Skocz do zawartości

Czarny1975

Nowy
  • Postów

    51
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Czarny1975

  • Urodziny 11.06.1975

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Łódź
  • Auto
    XV 2.0 MY18

Ostatnie wizyty

398 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Czarny1975

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

20

Reputacja

  1. Czarny1975

    TPMS zrób to sam

    Outback w bazie też jest jakby co
  2. POST USUNIETY
  3. Czarny1975

    TPMS zrób to sam

    Jak na razie sprawdziłem, że zaczytuje poprawnie ID czujników a także ma w bazie moje XV czyli w teorii będzie w stanie zaprogramować w komputerze nowy zestaw kół. Letnie opony zakładałem na starych felgach więc nie było konieczności wpisania nowych ID. Na pewno na zimę będę sam zmieniał koła i wtedy przyjdzie czas na część praktyczną. Ewentualnie w długi weekend jak będzie czas na zabawy to zaprogramuję w aucie obecnie założone koła żeby zobaczyć jak cała procedura przebiega i dam znać.
  4. Czarny1975

    TPMS zrób to sam

    Jak kołom nic nie dolega to przekładam sam dokładnie wtedy, kiedy trzeba. Gdy korzystałem z oponiarzy to na ogół za późno przypominałem sobie, że już czas i wtedy już były kolejki po dwa tygodnie Na alledrogo znalazłem w dobrej cenie Ateq QuickSet X - potrafi toto (wg informacji producenta) zaczytać ID czujnika i wgrać do auta. Dla mnie byłoby to rozwiązanie idealne - drugie koła idą do mnie z czujnikami Subaru, wystarczy zaczytać i utworzyć w urządzeniu dwa zestawy wgrywane jednym przyciskiem do komputer auta. Jeżeli dodatkowo auto rozpozna koła po zamianie miejscami jak pisze @Kowalesik to zero stresu. W sumie ciekawe, bo różne na forum opinie na ten temat czytałem... Zobaczę i zdam relację. No właśnie znalazłem Ateq QuickSet X za 500 i to jest to czego szukałem. Podobne umie to wgrać nowe ID do kompa Subaru. Zobaczę za kilka dni...
  5. Czarny1975

    TPMS zrób to sam

    Jeżeli pytanie do mnie to nie, jeszcze nie sprawdziłem, są to domysły poparte lekturą forum. Tak, też ciężko mi w to uwierzyć. Ludzkość w planach ma wyprawę załogową na Marsa a Subaru nie ogarnia nadal TPMS tak, by nie było upierdliwe dla użytkownika. Mam nadzieję, że wystarczy mi sklonowanie czujników w nowych kołach i zapomnę o problemie.
  6. Czarny1975

