charlie Opublikowano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2019 Od paru miesięcy mamy Forka XT i jedną z rzeczy, która mocno mnie w nim rozczarowała to światła przednie. Świecą dość blisko i słabo. Zakładam, że poziomowanie jest automatyczne i nie mogę nic z tym zrobić. Pytanie czy mechanik może w jakiś sposób zmienić kąt świecenia świateł czy to automat w lampach i jeśli są prawidłowo zamontowane to zawsze będzie żył swoim życiem? Ewentualnie czy dokonywaliście jakichś zmian u siebie jeśli chodzi o źródło światła? Moc żarówek, producent, jakieś inne patenty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacocz Opublikowano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2019 (edytowane) Jaki rocznik , jakie światła ? Jeżeli rocznik z xenonami to można poprosić o lekkie podniesienie świateł w serwisie . Co do samych żarnikow to też kicha bo mamy mało popularne D4R . Wyboru brak Edytowane 4 Czerwca 2019 przez Jacocz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2019 To prawda, lampy są kiepskie. Stań sobie przy ścianie i zaznacz wysokość, po tem kręć pokrętlem na obudowie reflektora z tyłu aby je podnieść. Na pewno go znajdziesz. Te lampy świeca tak blisko że już paru przechodniów o mało nie przejechałem. Co Cię jeszcze rozczrowało w Foresterze? Bo piszesz "jedną z rzeczy która mocno mnie w nim rozczarowała..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 5 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2019 Światła ksenonowe w SJ faktycznie krócej świecą niż np. SH, choć jasność wydaje się być podobna. Nie wiem, komu się to (bardzo dobre światła w SH) nie podobało. Po prostu TTTM, ale - jak słusznie koledzy napisali wyżej - można to ustawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
charlie Opublikowano 26 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 W dniu 4.06.2019 o 13:16, Jacocz napisał: Jaki rocznik , jakie światła ? Jeżeli rocznik z xenonami to można poprosić o lekkie podniesienie świateł w serwisie . Co do samych żarnikow to też kicha bo mamy mało popularne D4R . Wyboru brak 2013, ksenony (nie wiedziałem, że w XT były inne lampy dostępne w ogóle). Ostatnio rozmawiałem z elektrykiem i wspomniałem mu, że jest też różnica barwy prawego i lewego, więc kazał w pierwszej kolejności wymienić żarniki, a dopiero później myśleć nad dodatkowymi zabiegami (regulacja samej lampy jest chyba w minimalnym zakresie). Jakie żarniki polecacie? Po prostu markowe czy są jakieś konkretne wyróżniające sie, a nie zabijające ceną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
charlie Opublikowano 26 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 W dniu 4.06.2019 o 21:47, Miałki napisał: Co Cię jeszcze rozczrowało w Foresterze? Bo piszesz "jedną z rzeczy która mocno mnie w nim rozczarowała..." Przede wszystkim CVT. Jeździłem dawniej trochę automatami ale w słabszych wersjach Subaru, więc to nie jest pierwszy kontakt. Niestety SJ nie ma manuala w XT, więc wyboru tutaj nie miałem. Może to kwestia bardziej jak auto zostało w zamyśle inżynierów zestrojone, a nie samej skrzyni, ale mnie po prostu irytuje i nie daje tyle frajdy ile oczekiwałem. Nawet S# nie spełnia moich nadziei :(. Utwierdzilem się w przekonaniu, że o ile życie pozwoli to za parę lat w końcu musi się pojawić GTek obok Forka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 Dla porządku dodam tylko, że Forek XT SJ w wersji ze światłami LED świeci rewelacyjnie (a skrzynię CVT można lubić lub nie, dla mnie spełnia swoje zadanie i bardzo ją lubię). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 No to lampy można wymienić nawet gdyby nie działało doświetlanie przy zakręcie. I tak będzie lepiej niż z tymi ksenonami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiorip Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 2 godziny temu, charlie napisał: Jakie żarniki polecacie? Po prostu markowe czy są jakieś konkretne wyróżniające sie, a nie zabijające ceną? Z najlepszych według mnie w stosunku cena/jakość to GE White Xensation mam w Mini jestem bardzo zadowolony a z takich mega to Osram Xenarc Night Breaker Laser. Miałem porównanie z moimi D2S to światło jest bardziej jasne i jest go dużo więcej. W mojej opinii GE spokojnie wystarczą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacocz Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 2 godziny temu, Lesiorip napisał: Z najlepszych według mnie w stosunku cena/jakość to GE White Xensation mam w Mini jestem bardzo zadowolony a z takich mega to Osram Xenarc Night Breaker Laser. Miałem porównanie z moimi D2S to światło jest bardziej jasne i jest go dużo więcej. W mojej opinii GE spokojnie wystarczą. Fajnie tylko nie produkują w wersji do Forka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 Tak jak pisał kolega Siemek - Bi ledy w SJ XT są super, w zasadzie można prawie nie korzystać ze świateł drogowych.. Dla mnie to był konieczny warunek przed zakupem FXT.., oczy już nie są tak bystre jak w wieku 20 lat.. i dobre światła to podstawa. Może jak pisał Miałki wymienić całe lampy, moim zdaniem doświetlanie zakrętów jest fajne ale już nie tak bardzo konieczne.. Ja bez tego akurat mógłbym żyć.