leon Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Z postów wynika, że z przedmieść najbardziej wysuniętego na północny wschód miasta wojewódzkiego Z Białegostoku ? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Dzisiaj osłuchałem samochód puka stuka tylko na zimnym więc to może być Piston slap. Na ciepłym chodzi wporządku tak jak powinien. Wiesz co :roll: , napisz mi adres PW do wysyłki , kupię na swój koszt zajzajer wyszkowa typu BG coś tam, zapłące za niego i wyśle Ci na swój koszt , tylko po to zeby udowodnić ( o ile mam nadzieje jesteś obiektywny i szczery ) że chemia made in USA , nie uzdrowi owalności tuleji , i typowego pistons slap :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 carfit, Z Białegostoku ? :wink: ok, przegiąłem. Najbardziej -1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1980 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 carfit wiem że usterki mechanicznej żadnym specyfikiem nie naprawi tak jak pisał ktos z użytkowników lepiej zalać dobrej jakosci olej. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 usterki mechanicznej Chyba powinieneś przeczytać to -> viewtopic.php?f=1&t=131664&view=unread#unread Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 adam1980, tak jak napisał DNL - jeśli chcesz mieć fachowo zdiagnozowane autko w okolicy to pisz do Emotorsport na PW (~Olsztyn jeśli dobrze kojarzę). A moja propozycja z BG oczywiście nadal aktualna (na PW/email) bo zanim zapadnie "wyrok" typu "piston slap" czy "owalność tulei" to warto niskim kosztem wykluczyć inne zjawiska/odgłosy powodowane depozytami, z którymi BG44K sobie świetnie radzi a niestety nie jest to preparat dostępny w sklepach a wyłącznie w dobrych serwisach - jak poniżej jeśli ktoś chce się zagłębić: Combustion chamber deposit interference (CCDI) and combustion chamber deposit flaking (CCDF) are two other problems which sometimes occur in certain modern engine designs. CCDI is the result of physical contact between deposits on the piston top and cylinder head and is manifested as a loud, metallic banging sound when the engine is cold. CCDI is limited to the engines that have been designed primarily to reduce emissions, with minimal clearance—one millimeter or less—between some areas of the piston top and the cylinder head (squish areas) when the piston is at top dead center. Combustion chamber deposit flaking causes low-compression pressures to result due to improper sealing of the valves. This problem occurs when pieces of CCD flake off and end up lodged between the valve face and the valve seat. Typical symptoms of CCDF are difficulty in starting and rough running when cold. A propos powyższego to Sz.P. Carfit nieczego ode mnie już nie dostanie (jeśli to o mnie chodziło bo nick jak zwykle z błędem - ale pewnie z braku szacunku do mnie zadeklarowanym publicznie w innym wątku :? ) ani nie kupi bo ja sklepu nie prowadzę a aby wyjść w miasto i cokolwiek komuś zorganizować i pomóc to muszę widzeć tego potrzebę i sens a nie wyłącznie żądzę zaspokojenia wyimaginowanej niskich lotów intrygi - skończyłoby się to pewnie tak jak z buteleczkami do analiz oleju, o które pytają Forumowicze bo dyskusji było co niemiara - załatwiłem, wysłałem i... NIC - ani jedna próbka nie nadeszła do analizy :arrow: czarna dziura - szkoda straconego czasu i energii :x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyq Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Chyba powinieneś przeczytać to -> viewtopic.php?f=1&t=131664&view=unread#unread Dokładnie punkt drugi;) Piston jest naturalny w zakutym motorze. Najważniejsze, żeby cichł po rozgrzaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1980 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 bzyq nie znam się aż tak na usterkach dotyczących tej marki sa ale czemu miałoby inaczej być w zakutym silniku :?: u mnie silnik jest całkowicie seryjny żadnych udoskonaleń. -- Śr kwi 11, 2012 7:04 pm -- leon dzięki za linka dzisiejsza lektura na wieczór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 witam wszystkich odkopuje temat, gdyż moja na zimnym też ma dziwną przypadłosć. dźwięk nie jest na tyle donośny by określić go dizlem, ale na tyle by już sie nim zająć. Przy zamknietej masce mało kto by zwrócił uwage. Co ciekawe ma okresloną amplitude pojawiania sie i zanikania. Jakby to okreslić, klepie niezgodnie z obrotami - wyciszając sie i zgłasniając. Po zwiększeniu obrotów po prostu amplituda "przyspiesza". Jakby coś wpadało w rezonans lecz na pewno nei jest to osłona wydechu itp. Niestety nie mam wideo, dźwięk porównał bym raczej do: jakby coś klepało w dekiel zaworów aha, ofkors znika po rozgrzaniu. silnik za 80km bedzie miał 200 000 Nie wiem czy szukać przyczyny w piston slapie, nieregulowanych zaworach czy ewentualnie rolce napinacza na co sie niedawno natknąłem komuś sie objawił podobny "niedizlowski" dźwięk? Pytam bo nie wiem od czego zacząć, mierzenia kompresji, zaglądania do rozrządu... coraz gorzej z czasem i pogodą bumper, oto nagranie, w momentach gdy najlepiej go słychać dodałem S, druga połowa