Skocz do zawartości

10 lat z Bulgacy


Flipper

Rekomendowane odpowiedzi

2013 • Dlaczego?

Historię zaczniemy od wyjaśnienia dlaczego taki projekt powstał? Otóż na 5-lecie trudnego (a jakże :P ) związku z moim, ukochanym youngtimerem (czyt. Subaru SVX) narodził się mój syn i jako racjonalny tata (bo przecież osoba kupująca SVX to racjonalny człowiek :P) zacząłem szukać rodzinnego kombi (tym samym dobrego domu dla SVX, który znalazł się u @pegi, ale to już inna historia... może też warta opisania?).
Założenia wydawały się proste: Outback BL 2.5, Forester SG N/A bądź Legacy BP. Niski przebieg, dobry stan, bez historii kolizyjnej. Niestety, nawet mając tak niewielkie wydawałoby się oczekiwania, okazało się że rzeczywistość jest zgoła inna. Znalezienia w/w pojazdów okazało się nie lada wyzwaniem. Na całe szczęście, kiedy człowiek pojedzie na wakacje odpocząć sprawy nabrały tempa. @raju postanowił ciszę zamącić informacją "mam dla Ciebie samochód". W taki właśnie magiczny sposób, zdalnie, będąc ~1000 km od domu, stałem się posiadaczem 07MY Legacy kombi w kolorze Diamond Gray M (65Z) w wersji RA HID, MT.
Jako, że Raju miał już wtedy w zwyczaju przygotować samochód dla nowego właściciela zarówno mechanicznie jak i wizualnie - niewiele było do zrobienia.
Wymienione zostało sprzęgło, ja zająłem się wymianą: prawego lusterka, zamontowane zostały nakrętki zabezpieczające koła, dodane gniazdko 12V w bagażniku, moduł sterowania audio w kierownicy, wykładzina bagażnika, regulatory nadmuchu powietrza z nagrzewnicy i mnóstwo innych drobiazgów (klamka klapy, połamane elementy rolety, zaślepki itp.).
W ten sposób powstało moje wymarzone auteczko :)
1272928_10201868160896157_1318364922_o.thumb.jpg.201cd1581246ca554c084024bb70f58e.jpg20130908_101109.thumb.jpg.5c47aa06c79e4c37fe48d34f1e207a66.jpg20130908_101125.thumb.jpg.8b1530ab2b5bc318ba0bfb3329c24cad.jpg20130908_101358.thumb.jpg.2cd4a2a812f608851fe648821b8e327c.jpg20130908_101405.thumb.jpg.e7fbe5e31a99c797f44fca7a54c544b8.jpg20130908_101654.thumb.jpg.50be2aca10dc5fc9b16504336fddbf64.jpg20130908_101734.thumb.jpg.c448c1c2e4483db7231d07d3265519cc.jpg20130908_101947.thumb.jpg.1f6222ec29476400b5517e00ecd5f8d8.jpg20130908_102319.thumb.jpg.2fe6c4a32b2211b9ed96438615a15798.jpg20130908_102714.thumb.jpg.758335f8b9bd8dc0b7be148b2905dac5.jpg
 
 

2014 • Zima została odwołana!

Jako wieloletni użytkownik samochodu z (niezbyt szybką ;)) automatyczną skrzynią biegów, z radością powitałem perspektywę użytkowania pojazdu ze skrzynią manualną. W oczekiwaniu na potencjalną radość zabaw na śniegu podstawowe 17" zamieniłem na Zimę na 15" felgi z oponami o wyższym profilu (Nokian WR D3 91T 195/65R15) zapowiadającym większą zabawę w śniegu... jak miało się potem okazać... śniegu jak na lekarstwo... przez kolejne lata :(
Zabezpieczone zostały przed korozją przewody hamulcowe (SRT202).
IMG_20180302_200508.thumb.jpg.91c1f108ce27d95b0b102ec5f1f5ba01.jpgIMG_20180302_200435.thumb.jpg.6b53320e16e13154c6bf539d88cc0ad8.jpg
 

 

2015 • Świnka doświadczalna?

Rok 2015 to Bulgacy, jako świnka doświadczalna, w programie poszukiwania przyczyny turbodziury jednostkach 2.0 N/A. Nowe wtryskiwacze na zmianę z czyszczonymi ultradźwiękowo, czyszczenie całego układu i testy, testy, testy. Finalnie w tym przypadku rozwiązaniem były nowe wtryskiwacze i tankowanie paliwa 98 oktan (co ma miejsce do dnia dzisiejszego). Pojawiły się też nowe opony Uniroyal RainSport 3 215/45R17 87Y.
image.thumb.jpeg.d47c265d6c8cb24347a7a21b9a086048.jpegimage.thumb.jpeg.d3b8f8b803196284c90b4b4fac543b5e.jpeg
 

2016 • Drobiazgi

Wymiana mechanizmu wycieraczek na nowy. Podobnie mechanizm podnoszenia szyb. Nowy korek wlewy paliwa w miejsce tego z urwanym przewodem mocującym. Tak wiem detal, ale dla mnie ważny :)
Wymieniony został też zawór paliwa. Wyczyszczony układ paliwowy. Zamontowane nowe palniki ksenonowe Osram Xenarx D2S 66240 Nighbreaker.
 

2017 • Wdech - wydech!

