnie to denerwowało, że wolałem mniej widzieć, zwolnić i ustawić je na niższą częstotliwość, byle tylko nie tlukły o słupek.

 

 

20240414_130012.jpg

20240417_220337.jpg

Edytowane przez halvaekiu
  • Super! 2
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, halvaekiu napisał(a):

W końcu się zabrałem i wymieniłem cięgna w mechanizmie przednich wycieraczek. Dłuższe jest faktycznie dłuższe niż oryginalne i musiałem nieco się na kombinować, by wycieraczka dojeżdżała odpowiednio blisko słupka. Zimą będzie kompromis i ustawię ją bliżej strefy grzania.

 

Muszę też pamiętać, by nie uruchamiać wycieraczek na pełną częstotliwość bez nawilżenia. Jedno z cięgien wypadło przy takiej próbie i musiałem całość ponownie rozbierać. :biglol: na szczęście jest to szybkie i proste.

 

Nie sądziłem, że to kiedykolwiek powiem, ale czekam na ulewę, by móc się nacieszyć nietłukącymi o słupek wycieraczkami. :biglol:

Jestem trochę autystyczny, bo tak mnie to denerwowało, że wolałem mniej widzieć, zwolnić i ustawić je na niższą częstotliwość, byle tylko nie tlukły o słupek.

 

 

20240414_130012.jpg

20240417_220337.jpg

Na ile czasu zabawa z tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, conradek napisał(a):

Wymieniłem parownik i oddałem na sprawdzenie szczelności

Masz więcej zdjęć? Też mnie to czeka i ciekaw jestem jak się to wszystko tam rozbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kiwi 4ester napisał(a):

Na ile czasu zabawa z tym?

Jeżeli wszystko sprawnie rozłożysz i złożysz to pewnie w godzinę nawet się zmieścisz nie spiesząc włącznie z wymyciem wszystkiego. :) Z Całość to praktycznie kilkanaście plastikowych spinek oraz 5 nakrętek do odkręcenia.

Przy okazji można wyczyścić cały ten syf, który zbiera się pod plastikami w okolicy wlotu do wentylacji.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 75 tys. km oddałem XV do polecanego gdańskiego serwisu, żeby zdiagnozowali ponadnormatywny szum, który mnie męczył od kilku miesięcy, i usunęli jego przyczynę.

Zdiagnozowali (łożysko tylnego prawego koła) i wymienili, co trzeba. Dodatkowo wymienili tylne tuleje przednich wahaczy, wyczyścili hamulce, wymienili gumki prowadnic i wypłukali silnik. A przy okazji wymienili olej i filtry (chociaż, między Bogiem a prawdą, mogłem to zrobić dopiero w lipcu).

 

577CE1BC-0BD9-4ED5-A951-4520BE51DF41.thumb.jpeg.27f17f219a6ed311fae4d3e356327a2e.jpeg 

Za kilka tysiów km czeka mnie wymiana tylnych tarcz i klocków. A poza tym jeździć, jeździć i jeszcze raz, jeździć... :)

 

Edytowane przez RedSasza
  • Super! 4
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze kroki jako szpachlownik zaliczone!:yahoo:

Najpierw miałem zapaćkać tylko uszczerbienia:

20240417_153843.thumb.jpg.7f84d2ff65ee06bf0b3698dcbb45ebf2.jpg

Potem stwierdziłem, że jednak zapaćkam jeszcze centralne pęknięcie subtelnie zamaskowane świniakiem:

20240418_170116.thumb.jpg.d47a6e31c9c57f732e69aa9c9849f51a.jpg

A że było to pęknięcie z przemieszczeniem postanowiłem jeszcze spróbować wygubić ten uskok (nastawienie nie wchodziło w grę):

20240419_151022.thumb.jpg.38fff23484a1c5e23b0f25f45d616479.jpg

Przez to doszło do zmatowienia całości (początkowo miałem tylko zafukać szpachle na czarno bez zdejmowania dokładki z auta), i podklejeniu maty od spodu:

 

20240420_164433.thumb.jpg.99f848464439dcfde40e4baf107fb077.jpg20240420_170802.thumb.jpg.5d004704ae13751fd7b4eb372f27cbd6.jpg

Do szpachlatora trochę mi jeszcze brakuje, ale jestem zadowolony z efektu, zwłaszcza że był to w pełni samodzielny debiut:

20240420_185702.thumb.jpg.8414dd1df177183d1a16741aa7cd32ef.jpg

Oby mnie pech wpadywania w dziury nie znalazł ponownie...:ph34r:

  • Super! 5
  • Haha 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Maciek Niemy napisał(a):

Pierwsze kroki jako szpachlownik zaliczone!:yahoo:

Najpierw miałem zapaćkać tylko uszczerbienia:

20240417_153843.thumb.jpg.7f84d2ff65ee06bf0b3698dcbb45ebf2.jpg

Potem stwierdziłem, że jednak zapaćkam jeszcze centralne pęknięcie subtelnie zamaskowane świniakiem:

20240418_170116.thumb.jpg.d47a6e31c9c57f732e69aa9c9849f51a.jpg

A że było to pęknięcie z przemieszczeniem postanowiłem jeszcze spróbować wygubić ten uskok (nastawienie nie wchodziło w grę):

20240419_151022.thumb.jpg.38fff23484a1c5e23b0f25f45d616479.jpg

Przez to doszło do zmatowienia całości (początkowo miałem tylko zafukać szpachle na czarno bez zdejmowania dokładki z auta), i podklejeniu maty od spodu:

 

20240420_164433.thumb.jpg.99f848464439dcfde40e4baf107fb077.jpg20240420_170802.thumb.jpg.5d004704ae13751fd7b4eb372f27cbd6.jpg