filmiku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 (edytowane) Bardzo ładny piston slap. Słychać już od początku filmu Mam to samo, dźwięk dzięcioła na zimno. Po rozgrzaniu ustaje. Nie ma co dywagować, ja czekam aż samo padnie i wtedy wrzucam 2.5L ps. Jeszcze możesz zaobserwować, czy jak odstawisz rozgrzane auto, np na spota na 3-4h to też go słychać. U mnie po 3h czyli jak silnik w miarę ostygnięty słychać. U kolegi nie słychać, tylko dopiero po całonocnym postoju. Edytowane 4 Października 2013 przez dodo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 (edytowane) Ja też zbytnio nie panikuje, juz wielokrotnie napisane że TTTM. Bede tylko pilnował oleju co 10k. z tym ze lubie czasem depnąć ,ale pilnuje zeby nie "dej mu na zimnym" EDIT!: MIERZYLISCIE KIEDYŚ KOMPRESJE W SILNIKU Z PISTON SLAPEM? Różnica jest? Edytowane 5 Października 2013 przez Matiz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Ja też zanim piston slap nie ucichnie nie pałuje tylko spokojnie na reduktorze żeby lekko mu było. Kompresji nie mierzyłem, ale może zmierzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuhen Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Kompresja chyba może być jeszcze w granicach „przedremontowych” mimo stuku-puku w zimnym silniku. Na razie ni robiłem pomiaru, ale może w celach poglądowo – dydaktycznych warto ..... Mój stary Forester (2,5 US) z przebiegiem ok. 200 kkm na zimno stuka, a im zimniej tym głośniej. Po rozgrzaniu tłoki pęcznieją i NA RZIE luz się kasuje. Maestro Carfit z absolutnie obojętną miną skomentował dźwięki dobywające się spod maski jako P.S. i zalecił jeździć do końca, znaczy aż do padaki. Nastąpi ona zapewne mniej więcej proporcjonalnie do stylu mojej jazdy. I będzie to pewnie poprzedzone braniem oleju. W Golfie wystarczyło przejść na Castrol Magnatec i wszystko wróciło do normy, ale tam była sprawa wady wrodzonej pierścieni zgarniających. Ile kosztuje remont takiego motoru? A czy warto sam motor, przecież osprzęt też nie jest wieczny….. Niestety płaskie/krótkie tłoki mają wyraźnie krótszy żywot. Mniej materiału na ściankach. Łatwiej dochodzi do „odstępstwa” od właściwego toru ruchu, zwłaszcza w położeniach skrajnych. Po prostu dłuższe ścianki tłoków w innych typach silników działają jako stabilizujące prowadnice, a u nas niestety po jakimś czasie górne i dolne krawędzie ścianek tłoka się „wyrabiają”. No i na zimno ta luźna praca tłoka w skrajnych położeniach daje efekty dźwiękowe. Pizdonzłap słychać kiedy tłoki już się zamieniły w „beczki”. Oczywiście na pierścienie też działają dodatkowe siły… motór (może nie cały) się zaczyna kończyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Piston slap pojawił się u mnie przy przebiegu ok 180kkm teraz mam 270kkm dalej klepie na zimno. Zawsze rozgrzewana przed jazdą. Oleum konsumuje dopiero jak dostanie dobrze ognia.Przy spokojnej jeździe nie ma apetytu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Piston slap nie ma wpływu na ciśnienie sprężania - potwierdzone doświadczalnie czyli sprawdzone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Dzieki BlackBird Sie wysra sie poswapuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek2234 Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Witam Wszystkich Czy ten dźwięk oznacza to samo, co tytuł wątku? http://w12.wrzuta.pl/audio/7V583nMbelK/subaru Nagranie nie do końca oddaje, jak to brzmi na żywo, ale bardzo ładnie przypomina diesla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Orientuje się ktoś czy piston występuje we wszystkich boxerach? Konkretnie chodzi mi o H6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Orientuje się ktoś czy piston występuje we wszystkich boxerach? Konkretnie chodzi mi o H6. mój ma ciut ponad 136kkm i zjawisko nie występuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Aha, dzięki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Moj ma 380 tys i też to zjawisko nie wystepuje. Słychać było tylko łańcuch ,została jeszcze pompa wspomagania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shadowaty Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 farciarze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zelazny Opublikowano 16 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2013 Jak się dba to się ma Prawie 200 tys km forester turbo i cisza, wlewam tylko benzynę, sprawdzam olej i jeżdżę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lokie Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 KIedyś jak o "tym" czytałem to ogromna większość opinii jak nie wszystkie były takie, żeby jeździć i się nie przejmować. Teraz raczej piszecie że jest/ będzie problem. Ciekaw jestem u ilu osób piston slap zakończył się remontem? U siebie piston mam, remontu nie miałem. Ale jeżdżę do kościoła i do marketu Przebieg z piston slapem 25K km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 U mnie tez klepie na zimno, ale słychać głownie zimą. przebieg od czasu pierwszych obaw to podejrzewam ze jakies 30kkm. Jeżdzę i czekam. Sent with Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się