Jump to content

halvaekiu

Nowy
  • Posts

    97
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Skąd
    Wrocław
  • Auto
    OBK III 2.5
  • Zainteresowania
    Kolarstwo górskie oraz sakwiarstwo, programowanie, druk 3D

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

halvaekiu's Achievements

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

35

Reputation

  1. Elementy wydrukowane. Z chęcią je oddam komuś do testów, póki moje auto i tak czeka na silnik. @Kiwi 4ester, chętny? Materiał ABS - wygrzebałem Colorfill. Myślałem, że mam jeszcze Devildesign, niestety luba kupiła ostatnio PLA. Także mogło być lepiej. Wysokość warstwy 0.15mm, dysza 0.4mm. Wydrukowałem je w kilku konfiguracjach. Dwa pionowo, oraz dwa poziomo. Prawdopodobnie pionowe będą się lepiej sprawować. W pionowych wydrukowałem jeden element z tym elementem podtrzymującym, drugi bez niego. Brak różnicy w efekcie końcowym. W mojej ocenie można to wywalić, bo Slicer i tak dorzuca support pomiędzy elementami. Kształt tego trzpienia w pełni mnie nie zadowala, ale papierem ściernym delikatnie się to wyrówna i będzie pełna obłość. W wersji drukowanej na płasko okrąg jest idealny - lecz kosztem wytrzymałości mechanicznej.
  2. Masz rację. Początkowo jego nazwa mnie zniechęcała. Myślałem, że to kanał skupiony wokół wielbienia samochodów VW. Myliłem się. Szczególnie lubię ich filmy, gdzie tłumaczą sposób działania ciekawostek silnikowych. Równie dobrze robi to już chyba tylko Chris i kilka zagranicznych kanałów (z tych które ją widziałem). Dla porównania wczoraj nagranie o silniku Koeinsegga wrzucili na M4K. Powagowani znacznie lepiej to wyjaśnili pewien czas temu.
  3. Świetne podsumowanie, z którym w pełni się zgadzam!
  4. Masz rację. Pin się styka z resztą modelu, ale tylko w nieprzetworzonym projekcie. Widok wysłany wyżej przeze mnie to już symulowane warstwy. Moja dysza ma zbyt dużą średnicę (0.4mm) )by wyrobić z tak małym detalem, więc program pominął część bryły. Ktoś projektując ten element chciał dobrze, ale jak dla mnie projekt jest nieco niedopasowany do możliwości drukarek. Wydrukuję wersję z supportem i pinem, oraz z samym supportem. Zobaczę co lepiej wyjdzie.
  5. Tak sądziłem. Zatem to wywalę i użyję standardowych podpór. Ten element i tak ma przestrzeń między wystającym nad nim "walcem", więc nie wiem jak ma to spełniać funkcję podpory.
  6. Thingverse to prawdziwa kopalnia modeli! Wydrukuję to w weekend z ABSu i mogę dać komuś do intensywnych testów. Widzę, że autor tak jak ja sugeruje nylon, jednak nie uśmiecha mi się kupować niepotrzebnie szpulę za 110-150zł+wysyłka. Edit: Widzę, że na alledrogo są mniejsze szpule of Fiberlogy. ~40zł jest już akceptowalne jak na testowanie. Zapytam dla pewności. Element zaznaczony na zdjęciu ma jakąś funkcję? Wygląda mi to na podporę do wydruku, ale wolę zapytać dla pewności.
  7. Daj znać jak wrażenia po pierwszych testach. Wciąż dumam czy ABS byłby do tego wystarczający biorąc pod uwagę jak drobny jest ten "grzybek". Tutaj już wręcz potrzebna byłaby drukarka SLA. Przy FDM support jest tutaj niezbędny, a mam obawy, że podczas jego odrywania mogłoby się to urwać. Skoro jednak autor modelu go nie ulepszył od kilku lat to chyba jednak spełnia swoją funkcję.
  8. Ufff... Jednak ktoś to już zaprojektował. Zabrać się za to nie mogłem, bo dwa razy już skutecznie udało mi się ten pin przykleić. Drukowałeś to już?
  9. Aż podeślę mej Lubej, jako pomysł na to co moglibyśmy zrobić w kolejne wakacje! Polecisz jakieś konkretne szlaki MTB, które odwiedziliście po drodze?
  10. Byłem obejrzeć częściowo już rozebrany silnik. Niestety poprzedni właściciele/ich mechanicy się nie popisali. pomijając już fakt całkowitego zawalenia nagarem - długo musiał brać olej przed moim kupnem - to głównym problemem jest obecnie śruba mocująca głowice. Według mojego mechanika prawdopodobnie przy poprzednim składaniu (90k temu, uszczelka pod głowicą) musieli nie przesmarować śrub olejem. Efektem jest zerwanie główki. Odkręcić się ją da, ale jest ryzyko, że na końcu jest "przyklejony" kawałek aluminium, który może rozorać gwint na całej długości. Spotkał się już z czymś takim i dziś ma spróbować rozwiercić śrubę. Trzymajcie kciuki. Prócz tego oczywiście tłoki do wymiany. Z dwóch wyjętych do wczorajszego wieczoru, jeden miał wyczuwalne rysy na boku. 2.5 SOHC, 165 koni, obecnie 270k przebiegu, za moich czasów na Millersie Trident 5W30 C3 brał 1l/1000km. Nie kopcił, trzymał moc odkąd go kupiłem. Stabilnie trzymał temperaturę w każdych warunkach. Uszczelki głowic po demontażu wyglądały dobrze.
  11. Po "reakcji", widzę, że dotarłeś do wątku, gdzie wrzuciłem opis, gdzie możesz znaleźć wiązkę i pomierzyć multimetrem czy będzie prawidłowo działać. Według mnie w najgorszym wypadku będziesz musiał przeciągnąć kilka przewodów, jeżeli kierownica ma już przygotowaną odpowiednią wtyczkę. Moje wypociny na ten temat poniżej, dla kogoś kto jeszcze tam nie trafił.
  12. Wydrukować obudowę na śrubę z czarnego tworzywa, która ją ukryje i będzie to świetnie wyglądać, a funkcjonalność będzie zachowana.
  13. U mnie jest podobne wrażenie. Np. podczas zwalniania i zmiany biegów w dół, muszę poczekać, aż auto wystarczająco zwolni i "pozwoli" mi wrzucić te biegi. Nie robię tego na siłę oczywiście. Na postoju czy podczas przyspieszania blokady/opór u mnie nie występują. Masz problem z ich wrzuceniem na postoju czy podczas jazdy? Opór występuje podczas przyspieszania i zmiany na wyższe?
  14. Na pewno stoi na "płaskiej" powierzchni? Bardzo często sprzedam poziom oleju u siebie i pochylenie powierzchni ma bardzo duże znaczenie.
  15. Nawet lepiej, że to zwymiarowany projekt. Też zamierzałem tak zrobić. Korzystam z kilku programów, więc powinien sobie poradzić z większością formatów. Czekam zatem na projekt i zgadamy się z odesłaniem wydruku do testów.
×
×
  • Create New...