Jump to content

halvaekiu

Nowy
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutralny

About halvaekiu

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Skąd
    Wrocław
  • Auto
    OBK III 2.5
  • Zainteresowania
    Kolarstwo górskie oraz sakwiarstwo, programowanie, druk 3D

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hej, przejrzałem już masę tematów, lecz większość jest dość leciwa. Mam problem z skrzynią. Po wymianie oleju na 75W90 Comma 4 bieg zaczął wchodzić mi z zgrzytem podczas hamowania silnikiem. Niebawem chcę poprosić mechanika o wymianę łożysk w tyle skrzyni biegów. Przy okazji trzeba będzie wymienić olej. Najczęściej polecany jest "mityczny" Shell Gear SL, lecz ponoć nie jest już dostępny. Co obecnie jest polecane / jaki jest jego zamiennik? Może coś z Millersa? Nie ukrywam, że najbardziej liczę na odpowiedź @Andrzej Koper. Byłbym bardzo wdzięczny. Pacjent to OBK III 2.5, skrzynia 5MT
  2. Miałem ostatnio podobną sytuajcję z swoim radiem po odłączeniu akumulatora. Radio ciągle próbowało wyjąć płytę, któej tam nie było - przynajmniej w taki sposób chałasowało. Nie reagowało na próbę włożenia kolejnej płyty. Problemem okazała się WEFA wpięta w port zmieniarki CD. Odłączenie jej, podpięcie akumatora, poczekanie aż radio się uspokoi i ponowne podłączenie WEFY pomogło. Już się wystraszyłem, że radio będę mieć do wymiany.
  3. Pytałem ponieważ w niektórych radiach sterowanie podłączone było do złącza zmieniarki (czarne złącze na zdjęciu powyżej w moim "poradniku). Skoro nie masz wtyczki za radiem, a w zmieniarkę nic nie masz wpiętego - ja nie miałem, a obecnie mam tam bezpośrednio wpiętą WEFĘ - to raczej musisz dorobić przewody. Puszczenie dwóch przewodów raczej nie będzie trudne. Bardziej warto spojrzeć na zwijak w kolumnie kierownicy, czy posiada odpowiednie piny. Spodziewam jednak, że tak. Możesz zdjąć osłonę kolumny i spojrzeć. Na środku pod kierownicą masz jedną śrubę. Później delikatnie podważasz zatrzaski
  4. @Danko Masz coś wpięte w tej wtyczce wraz z przewodami od Auxa? Rozumiem, że masz ten sam model radia jak ja?
  5. @Orear Niestety. Moduł nie jest idealny. Czasami potrafi odmówić posłuszeństwa. Rozumiem, że całkowicie nie odpowiadał? Próbowaleś się podpiąć bezpośrednio przez jack'a w tym czasie? @LosioDriver Wrzuciłbyś soft z większą głośnością? Udało mi się naprawić przyciski, więc z chęcią wypróbuję nową wersję oprogramowania.
  6. W kilku wątkach wspominałem o tym, że padło mi sterownie z kierownicy w Outbacku III poliftowym. Otóż dziś udało mi się je naprawić i przy okazji zobaczyć jak cały ten układ działa. Pomyślałem, że to opiszę, bo może się to komuś przydać - sterowanie radiem z kierownicy jest dla mnie szalenie ważną funkcją, która zwiększa bezpieczeństwo. Jeżeli spełni się kilka warunków to dołożenie sterowania nie jest aż takie trudne. Jak to wygląda u mnie. -Radio GX-204LE - (czarne, poliftowe) -Kierownica poliftowa z przyciskami do radia - po lewej stronie ma 6 przycisków od radia, po prawej tempo
  7. Rzeczywiście masz rację. Przypomniało mi się, że nie wszystkie przyciski szwankowały. Być może wymiana modułu z przyciskami załatwi sprawę. Nie wydaje się to trudne, więc spróbuję. Przepraszam za to, że wątek o WEFIE przerodził się w diagnozę mojej kierownicy. Dzięki za pomoc. Moja prośba o wrzucenie tego softu gdzieś umknęła. Mogę Cie prosić o wrzucenie?
