miszozon Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Jeżdzę i czekam. Czekaj, czekaj ... ... przeszło 100 tysięcy. Oleju nie żre w ogóle. Od jakiś dwóch lat (ok. 40 tyś.) słychać go delikatnie nawet na ciepło. Już dawno przestałem się przejmować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 U mnie tez klepie na zimno, ale słychać głownie zimą. przebieg od czasu pierwszych obaw to podejrzewam ze jakies 30kkm. Jeżdzę i czekam. Sent with Tapatalk Bo może to po prostu zawory Ci lekko klekoczą. Dźwięk dosyć podobny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 (edytowane) da się z tym zyć? Stuka ~5min od opalenia zimnego. Oleju miedzy wymianami nie bierze. Pozaty silnik zyleta. EJ20G pzrebieg (na 99% autentyczny 240kkm) auto w pełnej serii, nie upalane Edytowane 4 Lutego 2015 przez ppmarian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 4 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 @@ppmarian, jest o tym kilka wątków www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/23010-piston-slap www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/52097-piston-slap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiem Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Da się żyć, mój Forek jak sprzedawałem miał 270 tys chyba, pistona slap nawet po rozgrzaniu nie cichł, był jak już go kupowałem (dużo słabszy ale był), przejeździłem z tym prawie 100 tys. i oprócz wkurzającego odgłosu żadnych innych dolegliwości nie było. Oleju brał minimalne ilości, zalewałem oczywiście syntetyk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikd Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 mój Forek jak sprzedawałem miał 270 tys jak go odsprzedawalem, to nie przybral na sile... kolejny wlasciciel (tez forum) jezdzi dalej i nic sie nie poglebia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 dzięki Aga, połączyłem 3 wątki w 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapitan-hak Opublikowano 16 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 (edytowane) Turbo177km piston slap na jednym garze. Olej stosowany to valvoline max Life 10w40. Dźwięk slapowania na zimnym slyszalny na ciepłym zredukowany do minimum i prawie nie słychać. Ogólnie dźwięk słychać kiedy lewarek AT jest w pozycji D i trzymam na hamulcu. Moje pytanie brzmi czy da coś wymiana oleju na 10w50 lub 60?? Tzn. Czy bardziej lepki olej nieco wyciszy pracę tego tłoka a zurzycie pierścieni będzie wolniej postępować..?? Oleju bierze znikome ilości ok300 ml na 12tyś. Edytowane 16 Maja 2016 przez kapitan-hak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 17 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 kapitan-hak: oleje o takich parametrach nic nie poprawią. W Imprezie jak zapodałem pewien znany olej 15W50 to piston slap się nie zmienił, a silnik pracował jakbym mu smoły nalał przynajmniej do momentu pełnego rozgrzania. Po przesiadce na 5W40 tej samej marki było o wiele lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forczysław Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 Wiem że temat już przewijał się na forum ale mam konkretne pytanie, na które odpowiedzi nie znalazłem, mianowicie czy ktoś był zmuszony remontować silnik z powodu piston slapa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 Piston slap nie zmusza do remontu, bo to tylko pukanie i nic groźnego się z tym nie wiąże. Do remontu natomiast zmuszają np. "padnięte" pierścienie tłokowe, panewki itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forczysław Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 czyli rozumiem że, można z tym jeździć parę lat (pamiętając o nie pałowaniu na zimnym) i oprócz dyskomfortu akustycznego niczym to nie grozi/skutkuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 czyli rozumiem że, można z tym jeździć parę lat (pamiętając o nie pałowaniu na zimnym) i oprócz dyskomfortu akustycznego niczym to nie grozi/skutkuje. Poprawne wnioski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forczysław Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 dzięki za odpowiedz, uspokoiliście mnie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rghos Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 U mnie już 60 tys km jeśli chcesz żeby Cię ktoś uspokoił i nadal jeździ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uagun Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 U mnie 70 (za mojej kadencji), a poprzedni użytkownik, też jeździł ze slapem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forczysław Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 u mnie dopiero tej zimy się zaczęło, po 5 minutach od rozgrzania już nie słychać, przebieg mam 160 tys. Na pytanie czy można z tym coś zrobić mechanik powiedział że remont silnika ale zaraz dodał ze nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiann Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 a też tak macie, że tylko w zimie stuka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
melanż Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 Mi pukają delikatnie zawory w lewej głowicy, jakieś 20-40 sekund i cicho. Co ciekawe bardziejto słychać wewnątrz auta aniżeli na zewnątrz przy otwartej masce. Dźwięk jest raczej podobny z tego co słuchałem na YT także to nie musi byc od razu slap. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forczysław Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 Mi stuka tylko jak jest poniżej 5 stopni, przynajmniej na razie Mechanik powiedział, ze piston- zostawiłem samochód wieczorem a mechanik odpalał rano zimny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel_215 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 mi stukalo od 220 do 280 k km az padla panewka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 jeżeli stuka 20-40 sec. i cichnie to proponuję ponieść stan oleju silnikowego o ok. 0,5 litra = na bagnecie musi być wyżej niż połowa = bliżej max. powinno pomóc daj znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 13 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2017 Czy piston slap moze sie ujawnic dopiero tedy jak temp na dworze jest juz duzo nizsza? U mnie slychac na rano po odpalrniu jakies delikstne stuki nierownomierne slyszalne tylko jak sie stoi kolo auta ale po przejechaniu 300m zanikaja i slilnik pracije idealnie. Jest tak od czau jak sie zrobilo juz zimno jak bylo cieplo nic nie stukalo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 13 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2017 2 godziny temu, chudy__ napisał: Czy piston slap moze sie ujawnic dopiero tedy jak temp na dworze jest juz duzo nizsza? U mnie slychac na rano po odpalrniu jakies delikstne stuki nierownomierne slyszalne tylko jak sie stoi kolo auta ale po przejechaniu 300m zanikaja i slilnik pracije idealnie. Jest tak od czau jak sie zrobilo juz zimno jak bylo cieplo nic nie stukalo. Książkowy objaw piston slap . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 13 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2017 (edytowane) Czyli co olac temat i jezdzic bez obaw taknjak wczesniej bylo pisane? Olej mam motul 5w40 Przebieg udokumentowany 250k Czyli teoretycznie juz zostane z tym ja zawsze ewentualnie bedzie tylko z czasem gorzej? Edytowane 13 Listopada 2017 przez chudy__ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się