capricorn Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Pamiętam że swego czasu Statoil się chwaliło paliwem ON nie pieniącym, ale jak jest teraz nie wiem.Ta sieć nie należy do moich ulubionych poza kawą na ich stacji. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mile Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Czy w boxerze dieslu jest zastosowana turbina ze zmienną geometrą łopatek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuster Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Jacky X, troche nie bardzo rozumiem czemu robisz taki szum wkolo paliwa diesla skoro jezdzisz autem benzynowym a nikt z forumowiczow posiadajacych subaru diesle niezbyt przejmuje sie tym co trafia do jego baku. To ze zmienia sie kolor paliwa (diesla), jakie to ma znaczenie? Piszesz o innym kolorze, np. 'oranzady' - a o jakim smaku? bo mialy rozne kolory zaleznie od smaku Nie wierze zeby jakis producent lub dystrybutor wypuscil na rynek samochody, ktorych nie mozna zatankowac bo paliwo nie 'pasuje' do silnika i wymogow producenta. A moje zdanie (pomijajac rozne fakty - oszczednosci, czystosci itp) jest takie ze diesel do jazdy 'subarowej' srednio sie nadaje a teraz czekam na komentarze :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 @Szuster Zauważyłeś,że GT jest benzynowy.Poza tym użytkuję 4 diesle, a może miał bym chęć kupić Subaru diesel ? Z paliwami i samochodami to jest tak,że nowe paliwa nie pojawiają się , bo nie ma samochodów zasilanym nimi(B100,CNG,LNG,E85alkohol,wodór) a producenci nie produkują samochodów bo na stacjach nie ma innego paliwa. Więc sprzedaje się to co ma 100% substytuty. LPG bo do benzyniaków, BX bo do diesli. Ale Subaru walnęło naklejkę.Więc ja się pytam:co znaczy ta naklejka, Nie wolno tankować w Europie ??? Czy też jak się coś zepsuje to nie uznamy reklamacji ??? @Capricorn - Statoil kupuje paliwa w polskich rafineriach. I co najwyżej może zdmuchnąć pianę po nalaniu- jak z kufla piwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Więc ja się pytam:co znaczy ta naklejka Więc ja odpowiem (po raz kolejny), jak na dystrybutorze masz oznaczenie BIOxxx to znaczy, że szukasz dalej, jak masz oznaczenie ON to znaczy, że możesz zatankować. I nie interesuje mnie jaki ma skład ON, jest dopuszczony do handlu, a producent wypuścił dostosowane do niego auto. Widocznie z BIOxx nikt nie eksperymentował, i nie uznaje tego za potrzebne tak długo jak ON jest dostępny wszędzie a BIOxx czasami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mile Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Nie wolno tankować w Europie ??? Nie wolno. Jedyne paliwo dostępne do tego diesla sprzedawane jest u autoryzowanych dealerów Subaru. Litosci :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 27 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Myślę,że zarówno dostawca paliw jak też producent tolerują dodatek do 5% biodiesla w ON. Do tej wartości nie zmienia się nawet chyba norma parametrów. Kłopoty według mnie są dwojakiego rodzaju: 1) Tworzenie osadów i laków na zaworach i w układzie wtryskowym spowodowany gorsza stabilnością cieczy i oddziaływaniem z wysoka temperaturą. 2) W naszej szerokości geograficznej zimą mogą występować utrudnienia z uruchomieniem silnika ze względu na większa lepkość. CBDU.Inne pomysły ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Inne pomysły ? Powinieneś założyć blog... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubeeert Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Inne pomysły ? Powinieneś założyć blog... Jest to zdecydowanie najbardziej trafne podsumowanie Twojej twórczości Jacky X. Poza tym, żeby napisac CBDU wypadałoby przeprowadzić dowód poparty czymś więcej niz przemyśleniami pasjonata. Pozdrawiam PS Załóż sobie blog. Zobacz ilu bedziesz miał czytelników... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 27 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Inne pomysły ? Powinieneś założyć blog... Jest to zdecydowanie najbardziej trafne podsumowanie Twojej twórczości Jacky X. Poza tym, żeby napisac CBDU wypadałoby przeprowadzić dowód poparty czymś więcej niz przemyśleniami pasjonata. Pozdrawiam PS Załóż sobie blog. Zobacz ilu bedziesz miał czytelników... 