    TPMS zrób to sam

    Tak sobie przeglądam tematy związane z bardzo "nietypowym" z punktu widzenia Subaru zjawiskiem posiadania dwóch kompletów kół i dochodzę do wniosku, że chcąc posiadać dwa takowe komplety mam do wyboru: - każdorazowo po zmianie kompletu jechać do Subaru na zaprogramowanie w komputerze odpowiednich czujników - zaprogramować w drugim komplecie kół te same ID czujników i teoretycznie po zmianie kół mieć spokój. Ta druga opcja nie załatwia sprawy przy rotacji kół - wtedy cóż, czeka mnie kolejne kodowanie ID czujnika? Rozumiem, że nawet jeżdżąc na komplecie całorocznym i rotując koła nie obejdzie się bez wizyty w serwisie? Naprawdę nie ma możliwości, aby auto samo zapamiętało ID czujnika koła zamontowanego na danej pozycji w komputerze? Przecież skoro koło zamontuję gdzie indziej to system zgłosi błąd, zatem wie gdzie koło jest założone. Na logikę, skoro system wykrywa na danej pozycji koło z czujnikiem to znaczy, że jest ono w taki wyposażony a nie, że czujnik leży sobie gdzieś obok. Zatem most user friendly system powinien sam się dostrajać do zastanej sytuacji. No dobra, za bardzo odleciałem od realiów A może da się zaprogramować czujniki przez OBD i odpowiedni soft? Ktoś ma może jakieś doświadczenie w tym temacie? Jakieś godne polecenia rozwiązania?
  7. Podepnę się do tematu z pytaniem dodatkowym: wkładacie oryginał Subaru czy zamienniki np. Filtron OP 595/4 dają radę? Ja wiem, że części Subaru powstają w oparciu o technologie kosmiczną, ale jak do tej pory z innych autach stosowałem zamienniki Filtrona i było OK. Filtr Subaru rzeczywiście (wg tego co piszą na stronie) jakoś lepiej sobie radzi z filtrowaniem czy jest to zwykły marketingowy bulls**t? EDIT: OK, widzę, że @buc niskopienny montował Mann W6019
  8. Metalowych klipsów nie zamontowałem - nie na moje nerwy :| Sama taśma trzyma na tyle dobrze, by nie napierały na szybę. Ale co do rysowania - montuje się je u góry szyby, więc co najwyżej były by 2 rysy o długości 1 cm przy samym końcu szyby, raczej nie rzucające się w oczy. Nie widzę jakichkolwiek problemów z patrzeniem w lusterko, przy samym słupku ograniczenie pola widzenia jest pomijalne. Mało jeszcze jeździłem z nimi, jak nie zapomnę wrzucę foto z fotela kierowcy i każdy oceni o ile pogarszają widoczność. Jeśli chodzi o ograniczenie pola widzenia - jest akceptowalne. Na foto jedynie fragment okna więc wydaje się, że owiewka zasłania więcej. W rzeczywistości (jak dla mnie) nie przeszkadza w żaden sposób.
  9. HEKO montowane są inaczej - wchodzą w otwór okienny - nic nie kleisz na zewnątrz. Mają nieco taśmy dwustronnej by lepiej trzymały się krawędzi i nie napierały za mocno na szybę. Są też haczyki wciskane w szparę czyby, ale szczerze - nie polecam montażu, bez nich jest też ok a wciskanie tego to jakaś kpina - jest to jedyny aspekt HEKO, z którego nie jestem zadowolony. Poza tym moim zdaniem wygląd na+. Nie zasłaniają lusterek czego na początku nieco się obawiałem. Także polecam.
  10. Tak się składa, że do mnie dzisiaj przyjdą Heko. Zamówiłem poprzednio jakieś noname i od razu odesłałem - nie były dobrze dopasowane i montaż na taśmę klejącą do mnie nie przemawiał. Heko kosztuje grosze (komplet 150PLN), zobaczę jak to się przekłada na jakość.
  11. Czarny1975

    Konserwacja wnętrza XV

    I w żadnym razie nie ruszać tego ręcznikiem papierowym! To dopiero porażka...
  12. Nie jestem w 100% pewien ale chyba niektóre alarmy mają w opcji domykanie szyb przy aktywacji.
  13. Wymiana jest rzeczywiście bezproblemowa. U mnie niestety lampy były na tyle mocno osadzone, że musiałem użyć sporej siły i podważać narzędziami. Żebym nie widział na filmie, że tak da się je w ten sposób wyciągnąć nawet bym nie próbował...
  14. Dzięki, kawa jeszcze u mnie nie zadziałała...
  15. Czy ktoś wymieniał żarówki w podświetleniu tablicy rej? Znaczy wymieniał na pewno, ale czy podzieli się wiedzą jak wydłubać żarówki? Czytam legendarną już instrukcję i pomijając kwestie przekładu to opis wyciągania lampek podświetlających jest delikatnie ujmując mało dokładny. Piszą coś o wypychaniu na zewnątrz - mam ściągać plastiki z drzwi bagażnika??? Delikatne próby podważenia efektu nie przyniosły, mocniej nie próbowałem bo nie chcę połamać zatrzasków.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...