Wymieniony został płyn wspomagania układu kierowniczego. Zamontowany ISR. Pod podwozie trafił nowy układ wydechowy Motoweld z końcówkami Buzzer ZZ101 (Ø102mm). Wymienione zostały na nowe zgarniacze szyb, a szyby przyciemnione folią. W 2017 wymieniona została również poduszka powietrzna pasażera (w ramach akcji SRT231). Zamontowany został nowy silniczek regulacji wentylacji.
20230810_192309.thumb.jpg.8f24597e17be19a5d046a089822fd36c.jpg20230810_192304.thumb.jpg.965cd491c2460777a1c675563b9c681e.jpgIMG_20170811_163257.thumb.jpg.adb3246700bfafbff09efbe39425c9e4.jpgIMG_20170811_163253.thumb.jpg.4a6f60fb4a2d967dc08bdd3eb6cbf43c.jpgIMG_20170619_080018.thumb.jpg.52041e635a293b2fcb64ffb5c617e475.jpg
 
 

2018 • Porządki i poprawa dźwięku

Nowy akumulator, czyszczenie układu olejowego (BP109), przepływomierza (BG4073) parownika (BP709) i kanałów powietrza. Do tego kontrola i napełnianie oraz dezynfekcja klimatyzacji i wnętrza samochodu (BG707ML25) i zamontowany nowy filtr węglowy klimatyzacji. Pod siedzenie kierowcy trafił też subwoofer Subaru (H630SAG000).
 

2019 • Żabka Bulgacy

Niestety moja cierpliwość w walce ze skaczącym sprzęgłem skończyła się i mechanizm został wymieniony na jednomasowy.
 

2020 • Przecież Subaru się nie psuje :)

Drobiazgi: napełnianie klimatyzacji, wymiana regulatora pozycjonowania HID. W związku z pandemią zaczęło się życie psuć..
 

2021 • COVIDowe prace

Wymieniony został przepływomierz na nowy. Polakierowane zostały: przedni zderzak (odpryski od kamieni - nie mogłem już na to patrzeć), tylny (jako, że zamontowany został nowy) i lewy tylny błotnik (obtarcie parkingowe).
Duży przegląd okresowy i wymienione zostały na nowe: hamulce (przód / tył), tylne amortyzatory (OEM), masę drobiazgów w zawieszeniu (nie lubię stukania :) ), nowa chłodnica klimatyzacji i wymienione na nowe kolejne drobiazgi: podłokietnik konsoli środkowej oraz osłona gumowa dźwigni reduktora.
 
IMG-20210126-WA0007.thumb.jpg.57ded9383645d023c6404a81ca4477da.jpgIMG-20210126-WA0006.thumb.jpg.161e2f976b5f2b93df5a9cfd7c4fef0a.jpgIMG_20180606_073941.thumb.jpg.f361293a84f7cd827b8207c16d7e89d1.jpg20220326_112000.thumb.jpg.1c2ad680a8ac97028cd9a7ee353f4f0c.jpg20130908_102818.thumb.jpg.09424c25bc7cc7c5af65edf7a652637b.jpg
 

2022 • Niech stanie się Bulgacy!

W tym roku kolej przyszła na wymianę: chłodnicy silnika, sondy lambda, pojawiły się nowe opony letnie (Uniroyal RainSport 5 215/45R17) na odświeżonych felgach (pomalowanych w ShadowChrome :wub:), nowe jarzma zacisków z przodu, nowy mechanizm wycieraczek, czujnik biegu jałowego, kapturki piast kół oraz rolka napinacza paska kompresora.
Kierownica została obszyta wg. mojego wymarzonego wzoru :wub:, a jako jej dopełnienie zamontowane zostały nowe osłony lewarka zmiany biegów i hamulca ręcznego.
Jako przygotowanie do nowej instalacji audio - do regeneracji został oddany alternator, jako że nie spełniło to oczekiwań - został zamontowany nowy - mocniejszy :) Dodatkowo czas przyszedł też na akumulator, więc zamontowany został nowy.
Uwieńczeniem zmian stało się zamontowanie kolektora różnoodległościowego (UEL) i tym samym Gacek stał się Bulgacy, a by był dalej zgodny z normami emisji - zamontowany został katalizator (Euro5).
 

2023 • Nowe zawieszenie i audio

Rok 2023 to nowości w zawieszeniu i tak wymieniona została na nową tylna belka, przednie wahacze, do tego łączniki stabilizatora, nowe: piasty / łożyska i tarcze kotwiczne w kołach tylnych i trochę elementów montażowych. Wszystko zostało zabezpieczone środkiem antykorozyjnym do podwozia.
Wnętrze również doczekało się nowych elementów. Do konsoli środkowej trafiła ramka 2DIN, a w jej środek nowa jednostka: Alpine iLX-W690D wraz z  interfejsem do sterowania z kierownicy.
W klapie bagażnika pojawiły się też nowe amortyzatory gazowe, jako przygotowanie pod jej większy ciężar (wygłuszenie).
 
