Skocz do zawartości

Pitnął mi płyn chłodniczy


Tomasz_555

Rekomendowane odpowiedzi

Ja kupiłem tester za 5,40zł w Auchan, łopatologicznie prosty w obsłudze. Polecam sobie zakupić, przydaje się wbrew pozorom. Ew. jak podjedziesz gdzieś to zmierzą Ci pewnie za friko. Tylko nie do ASO... tam wezmą za to kasę... Mnie po dolaniu około 0,5 litra wskazuje bodajże -35st.

 

Prestone to bardzo dobry płyn, który można mieszać ze wszystkim. Ale jak uznasz, że wymieniasz cały płyn to można się zastanowić czy nie ma czegoś lepszego.

 

są więc nowe objawy, gdzieś mi cieknie płyn. Bo mam mokrą osłone pod silnikiem. Musze zweryfikować co i gdzie cieknie. Więc płyn raczej nowy będę cały wlewał :)

 

troche się wystraszyłem jak mi zaczął ten płyn parować z osłony i dym z pod maski poszedł ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Carfit kiedyś pisał, że są jakieś niuanse z płynami i występowaniem w nich lub nie krzemianów. Do jakichś Subaru te krzemiany mają być, a do jakichś nie. To było przy okazji innego tematu więc trudno będzie to znaleźć na forum - może Carfit zauważy ten wpis i coś napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi po zeszłej zimie i dolewkach shella do oryginalnego płynu czasami zaczyna podciekać płyn w widocznym na zdjęciu poniżej miejscu. Szczególnie przy dłuższych obciążeniach.

Czy ktoś miał podobną sytuację? Na co może to wskazywać? (Forester 2.0 XT)

P1030970.JPG

 

-- Pn paź 11, 2010 10:46 am --

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit kiedyś pisał, że są jakieś niuanse z płynami i występowaniem w nich lub nie krzemianów. Do jakichś Subaru te krzemiany mają być, a do jakichś nie. To było przy okazji innego tematu więc trudno będzie to znaleźć na forum - może Carfit zauważy ten wpis i coś napisze.

 

Krzemiany to podobno składniki inhibitorów korozji. W książce Haynesa do Legacy 1990 - 1999 jest jedno zdanie, żeby używać tylko płynu chłodzącego na bazie glikolu etylenowego bez inhibitorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie doczytałem, że Prestone zawiera właśnie te inhibitory korozji czyli krzemiany (oni to wymyślili) - z tego wynika, że Prestone nie będzie OK.

 

Jakiś czas temu dolałem tak ze szklankę Prestone'a do chłodnicy... :) .

 

 

Na swojej stronie piszą, że "Płyn do chłodnic Prestone nie zawiera azotynów, azotanów, fosforanów, krzemianów ani aminów. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to puszcza pompa... :|

Hmm, możliwe, wyciek wygląda jakby leciał z wewnątrz nawet spod śrub skręcających wycieka z tąd wynika, że musi tam być niezłe ciśnienie. Za 12.000 mam wymianę rozrządu, właśnie się zastanawiam czy w związku z tym wyciekiem, jeżeli to rzeczywiście jest pompa nie zrobić rozrządu wcześniej przy 200.000.

Zastanawiam się jeszcze czy powodem nie może też być np źle odpowietrzony uklad, co powoduje zwiększone ciśnienie wewnątrz i wywalanie płynu przez korpus?

Co ciekawe żadnych innych wycieków nie ma, korek szczelny, bąbelkować też nie bąbelkuje nigdzie :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Po wymianie podczas dużego przeglądu także pompy wody - która już trochę podciekała, układ został wszędzie uszczelniony i zamiast z pompy zaczęło mi leciutko podciekać z chłodnicy - z górnej części tam gdzie jest to łączenie plastikowe i taka żółta naklejka.

 

W związku z tym będę kupował nową chłodnicę i szukam oryginału.

 

Znalazłem coś takiego w Poznaniu - czy to możliwe żeby oryginalna, nowa chłodnica kosztowała 400 PLN?

