Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)


zaki79

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Neutrino33 napisał:

Z mocnym stężeniem kwasku cytrynowego próbowałeś? ...tak z 10 torebek ...albo i więcej.

Jeszcze nie. Na FB też podpowiedzieli, żeby spróbować z kwaskiem, tylko z głową, bo utlenia aluminium. Dajmy na to, żebym zrobił taką miksturę: 5L destylowanej i 10 torebek kwasku. Wlewam w układ i odpalam motor. Ile czasu ma to pochodzić, żeby było bezpiecznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kiwi 4ester napisał:

Chyba musiałeś trafić na "świeżynkę" za sterami śmieciarki, choć gościom z wieloletnim stażem też się trafia. Zostawili chociaż kartkę z info czy byłeś przy zdarzeniu?

Akurat stałem przed bramą ochrony, także mam wszystko... Ale nie pomyślałem numer telefonu wziąć więc pewnie będę gościa szukał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kiwi 4ester napisał:

Jeszcze nie. Na FB też podpowiedzieli, żeby spróbować z kwaskiem, tylko z głową, bo utlenia aluminium. Dajmy na to, żebym zrobił taką miksturę: 5L destylowanej i 10 torebek kwasku. Wlewam w układ i odpalam motor. Ile czasu ma to pochodzić, żeby było bezpiecznie?

Pojeździj z tydzień, uruchamiaj ogrzewanie żeby do nagrzewnicy też poszło. Ja tak udrożniłem właśnie nagrzewnicę w Toyocie Yaris kiedyś. Sprawdź co z tym aluminium, tak dla spokojnej głowy i jedziesz z tematem. Ja najpierw rozpuszczałem kwasek w ciepłej (nawet gorącej wodzie) bo wiadomo, że im cieplejsza tym więcej kwasku da się rozpuścić zanim roztwór stanie się nasycony. Potem szybko zanim zacznie stygnąć wlałem do układu chłodzenia - wcześniej troszkę mu płynu upuściłem. Aha...wlewałem bezpośrednio do chłodnicy, nie do zbiorniczka wyrównawczego.

W Yarisie zadziałało, za Leśnika nie biorę odpowiedzialności. ^_^

 

Godzinę temu, Pan Dziedzic napisał:

Sory, ale tu jest poważniejsza sprawa niż czyszczenie układu.

 

Co masz na myśli? Jakiś większy problem? Co proponujesz?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pan Dziedzic napisał:

Taki majonez pod korkiem i brud w chłodnicy świadczy o upg.

Będę jeszcze robił test. Niemniej jak byłem na płukaniu nagrzewnicy to cały syf został obruszony, później kąpielą z octem potraktowałem to zaczęło krążyć po układzie. Nie jest to taki czysty majonez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysmarowała sobie, a dokładniej swojej iksfałce, jakimś silikonem, czy czymś takim, uszczelki. Ale nie namachałem się - pamiętam, aby dzień święty świecić ;) - tylko drzwi kierowcy i bagażnik. Jak przyjdą przymrozki. to nikt nieproszony do auta mi nie wlezie. No chyba, że przez bagażnik, jak nie przymierzając pewien polski dostojnik… ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, RedSasza napisał:

Wysmarowała sobie, a dokładniej swojej iksfałce, jakimś silikonem, czy czymś takim, uszczelki. Ale nie namachałem się - pamiętam, aby dzień święty świecić ;) - tylko drzwi kierowcy i bagażnik. Jak przyjdą przymrozki. to nikt nieproszony do auta mi nie wlezie. No chyba, że przez bagażnik, jak nie przymierzając pewien polski dostojnik… ;)

Od @Kiwi 4ester trzeba było majonezu wziąć. :D

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Pan Dziedzic napisał:

Taki majonez pod korkiem i brud w chłodnicy świadczy o upg.

 

2 godziny temu, Kiwi 4ester napisał:

Będę jeszcze robił test. Niemniej jak byłem na płukaniu nagrzewnicy to cały syf został obruszony, później kąpielą z octem potraktowałem to zaczęło krążyć po układzie. Nie jest to taki czysty majonez.