IMG-20230417-WA0012.thumb.jpg.6e8cab7f1953b4e7dddccb6085961754.jpgIMG-20230417-WA0011.thumb.jpg.d117b031ec4c08906aaf35d6e330d001.jpgIMG-20230417-WA0010.thumb.jpg.228f65d8b05db5e949776c4a2f8143bb.jpgIMG-20230417-WA0009.thumb.jpg.5e9b2ebe04cf5139d5b83c786643c03a.jpgfinal.thumb.jpg.ea30f1c9aa781f2d43e17adc3543516b.jpg20230325_115734.thumb.jpg.b32918e2ff1c7383f2c4404f0a1bb228.jpg20230325_115716.thumb.jpg.a7b30ef77f0911c8de51bb805b7e4f96.jpgIMG-20230418-WA0026.thumb.jpg.c5f1c4f5ceb9b8fb923fa4892a210c20.jpgIMG-20230418-WA0023.thumb.jpg.12fa8df346a2b247ffa623aed7afda04.jpgIMG-20230418-WA0021.thumb.jpg.20961f075a248449cfa9d360d902d638.jpgIMG-20230418-WA0019.thumb.jpg.cfa0c414ffd1a5f459f721427e0dc337.jpgIMG-20230417-WA0017.thumb.jpg.d8a7eef64aeaa64f72bf53e1a6b01dad.jpgIMG-20230417-WA0016.thumb.jpg.51f8da6dd5ed61cca1e7b6e0308abc10.jpgIMG-20230417-WA0015.thumb.jpg.cd8b047c2acc1185a108fa2010fa728e.jpg
 

Bulgacy dzisiaj

20230810_191811_t.thumb.jpg.cc599a0b8c09b1ed8623b022c034c45b.jpg20230727_201011.thumb.jpg.1b0738ca93bd764e6bf506c9edc51521.jpg20230727_200932.thumb.jpg.af6cff16bf04005b784e01d2c24ec804.jpg20230727_200911.thumb.jpg.715a5f4040d97592f753d6966db0d461.jpg20230727_200817.thumb.jpg.e53a2f4b69926f7dc114049ea4a70d97.jpg20230704_185247-01.thumb.jpg.2d133af1332708ad2b5b8fddf217127c.jpg20230704_185156-01.thumb.jpg.91959f2510cc03b319f285a229395106.jpg20230429_181554-01.thumb.jpg.9b9c2b4d17a89fff6bba33c6d0aa27cf.jpg20230428_183951.thumb.jpg.065f9e0fd1d61ad75a2de0b136e820c6.jpg

 
 

Przyszłość?

10 lat użytkowania Bulgacy skłania do refleksji. Zbieg okoliczności sprawił, że moje poprzednie autko (SVX) w momencie sprzedaży miało 17 lat - identycznie, jak Bulgacy dzisiaj. Przebiegła mi, w związku z tym, przez głowę myśl o znalezieniu mu nowego domu...
Niestety jeżeli konsultacje odbywacie z ludźmi równie chorymi ;)  (pozdrawiam @OWOC, @raju, @herrkam, @charlie) nie można się spodziewać niczego innego, jak uświadomienie mi tego, co chyba od początku wiedziałem: zakochałem się w tym autku wiele lat temu i nie umiem przyjąć myśli o jego sprzedaży :wub:
 
Powstała więc szalona idea: dać Bulgacy drugie życie. Tym samym powstał "prosty" plan: zabezpieczyć / zakonserwować podwozie, odświeżyć silnik, zamontować porządne audio. Części do przeprowadzenia w/w operacji są już skompletowane - zarówno mechaniczne, blacharskie, jak i audio (ok. 80 kg zabawek :) ) i trwają ustalenia dot. miejsca i logistyki prac konserwacyjnych. :mellow:
 
Tymczasem, mając "duży" plan - czas nastał też, aby popracować nad "małymi" krokami i tak na montaż / pracę czeka trochę elementów, poprawiających doznania wizualne:
  • montaż schowka górnego
  • montaż listwy klapt
  • malowanie mocowania foteli
  • wymiana gumowych uszczelek drzwi
  • montaż obudowy aku / wspomagania
  • wybór i malowanie felg na zimę
  • wymiana osłony błotników tylnych
  • odbojnik szyby przednich drzwi (x2)
  • wymiana dmuchawy
  • wymiana ramion wycieraczek przednich
  • mocowanie chłodnicy oraz gumy/podkładki
  • mocowanie podpórki maski
  • itd.
 
zimowe.thumb.jpg.fbf727c971fbcc92362c9582b242fa60.jpgprzedpozgory.thumb.jpg.ceebfbef6433d1a4194b506557237535.jpgoslony.thumb.jpg.cbda5f84f8e930910eb21a03f9185814.jpglistwa.thumb.jpg.018855cd4b44e57441e535db3bcd5dd2.jpgBulgacylampy.thumb.jpg.dfde45f802c382bc889643fa5d7a45f1.jpg20230731_213755.thumb.jpg.b997524178666a2320762ba0352d9270.jpg20230717_195930.thumb.jpg.826de35c03d07e2ac9dc8886c3ff2235.jpg20221221_121740-01.thumb.jpg.52f2ef372df81c2307578486b0b0e094.jpg20131008_081638.thumb.jpg.6755acfa9a2d0d02dd357198558d37fd.jpg20130908_102456.thumb.jpg.b203b2c2e622eeb071ea5fe55d1a6079.jpg20130908_102240.thumb.jpg.689ad93ac3d56f5661eaeb1382219308.jpg20130908_101507.thumb.jpg.0641c22f653534d762b343798d14ae90.jpg9przed.thumb.jpg.05d3982303a725230c2c2696ad487546.jpg9po.thumb.jpg.d2c39d7bb687b78ff11187583842e25f.jpg3przedpo.thumb.jpg.653178797835c9c1738fd8ef5b218dcb.jpg1wtrakcie.thumb.jpg.b6da69b62dc8a09da1ea73b3494286a8.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez Flipper
  • Super! 11
  • Trzymaj się 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie dbasz, brawo! 

 

Tip! Zabezpiecz klosze folią ppf po tym polerowaniu. 