  8. Nie znam się na tym zbyt mocno, ale przyciski/rezystory są podpięte szeregowo i uszkodzenie jednego z nich powoduje awarię całego układu, tak? Jeżeli odpowiedź jest twierdząca to być może wymiana modułu z przyciskami rozwiązałaby problem. Trochę ich można znaleźć na portalach aukcyjnych. Nie chciałem jednak ich kupować w ciemno, nie wiedząc w czym dokładnie tkwi problem. Rzeczywiście nieraz i moje radio pika, na przykład podczas ustawiania balansu głośników - w chwili wkroczenia na poziom "0". Jednak piknięcie podczas zmiany utworu przy użyciu WEFA jest niewspółmiernie głoś
  9. Również pamiętam, że w Escorcie rodziców mieliśmy podgrzewaną szybę i dziwię się, że tego rodzaju funkcja się nie upowszechniła. Niby można ustawić nawiew na szybę, ale jakoś mając wybór wolałbym prawdopodobnie jednak podgrzewanie. Przypuszczam, że jest to obecnie albo nieopłacalne, ze względu na patenty, albo uznano to, za niebezpieczne.
  10. Tak. Sterowanie bezpośrednio z radia działa. Podświetlenie przycisków wciąż działa. Tempomat po drugiej stronie kierownicy wciąż działa. To ewidentnie wina przycisków, ponieważ powoli umierając czasami naciśnięcie jednego z nich wywoływało inną funkcję. Np. "mute" powodowało zmianę źródła dźwięku. Dowiedziałem się, że przyciski są rozpoznawane poprzez indywidualny opór dla każdego z nich. Możliwe, że zużył się przewód i stąd te problemy. Poprosiłem mechanika o naprawienie tego, ale stwierdził, że przewód idzie przez główną wiązkę i odesłał mnie do znajomego elektryka. Póki co nie zabrałem si
  11. Świetnie, że producent tak ochoczo modyfikuje firmware po prośbie zaledwie jednej osoby. Z chęcią to wypróbuję. Niestety obecnie przyciski na kierownicy obsługujące radio/WEFĘ postanowiły przestać działać i zbieram się w sobie do poszukania elektryka, który zdoła to zdiagnozować i naprawić. Jednak zmiana wydaje się być sensowne intuicyjne. Rzeczywiście zdarzało mi się pomylić strzałki i odrzucić połączenie zamiast je odebrać - kiedy jeszcze przyciski mi działały. W kwestii zmiany głośności. Śmiało podsyłaj tutaj do wątku. Ktoś się może skusi. Masz może paczkę z niezmodyfikowanym soft
  12. Cross byłby idealny, gdyby nie brak pamięci fotela kierowcy. Już nawet nagrania wersji australijskiej oglądałem klatka po klatce, by sprawdzić czy może jednak się tak znalazła. (Zdaje sobie sprawę, że ichny Sport różni się od naszego Crossa) Moja Wybranka z racji na długie nogi strasznie się w tej funkcji zakochała w naszym obecnym Outbacku i zarzeka się, że nie wynieni go na coś bez właśnie tego. Cross odpowiada mi najbardziej. Okno dachowe nie jest mi aż tak potrzebne, wytrzymałe relingi kuszą, a tapicerka z PU jest zachęcająca. Idealnie by to współgrało z naszym racz
  13. Pozdrowienia spod Korony. 
  14. Dzięki panowie! Gdyby nie wątek pewnie kupiłbym nową wycieczkę. Tydzień temu się zatrzymała, dziś spędziłem z 2h i działa już idealnie. Paradoksalnie największy problem miałem z wtyczką zasilania oraz pokrywką z tworzywa na ramieniu wycieraczki. Nie chciałem ich uszkodzić i namęczyłem się nie wiedząc jak je zdemontować.
  15. Pozdrowienia. Widziany dzisiaj podczas spaceru z Babcią niedaleko Magnolii we Wrocku. Zdjęcie kiepskiej jakości i z daleka, lecz musicie mi uwierzyć, że impreza jest oświniaczona.
×
×
  • Create New...