 

http://allegro.pl/nowa-oryginalna-chlodnica-subaru-forester-02-i1678382488.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba masz rację, w tej sytuacji spróbuję dać do naprawy a jak się nie da to kupię nową w ASO, bo jeszcze mi kiedyś ktoś zarzuci, że był tak walony, że trzeba było chłodnicę wymienić i to jeszcze na zamiennik :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Pytanko w wolnossącym Legacy przywiezione miesiąc temu pojawił się problem. Poprzedni właściciel pisał że wycieka płyn i faktycznie w okolicy żółtej nalepki na chłodnicy stojąc od przodu, po rozgrzaniu silnika pojawił się wyciek ale nie na łączeniu tylko w połowie wysokości elementu plastikowego ( tak jakby chłodnica pękła ). Wiem że większość napisze że pcha ciśnienie z cylindra, ale potestowałem trochę : skleiłem specyfikiem jednym na drugi dzień puścił, skleiłem drugim zrobiłem około 80km i nic , aż tu nagle powyżej pękła znowu :( Sądzę że gdyby pchał ciśnienie to by już dawno coś rozsadziło ? Temperatura cały czas ok, przewód górny na wyższych obrotach jest twardy ale niema dramatu. Czyżby poprostu chłodnica szczeliła a może korek nie upuszcza ciśnienia , albo niestety te 3 rozwiązanie najgorsze. Ktoś coś miał podobnego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie była pęknięta właśnie na tym plastiku na wysokości mocowania grubego przewodu górnego,wyglądało tak jakby było rozdęte przez ciśnienie.Panowie w serwisie powiedzieli,że to norma i często się zdarza w forkach.Chwilę po wymianie chłodnicy rozerwało przewód górny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie puki co 2 dzień jeżdżę po wymianie chłodnicy i jest ok oby tak pozostało dalej. Rzecz jasna nie powstrzymałem się i wykonałem wyrok śmierci na starej chłodnicy to po lekkim uderzeniu młotkiem po prostu się rozkruszyła , a miejscami w rękach mi popękała ( starość chyba ). Puki co ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Panowie pytanko. Pacjent Wolnossąca impreza 2003r. Padla chłodnica rozszczelniła sie. Nowa zamówiona zamontowana a po wymianie zacząłem się interesować stanem płynu chłodniczego itp. Na ciepłym silniku ciśnienie w układzie jest moim zdaniem wysokie (górna rura do chłodnicy jest twarda i rozdęta) Czy takie Ciśnienie jest normalne?? Dodam ze płynu nie ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Cześć. Pacjent legacy h6. Ubywa płynu, ale test na co2 nic nie wykazał. Czy możliwe jest wyciek przy nagrzewnicy bez objawów? Płyu ubywa dosyć nieregularnie. Teraz jeżdzę bez ogrzewania i póki co jest ok. Jak sprawdzić ewentualne wycieki z nagrzewnicy? Dodam, że przy uruchamianiu silnik zza deski rozdzielczej słychać przelewanie wody. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Też mam ubytek płynu w zbiorniku wyrównawczym. Temperaturę trzyma, żadnych skoków. Raz dolałem do stanu full, po jakimś czasie znów wciągnął prawie do min. żeby po jakimś czasie wywalić ponad full stan w zbiorniku wyrównawczym. Teraz mam znowu sucho w zbiorniku. W chłodnicy płyn w każdej sytuacji był. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
A jeśli test spalin w plynie chłodzącym jest negatywny,a mimo to temperatura rośnie a płynu chłodniczego zniknęło 5 litrów nie wiadomo gdzie?SUBARU 2,5 TURBO AUTOMAT.

Ostatnio do mechanika przyjechał facet Legacy 2.5. Robiliśmy test na CO2. Płyn odbarwił się dopiero po 10-15 minutach na wolnych obrotach. Parę delikatnych przegazowek w międzyczasie. Tak samo było u mnie nie od razu ale po naprawdę dłuższej chwili. Najważniejsze robić test na gorącym silniku, i nie dopuścić do zmieszania z płynem chłodniczym. Po zagrzaniu silnika, po paru minutach można okręcić korek bezpiecznie. Trzeba poczekać aż zejdzie ciśnienie z układu. Czyli gdy węże od chłodnicy zrobią się miękkie, można je będzie ścisnąć ręką.

 

Można jeszcze wymienić korek na chłodnicy. Czasami się uszkadzają i za wcześnie wyrzucają płyn do zbiornika. Koszt 15-25 PLN.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...