1) Miałem forum.Ale mi zhakowali 2) Wczoraj obroniłem magisterkę z rynku paliw. Kilka rzeczy starałem się jednak udowodnić :wink: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mac-iek Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 2) Wczoraj obroniłem magisterkę z rynku paliw. Gratulacje!! Ja leje diesla (ON nie BIO) na duzych stacjach i nie zadreczam sie mysla ile jest w nim rzepaku. Na razie silnik sie nie sprzeciwia... A swoja droga zastanawiajace jest milczenie SIP... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 A swoja droga zastanawiajace jest milczenie SIP... Milczą bo pewnie przed plejadami nikt tu nie zagląda i testów pewnie też nie przeprowadzali bo nie warto (w końcu ON jest bardziej dostępny niż BIO). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 mile, tak,geometria łopatek jest zmienna. Jacky X, w instrukcji obsługi do diesla zalecany jest ON zgodny z normą EN590(obojętne co to oznacza),zabrania się stosowania dodatków czyszczących,absorbujących i obniżających próg wytrącania sie parafiny.Zabrania się tankowania ON zawierającego więcej niż 5% biopaliwa.Co do koloru i tendencji do pienienia się ON to jak jeżdżę dieslami od ok.30 lat to nie zauważyłem jakiejś istotnej zmiany,czy na lepsze czy na gorsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mile Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 mile, tak,geometria łopatek jest zmienna. A gdybyś był jeszcze tak miły i powiedział przy jakich obrotach są następujące prędkosći : 10 - 30 - 40 - 55 kmh ? Odpowiednio na 2 biegu 10 km/h,na 3 30 km/h itp. Than Junior ma coś takiego w podpisie,nie wiem jak jest właśnie zestopniowana skrzynia w dieslu,ale IMO zmiana biegów przy takich prędkościach to najlepsza droga do zapieczenia tych łopatek w turbinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 28 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 mile, tak,geometria łopatek jest zmienna.Jacky X, w instrukcji obsługi do diesla zalecany jest ON zgodny z normą EN590(obojętne co to oznacza),zabrania się stosowania dodatków czyszczących,absorbujących i obniżających próg wytrącania sie parafiny.Zabrania się tankowania ON zawierającego więcej niż 5% biopaliwa.Co do koloru i tendencji do pienienia się ON to jak jeżdżę dieslami od ok.30 lat to nie zauważyłem jakiejś istotnej zmiany,czy na lepsze czy na gorsze. Dziękuję koledzę za kompetentną odpowiedź.W zasadzie takiej spodziewalem się poSIP.Ale żeforumteż jest SIPto trochę odpowidzieli Zrewanżuję się opisem normy EN590 i trochę o biodieslu, jak się dorwę do skanera. Widzę,że kolega eksploatuje Forka D.Proszę o dużo opini na temat wnętrza i silnika. Nieśmiałoo nim myślę.Kilka spraw do końca roku musiało by pójść optymalnie.Ale czemu nie ??? PS. Mam trochę satysfakcji,że trafiłem te 5%. A SIP powinno zmienić naklejkę na taką z normą EN590 i info max.5% BIO .Bo inaczejto lekkie dyletanctwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 mile, łłooo kurde,z tymi prędkościami zmiany biegów to muszę sobie przy okazji zerknąć na obrotomierz.Tak na szybko to jazda z prędkością 10km/h na 2 biegu,to przynajmniej w Forku z dieslem i skrzynią 6MT,pewien problem wymagajacy trochę wprawy i wyczucia auta,terenu i obciążenia,nie zawsze się udaje,można zadusić silnik.Than Junior jeżdzi Legacem a tam wkładają 5MT,może się zachowywać troszkę inaczej szczególnie przy mniejszej masie,niewiele mniejszej ale zawsze. Jacky X, wnętrze nowego Forka w porównaniu do poprzedniego modelu jest sporo obszerniejsze,wykonanie i materiały to więcej niż dobry poziom europejski,może nie zachwyca ale na bank nie razi,wielu ludziom się podoba,wręcz.Bagażnik wydaje się ok. ale o tym przekonam się momencie gdy będę musiał wykorzystać go maksymalnie,jeszcze się taka okazja nie trafiła.Silnik o tu jest dobrze,wręcz bardzo dobrze.Pisali na forum niektórzy,że klekoce jak każdy diesel na zimno.Może i klekoce,ale nie tak jak TDI czy HDI czy D4D i inne.Robi to moim