 

Dobrze widzę, że ten pas pasażera wychodzący z dachu ma swoją zaślepkę? U mnie od początku był otwór i nie przyszło mi do głowy, że można to czymś zamknąć. ;o 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobra robota :thumbup:, a jako nieformalny kierownik grupy Subaru na Pole, zapraszam na spoty co byśmy z bliska mogli pooglądać :D Dziś będzie w Tyńcu, a szczegóły poniżej :)

 

Edytowane przez Kiwi 4ester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, bez PPF / lakieru / zabezpieczenie UV zżółknie bardzo szybko. PPF mam już kupiony, ale jeszcze chcę raz zacząć od nowa bo nie jestem w 100% zadowolony z rezultatu :)

 

50 minut temu, Orear napisał(a):

Dobrze widzę, że ten pas pasażera wychodzący z dachu ma swoją zaślepkę? U mnie od początku był otwór i nie przyszło mi do głowy, że można to czymś zamknąć. ;o 

Nie ma tak dobrze :) Na pas bezpieczeństwa nie ma zaślepek AFAIK. Te dwie są na haki montażowe fotelika dziecięcego (bardziej z tyłu).

 

5 minut temu, Kiwi 4ester napisał(a):

Bardzo dobra robota :thumbup:, a jako nieformalny kierownik grupy Subaru na Pole, zapraszam na spoty co byśmy z bliska mogli pooglądać :D Dziś będzie w Tyńcu, a szczegóły poniżej :)

Dziękuję. Tak, planuję i planuję się pojawić, ale ciągle coś. Zobaczę - może tym razem się uda :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Flipper napisał(a):

2013 • Dlaczego?

Historię zaczniemy od wyjaśnienia dlaczego taki projekt powstał? Otóż na 5-lecie trudnego (a jakże :P ) związku z moim, ukochanym youngtimerem (czyt. Subaru SVX) narodził się mój syn i jako racjonalny tata (bo przecież osoba kupująca SVX to racjonalny człowiek :P) zacząłem szukać rodzinnego kombi (tym samym dobrego domu dla SVX, który znalazł się u @pegi, ale to już inna historia... może też warta opisania?).
Założenia wydawały się proste: Outback BL 2.5, Forester SG N/A bądź Legacy BP. Niski przebieg, dobry stan, bez historii kolizyjnej. Niestety, nawet mając tak niewielkie wydawałoby się oczekiwania, okazało się że rzeczywistość jest zgoła inna. Znalezienia w/w pojazdów okazało się nie lada wyzwaniem. Na całe szczęście, kiedy człowiek pojedzie na wakacje odpocząć sprawy nabrały tempa. @raju postanowił ciszę zamącić informacją "mam dla Ciebie samochód". W taki właśnie magiczny sposób, zdalnie, będąc ~1000 km od domu, stałem się posiadaczem 07MY Legacy kombi w kolorze Diamond Gray M (65Z) w wersji RA HID, MT.
Jako, że Raju miał już wtedy w zwyczaju przygotować samochód dla nowego właściciela zarówno mechanicznie jak i wizualnie - niewiele było do zrobienia.
Wymienione zostało sprzęgło, ja zająłem się wymianą: prawego lusterka, zamontowane zostały nakrętki zabezpieczające koła, dodane gniazdko 12V w bagażniku, moduł sterowania audio w kierownicy, wykładzina bagażnika, regulatory nadmuchu powietrza z nagrzewnicy i mnóstwo innych drobiazgów (klamka klapy, połamane elementy rolety, zaślepki itp.).
W ten sposób powstało moje wymarzone auteczko :)
1272928_10201868160896157_1318364922_o.thumb.jpg.201cd1581246ca554c084024bb70f58e.jpg20130908_101109.thumb.jpg.5c47aa06c79e4c37fe48d34f1e207a66.jpg20130908_101125.thumb.jpg.8b1530ab2b5bc318ba0bfb3329c24cad.jpg20130908_101358.thumb.jpg.2cd4a2a812f608851fe648821b8e327c.jpg20130908_101405.thumb.jpg.e7fbe5e31a99c797f44fca7a54c544b8.jpg20130908_101654.thumb.jpg.50be2aca10dc5fc9b16504336fddbf64.jpg20130908_101734.thumb.jpg.c448c1c2e4483db7231d07d3265519cc.jpg20130908_101947.thumb.jpg.1f6222ec29476400b5517e00ecd5f8d8.jpg20130908_102319.thumb.jpg.2fe6c4a32b2211b9ed96438615a15798.jpg20130908_102714.thumb.jpg.758335f8b9bd8dc0b7be148b2905dac5.jpg
 
 

2014 • Zima została odwołana!

Jako wieloletni użytkownik samochodu z (niezbyt szybką ;)) automatyczną skrzynią biegów, z radością powitałem perspektywę użytkowania pojazdu ze skrzynią manualną. W oczekiwaniu na potencjalną radość zabaw na śniegu podstawowe 17" zamieniłem na Zimę na 15" felgi z oponami o wyższym profilu (Nokian WR D3 91T 195/65R15) zapowiadającym większą zabawę w śniegu... jak miało się potem okazać... śniegu jak na lekarstwo... przez kolejne lata :(
Zabezpieczone zostały przed korozją przewody hamulcowe (SRT202).
IMG_20180302_200508.thumb.jpg.91c1f108ce27d95b0b102ec5f1f5ba01.jpgIMG_20180302_200435.thumb.jpg.6b53320e16e13154c6bf539d88cc0ad8.jpg
 

 

2015 • Świnka doświadczalna?