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiorip Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 5 godzin temu, Jacocz napisał: Fajnie tylko nie produkują w wersji do Forka A to przepraszam nie zauważyłem że tu sa D4R to zostaje zwykłe GE link --> https://allegro.pl/oferta/d4r-ge-ksenon-xenon-zarnik-53680u-general-elektric-6738375569 tu kupowałem dla siebie. Palniki mają oryginalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 Znalazlem w sklepie z częściami lampy full led do forestera, oryginalne japońskie, 3812 zł. Kwestia czy przypasują mocowania do my14, czy trzeba poważniejszą przeróbkę zaplanować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
charlie Opublikowano 7 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 (edytowane) W końcu znalazłem czas żeby spojrzeć na żarniki i trochę zgłupiałem. Elektryk zasugerował Osram/Philips więc patrząc na nie wyszło mi: Osram Xenarc Original (Napięcie 85V) Philips Vision (Napięcie 42V) Pozostałe parametry praktycznie identyczne (nie licząc jeszcze sporej różnicy cenowej). Może mi ktoś wyjaśnić skąd tak duża różnica napięcia i która z nich faktycznie jest do Forka? Wertując sieć znajduję dość rozbieżne informacje odnośnie napięć poszczególnych typów ksenonów D1S, D1R, ... D4S, D4R i nie wiem jakie napięcie powinno być dla moich D4R. Edytowane 7 Lipca 2019 przez charlie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 7 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 Dla D4R napiecie ma być 42V. To lampa bezrtęciowa. D1, D2 są rtęciowe na 85 V. D3 I D4 bezrtęciowe na 42 V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
charlie Opublikowano 11 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2019 (edytowane) Wygląda na to że sklepy powielają od siebie nieprawidłowy opis ponieważ w kilku znalazłem info ze Osram ma 85V. Tak czy inaczej już temat wyjaśniony. Po weekendzie powinienem być w stanie powiedzieć czy z nowymi żarnikami jest dużo lepiej. Dzięki za pomoc wszystkim! Niebawem pewnie wrócę z innymi, dla niektórych trywialnym i pytaniami dotyczącymi Forka :). Edytowane 11 Lipca 2019 przez charlie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frommert Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 (edytowane) W dniu 11.07.2019 o 08:08, charlie napisał: Wygląda na to że sklepy powielają od siebie nieprawidłowy opis ponieważ w kilku znalazłem info ze Osram ma 85V. Tak czy inaczej już temat wyjaśniony. Po weekendzie powinienem być w stanie powiedzieć czy z nowymi żarnikami jest dużo lepiej. Dzięki za pomoc wszystkim! Niebawem pewnie wrócę z innymi, dla niektórych trywialnym i pytaniami dotyczącymi Forka :). I jak, jakie wybrałeś żarniki i jaki jest efekt w porównaniu z fabrycznymi? W moim Forku jest dramat.. Podniosłem lampy na stacji diagnostycznej ile się dało (aby nie oślepiać innych kierowców), ale nadal jest lipa. W zasadzie można zleźć takie modele żarników: 1. PHILIPS VISION 2. OSRAM XENARC 3. GE Xensation Ilość lumanów wszędzie taka sama, temperatura również. Dajcie znać co wybraliście, bo muszę szybko coś z tymi światłami zrobić. Edytowane 12 Sierpnia 2019 przez frommert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
charlie Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Osram. Podobno oprócz wyplającego się żarnika u mnie problemem było również nieprawidłowe ustawienie świateł, więc różnica jest spora w stosunku do tego co miałem, mimo że mało na razie jeździłem poza miastem w nocy i najważniejsze testy i ocena dopiero przede mną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frommert Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Zmieniłem żarniki na OSRAM XENARC. Poprawa jest zauważalna, ale dalej oświetlenie drogi pozostawia wiele do życzenia. Jutro podjadę jeszcze na stację diagnostyczną i sprawdzę kąty oraz poziom oświetlenia. Jak to nie pomoże, to zastanawiałem się nad zamiennikiem żarnika na led. Znalazłem o takiej specyfikacji: Rodzaj diody LED: Philips Luxeon MZ Automotive Chip Kąt świecenia: 360 o Napięcie wejściowe (zasilanie) 12V - 24V Pobór prądu 5W / dioda Barwa światła Xenon White ~5500k - biała Wyjściowy strumień świetlny: 4800lm Temperatura pracy -40 o do +80 o C Polaryzacja Tak CANBUS Tak Certyfikat CE - TAK. Mieliście styczność z takim zamiennikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 (edytowane) brak homologowanego oświetlenia = brak oświetlenia odmowa wypłaty AC , regres OC a jak będą chcieli to i automatyczna wina za spowodowanie kolizji no chyba że przełożysz całe klosze z polifta wtedy sprawa jest niewykrywalna Edytowane 13 Sierpnia 2019 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
charlie Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Udało się w końcu sprawdzić na dłuższej trasie, różnymi drogami w nocy. Świecą mocno, ale niestety na krótkim dystansie i czuję lekki dyskomfort przy większych prędkościach. Wygląda że ten typ tak ma i nic więcej już z tym zrobić się nie da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się