Jump to content

charlie

Użytkownik
  • Content Count

    2076
  • Joined

  • Last visited

About charlie

  • Rank
    ..:: Jego Forumowatość ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    SJ 2.0 XT

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Udało się w końcu sprawdzić na dłuższej trasie, różnymi drogami w nocy. Świecą mocno, ale niestety na krótkim dystansie i czuję lekki dyskomfort przy większych prędkościach. Wygląda że ten typ tak ma i nic więcej już z tym zrobić się nie da
  2. Osram. Podobno oprócz wyplającego się żarnika u mnie problemem było również nieprawidłowe ustawienie świateł, więc różnica jest spora w stosunku do tego co miałem, mimo że mało na razie jeździłem poza miastem w nocy i najważniejsze testy i ocena dopiero przede mną.
  3. Wygląda na to że sklepy powielają od siebie nieprawidłowy opis ponieważ w kilku znalazłem info ze Osram ma 85V. Tak czy inaczej już temat wyjaśniony. Po weekendzie powinienem być w stanie powiedzieć czy z nowymi żarnikami jest dużo lepiej. Dzięki za pomoc wszystkim! Niebawem pewnie wrócę z innymi, dla niektórych trywialnym i pytaniami dotyczącymi Forka :).
  4. W końcu znalazłem czas żeby spojrzeć na żarniki i trochę zgłupiałem. Elektryk zasugerował Osram/Philips więc patrząc na nie wyszło mi: Osram Xenarc Original (Napięcie 85V) Philips Vision (Napięcie 42V) Pozostałe parametry praktycznie identyczne (nie licząc jeszcze sporej różnicy cenowej). Może mi ktoś wyjaśnić skąd tak duża różnica napięcia i która z nich faktycznie jest do Forka? Wertując sieć znajduję dość rozbieżne informacje odnośnie napięć poszczególnych typów ksenonów D1S, D1R, ... D4S, D4R i nie wiem jakie napięcie powinno być dla moich D4R.
  5. Przede wszystkim CVT. Jeździłem dawniej trochę automatami ale w słabszych wersjach Subaru, więc to nie jest pierwszy kontakt. Niestety SJ nie ma manuala w XT, więc wyboru tutaj nie miałem. Może to kwestia bardziej jak auto zostało w zamyśle inżynierów zestrojone, a nie samej skrzyni, ale mnie po prostu irytuje i nie daje tyle frajdy ile oczekiwałem. Nawet S# nie spełnia moich nadziei :(. Utwierdzilem się w przekonaniu, że o ile życie pozwoli to za parę lat w końcu musi się pojawić GTek obok Forka
  6. 2013, ksenony (nie wiedziałem, że w XT były inne lampy dostępne w ogóle). Ostatnio rozmawiałem z elektrykiem i wspomniałem mu, że jest też różnica barwy prawego i lewego, więc kazał w pierwszej kolejności wymienić żarniki, a dopiero później myśleć nad dodatkowymi zabiegami (regulacja samej lampy jest chyba w minimalnym zakresie). Jakie żarniki polecacie? Po prostu markowe czy są jakieś konkretne wyróżniające sie, a nie zabijające ceną?
  7. Od paru miesięcy mamy Forka XT i jedną z rzeczy, która mocno mnie w nim rozczarowała to światła przednie. Świecą dość blisko i słabo. Zakładam, że poziomowanie jest automatyczne i nie mogę nic z tym zrobić. Pytanie czy mechanik może w jakiś sposób zmienić kąt świecenia świateł czy to automat w lampach i jeśli są prawidłowo zamontowane to zawsze będzie żył swoim życiem? Ewentualnie czy dokonywaliście jakichś zmian u siebie jeśli chodzi o źródło światła? Moc żarówek, producent, jakieś inne patenty?
  8. Forester SJ 2.0 XT (2013) - akumulator nadal fabryczny. Pojechałem do sklepu kupić nowy i facet mi dał VARTA 70AH 630A BLUE P+ E23 jako dedykowany do Forka. Okazało się jednak, że jest ok. 2 cm za szeroki i się nie mieści. Jakie macie akumulatory u siebie?
  9. jest taki, dość poważny plan lepszego momentu na spełnienie marzenia spod znaku plejad chyba nie będzie (szczególnie, że ten wariant spełni marzenie 2 osób), muszę jedynie pamiętać, że nie bez powodu mówi się, że nic do subaru kosztuje 100 pln, cokolwiek 1000 pln, a coś już konkretniejszego 10000 pln... co do fotek ze zlotów... muszę to wpisać na listę ToDo, ale raczej na dalszym miejscu
  10. dzięki! nie chodzi mi o jakiś bardzo ciężki teren, gdzie pasowałoby mieć profi terenowe opony czy profi samochód, nie planuję też na razie Subariady na Islandię (choć może za parę lat dojrzejemy i do tego ), ale niższy profil opony przy 18tkach budzi moje lekkie obawy co do zjeżdżania z dobrze przygotowanych dróg w pola, lasy i kamieniste drogi
  11. Pytania do właścicieli Foresterów SJ (2013->): 1. jakie macie opony (producent, model, parametry) i jakie doświadczenia z nimi? 2. jakie macie felgi? czy na zimę i lato ten sam rozmiar czy zimówki na mniejszych? 3. czy Forester na 18" to jeszcze terenówka czy już tylko miejski SUV? 4. zdjęcia Waszych setów felgi-opony mile widziane
  12. spokojnie panowie, jeśli faktycznie braknie to się nic nie stanie, podzielimy się kiełbaskami z musztardą zamiast jajkami z majonezem
  13. jako że wieść gminna dotarła i do mnie to pewnie się pojawię, kropek też coś przebąkuje, że może wpadnie, pomęczę jeszcze matta jutro
  14. pod forum byliśmy dosłownie na moment pod koniec imprezy (w drodze powrotnej z Dobczyc), więc fotek z tej miejscówki jak na lekarstwo więcej na http://www.charlie.oz.pl/WOSPDobczyce krzysiek555 rozumiem, że to Twoje, więc jeśli potrzebujesz większą rozdzielczość to podrzuć mi swojego maila na PW
×
×
  • Create New...