 

Też mi się zdawało, że to raczej efekt czyszczenia octem. Założyłem, że, kto jak kto, ale @Kiwi 4ester tak często zagląda do swojego samochodu, że zauważyłby cos takiego przed myciem, a ponieważ nic nie sygnalizował więc tę opcje wykluczyłem.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2021 o 14:08, Kiwi 4ester napisał:

Znalazłem i po lekkiej modyfikacji wstawiłem nową sprężynę do hill holdera :dance: teraz muszę jeszcze zrobić test długodystansowy, ale w razie w 14ke i 8ke będę ze sobą woził :biglol:

IMG_20211109_134905.thumb.jpg.102b7c6a656cd53765a3507fbd478d18.jpg

Tak zajrzałem u siebie na ten mechanizm hill holder'a i u mnie jest inne rozwiązanie, inny mechanizm. Nie mam tej sprężyny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, yaroz napisał:

Tak zajrzałem u siebie na ten mechanizm hill holder'a i u mnie jest inne rozwiązanie, inny mechanizm. Nie mam tej sprężyny.

 

:needpics2as1fs: 

Edyta

Ale, ale... Obstawiam, że brakuje Ci sprężyny :P 

Edytowane przez Kiwi 4ester
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie dzisiaj, wymieniłem olej i filtry w Legacy:). Przy wymianę zauważyłem że korozja mocno nadgryzła pas przedni pod chłodnicami. :o Już zamówiłem nowe elementy do montażu.

IMG_20211114_204943_876.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Iglak napisał:

Może nie dzisiaj, wymieniłem olej i filtry w Legacy:). Przy wymianę zauważyłem że korozja mocno nadgryzła pas przedni pod chłodnicami. :o Już zamówiłem nowe elementy do montażu.

IMG_20211114_204943_876.jpg

Polecam na przyszłość filtr oleju MANN albo Mahle/Knecht

Olej bardzo dobry :)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po pracy po uruchomieniu silnika nie gaśnie czerwona lampka stop. 

Nic więcej się nie świeci. Sprawdzeni oleju - trochę mało - dolewka, nie pomaga dalej świeci.

Szybka teleporada (thx @Oktan) mało płynu hamulcowego. Można jechać? Można. 

Po około 3 km lampka gaśnie. 

Po powrocie do domu zakup płynu i dolewka do max. 

Dodatkowo dolany zimowy płyn do spryskiwaczy.

Przy okazji wycieczki po płyn tankowanie. 

Pełny zbiornik podtlenku LPG (3,49 pln/litr) i połowa Pb (6,09 pln/ litr).

Jak tak dalej pójdzie to tankowanie gazu i paliwa do pełna podwoi wartość samochodu :D

Nic to śmigamy dalej. 

  • Dzięki! 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Xathrin napisał:

Dzisiaj po pracy po uruchomieniu silnika nie gaśnie czerwona lampka stop. 

Nic więcej się nie świeci. Sprawdzeni oleju - trochę mało - dolewka, nie pomaga dalej świeci.

Szybka teleporada (thx @Oktan) mało płynu hamulcowego. Można jechać? Można. 

Po około 3 km lampka gaśnie. 

Po powrocie do domu zakup płynu i dolewka do max. 

Dodatkowo dolany zimowy płyn do spryskiwaczy.

Przy okazji wycieczki po płyn tankowanie. 

Pełny zbiornik podtlenku LPG (3,49 pln/litr) i połowa Pb (6,09 pln/ litr).

Jak tak dalej pójdzie to tankowanie gazu i paliwa do pełna podwoi wartość samochodu :D

Nic to śmigamy dalej. 

Ja swoją Imprezę od poprzedniego właściciela dostałem zatankowaną gazem do pełna i benzyną w 3/4.

Taki miły gest:upside-down-face_1f643-small:

Przed sprzedażą Volvo wysprzątałem, skórę namleczkowałem (chociaż ze względu na miejsce zamieszkania i specyfikę pasażerek na codzień jeździłem takim_sobie autem i w ostatnią podróż pojechałem zatankować...

A w temacie: mojemu Subarku zmieniłem płyn do spryskiwaczy na zimowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...