zdaniem dużo ciszej i dużo krócej niż wymienione,brak wibracji i innych atrakcji.Auto mimo sporej masy jest dynamiczne(do 100 ok.10 sek) i ciche przy normalnej jeżdzie,jak jedziesz dynamicznie i kręcisz silnik powyżej 3000 to słyszysz nawet że jedziesz z boxerem.Zawias,szczególnie przód oraz wspomaganie kierownicy(elektryczne) wymaga przyzwyczajenia i wyczucia,w pewnych warunkach(nierówności,silny wiatr i łuk) może mocno zaskoczyć kierownika.W terenie jeszcze nie było okazji sprawdzić autka,choć leśną wyboistą drogę,ośnieżoną zaliczyłem kilka razy.I tu sytuacja wymaga aby tak dobrać prędkość,coby nie latac po Forku albo nie nabawić się choroby lokomocyjnej,jak się jedzie dość szybko to nawet po sporym wyrypie idzie równo i da się go nawet kontrolować.Ufff,tyle na razie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 A gdybyś był jeszcze tak miły i powiedział przy jakich obrotach są następujące prędkosći : 10 - 30 - 40 - 55 kmh ? Widziałem tę sygnaturkę i zupełnie się z nią nie zgadzam. No chyba, że zakłada jazdę na półsprzęgle . Jak twierdzą konstruktorzy, krytyczne obciążenia występują w dolnym zakresie obrotów. Odpowiadając na Twoje pytanie: jeśli przy 60km/h na III biegu jest 2000rpm (wtedy najczęściej wrzucam III), to przy 30 musi być nieco powyżej biegu jałowego. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mile Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Dziękuje bardzo . Już nawet pomijam obciążenie tłoków,korb itp które jest gigantyczne,nie wróże turbinie długiego życia przy takiej jeździe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 taka jazda tylko w leniwym ruchu miejskim. rozumiem, ze "zło" o jakim mowicie następuje gdy przy niskich obrotach wcisniemy mocno gaz, wtedy tez czuc nieprzyjemne wibracje i slychac ze silnik "sie meczy"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mile Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Nie tylko,po prostu przy niskich prędkościach obrotowych sadza nie zostaje "wydmuchana" z turbiny i osadza się na wspomnianych łopatkach powodując ich zacięcie. Coś takiego na forach o dieslach nazywa się PSJ,nie moge rozwinąć skrótu bo dostane pasek za przekleństwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 28 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 @Cybel W Forku D siedziałem.Nie zrobił na mnie wrażenia luxusu ale też nie jestem snobem. Nie zależy mi na tym.Wręcz lczasami wolę lżejsze klimaty. Powiedz czy forek cierpi na jakieś inne choroby.Może choroby wieku dziecięcego, tj.początek serii ??? CO jest niedopracowane ... Silnik choć może nie mocarny wydaje mi się nowoczesny. Turbina ze zmienną geometrią, CR II. PS. Może znacie numery czasopism gdzie nowy forek D ma opisy i testy porównawcze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mile Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Chyba nie do mnie to pytanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Silnik choć może nie mocarny wydaje mi się nowoczesny. Turbina ze zmienną geometrią, CR II ale to juz chyba od jakiegos czasu jest minimum przyzwoitosci w nowoczesnym dieslu? wykonanie i materiały to więcej niż dobry poziom europejski tez lubie swoje subaru i w ogole marke ale tu zes grubo przesadził :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 tez lubie swoje subaru i w ogole marke ale tu zes grubo przesadził :wink: zależy od konfiguracji cybel ma fajnie a widziałem skórę beżową i beżowy (?) plastik i był dramat :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hnery Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Nieco na peryferiach tematu, ale dziwię się, że nowy Forester nie ma standardowo np. Blutooth albo automatycznych wycieraczek. Czujniki cofania są na ogół opcjonalne w innych markach, ale fabrycznie zintegrowany Bluetooth jest szaloną wygodą, a kosztuje nie wiele. Tak samo dziwie się i uskarżam na "automatyczną" klimatyzację. Szczagólnie grzanie tylko przegrzewa i trzeba je stale wylączać "ręcznie". Niezadowolonych z klimatyzacji Forestera było już wielu na tym Forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się