Rok 2015 to Bulgacy, jako świnka doświadczalna, w programie poszukiwania przyczyny turbodziury jednostkach 2.0 N/A. Nowe wtryskiwacze na zmianę z czyszczonymi ultradźwiękowo, czyszczenie całego układu i testy, testy, testy. Finalnie w tym przypadku rozwiązaniem były nowe wtryskiwacze i tankowanie paliwa 98 oktan (co ma miejsce do dnia dzisiejszego). Pojawiły się też nowe opony Uniroyal RainSport 3 215/45R17 87Y.
image.thumb.jpeg.d47c265d6c8cb24347a7a21b9a086048.jpegimage.thumb.jpeg.d3b8f8b803196284c90b4b4fac543b5e.jpeg
 

2016 • Drobiazgi

Wymiana mechanizmu wycieraczek na nowy. Podobnie mechanizm podnoszenia szyb. Nowy korek wlewy paliwa w miejsce tego z urwanym przewodem mocującym. Tak wiem detal, ale dla mnie ważny :)
Wymieniony został też zawór paliwa. Wyczyszczony układ paliwowy. Zamontowane nowe palniki ksenonowe Osram Xenarx D2S 66240 Nighbreaker.
 

2017 • Wdech - wydech!

Wymieniony został płyn wspomagania układu kierowniczego. Zamontowany ISR. Pod podwozie trafił nowy układ wydechowy Motoweld z końcówkami Buzzer ZZ101 (Ø102mm). Wymienione zostały na nowe zgarniacze szyb, a szyby przyciemnione folią. W 2017 wymieniona została również poduszka powietrzna pasażera (w ramach akcji SRT231). Zamontowany został nowy silniczek regulacji wentylacji.
20230810_192309.thumb.jpg.8f24597e17be19a5d046a089822fd36c.jpg20230810_192304.thumb.jpg.965cd491c2460777a1c675563b9c681e.jpgIMG_20170811_163257.thumb.jpg.adb3246700bfafbff09efbe39425c9e4.jpgIMG_20170811_163253.thumb.jpg.4a6f60fb4a2d967dc08bdd3eb6cbf43c.jpgIMG_20170619_080018.thumb.jpg.52041e635a293b2fcb64ffb5c617e475.jpg
 
 

2018 • Porządki i poprawa dźwięku

Nowy akumulator, czyszczenie układu olejowego (BP109), przepływomierza (BG4073) parownika (BP709) i kanałów powietrza. Do tego kontrola i napełnianie oraz dezynfekcja klimatyzacji i wnętrza samochodu (BG707ML25) i zamontowany nowy filtr węglowy klimatyzacji. Pod siedzenie kierowcy trafił też subwoofer Subaru (H630SAG000).
 

2019 • Żabka Bulgacy

Niestety moja cierpliwość w walce ze skaczącym sprzęgłem skończyła się i mechanizm został wymieniony na jednomasowy.
 

2020 • Przecież Subaru się nie psuje :)

Drobiazgi: napełnianie klimatyzacji, wymiana regulatora pozycjonowania HID. W związku z pandemią zaczęło się życie psuć..
 

2021 • COVIDowe prace

Wymieniony został przepływomierz na nowy. Polakierowane zostały: przedni zderzak (odpryski od kamieni - nie mogłem już na to patrzeć), tylny (jako, że zamontowany został nowy) i lewy tylny błotnik (obtarcie parkingowe).
Duży przegląd okresowy i wymienione zostały na nowe: hamulce (przód / tył), tylne amortyzatory (OEM), masę drobiazgów w zawieszeniu (nie lubię stukania :) ), nowa chłodnica klimatyzacji i wymienione na nowe kolejne drobiazgi: podłokietnik konsoli środkowej oraz osłona gumowa dźwigni reduktora.
 
IMG-20210126-WA0007.thumb.jpg.57ded9383645d023c6404a81ca4477da.jpgIMG-20210126-WA0006.thumb.jpg.161e2f976b5f2b93df5a9cfd7c4fef0a.jpgIMG_20180606_073941.thumb.jpg.f361293a84f7cd827b8207c16d7e89d1.jpg20220326_112000.thumb.jpg.1c2ad680a8ac97028cd9a7ee353f4f0c.jpg20130908_102818.thumb.jpg.09424c25bc7cc7c5af65edf7a652637b.jpg
 

2022 • Niech stanie się Bulgacy!

W tym roku kolej przyszła na wymianę: chłodnicy silnika, sondy lambda, pojawiły się nowe opony letnie (Uniroyal RainSport 5 215/45R17) na odświeżonych felgach (pomalowanych w ShadowChrome :wub:), nowe jarzma zacisków z przodu, nowy mechanizm wycieraczek, czujnik biegu jałowego, kapturki piast kół oraz rolka napinacza paska kompresora.
Kierownica została obszyta wg. mojego wymarzonego wzoru :wub:, a jako jej dopełnienie zamontowane zostały nowe osłony lewarka zmiany biegów i hamulca ręcznego.
Jako przygotowanie do nowej instalacji audio - do regeneracji został oddany alternator, jako że nie spełniło to oczekiwań - został zamontowany nowy - mocniejszy :) Dodatkowo czas przyszedł też na akumulator, więc zamontowany został nowy.
Uwieńczeniem zmian stało się zamontowanie kolektora różnoodległościowego (UEL) i tym samym Gacek stał się Bulgacy, a by był dalej zgodny z normami emisji - zamontowany został katalizator (Euro5).
 