Do szpachlatora trochę mi jeszcze brakuje, ale jestem zadowolony z efektu, zwłaszcza że był to w pełni samodzielny debiut:

20240420_185702.thumb.jpg.8414dd1df177183d1a16741aa7cd32ef.jpg

Oby mnie pech wpadywania w dziury nie znalazł ponownie...:ph34r:

Na taborecie po prawej widzimy utrwalacz informacji:puchar:

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Maciek Niemy napisał(a):

Pierwsze kroki jako szpachlownik zaliczone!:yahoo:

Najpierw miałem zapaćkać tylko uszczerbienia:

20240417_153843.thumb.jpg.7f84d2ff65ee06bf0b3698dcbb45ebf2.jpg

Potem stwierdziłem, że jednak zapaćkam jeszcze centralne pęknięcie subtelnie zamaskowane świniakiem:

20240418_170116.thumb.jpg.d47a6e31c9c57f732e69aa9c9849f51a.jpg

A że było to pęknięcie z przemieszczeniem postanowiłem jeszcze spróbować wygubić ten uskok (nastawienie nie wchodziło w grę):

20240419_151022.thumb.jpg.38fff23484a1c5e23b0f25f45d616479.jpg

Przez to doszło do zmatowienia całości (początkowo miałem tylko zafukać szpachle na czarno bez zdejmowania dokładki z auta), i podklejeniu maty od spodu:

 

20240420_164433.thumb.jpg.99f848464439dcfde40e4baf107fb077.jpg20240420_170802.thumb.jpg.5d004704ae13751fd7b4eb372f27cbd6.jpg

Do szpachlatora trochę mi jeszcze brakuje, ale jestem zadowolony z efektu, zwłaszcza że był to w pełni samodzielny debiut:

20240420_185702.thumb.jpg.8414dd1df177183d1a16741aa7cd32ef.jpg

Oby mnie pech wpadywania w dziury nie znalazł ponownie...:ph34r:

Kurcze wlasnie zobaczylem twoje foty,i mamy identyczna dokladke z przodu,ale teraz nurtuje mnie jedno pytanie ?? czy zderzak z przodu od ssaka jest identyczny ja zderzak WRX-STI ?? bo widze ze u Ciebie dokladka siedzi idealnie na zderzaku mimo bocznych dokladek zderzaka, a u mnie jest troche lipa,to znaczy bez bocznych splittterow dokladka siadla by idealnie, ale z tymi splitterami mam szpare miedzy dokladka a zderzakiem tak ok 1,5 centymetra i nie da sie tego ni  uja zniwelowac,wiec jedynie co mi przychodzi do glowy to to ze to sa rozne zderzaki !! ktos kumaty w temacie moze sie wypowiedziec ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20240420_185702.thumb.jpg.8414dd1df177183d1a16741aa7cd32ef.jpg.2d84bea28a5f70412fd9bcd717ac2971.jpg

35 minut temu, skyline napisał(a):

Kurcze wlasnie zobaczylem twoje foty,i mamy identyczna dokladke z przodu,ale teraz nurtuje mnie jedno pytanie ?? czy zderzak z przodu od ssaka jest identyczny ja zderzak WRX-STI ?? bo widze ze u Ciebie dokladka siedzi idealnie na zderzaku mimo bocznych dokladek zderzaka, a u mnie jest troche lipa,to znaczy bez bocznych splittterow dokladka siadla by idealnie, ale z tymi splitterami mam szpare miedzy dokladka a zderzakiem tak ok 1,5 centymetra i nie da sie tego ni  uja zniwelowac,wiec jedynie co mi przychodzi do glowy to to ze to sa rozne zderzaki !! ktos kumaty w temacie moze sie wypowiedziec ???

Moja jest od Piotrka Miśkiewicza, więc chyba dokładnie taka sama, ale różnice leżą gdzie indziej:

Ja mam błotniki (sedan STI) i zderzak (sedan WRX) i dokładki zderzaka (sedan STI), kombiak ma wąskie błotniki i nieco inny zderzak...
U mnie był problem ze śrubami w zderzaku, które odpychały środek i nie mogłem jej złapać na tych trzech środkowych śrubach, dorobiłem/rozwierciłem tak, żeby pochowały się łby śrub w zrobione otwory i pykło ładnie niemalże na zero:

Edytowane przez Maciek Niemy
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Maciek Niemy napisał(a):

Moja jest od Piotrka Miśkiewicza, więc chyba dokładnie taka sama, ale różnice leżą gdzie indziej:

Ja mam błotniki (sedan STI) i zderzak (sedan WRX) i dokładki zderzaka (sedan STI), kombiak ma wąskie błotniki i nieco inny zderzak...
U mnie był problem ze śrubami w zderzaku, które odpychały właśnie tą dokładkę od zderzaka w dół, dorobiłem otwory i pykło ładnie niemalże na zero:20240420_185702.thumb.jpg.8414dd1df177183d1a16741aa7cd32ef.jpg.307075bccd54c5908740b770237e9a07.jpg

 Tez mam dokladke od Miskiewicza,czyli tak jak myslalem ze zderzak jest inny !! to co zaznaczyles na fotce ,to tez musialem sie tego pozbyc,ale teraz przynajmniej wiem dlaczego dokladka nie siedzi idealnie,wina zderzaka definitywnie :)

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złożyłem rozrząd w foresterze i w ogóle pod maską zaczyna wyglądać powoli jak samochód 

IMG_2893.thumb.jpeg.265eae9bea7b76b121624b0c1cc526f4.jpeg

A poza tym jeszcze ze śmieci, które mi leżały złożyłem sobie nowy gwint na przód do forestera

IMG_2899.thumb.jpeg.589102623e20c88ee940e3b7a021a1a0.jpeg

RaceLand z camberami MSR

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...