2023 • Nowe zawieszenie i audio

Rok 2023 to nowości w zawieszeniu i tak wymieniona została na nową tylna belka, przednie wahacze, do tego łączniki stabilizatora, nowe: piasty / łożyska i tarcze kotwiczne w kołach tylnych i trochę elementów montażowych. Wszystko zostało zabezpieczone środkiem antykorozyjnym do podwozia.
Wnętrze również doczekało się nowych elementów. Do konsoli środkowej trafiła ramka 2DIN, a w jej środek nowa jednostka: Alpine iLX-W690D wraz z  interfejsem do sterowania z kierownicy.
W klapie bagażnika pojawiły się też nowe amortyzatory gazowe, jako przygotowanie pod jej większy ciężar (wygłuszenie).
 
IMG-20230417-WA0012.thumb.jpg.6e8cab7f1953b4e7dddccb6085961754.jpgIMG-20230417-WA0011.thumb.jpg.d117b031ec4c08906aaf35d6e330d001.jpgIMG-20230417-WA0010.thumb.jpg.228f65d8b05db5e949776c4a2f8143bb.jpgIMG-20230417-WA0009.thumb.jpg.5e9b2ebe04cf5139d5b83c786643c03a.jpgfinal.thumb.jpg.ea30f1c9aa781f2d43e17adc3543516b.jpg20230325_115734.thumb.jpg.b32918e2ff1c7383f2c4404f0a1bb228.jpg20230325_115716.thumb.jpg.a7b30ef77f0911c8de51bb805b7e4f96.jpgIMG-20230418-WA0026.thumb.jpg.c5f1c4f5ceb9b8fb923fa4892a210c20.jpgIMG-20230418-WA0023.thumb.jpg.12fa8df346a2b247ffa623aed7afda04.jpgIMG-20230418-WA0021.thumb.jpg.20961f075a248449cfa9d360d902d638.jpgIMG-20230418-WA0019.thumb.jpg.cfa0c414ffd1a5f459f721427e0dc337.jpgIMG-20230417-WA0017.thumb.jpg.d8a7eef64aeaa64f72bf53e1a6b01dad.jpgIMG-20230417-WA0016.thumb.jpg.51f8da6dd5ed61cca1e7b6e0308abc10.jpgIMG-20230417-WA0015.thumb.jpg.cd8b047c2acc1185a108fa2010fa728e.jpg
 

Bulgacy dzisiaj

20230810_191811_t.thumb.jpg.cc599a0b8c09b1ed8623b022c034c45b.jpg20230727_201011.thumb.jpg.1b0738ca93bd764e6bf506c9edc51521.jpg20230727_200932.thumb.jpg.af6cff16bf04005b784e01d2c24ec804.jpg20230727_200911.thumb.jpg.715a5f4040d97592f753d6966db0d461.jpg20230727_200817.thumb.jpg.e53a2f4b69926f7dc114049ea4a70d97.jpg20230704_185247-01.thumb.jpg.2d133af1332708ad2b5b8fddf217127c.jpg20230704_185156-01.thumb.jpg.91959f2510cc03b319f285a229395106.jpg20230429_181554-01.thumb.jpg.9b9c2b4d17a89fff6bba33c6d0aa27cf.jpg20230428_183951.thumb.jpg.065f9e0fd1d61ad75a2de0b136e820c6.jpg

 
 

Przyszłość?

10 lat użytkowania Bulgacy skłania do refleksji. Zbieg okoliczności sprawił, że moje poprzednie autko (SVX) w momencie sprzedaży miało 17 lat - identycznie, jak Bulgacy dzisiaj. Przebiegła mi, w związku z tym, przez głowę myśl o znalezieniu mu nowego domu...
Niestety jeżeli konsultacje odbywacie z ludźmi równie chorymi ;)  (pozdrawiam @OWOC, @raju, @herrkam, @charlie) nie można się spodziewać niczego innego, jak uświadomienie mi tego, co chyba od początku wiedziałem: zakochałem się w tym autku wiele lat temu i nie umiem przyjąć myśli o jego sprzedaży :wub:
 
Powstała więc szalona idea: dać Bulgacy drugie życie. Tym samym powstał "prosty" plan: zabezpieczyć / zakonserwować podwozie, odświeżyć silnik, zamontować porządne audio. Części do przeprowadzenia w/w operacji są już skompletowane - zarówno mechaniczne, blacharskie, jak i audio (ok. 80 kg zabawek :) ) i trwają ustalenia dot. miejsca i logistyki prac konserwacyjnych. :mellow:
 
Tymczasem, mając "duży" plan - czas nastał też, aby popracować nad "małymi" krokami i tak na montaż / pracę czeka trochę elementów, poprawiających doznania wizualne:
  • montaż schowka górnego
  • montaż listwy klapt
  • malowanie mocowania foteli
  • wymiana gumowych uszczelek drzwi
  • montaż obudowy aku / wspomagania
  • wybór i malowanie felg na zimę
  • wymiana osłony błotników tylnych
  • odbojnik szyby przednich drzwi (x2)
  • wymiana dmuchawy
  • wymiana ramion 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żeś mnie wywołał @Flipper do tablicy... musiałem hasło resetować bo nie byłem w stanie sobie przypomnieć poprzedniego - wstyd patrzeć w statystyki logowań przez te ostatnie 10 lat.

 

"Pojawiły się też nowe opony Uniroyal RainSport 3 215/45R17 87Y." - i godnie dokonały żywota w moim GTku na torze Tuczępy jakiś czas temu ;) te nowe też od razu rezerwuje na za parę lat ;)

 

Co do porad... co ja Ci poradzę, że żeś sobie wybrał takich doradców. Mogę Ci dać kilka nazwisk, które mogą próbować Ci obecny plan wybić z głowy, tylko czy nie fajniej będzie za kolejne 10 lat stanąć gruzkami obok siebie? :D

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, charlie napisał(a):

To żeś mnie wywołał @Flipper do tablicy... musiałem hasło resetować bo nie byłem w stanie sobie przypomnieć poprzedniego - wstyd patrzeć w statystyki logowań przez te ostatnie 10 lat.

Wstyd :P

 

4 godziny temu, charlie napisał(a):

"Pojawiły się też nowe opony Uniroyal RainSport 3 215/45R17 87Y." - i godnie dokonały żywota w moim GTku na torze Tuczępy jakiś czas temu ;) te nowe też od razu rezerwuje na za parę lat ;)

Zimówki mam na 15" - bieżnika sporo, wiekowe ale do zabawy będą dobre :) 

 

4 godziny temu, charlie napisał(a):

Co do porad... co ja Ci poradzę, że żeś sobie wybrał takich doradców. Mogę Ci dać kilka nazwisk, które mogą próbować Ci obecny plan wybić z głowy, tylko czy nie fajniej będzie za kolejne 10 lat stanąć gruzkami obok siebie? :D

Znam pewnie część tych nazwisk.... dziękuję, postoję :OO:   Obyśmy się mogli spotkać i za 10 lat w takim samym gronie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

10 lat użytkować jeden samochód to zacny wynik, ja Legacy użytkuję 7 lat, czy dotrwam do 10 czas pokaże, na razie nigdzie mi się nie pali, ile masz przebiegu obecnie? 

Jak chcesz dłużej pojeździć trzeba dbać o blacharkę, niemal co roku po zimie kontrolować wszelkie ogniska, bo niestety każda zima na niekorzyść wiekowego wozu.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kawał udanej konstrukcji, zarówno pod kątem funkcjonalnym, wizualnym, jak i doznań dźwiękowych (no tutaj może trochę pomogłem ;):wub:

Temat konserwacji jest w fazie lekkiej stagnacji tj. miał jechać 16go na kuracje, ale się kolejny raz ten temat wywrócił :(  no trudno - odwrócimy kolejność i najpierw zajmiemy się motorem, a potem konserwacją :dance:  Świniak musi jechać przecież :superhero:

Edytowane przez Flipper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie będziesz robił konserwację i jak to się będzie odbywać?

Widzę, że jesteś z Krk, a ja tu obecnie często pomieszkuję.

Chyba, że napisałeś wyżej, a ja nie umiem czytać. :D

Pytam bo u mnie pasowałoby odświeżyć temat, po ponad 4 latach są już ubytki i wychodzi rdza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie nie mam takiego miejsca. Odwiedziłem kilka, ale albo zakres nie taki jak trzeba (np. bez wymiany przedniego pasa), albo kwoty wskazujące na robienie rodzynka (a to daily - uwielbiam nim jeździć, a że to Subaru - jeszcze bardziej jak brudno, ślisko i mokro :dance: więc nie chcę sprawdzać pogody czy mogę wyjechać), albo wszystko gra i termin ustalony i człowiek z sercem i... dostaję newsa, że nieaktualne (szturcham @herrkam :P ).

Plan generalnie był taki, aby zdemontować wszystko co pod podwoziem, wyczyścić, uzupełnić jak trzeba, zakonserwować i doglądać co roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Flipper napisał(a):

Obecnie nie mam takiego miejsca. Odwiedziłem kilka, ale albo zakres nie taki jak trzeba (np. bez wymiany przedniego pasa), albo kwoty wskazujące na robienie rodzynka (a to daily - uwielbiam nim jeździć, a że to Subaru - jeszcze bardziej jak brudno, ślisko i mokro :dance: więc nie chcę sprawdzać pogody czy mogę wyjechać), albo wszystko gra i termin ustalony i człowiek z sercem i... dostaję newsa, że nieaktualne (szturcham @herrkam :P ).

Plan generalnie był taki, aby zdemontować wszystko co pod podwoziem, wyczyścić, uzupełnić jak trzeba, zakonserwować i doglądać co roku.

 

Ja kiedyś spotkałem się z dobrym opiniami o tym serwisie:

Link do strony na Facebooku

Ale to już Dębica więc nie tak blisko wcale. Musiałbym wracać pociągiem czy innym środkiem transportu do Krakowa. Niby nie problem ale nie chcę oddać auta gdzieś daleko, a potem jeździć tam znowu jeśli trzeba by było moim zdaniem coś poprawić itp. No i sam tego serwisu nigdy nie sprawdzałem więc nie wiem ile prawdy jest w tych opiniach. Natomiast auto rozbierają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma dużo dobrych opinii. Rozmawiałem już z Kamilem z DrimCar i ma moje podejście do tematu. Cenowo ok, problem w tym, że pierwsze terminy to 2025 r. i nie demontuje zawieszania z przodu więc i pasa nie przespawa. Samochód ma przyjechać ze zdemontowanym wnętrzem (tylko fotel kierowcy) co rozumiem i byłoby ok, bo po konserwacji i tak planowałem wszystko rozebrać do instalacji audio, wygłuszenia ito., ale nie mam gdzie betów złożyć na ten czas. Samochód robi w tej wersji w 10 dni + ew. naprawy blacharskie. To wszystko powoduje, że to alternatywa tylko, więc szukam dalej.

Daleko? Trochę ponad 100 km autostradą... luzik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, czyli masz już rozeznanie w temacie... Nie wiedziałem o tym, że auto trzeba im już przygotować. Ja też nie mam za bardzo gdzie położyć tych wszystkich gratów wymontowanych z auta. Musiałbym to zrobić w domu rodzinnym na Lubelszczyźnie. ;/ 

Terminy na 2025 też nie brzmią zachęcająco. 

Pierwszą konserwację robiłem w Warszawie, ale bez demontażu gratów pod samochodem. Wtedy miałem po drodze. Najgorzej, że jeśli nie znajdzie się jakiś godny oddania auta serwis podwozia to trzeba będzie zawieźć auto do Lubelskiego i zrobić to wszystko samemu, co koliduje trochę z moimi planami urlopowymi. :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Flipper napisał(a):

Ma dużo dobrych opinii. Rozmawiałem już z Kamilem z DrimCar i ma moje podejście do tematu. Cenowo ok, problem w tym, że pierwsze terminy to 2025 r. i nie demontuje zawieszania z przodu więc i pasa nie przespawa. Samochód ma przyjechać ze zdemontowanym wnętrzem (tylko fotel kierowcy) co rozumiem i byłoby ok, bo po konserwacji i tak planowałem wszystko rozebrać do instalacji audio, wygłuszenia ito., ale nie mam gdzie betów złożyć na ten czas. Samochód robi w tej wersji w 10 dni + ew. naprawy blacharskie. To wszystko powoduje, że to alternatywa tylko, więc szukam dalej.

Daleko? Trochę ponad 100 km autostradą... luzik :)

Pytałeś może w SPRT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Od Bercika zacząłem bo to jedno z najlepszych miejsc i z sercem do Subaru. Tyle, że standard, jaki oferuje jest dla mnie za wysoki. Dobry dla kolekcjonerskich samochodów, ale Bulgacy to daily i takiego poziomu nie potrzebuję... chociaż powiedziałem sobie, że jeżeli zrobię z motorem i dalej nie znajdę miejsca to pewnie mu oddam :) Śmiesznie będzie to wyglądać przy wycenie eurotaxu ale nikt nie powiedział, że to racjonalne musi być co robimy :facepalm: :OO:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Flipper napisał(a):

Tak. Od Bercika zacząłem bo to jedno z najlepszych miejsc i z sercem do Subaru. Tyle, że standard, jaki oferuje jest dla mnie za wysoki. Dobry dla kolekcjonerskich samochodów, ale Bulgacy to daily i takiego poziomu nie potrzebuję... chociaż powiedziałem sobie, że jeżeli zrobię z motorem i dalej nie znajdę miejsca to pewnie mu oddam :) Śmiesznie będzie to wyglądać przy wycenie eurotaxu ale nikt nie powiedział, że to racjonalne musi być co robimy :facepalm: :OO:

Jak bym miał odpowiednią sumę to bym mu oddał swoje:D gorzej, że mamy tylko jedno auto, więc byłby to trochę ból, żeby tyle czasu być bez auta:upside-down-face_1f643-small: nasze też daily, ale właśnie dlatego myślę, że warto zrobić czasem lepiej, żeby faktycznie starczyło na długo:)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 20.09.2023 o 19:23, Flipper napisał(a):

Obecnie nie mam takiego miejsca. Odwiedziłem kilka, ale albo zakres nie taki jak trzeba (np. bez wymiany przedniego pasa), albo kwoty wskazujące na robienie rodzynka (a to daily - uwielbiam nim jeździć, a że to Subaru - jeszcze bardziej jak brudno, ślisko i mokro :dance: więc nie chcę sprawdzać pogody czy mogę wyjechać), albo wszystko gra i termin ustalony i człowiek z sercem i... dostaję newsa, że nieaktualne (szturcham @herrkam :P ).

Plan generalnie był taki, aby zdemontować wszystko co pod podwoziem, wyczyścić, uzupełnić jak trzeba, zakonserwować i doglądać co roku.

jeszcze chwilka i wrócimy do tematu, wszystko na dobrej drodze ;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.09.2023 o 21:37, Flipper napisał(a):

Tak. Od Bercika zacząłem bo to jedno z najlepszych miejsc i z sercem do Subaru. Tyle, że standard, jaki oferuje jest dla mnie za wysoki. Dobry dla kolekcjonerskich samochodów, ale Bulgacy to daily i takiego poziomu nie potrzebuję... chociaż powiedziałem sobie, że jeżeli zrobię z motorem i dalej nie znajdę miejsca to pewnie mu oddam :) Śmiesznie będzie to wyglądać przy wycenie eurotaxu ale nikt nie powiedział, że to racjonalne musi być co robimy :facepalm: :OO:

W Legasiach dosyć łatwo rozbiera się Wnętrze, więc nie ma co się obawiać. Deska przy wprawie do zrzucenia w 2h. Mi przy pierwszym razie niedawno zajęło to koło 4 na luziku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli komuś sprawia radość sam proces dłubania - nie trzeba bić rekordów prędkości :)  Obaw nie mam - ważne tylko, aby nie rozbierać i składać go za wiele razy - potem mniej do siebie pasuje i zaczynają się hałasy w samochodzie (czego awersyjnie nie trawię :blush:). Wnętrze będzie rozebrane raz, a potem wygłuszone i złożone. Dlatego chcę wszystko zrobić po kolei :)  Pojawiło się jednak światełko w tunelu (tj. możliwy termin na rozpoczęcie), więc trzymajcie kciuki! :D

Edytowane przez Flipper
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...